Şimdi Ara

Naviye araç içinde sürekli güç vermek ?? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: _imkansız_

    quote:

    Doğrudur; ben şunu savunuyorum. Hatta bu konuda sayın @imkansız'ın bir açıklaması var -ki kendisi cihaz yapısı ve teknolojisini çok iyi bilir- cihaz batarya dolunca şarjı keser der.

    Merhaba,
    Şimdi burada şunu ayırmak lazım.Cihaz şarj tamamlandığı zaman şarjı otomatik kestiği doğru,fakat bu araçta şarja takılı iken her araç çalıştırıldığında akım dalgalanmasından cihaz zarar görmez anlamına gelmez.Seyahat esnasında şarja kalmasında sakınca yoktur,dediğimiz gibi dolunca cihaz şarjı keser,ifakat aracı ilk çalıştırmada cihazı şarjdan çıkarmada fayda var.diye düşünüyorum.


    nihayet doğru söyleyen birine rastladık....

    Öğrenmiş olduk !

    Cihazları satınalırken hiç bu muhabbetler yapılmıyor; sahıs kendi araştırarak bulursa buluyor bu bilgiyi. Helal olsun





    hocam bu bilginin edinilmeyişinin suçlusu satıcılar deyil kanaatindeyim...
    kullanma kılavuzu OKUMAMA alışkanlığı olan bir toplumuz...ben pek üstelemedim.amma okuduğum kullanma kitapçıklarında bu bilgi var.çakmağa takılan şarz cihazının regule özelliği yok varsada yetersiz...
    zaten beis deyil..insanımız onbinlerce lira ödeyip aldığı aracın KULLANMA KİTAPÇIĞInın olup olmadığını bilmiyor.

    Hiç problem değil dostum; bundan sonra da ben yerli cihaz almamaya karar verdim

    Ömrü yettiği kadar gider yerli cihazlar, sonra çöpe ! Çok bile para vermişim demek ki bu güne kadar




  • "Hiç problem değil dostum; bundan sonra da ben yerli cihaz almamaya karar verdim"
    *****************************
    yerli yapım CİHAZ bulursan haber ver ben alacağım...
  • Eyvallah.

    Keyıflı Navıgasyonlar dılıyorum herkese.
  • Bu konuda üreticinin öneripte "ya aynısı 5TL ne gerek var ona" diyen bazılarına bu konu ithaf olunur Çünki cihazlarda bataryanın üzerine takılı chip bu şarj emrini veya statusunu yollar ya karşıdaki şarj cihazı buna uygun değilse o nedenle üreticiye sorup alın diyip durduk işte. Yoksa adam bunu 1 tane üretir tüm cihazlar bunu kullansın derdi ve fiyatları 3-5-10-30 diye farklılaşmazdı. Aracınızdaki takılı orjinal teyp ünitesi neye maruz kalırsa buda ona maruz kalır.Birde unutmadan kim neyi uygular bilemem ama benim bir firmaya yolladığım cihaz benim hatamdan olduğunu biliyorum pili şişti ve cidden ekranı kırdı ama firma 5 kuruş almadan hem ekranı hem bataryayı değişti ve kargoyuda ücretsiz yolladı.Şimdi bu cihazım isterse 10 kere yapsın umurumda değil, biliyorumki bununla alakalı sıkıntım olmayacak uygulamaları böyle ,darısı hepsinin başına




  • "Yoksa adam bunu 1 tane üretir tüm cihazlar bunu kullansın derdi ve fiyatları 3-5-10-30 diye farklılaşmazdı. Aracınızdaki takılı orjinal teyp ünitesi neye maruz kalırsa buda ona maruz kalır."
    *************
    sayın gps.navigation:verdiğiniz bilgiye ufak bir ek yapmak istiyorum.
    otomobilde MARŞ sırasında bütün elektronik cihazlar DEVRE DIŞI bırakılır sistem tarafından...tek devre dışı kalmayan yer çakmağa verilen voltajdır..navigasyon üreticileri bu durumu bildiklerinden önlem amacı ile böyle bir uyarı ile bilgilendiriyorlar.yoksa birileri çıkıp bu bilgileri baz alıp cihaz-cihazlar kötülensin diye deyildir O UYARI.saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    .....
    otomobilde MARŞ sırasında bütün elektronik cihazlar DEVRE DIŞI bırakılır sistem tarafından...tek devre dışı kalmayan yer çakmağa verilen voltajdır......

    Evet arkadaşlar;

    Bu günkü konuşmalar üzerine kalktım elektrikçime gittim.

    Olmaz öyle şey dedi. Ateşleme esnasında tüm elektrik akımı kesilir, çakmağın bir farklılığı yoktur dedi.
    Bir kablo ile bir ampul aldı geldi, çalıştır dedi. Hakikaten marşa basınca 1sn. süreyle ampul söndü ve yeniden yandı.
    Çoğunlukla hissetmezsiniz ama akım mutlaka kesilir dedi.
    Sadece aydınlatma ışıkları kesilmez, onun da sebebi Güvenliktir dedi.

    İnanmakla inanmadım; Bir de Honda Servisimi aradım. Yapılan izahat Şu;

    Günümüz Beyinli araçlarda ilk ateşleme esnasında beyin tüm aracın elektrik sistemini keser. Farlar, Sinyaller ve gösterge ile iç ışıklar hariç. Bu donanımlara giden elektrik de Hazard ve varsa Far röleleri tarafından kontrol edilir. Motor çalışıp beslemeye geçtiğinde tüm akım sisteme yüklenir. bu operasyon akünün sağlıklı olmasıyla da ilişkilidir, akü zayıflamışsa bu kesikliği daha fazla hissedersiniz dediler. Bu nedenle navigasyon cihazınız veya cihazlarınızın sürekli takılı kalmasında bir sakınca yoktur dendi.

    Arkadaşlar, aracınızın teknik servisini arayıp telefonla bile bu bilgiyi alabilirmişsiniz.

    Benden söylemesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    .....
    otomobilde MARŞ sırasında bütün elektronik cihazlar DEVRE DIŞI bırakılır sistem tarafından...tek devre dışı kalmayan yer çakmağa verilen voltajdır......

    Evet arkadaşlar;

    Bu günkü konuşmalar üzerine kalktım elektrikçime gittim.

    Olmaz öyle şey dedi. Ateşleme esnasında tüm elektrik akımı kesilir, çakmağın bir farklılığı yoktur dedi.
    Bir kablo ile bir ampul aldı geldi, çalıştır dedi. Hakikaten marşa basınca 1sn. süreyle ampul söndü ve yeniden yandı.
    Çoğunlukla hissetmezsiniz ama akım mutlaka kesilir dedi.
    Sadece aydınlatma ışıkları kesilmez, onun da sebebi Güvenliktir dedi.

    İnanmakla inanmadım; Bir de Honda Servisimi aradım. Yapılan izahat Şu;

    Günümüz Beyinli araçlarda ilk ateşleme esnasında beyin tüm aracın elektrik sistemini keser. Farlar, Sinyaller ve gösterge ile iç ışıklar hariç. Bu donanımlara giden elektrik de Hazard ve varsa Far röleleri tarafından kontrol edilir. Motor çalışıp beslemeye geçtiğinde tüm akım sisteme yüklenir. bu operasyon akünün sağlıklı olmasıyla da ilişkilidir, akü zayıflamışsa bu kesikliği daha fazla hissedersiniz dediler. Bu nedenle navigasyon cihazınız veya cihazlarınızın sürekli takılı kalmasında bir sakınca yoktur dendi.

    Arkadaşlar, aracınızın teknik servisini arayıp telefonla bile bu bilgiyi alabilirmişsiniz.

    Benden söylemesi.

    ama her araç için geçerli değil bu denilenler ,misal benim eski araç çalıştırma aşamasında voltajı kesmiyor ama dediğiniz gibi yeni araçlarda böyle bir sistem var ,bunu anlamakta kolay ,bir arkadaş voltmetre ile çakmak çıkışını ölçer diğeri marşa basar bu arada dalgalanma olup olmadığı görülür

    diğer bir konu sürekli şarjda kalması farklı bir konu ,cep telefonları da şarj olduktan sonra şarjı kesiyor ama ilk aldığınızda asgari 10 saat şarjda bırakın deniliyor ve sonrasında sürekli şarjda bırakmayın diye uyarı yapıyorlar ,hatta bir aralar patlayan telefonlar gündemdeydi,

    bu yüzden ben bu cihazların şarjı tam olarak kesip kesmedikleri konusunda emin değilim,imkanı olan bir arkadaş bunu birde navigasyon firması yada servisiyle görüşüp okey alırsa konu tam açıklığa kavuşmuş olur ,tabi birde bu nedenlerle bir problem olursa garantiyi etkilermi ,etkilemez mi ?




  • kuyuya taş atılmış..vede çıkarmaya uğraşılıyor.bir yanlış ifadeyi düzeltmek ve doğruymuş gibi sunmak için TAKLALAR ATILIYOR.
    okuduğum NAVİGASYON CİHAZLARININ kitapçığında marş zamanında cihazı çakmağa takmayın diyor..o kadar göbek çatlatmanın anlamını anlayamıyorum..
    amma birileri öyle deyil dedi diye o uyarı kitapçıktan çıkarılmadı..
    benim uyarılarım bazı araştırmalara neden olmuş..buda sevindirici..otomobillerde elektrik devreleri ve çalışma prensibi diye bir konu var irdelenmesinde fayda var...
  • Doğru; bir arkadaş bilgi almak için bir konu açmış, bilmediği bir konuda fikir danışmış.

    Konuya ortasından birisi girmiş, abuk subuk yazmış, kafaları da bulandırmış değil mi. Üstelik forum profili bile gizlenmiş birisi.

    Keyfe keder ikibin beşyüz mesaj yazmış ama foruma kendinden ne katmış, yada katmış mı katmamış mı belli olmayan birisi.

    Bir de ahkam kesmiş bilmem ne konusunu irdeleyin diye.

    Ama sayenizde doğru bilgiye ulaştı konuyu açan arkadaş :) siz de öğrenmiş oldunuz bahaneyle doğruyu.

    Herkese keyifli forumlar diliyorum.
  • bır msj yazdım konu tartısmaya dönüşmüş..elektronık dunyasını bılende yazmıs bılmeyende.ve arac dunyasıda karısmıs forumun ıçıne.arkadaşlar şimdi şöyle düşünün bınlerce lıra verdıgınız dunya markaları notebookları düşünün onlarda bıle şarj doldugunda fişini çekınız dıye bır uyarı vardır.ben şarj kesecek unıte yoktur demıyorum her bataryalı elektronık cıhaz şarj doldugunda şardan çekılmesı gerekır.akım bataryaya bindikçe ve cıhaz çalıştıkça cıhazın ısınması artacak ve cıhaz yavaş yavaş bozulmaya başlayacaktır.cıhazların ıcındekı pıller +45 dereceden sonra şişer ve bozulur.şiştiğindede ekran kırılır.aksını ıddaa edecek arkadaslar varsa ben bırkac resım koyarım ıkna olur.. 3 ayda bozulmamıstır ama 5.ayda bozulur.aynı cıhazı kullanma kılavuzuna gore kullanan arkadaslarınkı 2 senede bozulacaktır belkıde.
    sorunu sorusu olan arkadaslara yardımcı olurum her konuda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    .....
    otomobilde MARŞ sırasında bütün elektronik cihazlar DEVRE DIŞI bırakılır sistem tarafından...tek devre dışı kalmayan yer çakmağa verilen voltajdır......

    Evet arkadaşlar;

    Bu günkü konuşmalar üzerine kalktım elektrikçime gittim.

    Olmaz öyle şey dedi. Ateşleme esnasında tüm elektrik akımı kesilir, çakmağın bir farklılığı yoktur dedi.
    Bir kablo ile bir ampul aldı geldi, çalıştır dedi. Hakikaten marşa basınca 1sn. süreyle ampul söndü ve yeniden yandı.
    Çoğunlukla hissetmezsiniz ama akım mutlaka kesilir dedi.
    Sadece aydınlatma ışıkları kesilmez, onun da sebebi Güvenliktir dedi.

    İnanmakla inanmadım; Bir de Honda Servisimi aradım. Yapılan izahat Şu;

    Günümüz Beyinli araçlarda ilk ateşleme esnasında beyin tüm aracın elektrik sistemini keser. Farlar, Sinyaller ve gösterge ile iç ışıklar hariç. Bu donanımlara giden elektrik de Hazard ve varsa Far röleleri tarafından kontrol edilir. Motor çalışıp beslemeye geçtiğinde tüm akım sisteme yüklenir. bu operasyon akünün sağlıklı olmasıyla da ilişkilidir, akü zayıflamışsa bu kesikliği daha fazla hissedersiniz dediler. Bu nedenle navigasyon cihazınız veya cihazlarınızın sürekli takılı kalmasında bir sakınca yoktur dendi.

    Arkadaşlar, aracınızın teknik servisini arayıp telefonla bile bu bilgiyi alabilirmişsiniz.

    Benden söylemesi.

    hiç bir yer aranmamış...şayet aranan yer OTO elektrikçisi olsa marş arızalarında farlar yakılıp marş arızası tespit edilirdi....DENİRDİ....
    amma dediğim gibi birileri bilmeden yanlış bilgileri sunar "hezerfen"de doğru olanı yazar...amma bunu yanlış bilgi veren onur meselesi yapıp inatla çürük tezini savunmak için TAKLALAR ATAR....
    hezerfen'in 2500 mesajı incelensin...hiçbirinde kandırmaca ve taraflı mesaj yoktur.yanlış yazdığımıda düzeltmesini ve özür dilemesini bilirim....
    YANLIŞ ve TARAFLI bilgi sunmaya devam....derimki önce bilgilenip sonra bilgi sunmak gerekir.
    VEDE NAVİGASYON CİHAZLARINDAKİ MARŞ SIRASINDA ŞARZ ALETİNİ ÇAKMAĞA TAKMAYIN bilgisi bana göre doğru bir uyarıdır.ve uygulanmasının artıları var eksileri yoktur...."hezerfen'in diyecekleri bu kadar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 23 Aralık 2011; 11:05:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arslan selim

    bır msj yazdım konu tartısmaya dönüşmüş..elektronık dunyasını bılende yazmıs bılmeyende.ve arac dunyasıda karısmıs forumun ıçıne.arkadaşlar şimdi şöyle düşünün bınlerce lıra verdıgınız dunya markaları notebookları düşünün onlarda bıle şarj doldugunda fişini çekınız dıye bır uyarı vardır.ben şarj kesecek unıte yoktur demıyorum her bataryalı elektronık cıhaz şarj doldugunda şardan çekılmesı gerekır.akım bataryaya bindikçe ve cıhaz çalıştıkça cıhazın ısınması artacak ve cıhaz yavaş yavaş bozulmaya başlayacaktır.cıhazların ıcındekı pıller +45 dereceden sonra şişer ve bozulur.şiştiğindede ekran kırılır.aksını ıddaa edecek arkadaslar varsa ben bırkac resım koyarım ıkna olur.. 3 ayda bozulmamıstır ama 5.ayda bozulur.aynı cıhazı kullanma kılavuzuna gore kullanan arkadaslarınkı 2 senede bozulacaktır belkıde.
    sorunu sorusu olan arkadaslara yardımcı olurum her konuda..

    sizin yazdığınız mesaj yüzünden değil biz millet olarak her şeyin en iyisini kendimiz bildiğimize inandığımız için karşı tarafın fikirlerini kolay kolay kabul etmeyiz

    diğer özelliğimiz ise ayırım yapmadan her konuda tartışacak/kavga edecek /sataşacak bir şeyler mutlaka buluruz

    bir diğer özelliğimiz ise bilen bilmeyenlerin yaptığı yorumlara kendimiz doğru yada yanlış diye hüküm vermemiz

    arkadaşlar lütfen herkes herkesin fikrini kabul etmeyebilir ama karşıdakini küçümseyerek ,alay ederek ,üstü örtülü şekilde hakaret/tehdit ederek bir yere varamaz, kabul etmeseniz bile karşı tarafın fikirlerine saygılı olalım

    selamlar ,saygılar




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.