Şimdi Ara

N11'in Satıcının Göndermediği Ürünü Onaylaması

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
964
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar.

    Yakın zamanda N11'de yaptığım bir alışverişle ilgili sorun yaşıyorum. Bu konuda çözüme kavuşabilmem adına bilgisi ve tecrübesini paylaşan olursa çok memnun olurum.

    Durumu kronolojik olarak özetlemem gerekirse:
    1- 12 Mayıs 2020 tarihinde sipariş verdim.
    2- 14 Mayıs 2020 tarihinde satıcı ürünü kargoya vermiş.
    3- Bu günlerde kargoların gecikmesi tabi ki olağan ancak bir hafta kargo "çıkış şubesinde" görününce 20 Mayıs 2020 tarihinde satıcıya durumu sordum. Satıcı olağan olduğunu ve gecikmeler yaşandığını belirtti.
    4- Durumun gerçekten anormal olduğunu düşünerek 21 Mayıs 2020 tarihinde satıcıya tekrar yazdım ve durumun ne kadar olduğunu sordum. Satıcı şubenin kapalı olmasından dolayı gönderim yapılamadığını ve ücret iadesi için iade süreci başlatmamı söyledi.
    5- 22 Mayıs 2020 tarihinde iade talebini yaptım.
    6- Aynı gün; "araya bayram girdi ilk iş gününde tekrar iade talebinde bulunun" mesajıyla iade talebim reddedildi.
    7- Bu arada N11 ilginç bir şekilde ürünü onayladı.
    8- Durumu N11'e bildirdim, "adam çözecekmiş senin işi bak" minvalinde yazışmalardan sonra zorlamamla şikayet kaydı oluşturuldu.
    9- Herhangi bir dönüş olmayınca 27 Mayıs 2020 tarihinde tekrar iade talebini açtım.
    10- 29 Mayıs 2020 tarihinde herhangi bir dönüş olmayınca yine N11'le yazıştım. Yine savuşturup; "satıcının değerlendirme süresi devam ediyor, süre bitiminde tekrar bizimle iletişime geçin" dediler.
    11- 30 Mayıs 2020 tarihinde satıcı; insanın sabrını test eder, çıldırtırcasına "iade ürünler tarafımıza ulaşmadı efendim tekrardan pazartesi günü iade konumuna alınız süremiz doluyor bu yüzden red etmek zorunda kalıyoruz özür dileriz" mesajıyla iade talebini reddetti.
    12- Hemen durumu N11'e bildirdim tekrar ve üçüncü kez. İlginç bir şekilde yazdıklarıma ve sürece bakmadan "e adam tekrar iade sürecini başlatınca halledecekmiş ya" şeklinde savuşturma girişimlerine karşı sabırla durumu tekrar tekrar izah etmemle tekrar şikayet kaydı açıldı, üst yönetime bildirildi vs.

    Şimdi bu durum gerçekten ilginç. Onlarca, yüzlerce alışveriş yaptım ama ne satıcı tarafında ne aracı tarafında bu denli sorun yaşamadım. N11 bana gönderilmeyen ürünün parasını satıcıya aktardı, satıcı durumu bilerek ve teyit ederek çözümleri tekrar tekrar reddetti ve N11'in gerçekten bu duruma çözüm bulacağından şüpheliyim.

    Ne yapmam gerekir, nasıl bir yol izlemem gerekir bilgisi ve tecrübesini paylaşan olursa çok memnun olurum.

    Sağlıklı, huzurlu ve bu ülkenin insanları olarak bir birimizi yolmaya çalışmadığımız günler dileğiyle...







  • Normalde tutara göre hakem heyeti ya da tüketici mahkemesine git derdim. Ama buna ilaveten, yazışmaların kaydı ile birlikte savcılığa suç duyurusunda da bulun bence. Hem N11 hem de satıcı hakkında. Ticaret Bakanlığında tüketici genel müdürlüğü var. Oraya da şikayet dilekçesi gönder N11 ile ilgili.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi satıcıdan tencere seti aldım. Kargo şubesinde görünmesine rağmen 15 gün geçti gelmedi. 1 kere iade talebi oluşturdum red etti. Satıcıya bir kaç mesaj daha yazdım tekrar talep olusturdum 3 gün + 24 saat süre dolduktan sonra dün otomatik iadem onaylandı ve kartıma para iadesi gerceklesti. Sizinle aynı durumu yasadım fakat sizin satıcı iade süresi dolmaması için red ediyor kasti. Satıcıya baskı yapıp kargoyu sorgulattırmasını sağllayın aynı anda da N11 e yazmaya devam edin. n11 sonunda olaya el koyuyor ve iadeyi çözüyor. 2 defa böyle sorunla karsılastım ikisinde de param iade oldu.
  • Malesef n11 faturasız garantisiz malların satıldığı paravan site halini almış. Bir-çok satıcı ürünü ucuza satmak için fatura kesmiyor. Bir kısım 2. Eli sıfır diye satıyor. Bazıları da ne hikmetse eksik ürün gönderiyor. Resimdeki ürünün benzerini yollayan vs dolu. Üstelik eksik ürün geldiği zaman da iade etmezseniz eksik ürün gönderimi yapacak satıcı sizi oyalarsa para karşı tarafa yatıyor. Eksik üründen dolayı transferi durdurmama rağmen 3+24 ve 7 gün de n11 bekletiyor 11 gün sonra para karşıya yatıyor. Siz bu esnada eksik ürün gönderildi gönderilecek diye bekleyin durun. Profillerindeki negatif yorum fazla olan satıcılara bakın aynı ürünü 5 yıldız farklı ürün gibi sıfırdan açıp koyuyor. Müşteriyi memnun etmek te mümkün değil ancak ben satıcı yorumlarına çok önem veririm. Negatif yorumu varsa almamaya özen gösteririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi askin.tc -- 1 Haziran 2020; 10:17:30 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Arkadaşlar tekrar merhaba.

    N11 3 iş günü içinde sonuçlanacak dediği şikayet kaydını 2 hafta içinde sonuçlandırabildi. Süreç boyunda 3 kere tekrar tekrar yazıştım; her defasında mağazadan cevap beklediklerini belirttiler. 3 iş günü diyorsunuz, sonsuza kadar bekleyecek miyim diye sorduğumda biz yardımcı olamıyoruz gibi cevaplar aldım. Nihayetinde 11 Haziran 2020 tarihinde lehime olacak şekilde sonuçlandırdılar.

    Adli ve idari şikayet süreçleri için ciddi hazırlık yapmaya başlamıştım, kayıtlar, görüşmeler vs. Bu gibi firmalara maalesef yeteri kadar yaptırım uygulanmıyor. Örneğin tüketici hakem heyeti veya mahkemesinden müşterinin lehine durum çıktığı zaman iade veya değişimle konu kapanıyor. Özellikle müşteriye kanun yollarının kullandırılmadığı durumlar için olmak üzere haksız olan firmalara herhangi bir idari işlem yapılmayınca ilerleme olmuyor.

    N11 gibi aracı firmalarında yaptığı işlerin ciddi denetlenmesi ve standarda konulması lazım. Yani ne hakla satıcının göndermediği veya müşteriye ulaşmayan ürünün parasını aktarırsın. Bu konularda eminim takip etmeyen, durumu fark etmeyen bir çok insanın paraları heba oluyordur.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.