Şimdi Ara

Nasıl bir süreçle Yamaha R6 kullanabilirim?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, hedefim Yamaha R6. Ehliyeti aldığım gibi kademeli şekilde(bana kalsa hemen) ilerleyeceğim. Çevrenizden kimler bu tip makinaları sürebilmek için nasıl bir süreçte geçti bilgi verebilir misiniz? Hedefim için tecrübem ne olması gerek diye toparlayalım. Teşekkürler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Merhaba, direk r6 kullanıp devam eden insanlarda var, r6 dan başlayıp bu dünyada olmayan insalarda var.

    Motosiklet arabaya benzemiyor, çok çabuk gaza getiriyor.

    4 silindir ve yüksek devirde çıkan egzoz sesi insanı kendinden geçiriyor.

    R6 alırım düzgün kullanıp hız yapmam gibi bir olasılık zaten yok.

    Büyük cc deki motorlar yavaş kullanıldığında hararet yapar.

    Hiç tecrüben yoksa scooter veya cbr 250 gibi motorla antrenman yapıp motora alışıp en azından 3-5 bin km yol yapıp

    r6 ya geçmek en mantıklısı bana kalırsa.

    125 cc motorlar maalesef kendenden çabuk bıktırıyor. O yüzden 250 cc dedim.

  • III I II III I I kullanıcısına yanıt

    Merhaba, bugun ilanlara bakarken şehrimde (çok yakında) 2017 (ilan no: 868338352) KTM DUKE 250 ABS gördüm. Konuşmaya başladım. 250 CC ile sadece 110cc scooter tecrübeli(aktif kullanıyorum) biri sıfırdan gibi başlar mı dedim bir çok arkadaşı başlamış. Bir kaç motorcu tanıdıklara sordum parçası pahalı ama kaliteli dediler. E KTM de benim için nimet olacak olan kaydırmalı debriyaj var(çok önemli hayat kurtarabilir)



    niyetine girdim gibi hocam. Ne diyorsunuz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-37F4B34B4 -- 20 Nisan 2021; 20:39:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, ktm duke 250 abs güzel bir motor. Kullanım olarak rahat ve abs li olası çok iyi.

    Başlangıç olarak güzel bir motor. Uzun süre memnun eder. Parçaları biraz pahalıdır ama çıplak bir motor olduğu için kırılan veya parçalanan bir parçası olmaz. Diğer parçların zaten muadilleri bulunur.

  • r6 ile başlayıp hayatta olan insanlar istisnadır fikrimce.


    falcon freedom 250

    ninja 300

    cbr 250

    mt07

    r25

    Mt07 (şuan ki motorum)


    2 senedir kullanıyorum motorsiklet ve şuan nasipse sezon sonu bir r6 alacağım öncesinde alabilirdim maddi yönden fakat motorsiklet araba gibi değil benim gibi hız tutkun varsa elinde olmamaya başlıyor o hız a ulaşmak ne kadar elinin altında görünsede kontrol sende olmuyor bir yerden sonra.


    r25 alabilirsin ilk motor kendine güvenen bilinçli bir insansan çok kaza yapan var bu motorlada fakat amacın üst segment bir makinaya geçmek ise başlayabileceğin gene en mantıklı makina en az 10 bin km sürmeni öneririm.


    (30.000km öncesi kesinlikle 600cc makina önermem illa r6 sürücem diyorsan en azından 10 bin farklı makina kullan fikrimce)

  • Merdivenler basamak basamak çıkılır. Her klasmanin ayrı bir tadı, tecrübesi vardır. Bunu küçük yaşta ki çocukların bir an önce büyümek istemesi 18 yaşına girmek istemesi v.b. gibi düşünebilirsiniz. Halbuki bence en güzel yaşlar bu küçük yaslardir.


    Neyse konumuza dönelim. R6 hata toleransı çok çok düşük bir motordur. Öyle hemencecik geçilebilecek bir motor değildir. Şu an ki tecrübeme göre bence 30 yaş civarında başlanılması gereken bir motordur. Eğitim, ekipmanizin tam oldugu, trafik okuma, ülkemizin trafik seyri v.b. konularda tecrübeli olduğunuzu varsayip illa ki bir sıralama yaparsak basamakları şöyle siralardim.

    1-ybr, ys, cb,....125
    2-mt, r, cb, cbr,......250
    3-cbr500, d400, rc390.....
    4- mt3, mt7, cb-cbr 650, sv650. ..
    5- r6

    Bence minimum böyle olmalı. Ve her seviyede ayrı bir zevk alınıyor. Kendinizi bu zevklerden mahrum bırakmayın.

    Son olarak ta yukselte yukselte en üst CC de motorunuz olunca da şehir içinde kullanmak için 125-150 CC bir motora geri dönüyorsunuz. Döndüğünüzde ilk aklınıza gelen şey o motor üzerinde ki acemilikleriniz, anılarınız, kazalarınız falan oluyor ve insana tatlı bir tebessüm getiriyor. Eski bir arkadaşı görmek gibi.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi möhkem -- 28 Nisan 2021; 8:44:5 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Yıllarca motosiklet kullanmış birisi olarak içten bir tavsiye vereyim sana. R6 almayı düşünüyorsan araba alacak kadar paran vardır. Bence hiç motosiklete başlamadan araba al. Veya halihazırda araban varsa da boşver motosikleti.

    Neden? Çünkü motosiklet zaten başlı başlına tehlikeli bir alet. Ayrıca ülkemizde çok daha tehlikeli. Zira otomobil kullanıcılarının çoğu motorları trafikte adamdan saymaz, gördüğü halde atlar önüne, arkana yapışır en sağda olmana rağmen yol ister, geçiş üstünlüğü kurallarına uymaz karşıdaki motosiklet ise, seni sollarken nerdeyse sürtecek şekilde dibinden geçer vs vs. Buda seni daima kaza tehlikesiyle başbaşa bırakır.

    Motosikleti çok sevmeme rağmen sırf böylesi sürücüler yüzünden motor kullanmayı bıraktım.

    İllede motor sürecem diyorsanda,

    125cc bir motor ile başla. Sonra 250 sonrada 600/1000 lik motorlara geçersin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3-5 bin km 50-250 cc motor tecrüben varsa alıp kullanabilirsin diye düşünüyorum. 50-250 cc arası hatayı bir yere kadar tölere eder. Ben ehliyet almadan gv250 alıp aldığım ilk gün kullanmaya başlamıştım. İlk 1 ay ön fren yüzünden sayısız kez düşme tehlikesi yaşadım   170 kg motor ben 195cm 110kg zar zor başa çıktım düşmemek için   daha güçlü motor olsa bacağım böyle dirayetli kalmayabilirdi  R6 ile başlarsan öncelikle sana yazık olur. Sonra motora. Hafif bir şeyle başla ben bunu yerden kaldırırım   diyebileceğin motorla diyeyim kısacası. Çünkü düşeceksin kalkacaksın. Çok klişe ama ilk motor parçalamak için alınır. Al 2. el ybr 125 yada cbf 150 müsait oldukça yol yap test et viraj çalış. Her şehrin trafiği farklıdır. Şehrine alış. Mesela döner kavşaklarda öncelik kavşak içindekilerde ise bu durum Sakarya'da doblo ve minibüslerdedir. Aksini iddia eden bu araçların altında kalır   İstanbul'da özellikle sabahları yan yoldan ana yola geçiş yapan araçlar ne olursa olsun seni görmezler. Sende onu görmezsen gözünü hastanede açarsın. Espiri gibi anlatıyoruz ama şehrini tanımak çok önemli. Motor özellikle büyükşehirde hata kaldırmaz. Özellikle kendi şehrinde 5 bin km tecrübe şart. Ayrıca ybr 125 cbf 150 gibi motorların parçaları artık neredeyse bakkalda bile satılıyor. Kaza yapsanda bozulsada masrafı da az olur. Satarkende zorluk çekmezsin hala piyasası var bu motorların.


    Ne kadar tehlikeli olsa da her allahın günü ölümle burun buruna da gelsek bunun keyfi ayrı   Ayrıca İstanbul trafiği motorsuz çekilmez  





  • r6 nin fiyatina bak once yamahanin sitesinden.

    daha sonra 125ten ala ala git r6ya kadar

    iste oyle bir milyon lira para lazim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.