Şimdi Ara

-----------NEDEN VARIZ------------

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
872
Cevap
36
Favori
13.904
Tıklama
Tüm Forumlar >> Kültür ve Bilim >> Kültür, Güncel ve Tarih >> Felsefe >> -----------NEDEN VARIZ------------
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Çavuş
    49 Mesaj
    Neden varız ?

    cevap : Neden olmayalım
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    182 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Rwenzori

    “Ben gizli bir hazine idim; bilinmek istedim, mahlukatı yarattım.”

    Allah' ı tanımak ve kulluk etmek için varız, kimilerine zor gelen kulluk, Allah' ı sevenler için büyük bir ödüldür..

    Niçin akıllıyız da bu cevabın içinde, Allah' ın bize verdiği ömrü idame ettirebilmemiz, onu tanımamız, ibadetleri yapabilmemiz vs.

    oh be sonunda adam akıllı bir yorum daha.Teşekkür ederim



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    ...eninde sonunda herhangi bir zaman herhangi bir şey,boşluktan ve hiçlikten çıkmış olmalı...
  • Binbaşı
    1132 Mesaj

    Soruya cevap vermeden göndermem kaçma gel buraya
    Örneğin insan, bir protein karşılaştırmasına göre tavuklara, bir diğer karşılaştırmaya göre nematod solucanlarına, bir başka analize göre de timsahlara ya da kanguruya benzer çıkıyorsa ve bu canlılar arasında evrimsel bir ilişki kurulamıyorsa insanın bu canlılardan herhangi birinden ya da başka hiçbir canlıdan evrimleştiği öne sürülemez.
    kesnek kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Türkler, Kürtler , Araplar, Gürcüler, Lazlar Zazalar, Romanlar, Boşnaklar , Arnavutlar, Çerkezler
  • Teğmen
    134 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: kesnek

    lütfen başka yerde post kasın.Sorularla islamiyetin ne düşündüğünü merak etsem açar bakardım zaten ki baktım da,link koy git kardeşim olduğu gibi koca yazıyı niye koyuyorsun buraya.

    Gerçekten ilginç, hem zihni bu denli kurcalayan mühim sualler soruyorsunuz. Hem de içinde soruların cevabı bulunan koca yazıyı neden buraya koydun diyorsunuz. Ha belki forumu kalabalıklaştırdığım için link versem daha iyi olurdu, fakat olaya dikkati çekmek istedim ki, sizin bu tarz sorularınızın cevabı böyle koca yazıların içerisinde var. Bir kaç kelimeyle anlatılacak şeyler değil. Ayrıca ben sorularlaislamiyetin düşüncesi olarak görmüyorum bu yazıları, içerisinde Kur'an dan, Hadisler'den, tefsirlerden derlemeler var. Sizin sorduğunuz cevabın tam olarak akli delillerle ispatı var. ZAHMET edip okumak gerekiyor. -GERÇEK MERAKLILAR İÇİN-. Okuyabiliyorsanız cevabını bulursunuz. Okuyamıyorsanı gerçekten sıkıntı...
    _____________________________




  • Yarbay
    2099 Mesaj

    Bana heteretrof hipotezini mi örnek veriyosun tüm bilim dünyasının sırtını döndüğü artık tamamen geçerliliğini yitiren eksiklikleri ve saçmalıklarından dolayı ateist platformların bile kabul etmediği heteretrof hipotezi kusura bakmada kardeş sen lise biyoloji yıllarnda takılıp kalmışın

    O deney mekanizmasında dışarıdan verilen elektrik var o elektrik nerden geldi orda ki inorganik molekküller nasıl oluştu o hipotez bi halt açıklayamyo çok çok ilkel bir şey



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Periah kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1368 Mesaj
    insandan sonra baska bisey yaratir insanda onlarin melegi seytani cini gibi bisey olur oyle oyle gideriz



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    402 Mesaj
    Tanrı yaratıcıdır.Bir ressama neden bu resmi yaptın diye sorulmuyorsa Tanrıya da neden bizi yarattın diye sorulmasının bir manası olduğunu düşünmüyorum.
    _____________________________
  • Yarbay
    4347 Mesaj

    Yildirim dusmesi diye birsey duydun mu hic ?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    sessizsimetri kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    869 Mesaj
    Peki tanrı insanları kendine kulluk etsin diye yarattı ise şunlara cevap verin.Dünyada her insan din konusunda eşit olduğunu düşünen var mı ? Zira ilk çag insanları bizden bu konuda oldukça şansız olsa gerek İslamiyetin ismini duymadan ölenlere ne demeli ? Şimdi diycekseniz bunlar muaftır falan o zaman niye yaratıldı bunların suçu ne bizim suçumuz ne biz niye imtihana tabi oluyoruzda bunlar olmuyor ? Koyu bir katolik ailesinin cocugu doğan birinin bu kültürde yetişmesiyle hristiyan olup müslümanlığı seçme şansı var mı bizimle aynı şarta mı sahip bu nasıl adalet ? Yaratıcı bunu niye yaratmış kulluk etsin diye mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abivos -- 6 Eylül 2015; 23:21:58 >
    |
    |
    _____________________________
    Asus 170A DDR4-I5 6600K -EVGA GTX 1070 FTW-Kingston HyperX Fury 2x8GB-Evga B2 750W-SAMSUNG EVO 850 250GB-WD 1TB BLUE-HYPER 212EVO-AERO 800
  • Binbaşı
    1368 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Sylora

    Tanrı yaratıcıdır.Bir ressama neden bu resmi yaptın diye sorulmuyorsa Tanrıya da neden bizi yarattın diye sorulmasının bir manası olduğunu düşünmüyorum.

    Ressamin resimleri ciftlesip yeni resim yapiyo mu



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Teğmen
    182 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: kesnek

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: kesnek


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesnek


    quote:

    Orijinalden alıntı: tyrant1907

    Allahın biz bahşettiği akıl bu kadar derin mevzuları anlamamız için yeterli değil maalesef, fazla derine inersem kaybolursun kardeş o yüzden boşver dalma bu kadar derinlere

    O zaman agnostisizm en mantıklısı gibi

    çünkü eğer aklımız tüm meseleleri anlamaya yetmiyorsa bilinemezcilik en mantıklısı gibi.Böylelikle öldüğümüzde varsa da deriz ki bu kadar akıl bahşettin bu kadar idrak edebildim.

    Bir insanın Tanrının varlığına ilişkin kesin yargıda bulunması imkansızdır. Ateizm bir inançtır. Tanrının olmadığına inanmaktır. Bilemez çünkü imkansız. Teizmde olduğuna inanmaktır. Deizm dinlere inanmamaktır Tanrıya inanmaktır. ki bu bilinebilir. Yani din var mı yok mu. Bunun için kesin bir yargıya varabiliriz. Belki şu an değil ama gelecekte. Ha bana kalırsa şu an bile varabiliriz. Ama yine Tanrı kısmı sadece bir inançtır.
    Agnostisizm tabiki en mantıklısı. Tanrı var mı yok mu bilemem. Kesin hiçbir yargıda bulunamam. Çok mantıklı. Ama bir şeye inanmak istersen o senin seçimin. İstersen yokluğuna inan istersen varlığına.
    Agnostisizm inanç değildir. Mantıktır. Zorunlu bir mantıksal çıkarımdır. Doğrudur. Kesindir.

    Yani bir de şu açıdan mantıklı,agnostik olup iyi bir hayat sürersek yani içimizdeki vicdan ve evrensel ahlaktan dolayı,öldüğümüzde bir yaratıcıyla karşılaşırsak aklımızın sınırlı olduğunu bu yüzden bilemediğimizi söyleriz ayrıca menfaat için değil de içimize koyduğun vicdanda dolayı iyi insanlar olduk deriz.

    Yani mantıklı derken her türlü olasılığa karşı hazır bir şekilde ölmüş olmak gibi bir şey.

    Bir Tanrı varsa bizi karşısına çıkarıp ee naptın bakalım diyeceğini sanmıyorum. Ya direk cennete alır, ya döngüye falan sokar sürekli reankarne oluruz sonsuza kadar, ya da yok eder gideriz. İlk seçenek bence pek mantıklı değil o yuzden diğer ikisinden birinin olmasını bekliyorum.gsgshagfjafaa

    Şimdi bazıları ölünce hiç olacağına mı inanıyorsun diyor ya hani,e doğmadan önce de bir hiçtik.Buna bu kadar nasıl emin olabiliyorlar anlamıyorum.Yani dediğin 3. ihtimalin olması çok korkunç.HİÇLİK. düşünsene yoksun abi ya.yoksun resmen.Hani çok garip bir şey gerçekten.

    ilk dediğin ihtimalim olmasını isterim ben açıkçası

    Hiçlik korkunç bir şey. Ama cehennemin yanında hiçbir şey. Bir gün ölurken içimde yaşayacağım korkuyu şu an bile hissedebiliyorum. Düşünsene son saniyelerini yaşıyoaun. Bir kaç saniye sonra bir ihtimal sonsuz cehennem seni bekliyor. O an ki korkumu düşünemem bile. Yine de hiçliği cehenneme tercih ederim. Hiçsin. Hiç olduğun andan itibaren senin için fark etmeyecek zaten.anlamayacaksın bile. Uyku hali gibi.
    Yani ben de isterim herkesi cennete alsınlar. Ama cennetin içimdeki sonsuza kadar yaşayabilme ve sonsuza kadar mutlu olma isteğimden başka bir şey olmadığını biliyorum. Bunu bildiğim için de boyle bir şey olamayacağını biliyorum. Çünkü o kadar kolay ve o kadar anlamsız ki. Neden sonsuza kadar mutlu olacakmışım ki? Ölmek istemediğim için mi? Yok olmak istemediğim için mi? Mantığı yok. Yokolmak istemiyorum diye bir varlık üretip, ona tüm varlığımla inanamam. Bu düşüncenin farkında olduktan sonra isstesem de inanamam. Tanrının insanın içindeki sonsuza kadar varolma ve dünyada elde edemediklerini elde edebilmek için sadece bir aracı olduğu o kadar belliki. İnsanın asıl istediği, asıl inandığı, asıl kulluk ettiği Tanrı değil. Cennet. Burda bol keseden sallayanların alayı, Tanrı aşkıyla yanıp tutuşanların alayı, cennet aşkıyla yanıp tutuşuyo. Cennet durup dururken olacak değil ya bunu sağlayan biri olmalı. İşte Tanrı da o. Yani Tanrı bizi sonsuza kadar mutlu bir şekilde varedecek bir aracıdan başka bir şey değil. İnancın arkasındaki neden budur. Lakin hayat boyle değil. Acımasız. Bu kadar kolay değil. İstediklerimiz çoğu zaman olmaz. İşte bu yüzden böyle basit bir fikre arka planını da bilerek inanamam. İstesem de yapamam. Yapmak isterim. Neden istemiyim. Düşünsene inanıyosun. ne kadar kolay. Olurken korkmanı gerektirecek bir durum yok. Cennete gidecek ve sonsuza kadar yaşayacaksın. Bunu hayal etmek bile güzel. Şunu yazarken bile içim kıpır kıpır oluyo yahu. O kadar güzel. Boyle bir şeyi niye istemiyim. Aptal mıyım ben. Sanıyolarki herkes bilerek isteyerek cool olmak için falan ateist oluyo. Yok öyle bir şey. Bu zorunlu sonuç. Bu olmak zorunda olan. Bu bir tercih değil. Ben inanmamayı tercih etmiyorum. Niye boyle aptalca bir şeyi tercih edeyim. Bana ne getirisi var. İnanırdım, dindar olmazdım, gene içerdim takılırdım nedir yani. Ama oyle olmuyor işte bu bana bağlı değil. Biri her sorumu cevaplasa bile inanamam. Dine inanamam. Çünkü sevmiyorum. Tanrının yapmamızı istediği şeyleri sevmiyorum. Neden yapayım yahu? Neden kadınlar başörtüsü taksın ne saçma. Neden inanmayanlar cehenneme gitsin ya? Bu Hitleri sevmek gibi bir şey. Dinlerin Tanrısını sevmiyorum. Yani ne kadar lüzumsuz iş varsa sıralanmış. Bir tane lüzumlu iş yok. Ya sen Tanrısın sana ne mirasın nasıl dağılacağından. Dusunebiliyomusun koca Tanrı kabile reisi gibi sen şunu giy sen şunu yap, mirası şöyle paylaşın falan gibi işlerle uğraşıyor. Niye seveyim ki?

    kesinlikle sonuna kadar her cümlene katılıyorum.Ben de aynı şeyleri düşünüyorum.Cehennem cennet olmasa çoğu insan inanmazdı bu yüzden dinlerin çoğu bu kavramları kullanmıştır.Zamanında papalar cennetten arazi satıyordu.Niye savaşsınlar diye.Arapları savaştırmak için de huriler güzel vaad olabilirdi pek ala.Böyledir demiyorum ama sadece bir fikir.
    _____________________________
    ...eninde sonunda herhangi bir zaman herhangi bir şey,boşluktan ve hiçlikten çıkmış olmalı...




  • Yüzbaşı
    631 Mesaj
    Bana sadece şunun cevabını verin;

    Müslüman ülkeler olarak, müslüman olmayan ülkelere göre daha çok eza çekiyoruz. Bunu nasıl açıklarsınız?

    Müslüman aleminde problemler hiç bitmiyor. Libya, Suriye, Mısır, Irak, Filistin, Afganistan, Azerbaycan ve şu an için Türkiye'de bu listeye eklenebilir.

    Sürekli acı çekiyoruz ve bu acının temel kaynağı olarak yaptığımız yanlışlardan dolayı Allah'ın bizi cezalandırdığını düşünüyoruz.

    Müslüman olmayan toplumlara bakın...

    Ayrıca;

    200 yıl öncenin teknolojisini düşünecek olursak 3.6 milyar yıldır var olan dünyanın sadece 200 yılda nerelere geldiğini hesap edecek olursak;

    1000 yıl sonra nasıl bir biyolojik, genetik, bilgi teknolojisine kavuşulabileceğini tahmin edebiliyor musunuz?

    3.6 milyar yıldır dünya var, 10000 yıldır insanlar yaşıyor. Neden? Kalan geriye kalan 3.599.000 yılda ne oldu evrende?

    200 yılda teknoloji bu hale geldiyse, 1000 yıl sonra ne hale gelir?
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3302 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 1881-1938

    Şu an bilimin bile bilmediği ve kuran da bahsedilenlerin bile yeni yeni ortaya çıktığını düşünürsek. Evrim teorisinin hikaye olduğunu anlayabilirsin.
    Evrim teorisi bilimin değil, bilgisizliğin getirdiği hayal ürünü ve ideolojik bir teoridir.

    Örneğin insan, bir protein karşılaştırmasına göre tavuklara, bir diğer karşılaştırmaya göre nematod solucanlarına, bir başka analize göre de timsahlara ya da kanguruya benzer çıkıyorsa ve bu canlılar arasında evrimsel bir ilişki kurulamıyorsa insanın bu canlılardan herhangi birinden ya da başka hiçbir canlıdan evrimleştiği öne sürülemez.
    Haydi açıkla



    Boş yapma. Bilmediğin konuyu konuşma. Her canlı evrimsel olarak birbirine bağlıdır. Şu canlıyla şu canlı arasında evrimsel ilişki yoktur ne demek yahu? Neye göre bu sonuç çıkarılıyo. Bu protein deneyini nerde ne zaman yaptın kim yapmışta boyle bir sonuca varmış?
    fosiller geriye donuk bir çok atamız hakkında fikir veriyor merak etme. Şu an evrim ağacını çok büyük oranda oluşturacak veriye sahibiz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1599 Mesaj
    Bende ne zaman yalnız kalsam bu soruyu düşünür dururum. Neden yaratıldık? Niçin evren ve milyonlarca galaksi var? Dünyadaki amacımız nedir? Allah'ın insanları yaratmaktaki amacı nedir? bu tür sorular kafamda dönüp durmuştur ama soruların cevapları hiçbir zaman tahminlerimden öteye gidememiştir. Bana kalırsa bu soruların cevaplarını hiçbir zaman bulamayacağız gibime geliyor. En fazla ahirette öğrenebiliriz gibi.
    _____________________________
    XBL Gamertag: SkyfallTR
    Steam: starkiller
  • Yüzbaşı
    402 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: bLaxp


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sylora

    Tanrı yaratıcıdır.Bir ressama neden bu resmi yaptın diye sorulmuyorsa Tanrıya da neden bizi yarattın diye sorulmasının bir manası olduğunu düşünmüyorum.

    Ressamin resimleri ciftlesip yeni resim yapiyo mu

    Hocam yapsa ne olacak ? Ressam içinden geldiği için bir şeyler yapıyor.Sonsuz gücü olan bir ressam düşün İnsanlığı yarattı içinden geldi kendisine kulluk etmemizi istedi bir sistem kurdu neden yaptın diye sorulur mu ?
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1368 Mesaj
    1000yil sonra Allah i buluruz



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Teğmen
    121 Mesaj
    Sevildigimiz icin var olduk. Ruh uflendi madde mâna kazandı. Mâna sebebiyle maddenin hesabı sorulacak. Hz Ademin cennetten kovulması materyalizmin başlatıcısı olan iblise uyup rabbine isyan etmesi sebebiyle madde ile sinav verecegi madde alemine dunyaya gonderilmesi icindir. Ben hic bir sey hatirlamiyorum cennetten kovulmadım diyen varsa: Materyalizm ve ac gozluluk yuzunden cennetten kovulup dunyaya geliyosun elbette gecmis unutturulacak. Iblisin teklif ettigi maddecilik hevasına kapılıp nefsin isteklerine uyup gordugumuz her maddeye sahip oldugumuz manadan verirsek yani onu yuceltip pesinden kosarsak ilah edinirsek elbette iblisin tarafinda olmus oluruz ve bunun sonu Allahin lutfedip verdigi manayi heba etmek ve zalimliktir. Bir insan namaz kıldıgında maddelerden yaratılmış bedeni vasıtasıyla rabbine yonelir.Ancak icinde sahip oldugu ruh ile kime yoneldigini kimin huzurunda oldugunu anlar. Namaz kılmayı sacma,gereksiz,gorulmeyen bir sey icin yatip kalkmak olarak goren bir insanın ruhu materyalizm tozları altında kalmış ruhu nefsinin icinde hapsolmuştur. Fıtrattan gelen ruhani bir duygu olan vicdan hapse kapatilmistir. Allahın sorusu da bu. Yarattıgım maddelerle nefsine yonelip yalnızlık mı ilan edeceksin yoksa bana yonelip ebediyet için vasıta olarak mı kullanacaksın.. Cennet odulu manayı korudugumuz icindir ve mana alemindedir. Cehennem ise maddelere bogulup manayı gormezden geldigimiz hice saydigimiz icin maddeler ile azap yapilacak yerdir. Yaratmak Allah icin kolaydir. Bu dunyada insan neyin sevgisini kalbine yerlestirirse cehennemde onunla azap gorecek. Madde manayı bulmaya bir araç olarak yatatılmıştır. Amaç yapıp dunyada pesinden kosan cehenneme arac yapıp manayi veren rabbine kosan nefsinden arinan cennete gider. Ahlak a gelince bir maddeye eziyetten başlar bir cana kıymaya kadar gider. Herkes istedigini seçmekte ozgur.

    Ha niye yaratildik ne gerek vardi bunca sıkıntıya eziyete direk cennetten baslayip ordan devam etseydik diyen varsa sınırlı akılla sınırsız aklın ve ilmin iradesini takdirini olcen varsa once madde aleminden cıkmalı.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    182 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Sylora

    Tanrı yaratıcıdır.Bir ressama neden bu resmi yaptın diye sorulmuyorsa Tanrıya da neden bizi yarattın diye sorulmasının bir manası olduğunu düşünmüyorum.

    İnsana o resmi niye çizdin diye sorabilecek kişi de insandır.Sizin mantığınıza göre birden fazla tanrı olacak ve o insanları niye yarattın be zeus ne gerek vardı diyebilmesi saçma olacak.

    Halbuki o resimdeki nesneler düşünebilelen varlıklar olsalar onlarda soracak.

    Klasik bir ateisti müslüman yapma yanıtı bu
    _____________________________
    ...eninde sonunda herhangi bir zaman herhangi bir şey,boşluktan ve hiçlikten çıkmış olmalı...
  • Teğmen
    134 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: deadlight54

    Bende ne zaman yalnız kalsam bu soruyu düşünür dururum. Neden yaratıldık? Niçin evren ve milyonlarca galaksi var? Dünyadaki amacımız nedir? Allah'ın insanları yaratmaktaki amacı nedir? bu tür sorular kafamda dönüp durmuştur ama soruların cevapları hiçbir zaman tahminlerimden öteye gidememiştir. Bana kalırsa bu soruların cevaplarını hiçbir zaman bulamayacağız gibime geliyor. En fazla ahirette öğrenebiliriz gibi.

    Reklam vs. için değil, gerçekten merak ediyorsanız burdaki cevaplara bakabilirsiniz.
    http://www.sorularlaislamiyet.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mural555 -- 6 Eylül 2015; 23:14:24 >
    _____________________________




  • Teğmen
    134 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: kesnek

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sylora

    Tanrı yaratıcıdır.Bir ressama neden bu resmi yaptın diye sorulmuyorsa Tanrıya da neden bizi yarattın diye sorulmasının bir manası olduğunu düşünmüyorum.

    İnsana o resmi niye çizdin diye sorabilecek kişi de insandır.Sizin mantığınıza göre birden fazla tanrı olacak ve o insanları niye yarattın be zeus ne gerek vardı diyebilmesi saçma olacak.

    Halbuki o resimdeki nesneler düşünebilelen varlıklar olsalar onlarda soracak.

    Klasik bir ateisti müslüman yapma yanıtı bu

    Ben de şöyle bir soru sorsam, bu evren nasıl var oldu ?
    |
    |
    _____________________________




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Mobilya Takımları
Bey Azura
emek server
192.168.1.1
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,537
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.