Şimdi Ara

National Aviation University Kiev / Bilgili arkadaşlara sorularım var.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar,

    Uzun zamandır havacılığı ve pilotaj eğitimini araştıran biriyim. Ancak ulaştığım bilgiler beni tatmin etmedi ve kısacası detaya inemedim. Diplomalar ve sertifikalar hakkında bu iş hakkında bilgili, bu işin içinde bulunan arkadaşlara sormak istiyorum.

    Sivil Havacılıkta, Ticari bir pilot olup herhangi bir özel firmada çalışmak için ne gibi diplomalar gerekiyor?

    Bu alınan diplomalar uluslararası geçerlilikte mi? Yoksa her ülkenin kendine ait diploma ve sertifikasyon süreci mi var?

    Herhangi bir uçuş kursundan alınan sertifika ve diplomalar ile belirli üniversitelerden alınan belgeler arasında ne gibi farklar var? İş bulma konusunda ne kadar etkililer?

    Bunları sorma amacım araştırmalarım sonucunda Ulusal Havacılık Üniversitesi'ne Kiev'e gitmeye karar verdim. Ancak oradan alınan diploma ve sertifikalar uluslararası geçerlilikte mi, Türkiye'ye döndüğümde iş konusunda sıkıntı olur mu? amacım bu ve bunun gibi şeyleri öğrenmektir.

    Umarım cevap verirsiniz. Şimdiden teşekkürler.







  • Avrupa - Amerika arasında küçük bir fark vardı yanılmıyorsam.
    Yanlış bilgi vermek istemem ama hepsi için geçerli olan lisans ATPL lisansıdır.
    Uçuş okullarında ya da üniversitelerde FPL (şahsi) ve ATPL (ticari) lisansları eğitimleri büyük ölçüde veriliyor zaten. Minik bir azınlık sadece ilk adım olan FPL'yi verip, ATPL için "bak başının çaresine" diyor.
    Bazı kurumlar bunu bursla, bazıları geri ödemeli olarak (maaş kesintisi şeklinde), bazıları da ücretli olarak veriyor. Bu durumda pilot aday adayı kuruş harcamadan pilot adaylığına da terfi edebiliyor.
    Fakat iş ATPL ile bitmiyor.
    Uçacağımız uçak ile ilgili Type Rating denilen eğitimi de almalıyız. Bu da pilotun tam verimli kullanılmasını sağlıyor. Çünkü bir Airbus A320 ile Boeing 737 benzer özelliklere sahip iki uçak olmasına rağmen birbirlerinden çok farklı kokpitlere ve aviyoniklere sahiptir. Uçağı tamamen tanımak için bu eğitim gerekiyor.
    Birçok kurum tip eğitimini vermez. Genelde maaliyeti pilot adaylarına patlar.

    Ha eğer uçuş okulu ya da bu eğitimleri veren bir üniversite değil de farklı ve alakasız bir üniversite bitirirsek bu sefer denklik belgesi almalıyız ki Türkiye'de pilot aday adayı olabilelim. Ama zaten uçuşla ilgili alacağımız bir ATPL lisansı geçerli oluyor işin özü.

    Tekrar söylüyorum, resmi prosedürler hakkında çok iddialı değilimdir. Hatalıysam şimdiden affola.




  • neden National Aviation University Kiev ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.