Şimdi Ara

Nedir Bu CVT şanzıman (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
10
Favori
168.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    ben Honda Jazz 1.4 83 bg kullanıyorum ve gayet memnunum CVT şanzımandan sanki vitessiz bir araba gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Fabrika verisinden çok daha hızlı 0-100 e ulaştıran cvt demek. Bunuda duyacaktık demek.
    Fabrikanın profesyonel pilotu, eğimsiZ özel asfaltda, rüzgarsız havada gaza basmayı becerememiş demekki.
    Yada siz yokuş aşağı 0-100 denemişsiniz?
    Cvt nin maksadı konfor dur. Performans değil

    Yaris in fabrika verisi 12saniye, benim ölçümlerim 10.5 saniye. Defalarca denedim. Icindeki yağ ısınınca performansı artıyor, soğukken daha nazlı hızlanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu biraz hortlatalım

    Cvt şanzumanın deviri sabit tuttuğunu biliyoruz
    Ama bazı videolarda audi multitronicler normal bir şekilde vites atarken devir düşürüyor
    Bazı videolardada d ve s modunda devir sabit, kulakçıklar kullanılınca devir oynuyor

    Yahu nedir bu işin sırrı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Konuyu biraz hortlatalım

    Cvt şanzumanın deviri sabit tuttuğunu biliyoruz
    Ama bazı videolarda audi multitronicler normal bir şekilde vites atarken devir düşürüyor
    Bazı videolardada d ve s modunda devir sabit, kulakçıklar kullanılınca devir oynuyor

    Yahu nedir bu işin sırrı

    Aynı sistem Subaru'da da var. CVT şanzımanda normalde vites oranı yoktur fakat mesela bunlar CVT olmasına rağmen "8 ileri" diye satılır.

    Sebebi ise şu; sonsuz vites oranına sahip konik silindir üzerinde belli noktalar belirlenir ve bu noktalar vites olarak adlandırılır.

    Manuel kullanımda CVT şanzıman, sürekli değişken vites oranı yerine sadece önceden belirlenen bu noktalarda güç aktarımı yapar.

    Bu da standart şanzımanlar gibi devirin oynaklığına sebep olur.




  • İki kasnak arasına gerilmiş jelibondan oluşan sonsuz dişliye sahip bir şanzımandır,Haribolu olanları makbuldür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Konuyu biraz hortlatalım

    Cvt şanzumanın deviri sabit tuttuğunu biliyoruz
    Ama bazı videolarda audi multitronicler normal bir şekilde vites atarken devir düşürüyor
    Bazı videolardada d ve s modunda devir sabit, kulakçıklar kullanılınca devir oynuyor

    Yahu nedir bu işin sırrı

    Aynı sistem Subaru'da da var. CVT şanzımanda normalde vites oranı yoktur fakat mesela bunlar CVT olmasına rağmen "8 ileri" diye satılır.

    Sebebi ise şu; sonsuz vites oranına sahip konik silindir üzerinde belli noktalar belirlenir ve bu noktalar vites olarak adlandırılır.

    Manuel kullanımda CVT şanzıman, sürekli değişken vites oranı yerine sadece önceden belirlenen bu noktalarda güç aktarımı yapar.

    Bu da standart şanzımanlar gibi devirin oynaklığına sebep olur.

    Kulakçıklardaki netleşti.Peki hocam bu multitroniclerin olayı nedir

    Açıp izleyin özellikle yeni kasa audilerde bu dediğim olay var. Sanki tork konventörlü gibi vites atıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Konuyu biraz hortlatalım

    Cvt şanzumanın deviri sabit tuttuğunu biliyoruz
    Ama bazı videolarda audi multitronicler normal bir şekilde vites atarken devir düşürüyor
    Bazı videolardada d ve s modunda devir sabit, kulakçıklar kullanılınca devir oynuyor

    Yahu nedir bu işin sırrı

    Aynı sistem Subaru'da da var. CVT şanzımanda normalde vites oranı yoktur fakat mesela bunlar CVT olmasına rağmen "8 ileri" diye satılır.

    Sebebi ise şu; sonsuz vites oranına sahip konik silindir üzerinde belli noktalar belirlenir ve bu noktalar vites olarak adlandırılır.

    Manuel kullanımda CVT şanzıman, sürekli değişken vites oranı yerine sadece önceden belirlenen bu noktalarda güç aktarımı yapar.

    Bu da standart şanzımanlar gibi devirin oynaklığına sebep olur.

    Kulakçıklardaki netleşti.Peki hocam bu multitroniclerin olayı nedir

    Açıp izleyin özellikle yeni kasa audilerde bu dediğim olay var. Sanki tork konventörlü gibi vites atıyor

    Multitronic,Audinin benzinli modellerinde kullandığı şanzıman türüdür,yine Cvt'dir yalnız yapay vites geçişlerine sahiptir,vites dişlileri olmamasına rağmen,vites değişimi aynı bir Stronic gibidir,yüksek torka dayanamadığı için sadece benzinli ve torku 250 ye kadar olan motorlarda kullanıldı,Quattro ve dizel versiyonlarda stronic kullanıldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ertug0 kullanıcısına yanıt
    Quattro olmayan dizellerde multitronic var hocam

    Audinin sitesine bakabilirsiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Quattro olmayan dizellerde multitronic var hocam

    Audinin sitesine bakabilirsiniz

    Benim kafa gitti ozaman,bildiğim kadarıyla quattroda kullanılmıyordu,ama dizelde kullanıldığını bilmiyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ertug0 kullanıcısına yanıt
    2.0 TDI motorlu A4 ve A6'larda hangi şanzımanlar mevcut acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Konuyu biraz hortlatalım

    Cvt şanzumanın deviri sabit tuttuğunu biliyoruz
    Ama bazı videolarda audi multitronicler normal bir şekilde vites atarken devir düşürüyor
    Bazı videolardada d ve s modunda devir sabit, kulakçıklar kullanılınca devir oynuyor

    Yahu nedir bu işin sırrı

    Aynı sistem Subaru'da da var. CVT şanzımanda normalde vites oranı yoktur fakat mesela bunlar CVT olmasına rağmen "8 ileri" diye satılır.

    Sebebi ise şu; sonsuz vites oranına sahip konik silindir üzerinde belli noktalar belirlenir ve bu noktalar vites olarak adlandırılır.

    Manuel kullanımda CVT şanzıman, sürekli değişken vites oranı yerine sadece önceden belirlenen bu noktalarda güç aktarımı yapar.

    Bu da standart şanzımanlar gibi devirin oynaklığına sebep olur.

    Kulakçıklardaki netleşti.Peki hocam bu multitroniclerin olayı nedir

    Açıp izleyin özellikle yeni kasa audilerde bu dediğim olay var. Sanki tork konventörlü gibi vites atıyor

    O konuda bilgim yok maalesef.

    Zaten Audi de artık Multitronic şanzımanı bırakıyor tamamen :) Benim de pek sevdiğim bir şanzıman çeşidi değil açıkçası.




  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Özellikle premium markalara yakışmıyor diye düşünüyorum
    Fazla gürültülü ve potansiyel sorunlu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    2.0 TDI motorlu A4 ve A6'larda hangi şanzımanlar mevcut acaba?

    Quattro olmayan dizeller ve TFSI'larda Multitronic (CVT),Quattro olan modellerde Stronic kullanılıyor.a4 için ve A6 içinde her iki durum geçerli

    Bu arada evet yavaş yavaş Multitronic kalkacak,şanzıman içindeki iç sürtünme çok fazla olduğu için uzun ömürlü bir şanzıman çeşidi değil,hele chiptuning felan yapılırsa tork artışıyla beraber kayış,kasnak ne varsa ele alınabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertug0 -- 11 Eylül 2014; 12:11:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Özellikle premium markalara yakışmıyor diye düşünüyorum
    Fazla gürültülü ve potansiyel sorunlu
    quote:

    Orijinalden alinti: cetiner19

    Özellikle premium markalara yakismiyor diye düsünüyorum
    Fazla gürültülü ve potansiyel sorunlu

    honda da hpotansiyel sorunsuzluk olarak halen görev yapyyor,

    bu arada arkada?lar hiçbiryerde izin vermiyorlar konu açmaya burda link vereyim

    REKLAM ENGELLEYICI

    https://chrome.google.c...jocnamgkkbiglidom?hl=tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 11 Eylül 2014; 12:11:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Özellikle premium markalara yakışmıyor diye düşünüyorum
    Fazla gürültülü ve potansiyel sorunlu

    Bence de.

    Özellikle güçsüz bir motorsa, dipgaz esnasında elektrik süpürgesine çekiliyormuş hissi yaratıyor. Audi'nin bu kadar diretmesi hataydı zaten.

    Yeni veya makyajlı A6'da 190 beygirlik 2.0 TDI motorla birlikte S-Tronic şanzıman ve Quattro seçeneği sunarlarsa o zaman çok keyifli olur.

    Şimdiki 2.0 TDI + önden çekiş + CVT şanzıman kombinasyonu pek çekici gelmiyor bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Özellikle premium markalara yakışmıyor diye düşünüyorum
    Fazla gürültülü ve potansiyel sorunlu

    Bence de.

    Özellikle güçsüz bir motorsa, dipgaz esnasında elektrik süpürgesine çekiliyormuş hissi yaratıyor. Audi'nin bu kadar diretmesi hataydı zaten.

    Yeni veya makyajlı A6'da 190 beygirlik 2.0 TDI motorla birlikte S-Tronic şanzıman ve Quattro seçeneği sunarlarsa o zaman çok keyifli olur.

    Şimdiki 2.0 TDI + önden çekiş + CVT şanzıman kombinasyonu pek çekici gelmiyor bana.

    190 lık ve yeni 3.0 tdi 258 hp görünüyor ama yine 190 lık olan cvt idi sanırım.

    Audininde artık ya tam manasıyla sağlam bir dsg ye yada diğerleri gibi seri bir tam otomatiğe geçmesi lazım bu konuda zf başta olmak üzere 7-9 g tronic ve volvonun aisin şanzumanları çok hoş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    Honda ve nissan bu konuda baya iddealı. Ama kullanıcılarıda dahil olmak üzere herkesin kafasında bir soru işareti yok değil. Çift kavramalar kadar sabıkalı değil ama tork konventörlüler kadar da alnı ak başı dik değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahsen hiç hazetmem bundan ama ucuz ve tamiri kolaymiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,
    yakında kia sportage otomatik almayı düşünüyorum. araştırmalarımın sonucunda bunların vitesleri cvt yalnız bu forumda okuduklarımda cvt nin özelliği yakıt ekonomisi olduğunu yazmışlar arkadaşlar. yalnız kia sportage de fabrika verilerinde motor aynı olmasına rağmen manuel de 8,5 otomatik de 11,6 olarak yazıyor. bu nasıl olur. aynı sınıf Subaru xv de ise otomatik süreli 4 çeker olmasına rağmen hatırladığım kadarıyla 7,9 olması gerekiyor. bu yazdığım değerler hepsi şehir içi nasıl oluyor. kia otomatik almak istiyorum ancak yakıt tüketimi beni düşündürüyor.
  • LAZOYI L kullanıcısına yanıt
    Yanlis bilgi vermişler cvt ddeğil anam babam usulü tam otomatik 6 ileri vites haberiniz olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.