Şimdi Ara

n11 den alınan tv cayma hakkı sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
3.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Tvyi alalı 1 hafta oldu. Fakat ben tvnin performansından memnun değilim. Ağırlıklı olarak pc ile kullanacağımdan input lag sorunu yaşadım ve iade etmek istedim. n11 üzerinden iade talep edip ürünü iade ettim fakat tv bana yarın geri dönecek. Cayma hakkı tv için geçerli olmadığı, tvnin kutusunun açıldığında 2. el konuma düştüğünü bahane edip tvyi geri yolladılar. Ancak servis gelip kontrol ettikten sonra onay (tamam derlerse) verirlerse ürünün iadesi alınabilirmiş. Benim bu cihazı iade etmem için neler yapmam gerekli acaba?

    1. Cayma hakkı tv de neden geçerli olmuyor?
    2. Tüketici mah. başvursam sonuç ne zaman belli olur?

    Şimdiden teşekkürler



  • GEÇERLİ OLUYOR.(SERVİS GELİP KURDUYSA) ben teknosadan aldığım philip 47pdl 8908 i cayma hakkı kapsamında iade ettim hiç zorluk çıkarmadılar.hatta kargoyla bile uğraştırmadılar evinizden alalım dediler.ben teknosa nın çanakkaledeki şubesine elden teslim etmek istediğimi söyledim onu da kabul ettiler. internetten aldığım ürünü mağzaya teslim ettim.
  • cihan17 C kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler. Servis gelip kurdu. Fakat tv yi satan yetkiliyle konuştum illa teknik servis gelmesi gerekiyor diyor. Sanırım tüketici heyetine gitmem gerekecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyline334

    Cevap için teşekkürler. Servis gelip kurdu. Fakat tv yi satan yetkiliyle konuştum illa teknik servis gelmesi gerekiyor diyor. Sanırım tüketici heyetine gitmem gerekecek.
    alış verişi yaptığınızda email adresine bir satış sözleşmesi gönderilmiştir orada cayma hakkından bahseder.

    n11in kendi sitesinden cayma hakkı ve kapsamı

    http://www.n11.com/genel/cayma-hakki-65205

    bu güvenceyi size n11 vermez tüketici kanunu verir. n11 ve size tv yi satan firma mike mike uymak zorundadır.
    cayma hakkını kullanmak istediğinizi müşteri ilişkilerine bildirin. e mail atın ve birde firmanın fatura adresine faks çekin noterden ihbarname yollayın. paşa paşa ödiyecekler paranızı.
    ama bunları 14 gün dolmadan yapmak zorundasınız




  • skyline334 kullanıcısına yanıt
    Hangi tvyi almistiniz?
  • lg 40ub800v. Input lag olayı hariç tv gayet güzeldi. Ama %90 pcde kullanacağım için benim için sorun teşkil ediyor. n11 e mail attıktan sonraki gelen cevap şu şekilde;

    Satın almış olduğunuz ürün Elektronik bir üründür, Elektronik ürünlerde arıza olması durumunda ürünler garanti kapsamında olduğu için teknik servis ile irtibata geçilmesi gerekmektedir. Ürünün iade olarak alınabilmesi için teknik servis raporuna ihtiyaç duyulmaktadır.

    Mesafeli satış sözleşmesinde madde 8 cayma hakkım bulunduğu yazıyor.

    MADDE 8 – CAYMA HAKKI 
    Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı malı teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir. Cayma hakkı bildirimi ve sözleşmeye ilişkin sair bildirimler Satıcı’ya ait ve/veya Web sitesinde belirtilen iletişim kanalları ile gönderilecektir. DOĞUŞ PLANET, İŞBU MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİNİN TARAFI OLMADIĞINDAN DP’YE KARŞI CAYMA HAKKI KULLANILAMAZ VEYA DOĞUŞ PLANET’ten BEDEL İADESİ TALEP EDİLEMEZ. Cayma hakkının kullanılması için süresi içerisinde Satıcı’ya mevzuat hükümlerine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde: a) Alıcı’ya veya onun bildirdiği yukarıda bilgisi bulunan üçüncü kişiye teslim edilen ürünün iade edilmesi zorunludur. b) 14 (ondört) günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları varsa ürünle birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 10 (on) gün içerisinde ürün bedeli Alıcı’ya ödediği şekilde iade edilir. Ürün, Satıcı’ya iade edilirken, ürün teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. İade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Sipariş onayı verildikten sonra, malın teslimine kadar olan sürede cayma hakkının kullanılması halinde ise, iade kargo bedelinden Alıcı sorumlu olacaktır.
    İade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Sipariş onayı verildikten sonra, malın teslimine kadar olan sürede cayma hakkının kullanılması halinde ise, iade kargo bedelinden Alıcı sorumlu olacaktır.


    @cihan17



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skyline334 -- 7 Kasım 2014; 16:43:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyline334

    lg 40ub800v. Input lag olayı hariç tv gayet güzeldi. Ama %90 pcde kullanacağım için benim için sorun teşkil ediyor. n11 e mail attıktan sonraki gelen cevap şu şekilde;

    Satın almış olduğunuz ürün Elektronik bir üründür, Elektronik ürünlerde arıza olması durumunda ürünler garanti kapsamında olduğu için teknik servis ile irtibata geçilmesi gerekmektedir. Ürünün iade olarak alınabilmesi için teknik servis raporuna ihtiyaç duyulmaktadır.

    Mesafeli satış sözleşmesinde madde 8 cayma hakkım bulunduğu yazıyor.

    MADDE 8 – CAYMA HAKKI 
    Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı malı teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir. Cayma hakkı bildirimi ve sözleşmeye ilişkin sair bildirimler Satıcı’ya ait ve/veya Web sitesinde belirtilen iletişim kanalları ile gönderilecektir. DOĞUŞ PLANET, İŞBU MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİNİN TARAFI OLMADIĞINDAN DP’YE KARŞI CAYMA HAKKI KULLANILAMAZ VEYA DOĞUŞ PLANET’ten BEDEL İADESİ TALEP EDİLEMEZ. Cayma hakkının kullanılması için süresi içerisinde Satıcı’ya mevzuat hükümlerine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde: a) Alıcı’ya veya onun bildirdiği yukarıda bilgisi bulunan üçüncü kişiye teslim edilen ürünün iade edilmesi zorunludur. b) 14 (ondört) günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları varsa ürünle birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 10 (on) gün içerisinde ürün bedeli Alıcı’ya ödediği şekilde iade edilir. Ürün, Satıcı’ya iade edilirken, ürün teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. İade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Sipariş onayı verildikten sonra, malın teslimine kadar olan sürede cayma hakkının kullanılması halinde ise, iade kargo bedelinden Alıcı sorumlu olacaktır.
    İade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Sipariş onayı verildikten sonra, malın teslimine kadar olan sürede cayma hakkının kullanılması halinde ise, iade kargo bedelinden Alıcı sorumlu olacaktır.


    @cihan17
    tamam işte satıcıya hemen bir ihbarname çekin ve tüketici mahkemesine başvuracağınızı söyleyin. ve ürünü arızadan dolayı değil cayma hakkı kapsamında iade edeceğinizi belirtin.(tabi bütün bunlar ürünün ambalajının sağlam ve tüm aksesuar ve faturasının tam olduğu ve üründe herhangi bir hasar oluşturmadığınızı varsayarak yazıyorum)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihan17

    tamam işte satıcıya hemen bir ihbarname çekin ve tüketici mahkemesine başvuracağınızı söyleyin. ve ürünü arızadan dolayı değil cayma hakkı kapsamında iade edeceğinizi belirtin.(tabi bütün bunlar ürünün ambalajının sağlam ve tüm aksesuar ve faturasının tam olduğu ve üründe herhangi bir hasar oluşturmadığınızı varsayarak yazıyorum)

    Alıntıları Göster
    Ptesi ilk iş notere gitmek olacak. Ürünün hiç bir sıkıntısı yoktu. Zaten kutusu hasarsız, içeriği tamdı. Fatura vs. hepsini kutunun içine koymuştum. Firmaya mail attım bakalım ne cevap vercekler. Çok teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyline334

    Ptesi ilk iş notere gitmek olacak. Ürünün hiç bir sıkıntısı yoktu. Zaten kutusu hasarsız, içeriği tamdı. Fatura vs. hepsini kutunun içine koymuştum. Firmaya mail attım bakalım ne cevap vercekler. Çok teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Gerekenler söylenmiş ama ben yine de tekrarlayayım; Servise kurulum yaptırıp yaptırmadığınız hiç önemli değil, TV'yi geri vermek için sebep olarak "o paraya öküz alacağım" bile deseniz olur, ama belli bir kusurundan dolayı (ki buna input lag da dahil) iade etmek istediğinizi söylerseniz, işi yokuşa sürmek için, "servisten iade raporu getirin" derler. Aman dikkat.




  • Satıcı firmaya mail atarken sebep olarak cayma hakkımı kullanmak istiyorum dedim. ama n11 hala teknik servis raporu gerekir diye diretiyor. Zaten muhattabım n11 değil ama satıcı firmada n11'i aradığında rapor gerekir diye deyince oda diretmiş oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyline334

    Satıcı firmaya mail atarken sebep olarak cayma hakkımı kullanmak istiyorum dedim. ama n11 hala teknik servis raporu gerekir diye diretiyor. Zaten muhattabım n11 değil ama satıcı firmada n11'i aradığında rapor gerekir diye deyince oda diretmiş oluyor.
    Şimdi tv'yi firma iade ettiği için kargo firmasına gelmiş. Şu an kargocuda duruyor. Benim almam mı gerekir yoksa orda bırakayım mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyline334

    Şimdi tv'yi firma iade ettiği için kargo firmasına gelmiş. Şu an kargocuda duruyor. Benim almam mı gerekir yoksa orda bırakayım mı?
    orasını bilemem,hukuki olarak alman gerekirmi gerekmezmi bilemem.
    ama almaz ve öylece beklerseniz 14 gün dolduğunda hiçbirşey yapamazsınız(arıza olmadığı için)
    gene bi araştırın. ama 14 gün dolmadan önce cayma hakkını kullanacağınıza dair resmi tebliği televizyonu satan firmaya yapın.yarın tüketici mahkemesine gitmeniz gerekirse firmaya cayma hakkını kullanmak istediğinizi resmi olarak belgeleyebilin.
    adamı soğutuyorlar alışverişten. bende n11 den televizyon alacaktım ama haklarında okadar çok şikayet varki 100 tl fazla verip teknosa yada gittigidiyordan almayı düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihan17

    orasını bilemem,hukuki olarak alman gerekirmi gerekmezmi bilemem.
    ama almaz ve öylece beklerseniz 14 gün dolduğunda hiçbirşey yapamazsınız(arıza olmadığı için)
    gene bi araştırın. ama 14 gün dolmadan önce cayma hakkını kullanacağınıza dair resmi tebliği televizyonu satan firmaya yapın.yarın tüketici mahkemesine gitmeniz gerekirse firmaya cayma hakkını kullanmak istediğinizi resmi olarak belgeleyebilin.
    adamı soğutuyorlar alışverişten. bende n11 den televizyon alacaktım ama haklarında okadar çok şikayet varki 100 tl fazla verip teknosa yada gittigidiyordan almayı düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Yazacaklarım benim şahsi görüşüm. TV'yi kargodan almak size herhangi bir kanuni yükümlülük yüklemez. Ancak almazsanız ve tv orada zarar görürse, tv resmen sizde gözüktüğü için siz sıkıntıya düşebilirsiniz. 14 günü doldurmadan kesinlikle iade talep ettiğiniz yönünde resmi bildiriminizi yapın. Mesafeli satış sözleşmesini kontrol edin, orada satıcı olarak n11 mi yoksa tv'nin satıcısı mı görünüyor bilmiyorum. Kanunen muhattabınız, mesafeli satış sözleşmesinde satıcı olarak gözüken firmadır.

    n11 kesinlikle alışveriş yapılmaması gereken bir firma. Satın aldığım ürünün faturası gelmedi, kendilerine bildirdim, konunun bizimle ilgisi yok, faturayı satıcıdan isteyeceksiniz dediler. Yahu benim muhattabım sensin, fatura gelmediyse bu seni de bağlar. Ama dediğim gibi adamalar sadece alacakları komisyona bakıyor, alıcının hiç bir problemi umurlarında değil. Aynı fatura olayını bir arkadaşım da yaşadı, o da aynı muamele ile karşılaştı. n11'e işiniz düştü ya, Allah yardımcınız olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coyote -- 8 Kasım 2014; 10:34:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coyote

    Yazacaklarım benim şahsi görüşüm. TV'yi kargodan almak size herhangi bir kanuni yükümlülük yüklemez. Ancak almazsanız ve tv orada zarar görürse, tv resmen sizde gözüktüğü için siz sıkıntıya düşebilirsiniz. 14 günü doldurmadan kesinlikle iade talep ettiğiniz yönünde resmi bildiriminizi yapın. Mesafeli satış sözleşmesini kontrol edin, orada satıcı olarak n11 mi yoksa tv'nin satıcısı mı görünüyor bilmiyorum. Kanunen muhattabınız, mesafeli satış sözleşmesinde satıcı olarak gözüken firmadır.

    n11 kesinlikle alışveriş yapılmaması gereken bir firma. Satın aldığım ürünün faturası gelmedi, kendilerine bildirdim, konunun bizimle ilgisi yok, faturayı satıcıdan isteyeceksiniz dediler. Yahu benim muhattabım sensin, fatura gelmediyse bu seni de bağlar. Ama dediğim gibi adamalar sadece alacakları komisyona bakıyor, alıcının hiç bir problemi umurlarında değil. Aynı fatura olayını bir arkadaşım da yaşadı, o da aynı muamele ile karşılaştı. n11'e işiniz düştü ya, Allah yardımcınız olsun.

    Alıntıları Göster
    Benim başıma gelen olayda, kanunun "ürünün tekrar satılabilirliğinin kaybolmaması gerekir" kısmını önüme sürdüler. Sorun olduğundan değil de, bir küçüğü ile değiştirmek istemiştim. O yüzden pek önemsemedim. Zaten objektif düşününce, firmalar her iadeyi kabul etseler, ortalık kullanılmış cihazlarla dolacak. Hepimiz alırken kutusu açılmamış istiyoruz. Firma ne yapacak iade aldıklarını, çöpe mi atacak?




  • arsenik kullanıcısına yanıt
    Teşhir ürünü yapabilir, Lg'ye iade edebilir, düşük fiyattan kendi elemanlarına satabilir. Ben bu ürünü zevkten geri vermek için uğraşmıyorumki. Kaldı ki ürünün kutusuna, ürünün kendisine zarar da vermedim. Düzgün şekilde kullanamadığım cihaza bu kadar para verip elimde tutmak pek mantıklı gelmiyor.
  • skyline334 kullanıcısına yanıt
    Sen haklısın hocam. TV'de sorun var, iade etmek / değiştirmek en doğal hakkın. Hem n11 hemde satıcı yardımcı olmak yerine, elinden geldiğince taş koyuyor.
    Benim bir önceki yazdığım, keyfi iadeler içindi.
  • skyline334 kullanıcısına yanıt
    hangi satıcıydı bılelım de omndan alıs verıs yapmayalım bugun sana yarın bıze yapar
  • arsenik kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle n11 köstek oluyor. Çünkü kendi komisyonunu aldığı için rahat. Satıcı adamla konuştum o bile bilmiyor cayma hakkının ne olduğunu. Bana soruyor siz nerden okudunuz vs diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyline334

    Kesinlikle n11 köstek oluyor. Çünkü kendi komisyonunu aldığı için rahat. Satıcı adamla konuştum o bile bilmiyor cayma hakkının ne olduğunu. Bana soruyor siz nerden okudunuz vs diye.
    Bugun iadeli olarak yolladım ihtarnameyi. Ayrıca ilçe heyetine de gittim. Bana 7-8 ay sonra adrese karar kağıdı gelir dediler... Zaten 9 ay sonra taksidi bitiyor tvnin.
  • Ey ahali bende aranıza katıldım bi n11 mağduru olarak :) bende n11 den incehesap mağazasından tv aldım ama gördümki görüntü bildiğin b,k gibi hiç hoşuma gitmedi tv,bide millet nette yorum yapmıs on numarq tv şahane vs vs gerçekten anlamakta güçlük çekiyorum millet mi cahil yada bukadar zevksiz ben mi,model i 40h6270 samsung led tv,neyse herşey tamam yarın kargoya vericem ama şu cayma hakkı muhabbetindeki ürünün wifi bağlantısı kurulması vs vs halinde ikinci el statüsüne geçer demiş tamam da bu sadece bilgisayar ve telefon içinmi yoksa benim led tv içinde geçerlimi,hadi telefonu anladımda tv için olması çok sacma,sonucta bu sanal bişey cihaza ne zararı olabilir ki, ben cihazı on gün kullanmısım bunda sıkıntı yok wifi bağlantısı yapmışım 2,el oluyo bu çok sacma değilmi sizcede,uzattım ama bu konuda bilgisi olan arkadaşlar dan cevap bekliyorum, ben tv nin bağlantısını kestim ağı unut dedim,bunu nereden bilecekler,gerçi teknik servisde ayrıntılı yazılım incelemesinde görürler belki ama, cevap için şimdiden teşekkür ederim




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.