Şimdi Ara

Navi 14 iş istasyonlarına geliyor, konsollara ışın izleme desteği kesin gibi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Vega grafik birimiyle pek de istediği sonuçları alamayan AMD’nin Navi 10 mimarisi tabanlı 7nm sürecindeki RX 5700 serisiyle yeniden çıkış yakaladığı görülüyor. Yakın dönemde üst seviyeye konumlanacak Navi 12 tabanlı RX 5800 ekran kartı serisi yanında bir de alt seviyede planlar var.


    Navi 14 neler sunuyor?


    Daha önce bazı AMD sürücülerinde Navi 14 kod numaraları ortaya çıkmış ve RX 5600 ekran kartı serisine yorumlanmıştı. Şimdi ise bir Linux sürücüsünde Navi 14 mimarisinin iş istasyonu için de kullanılacağı ifadeleri bulundu. İfadelerde iki iş istasyonu girdisine vurgu yapılıyor.


    Ayrıca Bkz.Samsung Galaxy S ve Galaxy Note markaları birleşebilir

    RX 5600 ekran kartı serisinin biraz daha orta seviyeye yöneldiği ve GTX 16xx serisinin karşısına çıkacağı tahmin ediliyor. Bununla birlikte iş istasyonu tarafında da AMD’nin giriş seviyesinde birtakım seçenekler sunacağı anlaşılıyor. AMD’nin iş istasyonu tarafında Vega grafik birimi ile yoluna devam etmek istediği ve yakın zamanda Arcturus adıyla bir güncelleme yapılacağı dile getirilmişti.


    Diğer taraftan uzun süredir AMD’nin eleştiri konusu haline gelen ışın izleme teknolojisinden de haberler var. Nvidia’nın önemli bir avantajı haline gelen ışın izleme teknolojisi yeni nesil konsollarda yerini alacak. Gears 5 yapımcısı Colin Penty, Project Scarlett kod adlı yeni nesil Xbox konsolunun kendisinde büyük heyecan uyandırdığını ve özel ışın izleme donanımının çok başarılı olduğunu ifade etti.


    Normalde AMD ne zaman ışın izleme teknolojisini grafik mimarilerine getireceğini net bir şekilde belirtmiyor ancak en erken Aralık 2020 tarihinde piyasaya çıkacak Xbox konsolunda olacağı artık kesin gibi. Muhtemelen PS5 konsolunda da ışın izleme teknolojisini göreceğiz.


     



  • rx 5800 serisi ne zaman çıkacak ? fiyatı ne olacak
  • böle giderse nvidiadan rtx 3000 serisi erken gelir :)

  • ışın izleme nedir ne işe yarar?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: madator

    ışın izleme nedir ne işe yarar?
    Kendisi gerçek zamanlı ışık fiziği motorudur. Bugüne kadar gördüğümüz oyunlardaki ışık fiziği, Işın izleme teknolojisinin kopyası olan bir teknikle önümüze sunulmuştur. Bu sebeple de oyunda görünen her sahnedeki alan derinliği hatalı olarak çözümlenmiştir. Işın izleme ekranda duran objelerin tam olarak nerede olduğunu betimlede kullanan tek ve gerçek tekniktir. 40 yıldır sinema sektöründe kullanılır. Mimari görselleştirmede de bu teknikten faydalanılır. Fakat oyun dünyası için gelecek olan versiyon hibrit bir versiyondur. Buna rağmen hibrit versiyon bile eski tekniğe mukayese edilemeyecek kalitede farklılık sunar. Işın izleme teknolojisi eğer oyundaki genel aydınlatmada kullanılırsa sahnedeki her obje yıkılabilir ya da yer değiştirebilir olarak konumlandırılabilir. Eski teknikte bu mümkün değildir. Eski teknikte sahneler önceden hazırlanır ve eşyalar ve gölgeleri çoğu zaman sabittir. Işıklarda yerinden oynamaz. Bu sebeple etkileşimsiz oyunlar çokça göze batmaktadır. Bu tarz oyunlarda görsellik iyi gibi gözükse de örneğin sahnede duran masanın yerini değiştirirseniz masanın üstündeki ışık izi silinir ve altındaki gölge yere yapışık kalır. Çünkü sahne önceden çizilmiştir. Yer değişimi mümkün değildir. Eski teknikte hiçbir materyal olması gerektiği gibi gözükmez. Örneğin ne metal metale benzer ne de plastik plastiğe benzer. Siz sadece tahmin edersiniz. Işın izleme, dokulara doğru temas ettiği için sahnedeki bir koltuğun deri mi kumaş mı olduğunu 20 metreden anlayabilirsiniz. Aynı şekilde karakterlerin zırhlarındaki metal ayrıntılar,kumaş,deri gibi materyaller birbirinden çok net bir şekilde ayrılır. Eski teknikte detaysız ve hatalı gözükür. Bununda sebebi önceden çizim hesabı yapıldığı içindir. Işın izlemede hesaplama anlık yapılır ve kesin doğru görüntüyü o anda size oluşturur. Kısacası aynı geometri çiziminde, sadece ışık fiziğini gerçek zamanlı ışın izlemeye çevirdiğinizde, eski tekniğe görsel olarak 2-3 kat fark atmış oluyorsunuz. Kısaca bu şekilde anlatabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vamp

    Kendisi gerçek zamanlı ışık fiziği motorudur. Bugüne kadar gördüğümüz oyunlardaki ışık fiziği, Işın izleme teknolojisinin kopyası olan bir teknikle önümüze sunulmuştur. Bu sebeple de oyunda görünen her sahnedeki alan derinliği hatalı olarak çözümlenmiştir. Işın izleme ekranda duran objelerin tam olarak nerede olduğunu betimlede kullanan tek ve gerçek tekniktir. 40 yıldır sinema sektöründe kullanılır. Mimari görselleştirmede de bu teknikten faydalanılır. Fakat oyun dünyası için gelecek olan versiyon hibrit bir versiyondur. Buna rağmen hibrit versiyon bile eski tekniğe mukayese edilemeyecek kalitede farklılık sunar. Işın izleme teknolojisi eğer oyundaki genel aydınlatmada kullanılırsa sahnedeki her obje yıkılabilir ya da yer değiştirebilir olarak konumlandırılabilir. Eski teknikte bu mümkün değildir. Eski teknikte sahneler önceden hazırlanır ve eşyalar ve gölgeleri çoğu zaman sabittir. Işıklarda yerinden oynamaz. Bu sebeple etkileşimsiz oyunlar çokça göze batmaktadır. Bu tarz oyunlarda görsellik iyi gibi gözükse de örneğin sahnede duran masanın yerini değiştirirseniz masanın üstündeki ışık izi silinir ve altındaki gölge yere yapışık kalır. Çünkü sahne önceden çizilmiştir. Yer değişimi mümkün değildir. Eski teknikte hiçbir materyal olması gerektiği gibi gözükmez. Örneğin ne metal metale benzer ne de plastik plastiğe benzer. Siz sadece tahmin edersiniz. Işın izleme, dokulara doğru temas ettiği için sahnedeki bir koltuğun deri mi kumaş mı olduğunu 20 metreden anlayabilirsiniz. Aynı şekilde karakterlerin zırhlarındaki metal ayrıntılar,kumaş,deri gibi materyaller birbirinden çok net bir şekilde ayrılır. Eski teknikte detaysız ve hatalı gözükür. Bununda sebebi önceden çizim hesabı yapıldığı içindir. Işın izlemede hesaplama anlık yapılır ve kesin doğru görüntüyü o anda size oluşturur. Kısacası aynı geometri çiziminde, sadece ışık fiziğini gerçek zamanlı ışın izlemeye çevirdiğinizde, eski tekniğe görsel olarak 2-3 kat fark atmış oluyorsunuz. Kısaca bu şekilde anlatabilirim.

    Alıntıları Göster
    Açıklama için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.