Şimdi Ara

Neden Ryzen 3000 İşlemcinizi Auto(Default) Olarak Kullanmamalısınız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
36
Favori
11.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 36
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 29
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 15 saat 57 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 21
  • Favoriye Eklediklerim 36
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • No Way Out (29 mesaj) Mete Can Karahasan (15 mesaj) ugrpkr (15 mesaj) melek12345 (10 mesaj) aemless (6 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (59 mesaj) Mobil (47 mesaj) Mini (12 mesaj) Uygulama (5 mesaj)
  • @
22 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Dahili Bileşenler >> İşlemci >> Neden Ryzen 3000 İşlemcinizi Auto(Default) Olarak Kullanmamalısınız?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    25666 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Merhaba,

    Bu mesajın bir konu içerisinde kaybolup gitmesini istemiyorum keza Ryzen 3000 kullananlar için oldukça önemli;

    AMD ComboPI 1.0.0.4 Patch B (SMU v46.54) İçeren BIOS
    1.09.27.1033 Chipset Driver
    Windows Dengeli Mod
    NH-U14S w/mx-4 (Her iki testtede cpu fanı aynı hıza sabitlendi @999 RPM)

    Default/Auto/PBO Auto BIOS (Sadece XMP açık)


    https://store.donanimhaber.com/93/67/46/93674679440912adf996aa29ecfe3bd4.jpg

    All core 4300mhz (XMP açık)


    https://store.donanimhaber.com/3f/be/b7/3fbeb7b2749057e4ea48b4dcb3a00871.jpg




    Sonuç AMD'nin Auto(default) ayarı ve 4300mhz all core OC arasında CPU sıcaklığı aynı olmasına rağmen performans farkı ortada. Üstelik Auto(Default) ayarlarda Vcore 1,464V'a kadar çıkarken all core oc yaptığınızda 1,312v'ı(artık siz vcore'u ne yaparsınız) geçmiyor buda işlemcinin daha az yorulması anlamına geliyor. İşte tam olarak bu nedenle Ryzen 3000 işlemcinizi Auto(default) ayarlarda kullanmamalısınız.

    Cinebench R20 testi sırasında Autoda(default) ayarlarda hız 3975-4000mhz arası dolaşıyor. Ben OC testini 4300mhz'de yaptım eğer siz 4.1, 4.2'de kullanırsanız Auto(Default) ayarlardan yine daha fazla performans hemde daha düşük CPU sıcaklığı elde edeceksiniz.

    Single core turbosuyla all core turbosu arasında çok fazla frekans farkı olan modeller(3950X, 3900X, 3800) gibi all core oc değil, ccx(ccd) oc yapmalısınız yoksa işlemcinizi en kötü ccx'inizin hızında kullanmak zorunda kalırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 18 Nisan 2020; 16:5:16 >







  • Ryzen 3000 kutularından çıkan stok soğutucular AMD'nin Auto ayarları için yetersiz. Kullanıcılar tweak yapmak zorunda, kimsede bunu bilmek zorunda değil.
  • Yarbay
    5434 Mesaj
    hocam sizin anakart konusuna ne olmuştu konuyla alakasız ama
    |
    |
  • Yarbay
    2125 Mesaj
    Ben hala tomahawk max çıkış biosundayım 1.0.0.3 non-ab sanırım. Cold boot sorunum falan da olmadığı için korkudan güncelleyemiyorum. Sözde 1004 stabiliteye yönelik olacaktı ama çoğu kişi boost clockların dahi düştüğünü belirtmiş.

    Birkaç aydır idareten stok soğutucuyla 1.275e sabitledim 4.1 all core kullanıyorum. Oyunlarda bir sorun olmamasına rağmen realbenchte falan 10 ila 15 dk arasında reset atıyor ben de neyse bu kadar dayanması da bir şeydir diye çok ellemiyorum. Realbenchte hangi noktadan sonra tamam bu stabildir diyebiliriz?

    Yani stok soğutucuyla oc işine girişmeyi dahi düşünmüyordum ama gerizekalı amd nasıl programladıysa autoda nazlana nazlana 1.4v @ 3975 all core anca çalışırken manuelde 1.275 @ 4100 çalışabiliyor. İlk fırsatta ben de bir noctua alacağım yoksa bu amd'nin bir halt düzelteceği yok anlaşıldı...
    |
    |
  • Yarbay
    25666 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Anakart asus tuf b450-plus gamıng ısınma amacıyla aldık.

    Trolluk yapacam diye ara sıra böyle konuya yazda konu sayende üstte bulunsun istemedende olsa bir faydan olmuş olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 14 Kasım 2019; 22:3:49 >
    |
    |
    MogoLKhan kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    6567 Mesaj
    Asus Tuf b450 plus gaming ve r5 2600 ile herşey def auto'da iken voltaj 1.2'nin üstüne çıkmıyor. Msi'dan daha kararlı voltaj verdiği ortada.
    Genelde msi anakartlarda voltajın saçma sapan değerlerde çıktığı görülüyor.
  • Teğmen
    137 Mesaj
    hocam merhabar siz işten anlıyorsunuz gibi duruyor.. benim 3600 boşta 4150mhz görüyor ama cinebench r20de max 3800mhz 1.2-1.3v civarında kalıyor. anakart b450m s2h full boostta kullanamıyorum yani. sade xmp açık, pbo cpb ellemedim auto duruyor. gerçi acsam da aynı da.. bios f50a (agesa 1.0.0.4) yardımcı olur musunuz? güç plani ryzen high performance. ryzen master de stokta duruyor.
    |
    |
  • Yarbay
    25666 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    3000 ile 1000/2000'in AGESA'sı bambaşka ve farklı mimarili işlemciler birbirleri ile kıyaslanamaz, 2600 varken bende de 1.2'nin üzerine çıkmıyordu. Elma ile armutu kıyaslayıp benim ki 1.2'yi geçmiyor diyorsun...
    https://www.youtube.com/watch?v=wmqT2-2seT0

    Videonun 16:33 saniyesine bakarsan X570 Xtreme ilede voltajın autoda 1.487V'a kadar çıktığnı görürsün çünkü bunun marka ile alakası yoktur, AMD'nin yazdığı AGESA 1004 ile alakası vardır, AMD'nin yazıp üreticilere dağııttığı AGESA autoda vcoreu belirler.

    Yani AGESA 1004'da tüm markalarda benzer auto voltajları elde edersin.

    Umarım anlayabilmişindir he ama zaten benimde amacım marka trolluğu yapmaktı dersen, devam edebilirsin konu üstte kalsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 15 Kasım 2019; 0:8:20 >
    |
    |
    metallurgy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Teğmen
    137 Mesaj
    hocam siz bu arada 1.25v 4.1ghz all core nasıl yapıyorsunuz ayar nerede yani tam olarak ben ryzen masterden öyle bir şey yaptığımda ya pc kapanıyor mavi ekran veriyor ya da r20 hata veriyor testi açmıyor.benim anlamadigim ayari tam olarak nereden yapiyorsunuz yani ben mi yanlış yapıyorum acaba, ryzen masterden tum çekirdekleri 4.2ye cektigmde dediğim gibi hata veriyor. voltaj ne yaparsam yapayım aynı. büyük ihtimalle ben yanlış ayarla oynuyorum.
  • Yarbay
    25666 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Windows üzerinden BIOS'a müdahale eden programlar kullanılmaz.

    Ryzen Masteri sadece hwmonitor, hwinfo gibi info almak için kullanmalısın.
    https://forum.donanimhaber.com/ryzen-5-3600-u-daha-stabil-voltaj-ve-performansta-calistirma-rehberi--140409941

    Burada nasıl OC yapabileceğin anlatılmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 14 Kasım 2019; 22:51:26 >
    |
    |
    SeeMeYeah kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: top4ltilki

    hocam siz bu arada 1.25v 4.1ghz all core nasıl yapıyorsunuz ayar nerede yani tam olarak ben ryzen masterden öyle bir şey yaptığımda ya pc kapanıyor mavi ekran veriyor ya da r20 hata veriyor testi açmıyor.benim anlamadigim ayari tam olarak nereden yapiyorsunuz yani ben mi yanlış yapıyorum acaba, ryzen masterden tum çekirdekleri 4.2ye cektigmde dediğim gibi hata veriyor. voltaj ne yaparsam yapayım aynı. büyük ihtimalle ben yanlış ayarla oynuyorum.
    1.25v da 4.1 stabil olmaz dostum yani 1000 tane cpu dan belki 1 tane olur o da belki. Golden chip dedikleri olay.
    |
    |
  • Teğmen
    137 Mesaj

    hocam benim anlamadığım sey mesela all core clock meselesini biosta hangi ayar altında yapacağımız. onu bilmiyorum.
    bir de aynı sekilde voltaj ayarinin da ne olarak geçtiğini bilmiyorum.
    |
    |
    No Way Out kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    10159 Mesaj
    Güzel konu. Üstad,2600 içinde bi önerin varmı. Olursa iyi olur. O kadar çok ,2600 kullanan var ki.
    Defaultmu kullanalım .Yoksa ona da mı overclock şart.
  • Yarbay
    25666 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    1000/2000 serisinde başlıkta ki gibi dramatik bir durum yok, isterse autoda ister all core oc kullanabilirsin.

    Kullanman gereken AGESA Pinnacle PI 1006'a sahip BIOS, Combo PI yüklenmemeli.

    Bende ki 2600 default ayalarda sadece vcore undervolt ile oyunlarda all core 3.9ghz'e çıkıyordu. Fakat başlıkta ki durumdan bağımsız Zen/Zen+ kullanıyorsanız minimum 4ghz all core oc yapmalısınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 14 Kasım 2019; 23:19:58 >
    |
    |
    metin abi 52 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.

    Arkadaşıma sırf 'iyidir,uzun ömürlüdür' diye tuf b450 gaming plus aldım, kendime msi b450m pro vdh plus aldım.(kampanyadan) güya benim kartım daha ucuz.(asusun ayrıca cashback kampanyası vardı fakat parayı halen yatırmadılar.) Arkadaşın işlemcisi oyunlarda 76-80 dereceleri görüyordu,stres testinde 88 leri görüyordu.(biostaki asusun oc si kapalı olmasına rağmen,termal macun kontrolüde yaptım) gittik birde soğutucu aldık, ben msi kullanıyorum, oyunlarda 60 dereceyi geçmiyor. Benim işlemci ryzen 1600 revizyonlu, onunki 2600 yani 100 mhzlik fark var. Soğutucular aynıydı(wraith stealth) benim soğutucum 2400rpm de çalışırken, arkadaşın soğutucu 1800 rpm'yi geçmiyordu. 100% durumda bile. Sistem 1 kez hata verip görüntü kestikten sonra arkadaş beni aradı, Arkadaşa soğutucu almamız lazım derken nasıl mahçup oldum anlatamam. Güya kampanyalı kart alıp tasaaruf(!) yaptık. Son parasına gidip bide soğutucu aldı çocuk. Bil istedim. Asus MSI'a kurban olsun. O kart bende olsaydıda o mahcubiyeti yaşamasaydım dedirtti bana. Asusun Rog serisi hariç, hiçbir ürünü a-lın-maz. Gerçi ekran kartı olarakta rog strix modeli almıştık 3 fanlı, soğutucuyu değiştirirken farkettim ki ekran kartı sonuna doğru yamulmuş.(Rog serisi kartlarda güya eğilmeyi engelleyen metal güçlendirmede var.) PCI-e güç kablosunu gerginleştirerek kabloyu bir yere sabitleyip, kartın düz durmasını sağladımda kapattım kasayı. Daha 1 aylık kasa.
    Yani kısaca:
    Asus = Yüzyılın donanım balonu.

    Şunuda ekleyim, ben kendim asus 1660ti dual evo kullanıyorum.(Bu kart daha kısa olduğu için eğilme sorunu oluşmadı bende.) Yani asus kullanmayan biride değilim onu demek istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf712 -- 15 Kasım 2019; 0:27:47 >
    |
    |
    MogoLKhan kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    7966 Mesaj

    Bios da veya asus un masaustu kontrol programinda kisa bir fan profili ayarlamasiyla cozulebilecek bir durum icin biraz fazla ofke dolmussun hocam. Kartin yamulmasina falan bisey demiyorum da mevcut fanin yavas dondugunu farketmisken neden hizi arttirmak yerine akla sadece yeni sogutucu geldi??

    Intel'in iyi yaptigi konu bu iste, stok olarak alan kullanici zaten mudahale edemedigi icin 9400f alip krallar gibi kullaniyor. Kullanici profili ne fan hizina bakiyor ne frame time bakiyor. Amd ise ucu acik mudahale imkani sundugu icin ve sacma sapan hatalarla(ki bu yazilim ile 30sn de cozulecek bir durum ve anakart ile alakali) 90 derecede 1800rpm de calisan islemcisi laf yiyebiliyor. Belki de arkadaşın bios u acip fan profili olarak silent i secti, o yuzden rpm 2k uzerine cikmadi. Kimseyi suclamadan detayli anlamak lazim.
    |
    |
    yusuf712 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.

    Merhaba hocam, fanın devrini doğrudan bios üzerinden(tuf serisinde grafik şeklinde ayarlanabiliyordu) 55 derece üzeri %100'e çekmiştim, yani ayar çekmiştim. fakat yinede fan 1800 rpm civarı geziniyordu.

    Ekleme: Yani fan profili slient değil custom idi. Slient moda filan almadım.

    Bios güncellemeside yapmıştım karta, bir değişiklik olmamıştı.


    Şunuda söyleyim, olayın amd ile ne ilgisi var ki hocam? Ben kendi sistemimde fan ile alakalı hiçbir ayar çekmedim. Hatta kendi anakartımdaki yerini bile bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf712 -- 15 Kasım 2019; 2:31:26 >
    |
    |
    CCaaNN kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    596 Mesaj
    VID max değerleri 1.55 e kadar çıkmış. tamam gerçek vcore değeri 1.3x lerde anladık. fakat bu gerçek değere ne kadar güvenilebilir? monitoring yazılımı 100% dogru mu sonuç verir? başka hangi yazılımlardan okudun voltajı? işlemcin anakarttan 1.55 V talep ediyor bunu almadığından nasıl bu kadar eminsin?
  • Yarbay
    7966 Mesaj

    Cpu fan kontrol moduna bakabilirsiniz, pwm olarak ayarlayip sonra asus un masaustu kontrol programi araciligi ile fan hizini yonetebilirsiniz. Msi da Command Center, asrock'da tuning gibi bir program vs vs diye geciyor. Anakartin driver sayfasindan bulabilirsiniz.

    Siz amd ye laf ediyorsunuz demedim hocam zaten ama forumu gezerseniz bu sekilde tonla konu gorursunuz. Voltaj sabitleyebilen, fan hizini manuel ayarlayanlar mutlu ama auto da kullananlar bosta 40-44 dereceler ile ugrasiyor. Bu kisiler de cogunlukla bios, ryzen master, hatta windows guc yonetimi ile bile ugrasmak istemeyen/bilmeyen kisiler. En kolayi da ya anakarta ya amd ye laf etmek oluyor. Insanlar iphone kafasında kamera cozunurlugu bile degistirmeden kullanmak ister gibi yaklasinca sikinti cikiyor.
    |
    |
    yusuf712 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
En ucuz kedi maması fiyatları
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,453
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.