Şimdi Ara

Napıp yapıp şu SAAB ı alın. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
235
Cevap
0
Favori
9.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H


    cari açık konusunun yüksek bir kısmı milletimizin ithal ürünlere olan extra ilgisinden kaynaklandığı düşünmekteyim..



    Acaba o ürünlerin hiçbiririnin Türkiyede üretilmemesinden dolayı olabilir mi bu ilgilerinin sebebi? Ya da "alın verin ekonomiye can verin" diyrek üretimi değil de tüketimi teşvik eden bir hükümete sahip olmasından?

    toyota,honda,fiat,hyundai,ford vs.. Türkiye'de fabrikası olan ve gine Türkiye'de üretilen modelleri seçebilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F.@.T.İ.H -- 17 Ekim 2011; 14:46:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    quote:

    Orijinalden alıntı: SmokingKills

    quote:

    Orijinalden alıntı: Citroxsara

    Şimdi saab a laf yok ama bunlar hayal bana kalırsa.

    Herşeyin başlangıcı hayal dir. Biz dünyanın en güçlü 10 ülkesi arasındayız şu anda. Bizim otomobil markamamızın olmaması utanç verici. Sen SAAB ı al, kur fabrikasını Türkiyeye, ucuz işçilik sayesinde kalkınmazsa bu marka ben ne oluyım.

    İsveçde en dandik fabrikada işçinin fabrikaya maliyeti yıllık 50-60 bin eurodur. Türkiyeye bunu 15-20 bin e indirirsin. Al bütün dünya ile rekabet et.

    Siz inanıyormusunuz dünyanın en güçlü 10 ülkesi arasında olduğumuza?



    en güçlü 2. ülkesiyiz dostum, durum gayet aşikar, obama'ya rest çeken bir başbakanın var senin artık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    quote:

    Orijinalden alıntı: SmokingKills

    quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    quote:

    Orijinalden alıntı: SmokingKills

    quote:

    Orijinalden alıntı: Citroxsara

    Şimdi saab a laf yok ama bunlar hayal bana kalırsa.

    Herşeyin başlangıcı hayal dir. Biz dünyanın en güçlü 10 ülkesi arasındayız şu anda. Bizim otomobil markamamızın olmaması utanç verici. Sen SAAB ı al, kur fabrikasını Türkiyeye, ucuz işçilik sayesinde kalkınmazsa bu marka ben ne oluyım.

    İsveçde en dandik fabrikada işçinin fabrikaya maliyeti yıllık 50-60 bin eurodur. Türkiyeye bunu 15-20 bin e indirirsin. Al bütün dünya ile rekabet et.

    Siz inanıyormusunuz dünyanın en güçlü 10 ülkesi arasında olduğumuza?



    Bana bizden politik ve ekonomik olarak güçlü 10 tane ülke say.

    Amerika, ingiltere, fransa, almanya, italya, rusya, iran, güney kore, kuzey kore, japonya, çin, ispanya, avusturya, avusturalya, norveç, isveç, isviçre, kanada, finlandiya

    Daha sayim mi ?

    iran mı, güney kore mi ispanya, avusturya, avustralya, norveç, isveç, isviçre, kanada, finlandiya, italya, almanya, aingiltere mi? size sadece gülüyorum, bildiğiniz bütün ülkeleri yazmışsınız, oldu olacak arabistanı da yazsaydınız tam olurdu, türkiye çok kısa zaman içerisinde dünyanın en büyük ülkesi olmaya talip 2. büyük ülkedir siz neyden bahsediyorsunuz? avrupada büyüme de 1. olan bir ülke var karşınızda, bırakın ezberden konuşmayı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

    quote:

    Orijinalden alıntı: portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H


    cari açık konusunun yüksek bir kısmı milletimizin ithal ürünlere olan extra ilgisinden kaynaklandığı düşünmekteyim..



    Acaba o ürünlerin hiçbiririnin Türkiyede üretilmemesinden dolayı olabilir mi bu ilgilerinin sebebi? Ya da "alın verin ekonomiye can verin" diyrek üretimi değil de tüketimi teşvik eden bir hükümete sahip olmasından?

    toyota,honda,fiat,hyundai,ford vs.. Türkiye'de fabrikası olan ve gine Türkiye'de üretilen modelleri seçebilirsiniz..


    Yani ne yazsam bilemedim.O zaman milletimizin ithal ürünlere olan ilgisi yazmışsınız nelermiş bu ithal ürünler? Bu yazdığınız otomobil markalarından dolayı(hani Türkiyede fabrikası olanlar)cari açık olmuyor da neler yol açıyor bu açığa? Ben bilemedim şimdi. Zaten bu bahsettiğiniz markalar otomobil piyasasının yarısından çoğunu kapsıyor. E madem cari açık nerden geldi siz söyleyin? Yani fabrikası Türkiyede olunca döviz falan gitmiyor yurtdşına yazdığınıza göre...ÖTV niye arttı o zaman?




  • oturduğumuz yerden SAAB'ı almak kolay.. lakin bu kadar kolay olsaydı, satın almak, fabrikaları taşımak falan dünyada binlerce müşterisi olur.
    isveç'te sendika sistemi kemik gibi, çelik gibidir. fabrikada çalışan işçilerin markada hissesi var. sonra isveç devletinin kapı gibi kanunları var.

    isveç dünyanın en gelişmiş zengin ülkelerinden biri... sizce bir kaç milyar dolar için ülkesinin ismiyle bu kadar özdeşleşmiş bir markayı, bu başlıkta yazılan şartlarda satılmasına
    müsade eder mi?

    değil fabrikayı taşımak, 20 işçi çıkarsan fabrikayı başına yıkarlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    Madem anadolu halkinin yatirimiyla yapilacak dendi.
    O zaman her Cuma namazi sonrasi halktan para toplansin, fabrikanin adini da Gayret-i Vataniye olarak degistirilsin.
    Cözüm basit.

    adını da parayı toplar ilk modelin adınıda muhavenet koruz vosvogen fanatikleri yanlışlıkla sürek avı başlatır olmadık şey değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP

    quote:

    Orijinalden alıntı: SmokingKills

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Üşenmeden yazıyorum.

    1-Amerika
    2-Rusya
    3-Çin
    4-Hindistan
    5-Almanya
    6-İngiltere
    7-Fransa
    8-İtalya
    9-İspanya
    10-Japonya
    11-Güney Kore
    12-İsrailin 1 tane askeri yok. Ama
    13-Norveç
    14-Brezilya

    Ülkenizi seviyor olabilirsiniz fakat kendinizi dev aynasında görmeyin.En büyük zayıflık budur çünkü.

    Güney kore sadece ekonomik olarak bizden güçlü, bu işin askeri ve siyasi boyutu var onda bizden önde değiller. Keza aynısı Brezilya,İsrail, Norveç, İspanya içinde geçerli.

    1. Amerika
    2. Çin
    3. Rusya
    4. Fransa
    5. Almanya
    6. İngiltere
    7. Japonya
    8.Hindistan
    9. Brezilya
    10. Türkiye

    Askeri,Siyasi, Ekonomiyi baz alırsak gerçek liste budur, ve emin ol objektifim.

    Millet finlandiya,avusturya,kuzey kore filan demiş şaka gibi. Bugun dünyada finlandiya höt dese, nato tatbikatına katılmıcam dese kim takar allah aşkına.

    Peki sen o devasa ordunla bi savaşa girsen, kaç gün o ordunu finans edebilirsin?
    Ne kadarlık petrol rezervlerin var?

    O milat öncesi 1900 uçağı nasıl uçuracaksın? Ülkende çıkan boru işleyemiyorsun bile.

    Sen o devasa ordunla savaşa girsen 3 ay sonra ne tankını ne uçağını hareket ettirebilirsin. Ekonomi demek, askeri güçten az önemli değil. O beğenmediğin İsviçre'nin 1 tane askeri yok. Ama yiyosa saldır. ABD bile saldıramaz o ülkeye. Çünkü bütün paralar orda.

    türkiyenin resmi kayıtlara göre 3, resmi olmayan kaynaklardan edinilen bilgiye göre 8 ayrı devletle aynı anda savaşacak gücü var, terör konusunda başarısız olmamamızın nedeni gücümüzle alakalı değil, ordunun içindeki hainler yüzündendi, açıp bugünkü gazete manşetlerini okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca Türk pilotları dünyanın en iyi pilotlarındandır, italyan pilotlara zamanında ders vermişliği vardır. Yolcu uçağı babında demiyorum, savaş uçağı babında... uçaklarımız da 1900 den kalma uçaklar değildir, çoğunlukla f16 kullanılmaktadır, f16larımız daha yeni modernize edilmiştir, çağımızın gerektirdiği bütün donanımlara sahiptir, yazılım konusuna gelincede aselsanın çok ciddi çalışmaları vardır bu uçaklara yerli yazılım yükleme konusunda, ayrıca türkiye yeni nesil savaş uçağı olan f35inde ortaklarından biridir. Mayından bombadan etkilenmeyen, suda yüzebilen, uçurumlarda köprü vazifesi görebilen yerli tanklarımızdan da hiç bahsetmiyorum.... ülkenizi küçümsemeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ally_0607 -- 17 Ekim 2011; 15:28:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    quote:

    Orijinalden alıntı: SmokingKills

    quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    quote:

    Orijinalden alıntı: SmokingKills

    quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    quote:

    Orijinalden alıntı: SmokingKills

    quote:

    Orijinalden alıntı: Citroxsara

    Şimdi saab a laf yok ama bunlar hayal bana kalırsa.

    Herşeyin başlangıcı hayal dir. Biz dünyanın en güçlü 10 ülkesi arasındayız şu anda. Bizim otomobil markamamızın olmaması utanç verici. Sen SAAB ı al, kur fabrikasını Türkiyeye, ucuz işçilik sayesinde kalkınmazsa bu marka ben ne oluyım.

    İsveçde en dandik fabrikada işçinin fabrikaya maliyeti yıllık 50-60 bin eurodur. Türkiyeye bunu 15-20 bin e indirirsin. Al bütün dünya ile rekabet et.

    Siz inanıyormusunuz dünyanın en güçlü 10 ülkesi arasında olduğumuza?



    Bana bizden politik ve ekonomik olarak güçlü 10 tane ülke say.

    Amerika, ingiltere, fransa, almanya, italya, rusya, iran, güney kore, kuzey kore, japonya, çin, ispanya, avusturya, avusturalya, norveç, isveç, isviçre, kanada, finlandiya

    Daha sayim mi ?

    Amerikan forumlarından birinde tartışılmış bu konu, nerdeyse herkes türkiyeyi ilk 10 içine koymuş.
    http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=138510573&pagenumber=

    Politik olarak İran, Avusturya,Avustralya , isveç, isviçre, kanada, finlandiya bizden güçlü değil, dalga geçiyorsun heralde. Türkiye şu anda bölgesel güç.

    Not: O saydığın ülkelerin nerdeyse hepsine gittim.

    Her amerikan forumuna inanalım o zaman ?
    Madem gittin Finlandiyanın kişi başına düşen milli gelirde en üstte olduğunu biliyorsundur heralde. Madem gittin dünyanın en büyük bankalarının da İsviçrede olduğunu da biliyorsundur şimdi sen. Madem gittin İsveçin dünyanın en iyi çelik fabrikalarına sahip olduğunu kesin biliyorsundur. Türkiyede gelişmiş herhangi bir dal söylesene bana şu konuda dünyanın en iyisiyiz de inanalım sana.
    Bu arada İrana da gülmüşsün, ben de sana gülüyorum. Şeriatla yönetiliyor ama hiç olmazsa devlet vatandaşlarına %130 vergi geçirmiyor. Kendi üretimini yapıyor dışarı bağımlı değiller, bizim gibi amerikanın yalakalığını yapmayıp kafa tutuyorlar.
    Neyse daha fazla konuşmaya gerek yok sonra siyasete girdin falan diyorlar sen biraz daha araştır bence özellikle cari açık nedir falan yaz google a

    cahilliğinize yanın, türkiye bu yıl cari açık vermemiştir, bütçesi fazla vermiştir, ezbere konuşan ne çok insan var bu konuda, sizinle hiç bir şey yapılmaz, hepinizin içi geçmiş, hani milli ruhunuz?? hani türklerdeki biz yaparız ederiz ruhu? atatürk; bu vatan işgal edildi, silah yok asker yok para yok kazanamayız diyip pes mi etti??? hayır, o sizin gibi değildi, o gerçek bir türktü, işte o bu yüzden atatürk... eminim yaşasaydı sizden utanırdı, kendini aşağılık sanan bir türk asla türk ruhuna sahip değildir.........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

    quote:

    Orijinalden alıntı: portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H


    cari açık konusunun yüksek bir kısmı milletimizin ithal ürünlere olan extra ilgisinden kaynaklandığı düşünmekteyim..



    Acaba o ürünlerin hiçbiririnin Türkiyede üretilmemesinden dolayı olabilir mi bu ilgilerinin sebebi? Ya da "alın verin ekonomiye can verin" diyrek üretimi değil de tüketimi teşvik eden bir hükümete sahip olmasından?

    toyota,honda,fiat,hyundai,ford vs.. Türkiye'de fabrikası olan ve gine Türkiye'de üretilen modelleri seçebilirsiniz..


    Yani ne yazsam bilemedim.O zaman milletimizin ithal ürünlere olan ilgisi yazmışsınız nelermiş bu ithal ürünler? Bu yazdığınız otomobil markalarından dolayı(hani Türkiyede fabrikası olanlar)cari açık olmuyor da neler yol açıyor bu açığa? Ben bilemedim şimdi. Zaten bu bahsettiğiniz markalar otomobil piyasasının yarısından çoğunu kapsıyor. E madem cari açık nerden geldi siz söyleyin? Yani fabrikası Türkiyede olunca döviz falan gitmiyor yurtdşına yazdığınıza göre...ÖTV niye arttı o zaman?

    sen çıkıp bir bmw ,mercedes,audi,porsche vs.. gibi otomobillerin fiyatlarını çıkıpta yazdığım otomobil firmalarının Türkiye'de üretilen modellerinin fiyarlarıyla bir tutuyorsan diyecek birşey yok..

    örnek vermek gerekirse bmw 2010-2011 yıllarıda Türkiye de kendi satış rekorlarını kırdı bunun gibi 100.000 tl üzeri satılan diğer markaların modellerinde de aynı durumlar yaşandı..

    Türkiye'de üretilen modellerin birçok parçası Türkiye'deki yerli firmalara üretiliyor hem yerli üretim yapan firmalarımız hemde insanımız bu fabrikalarda çalışıp para kazanıyor..

    benim yakın bir arkadaşım honda fabrikasında çalışıyor ve birçok parçasının Türkiye'deki yerli firmalarca üretildiğini söylüyor..

    bunlar yetmez mi ?.. Türkiye'de üretilen birçok model avrupa'ya da gönderiliyor..


    ''E madem cari açık nerden geldi siz söyleyin?''

    cari açık yeni birşey değildir Türkiye petrol ve doğalgaz konusunda dışarı bağımlı kaldığı sürece cari açık sıkıntı yaratmaya devam edecektir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F.@.T.İ.H -- 17 Ekim 2011; 15:37:12 >




  • Türkiye'yi gözünüzde çok da küçümsemeyin,

    Ekonomik olarak 17. sıradaydık en son ancak bizim kadar yüksek hızla büyüyen kaç ülke var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SmokingKills

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SmokingKills

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Kim alacak,pardon ben anlayamadım.
    Devlet mi,Koç mu,yoksa biz DH olarak aramızda para mı toplayalım alalım diyorsunuz?

    Koskoca TC nin SAAB ı alcak parası vardır heralde.

    burayi sovyetler birligi sandin herlde. daha hala ticari sirket yoneten devlet kaldi mi dunyada?

    Koç fiat ile konsorsiyum yaparak Tofaş ı kurdu, ne oldu peki, hayrı mı oldu ülkeye? THY devletin, şu anda dünyaya meydan okuyor. Friedmancı biri olmama rağmen devletin yürütmesini istiyorum bu işi ilk 10 yılda. Çünkü ilk 5-10 yıl kar yapamayabilir sistem oturana kadar. Ama sonra meyvelerini toplayacağımızdan eminim.



    THY dünyaya nasıl meydan okuyor arkadaşım? Devlet görevlilerine peşkeş çekile çekile 500 milyon dolar zarar açıkladı!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

    quote:

    Orijinalden alıntı: portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H


    cari açık konusunun yüksek bir kısmı milletimizin ithal ürünlere olan extra ilgisinden kaynaklandığı düşünmekteyim..



    Acaba o ürünlerin hiçbiririnin Türkiyede üretilmemesinden dolayı olabilir mi bu ilgilerinin sebebi? Ya da "alın verin ekonomiye can verin" diyrek üretimi değil de tüketimi teşvik eden bir hükümete sahip olmasından?

    toyota,honda,fiat,hyundai,ford vs.. Türkiye'de fabrikası olan ve gine Türkiye'de üretilen modelleri seçebilirsiniz..


    Yani ne yazsam bilemedim.O zaman milletimizin ithal ürünlere olan ilgisi yazmışsınız nelermiş bu ithal ürünler? Bu yazdığınız otomobil markalarından dolayı(hani Türkiyede fabrikası olanlar)cari açık olmuyor da neler yol açıyor bu açığa? Ben bilemedim şimdi. Zaten bu bahsettiğiniz markalar otomobil piyasasının yarısından çoğunu kapsıyor. E madem cari açık nerden geldi siz söyleyin? Yani fabrikası Türkiyede olunca döviz falan gitmiyor yurtdşına yazdığınıza göre...ÖTV niye arttı o zaman?

    Bu firmaların bütün arabaları türkiyede üretilmiyor.Ayrıca türkiyedeki bütün ihtiyacıda karşılamıyor.Bir kısmı üretiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpeCTRuM

    Türkiye'yi gözünüzde çok da küçümsemeyin,

    Ekonomik olarak 17. sıradaydık en son ancak bizim kadar yüksek hızla büyüyen kaç ülke var?


    yok kardeşim aynen, dünyada en hızlı büyüyen ülkeyiz, onu bırak rekor kırdık ya var mı ötesi, bunlar kendilerini küçümseyip dursunlar, hadi hükümeti sevmiyosunuzda, ülkenizi bari kötülemeyin arkadaş, hükümeti kötüleyecez diye ülkeyide itin kıçına sokmanın alemi ne? ortada bir başarı varsa her medeni insan gibi takdir etmemiz lazım, gerçi osmanlıyla bile övünülmemesini(ahmet altan) söyleyen osmanlıyı kötüleyen insanları gördükçe, siz onların yanında çok çok çok normal kalırsınız.
    kaynak:http://www.ntvmsnbc.com/id/25227996/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ally_0607

    türkiyenin resmi kayıtlara göre 3, resmi olmayan kaynaklardan edinilen bilgiye göre 8 ayrı devletle aynı anda savaşacak gücü var, terör konusunda başarısız olmamamızın nedeni gücümüzle alakalı değil, ordunun içindeki hainler yüzündendi, açıp bugünkü gazete manşetlerini okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca Türk pilotları dünyanın en iyi pilotlarındandır, italyan pilotlara zamanında ders vermişliği vardır. Yolcu uçağı babında demiyorum, savaş uçağı babında... uçaklarımız da 1900 den kalma uçaklar değildir, çoğunlukla f16 kullanılmaktadır, f16larımız daha yeni modernize edilmiştir, çağımızın gerektirdiği bütün donanımlara sahiptir, yazılım konusuna gelincede aselsanın çok ciddi çalışmaları vardır bu uçaklara yerli yazılım yükleme konusunda, ayrıca türkiye yeni nesil savaş uçağı olan f35inde ortaklarından biridir. Mayından bombadan etkilenmeyen, suda yüzebilen, uçurumlarda köprü vazifesi görebilen yerli tanklarımızdan da hiç bahsetmiyorum.... ülkenizi küçümsemeyin

    74de ambargoyu yiyince adanın yarısında ordu durdu bir subayın insiyatifi ve gayreti ile ancak maraş alınıp tampon bölge ilan edildi margarin için kuyruğa giriyoduk arkadaşım sen hangi resmi gazetede okudun o 3 ülke ile aynı anda savaşı olaya çok fazla magazinel bakıyosun f35ler tehlikede usa kaynak kodlarını Türkiyeye vermiyor göktürk 1 projesi durdu izrail mercekleri vermedi altay g.kore ile devşirmedir samur Alman tasarımı ayrıca modernize edilen uçaklaeıda izrail elinden çıktı mevcut tanklarda alman yapısı ve bu saydığın savaş gereçlerinin hepsinin işletmesi için dışarıya bağımlıyız gerçekleri görmek lazım usa bile irak ile afganistanı aynanda finanse edemiyor sen 8devlete karşı atar yapıyosun ben 9 dedim yokmu arttıran




  • Öncelikle Saab konusu için artık çok geç olduğunu kabul edip Saab ve yerli araç konusunda bir kaç şey daha ekleyelim;

    1) Saab General Motors bünyesindeki bir firma idi dolayısı ile bir kaç tane 5 silindirli motoru hariç 4 silindirli dizel ve benzinli motorları tamamen Opel motorudur arkadaşlar.
    Dolayısıyla know how'ı saab dan değil General Motors'un avrupa division'undan almak gerekecektir.

    2) Opel son krizde dibi gördü ve uzun süredir zarar etmesine rağmen çalışanlar ve Alman hükumeti fabrikayı ayakta tutabilmek için 1001 tane olay çevirdiler (GM opelin yönetimini bıraksın, çalışanlar satın alsın vs.vs.)

    3) Çok küçümsenen ne var ki yaparız bir tane diye geçiştirdiğimiz bir husus olan Motor teknolojisi bu işin en önemli konusudur. Bir motorun tasarlanıp üretilmesi test edilmesi uygunlanması öyle çinden parçaları getirip burada birleştirip "ben yerli telefon üretiyorum"a benzemez.

    4)BMW yi ele almak gerekirse markayı son yıllarda bu kadar yüksek satış rakamlarına ulaştıran 2.0 ve 3.0 litrelik Dizel motorun evrimini incelemenizi öneririm. Adamlar 2001 yılından beri aynı motor tasarımını geliştiriyorlar ilk başta elektromekanik pompalı 140BG güç üreten motor Common Rail teknolojisi ile önce 163 BG Sonra 177 Bg, sonra 184 Bg, daha sonra 214 bg ve en sonunda Blue efficiency ile 163 Bg 380 Nm tork ve 3.5 Lt /100 km tüketim değerine eriştiler. Hemen hemen tüm serilerinde bu motoru kullanıyorlar. Keza VW grubu 3.0 TDI V6 motoru Audi A4, A5, A6, A7 Q5,Q7 VW Passat, Tuareg v.s de kullanmakta, Bu örnekler artırılabilir. en ilginci ise Pek beğenmediğimiz PSA grubun 1.4 ve 1.6 HDİ motorları Peugeot, Citroen, Ford, Volvo (S80 dahil) gibi markalarda kullanılmaktadır.

    5) Hyundai 1950 li yıllarda otomobil servisi ile başladığı otomotiv endüstrisinde uzun yıllar boyunca mitsubishinin tasarımlarını satın alarak üretim yaptı. Son yıllarda ise tamamen tasarımı kendine ait olan 1.5 Litre 3 silindirli ve 1.6 litre dizel common rail motorlar ve ardından gelen ve 1.4lt ve 1.6 lt benzinli motorlar ve 6 ileri otomatik şanzımanlar firmanın büyümesinde en önemli rolü üstlenmiştir. Bunu firmanın kurucu başkanı kendi yaptığı açıklamada da belirtmiştir. Hyundai şu anda kendi tasarımlarını kullnamakla beraber hala mitsubishiden aldığı motor tasarımlarını da kullanmaktadır. (Genesis Coupe 2.0T, 3.8 V6 gibi)

    6) Başka firmaların tasarımlarını kullanmak (sadece tasarımlarını) aslında hiç de problem değil günümüz teknolojisinin hızına ayak uydurmak için göze alınması gereken bir gerçektir. Örneğin sağlamlığını ispat etmiş olan Toyota, Mitsubishi gibi firmaların motor tasarımları alınıp kullanılabilir, bu sırada da kendi özgün tasarımımızı geliştirebiliriz.

    7) Eskiden motor tasarımının en önemli kısmı Karbüratör tasarımı idi şimdi ise motor yönetim yazılımı, sensörleri ve enjektörleridir. Şu anda kullanılmakta olan motor yönetim yazılımını ve enjeksiyon sistemlerini üreten en büyük firma Bosch (bosch ve siemens) gruptur. ona alternatif olarak İtalyan magneti marelli ve delphi gibi bir kaç firma mevcut. Aslına bakarsanız siz mekanik tasarımı olgunlaştırdıktan sonra yapmanız gereken tek şey yazılım ve elektronik donanımın sizin tasarımınıza uygulanmasıdır. Bu süreçler zaman almakta olup bir tasarımı kullanırken kendimize ait özgün bir tasarımı geliştirmek için zaman kazanmamızı sağlar.

    8) Artık elektrikli araçların geleceğin vazgeçilemez çözümü olduğu gün geçtikçe belirginleşmektedir. Dolayısıyla benzinli veya dizel motorlar ile uğraşmak yerine elektrikli araçlarda kullanılacak teknolojiler için verimliliği artıracak çözümler tasarlamak ve üretmek tüm dünyada pazar bulacak konulardır. Verimlilik konusunda elde edeceğimiz %10 iyileştirme bütün dünyanın bizim üreteceğimiz sistemleri tercih etmesi yada bizim patentlerimizin, tasarımlarımızın satın alınmasını sağlayacaktır.

    9) Bir şeye başlamak yolun yarısını geride bırakmak demektir. Ar-Ge çalışmaları ülkemizde çok iyi seviyeler de teşvik ediliyor. Bunun için çaba sarf etmek ve bir şeyler tasarlamak artık çok güç değil. Bunu için çok büyük firmalara veya devasa laboratuvarlara gerek yok. Sadece işini seven üretmeyi seven genç beyinlere ihtiyaç var.

    Sonuç olarak 6 ay sonrası için otomobil üretmeyeceğiz, her zaman yaptığımız gibi kısa vadeli planlar yerine 10 - 20 - 30 -50 yıllık planlamalar yapmalıyız. Bunun çok güç olmadığını görebilmek için Güney - Kuzey savaşı sonrasındaki gelişimi açısından Güney kore, Samsung ve Hyundai neler yapmış halk nasıl fedakarlık yapmış, ne kadar çalışmış bunları incelemenizi öneririm

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    SAAB'ın arabaları bile ikinci elde zor satılıyor.
    Bir de fabrikasını alırsak ülke olarak fabrikanın son sahibi olur tarihe geçeriz

    katılıyorum eğer karlı bir iş olsaydı yabancı firmalar çoktan almışlardı.saabın bir geleceği yok.
  • aslında Türk yatırımcıları yatmıyor arkadaşlar zamanında alphan manas heuliez denen fransız arge şirketi için teklif verdi fakat fransız devleti doğrudan müdahale edip teknolojilerimizi Türklere vermiycez deyip bizim saba atv operasyonu gibi bir başka batılı fransız şirketine beleş kredi sağlayıp aldırdılar yani bizim yatırımcılarımız saaba teklif vermediler ise kesinlikle kar edemeyeceklerinden kaynaklanıyordur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    Şimdi aşağılık kompleksi ayrı birşeydir. Realite, gerçekçilik ayrı birşeydir. Türkiye dünyanın en büyük 10 ülkesinden birisi değildir. Mevcut durumda olamazda... Sonuçta biz de ABD nin ağzına bakan bir ülkeyiz.. Ayrıca, bizim o çok övündüğümüz, yarli savunma projeleriizin büyük çoğunluğu güney kore devşirmesidir. Ekonomik güç büyük olabilir bu tamamen nüfus ile alakalıdır. Ve eknomik gücümüzü cari açık fazlası ile belli ediyor zaten..
    Ha belli şeyler bu hızla devam ettirilirse dünyanın 10 büyük ülkesinden birisi olabiliriz belki, ama çoook uzun zaman sonra...Ve belli politikaların değişmesi kaydıyla...

    Askeri olarak dünyanın en güçlü orduları arasında gösterilebiliriz. Bu belli kriterlerin ortalamasıdır. Ancak, Türkiyenin, hava üstünlük gücünden haberiniz var mı? hava üstünlüğünü kaybeden savaşı kaybeder. Bu konuda çok zayıfız.. Ve tamamen ABD bağımlısıyız. Bazı silah sistemlerini ürettiğimiz doğru. Bu çok iyi ve güven veren bir gelişme. Ancak biz yapıyoruz bizim bunlar diyerek, kore, çin, italya devşirmelerini üretmek mantıksız kalıyor. TF-X ise daha ne olacağı belli olmayan bir konu, ki büyük ihtimal atak gibi ortak platform kullanarak yapılacak ve bizim bu bizim nidalarıyla uçacaktır. Not: o bile 2020 sonrasında anca seri üretime geçecektir.:)

    Konuya geçersek;
    Saabın alınması bence de çok iyi bir hamle olacaktır. Tamamen Yerli otomobil hayallerinden (bence de tamamen yerli bir otomobil gereksiz ve mantıksız) uzaklaşmak gibi gözüksede, Amerikayı yeniden keşfetmek yerine hazır bir düzeneğer kurulmuş olunacak, İç piyasada belli bir pazar payı garanti altına alınmış olunacak, özellikle ortadoğuya ihracat şansı çok artacaktır. Düşünün önündeki amblem ve arkasında yazan marka gereksiz, ama 1.6 dizel motorlu bir Saab kalitesindeki bir araç 30000 TL den piyasaya sürülse, kim almaz? Devlet desteği, ve yerli üretim gibi avantajları zaten var. Yedek parça, kalite sorunları hiç olmayacak. Ben hemen sıradayım şahsen...

    Sonrasında bu altyapı devam ettirilerek, yeni modeller çizilir üretilir ve 20 yıl sonra dünya piyasalarında Bir Türk markası bulunur.

    Bu arada saab sadece otomobil kısmını satacak diye biliyorum ben. Keşke havacılık kısmını da alsak. Bize çok ama çok faydası olur...


    sizinde izah ettiğiniz gibi ''realite ve gerçekçilik'' kavramlarının artık aşağılık kompleksine kaymaya başladığına istinaden belirtmiştim ilk cümleleri..

    ''Sonuçta biz de ABD nin ağzına bakan bir ülkeyiz..'' benimde bu konuda bir itirazım yok zaten fakat yukarıda adı geçen devletlerinde bizden bu konuda bir farkı olmadığı için biraz fazla abartıldığını belirtmiştim..

    cari açık konusunun yüksek bir kısmı milletimizin ithal ürünlere olan extra ilgisinden kaynaklandığı düşünmekteyim..

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe
    Askeri olarak dünyanın en güçlü orduları arasında gösterilebiliriz. Bu belli kriterlerin ortalamasıdır. Ancak, Türkiyenin, hava üstünlük gücünden haberiniz var mı?


    bazılarına göre basit görünebilir ama son derece ciddi bir konudur ''hava üstünlüğünü kaybeden savaşı kaybeder'' bu cümlenize katılıyorum fakat bu konudaki zafımızla ilgili zaten ciddi çalışamalar var ve farklı çalışmalarlada desteklenerek devam ediyor..

    örnek vermek gerekirse haziran ayında Aselsan ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı arasında imzalan sözleşme ;

    Orta İrtifa Hava Savunma Füze Sistemi (OİHSFS) Projesi Tasarım ve Geliştirme Dönemi (Dönem-1) Sözleşmesi, 250 milyon 720 bin 295 lira ve 132 milyon 113 bin 714 avro
    Alçak İrtifa Hava Savunma Füze Sistemi (AİHSFS) Projesi Tasarım ve Geliştirme Dönemi (Dönem-1) Sözleşmesi, 278 milyon 371 bin 118 lira ve 193 milyon 59 bin 102 avro bedelle imzalandı..

    aselsan radar ve elektronik harp roketsan ise füzeleri üretecek..uzun menzilli hava savunma ihalesi hakkında henüz net bir durum yok fakat yerli firmaların zamanla bununda altından kalkabileceğini düşünüyorum..

    bazı yerli savunma projelerimiz yabancı devletlerle ortak olarak başlıyabilir bu zaten doğal bir durumdur böylelikle bir sonrakini tamamen yerli yapma avantajını ele geçirmiş olursunuz..

    bu konuyada atak projesi örnek verilebilir italya ile ortak olan sistem 2012 nin ilk çeyreğinde k.k.komutanlığına teslim edilmeye başlanacak asıl yerli olan ise 2015 de teslim edilmesi ön görülüyor..

    saab konusunda da zaten hem fikiriz..






    Anladığım kadarıyla bu konuya ilgilisiniz ve bilginiz var. Güzel böyle insanlarla tartışabilmek, konuşabilmek.. Baksanıza üstteki vatandaşlardan birisi yazmış, adam dünyanın 2. ülkesi olduğumuzu aynı anda 8 ülke ile savaşabileceğimizi filan sanıyor, öyle öğretmişler çünkü, ama gerçeği görmek içinde dahi olmaya gerek yok hani..

    Neyse, yazdığınız gibi alçak ve orta irtifa sistemler için ciddi çalışma var ama envantere girmeleri? en az 5-6 yıl, yüksek irtifa zaten daha uzun sürecek gibi, 200 küsür CCIP F-16 ve 30 block 50+ F-16 ile hava üstünlüğü çok zor hatta imkansız, özellikle asıldüşmanlarımıza karşı,.. Yoksa tank yapmışsın top yapmışsın iyi ama yeterli değil... Bu arada 2012 de teslim alınacak olan T129 lar bizim atak konfigirasyonunda olmayacak bildiğim kadarı ile. Acil ihtiyaç çerçevesinde A129 mangusta ile T-129 nun kırması olacak :)

    Cari açık ise ithal ürüne olan özentinin yanısıra tarımsal ürünlerin dengesinin değişmesininde önemli bir etkisinin olduğunu düşünüyorum. Bu konunun detayları ise maalesef siyasete girecek...

    Saab konusunda ise doğru aklın yolu bir...




  • aynen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ally_0607

    quote:

    Orijinalden alıntı: SpeCTRuM

    Türkiye'yi gözünüzde çok da küçümsemeyin,

    Ekonomik olarak 17. sıradaydık en son ancak bizim kadar yüksek hızla büyüyen kaç ülke var?


    yok kardeşim aynen, dünyada en hızlı büyüyen ülkeyiz, onu bırak rekor kırdık ya var mı ötesi, bunlar kendilerini küçümseyip dursunlar, hadi hükümeti sevmiyosunuzda, ülkenizi bari kötülemeyin arkadaş, hükümeti kötüleyecez diye ülkeyide itin kıçına sokmanın alemi ne? ortada bir başarı varsa her medeni insan gibi takdir etmemiz lazım, gerçi osmanlıyla bile övünülmemesini(ahmet altan) söyleyen osmanlıyı kötüleyen insanları gördükçe, siz onların yanında çok çok çok normal kalırsınız.
    kaynak:http://www.ntvmsnbc.com/id/25227996/

    verdiğiniz linkteki içeriği merak ettim ilk başta ama merakımın gitmesi bir kaç saniyeden fazla sürmedi. zira vw alın Fiat alın demenin bir karşılığı var, o hesap da NTV-CNBC-E de yayınlanan bu tarz pohpohlamalarla ödeniyor.

    gerçi VW fln satmasa ne olacak Doğuş ve diğerleri mecburen yine böyle yazmak zorunda, zira böyle (http://www.odatv.com/n.php?n=cari-acik-yunanistanda-78-turkiyede-80-0910111200) yazanların başına gelenler ortada...




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.