Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Müşterilerinizi nasıl buluyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
17
Cevap
0
Favori
271
Tıklama
Cevapla
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Çavuş
    95 Mesaj
    Mutlaka aranızda herhangi bir şirkete bağlı olmadan free-lance web tasarım yapanlar vardır ve mutlaka bu kesim çoğunluktadır. Acaba müşterilerinizi ne şekilde buluyorsunuz? Ya da onlar mı sizi buluyor? Deneyimleriniz sanırım birçok kişiye (öncelikle müşteri bulma konusunda en kıt olan bana) yarayacaktır.



    |
    |
  • Yarbay
    6367 Mesaj
    merhaba arkadaş. elbette anlatim sana. öncelikle ben mersinde yaşıyorum. bir hosting şirketini yöneticisiyim. Ama web tasarımı işlerimi şirketimden bulmuyorum. kendime bir alan seçtim. dedimki mersinde bir sürü okul var, onlarla uğraşim. kendime sözleşme örneği çıkardım, milli eğitim e yaptığım siteleri ve iş bilgilerimi verdim onlarda izin verdi. daha sonra tek tek okulları gezdim. Okulları küçümseme sakın her ilde en az 400-500 aktif okul var. ve her 5 okuldan biri okey verdi. Fiyatı düşük tuttum. Bunun dışında okulların beklentileride az oluyor. 1-2 günde bitiyor. birde yöneticilik yaptığım hosting şirkertinden alan alıp kullandığım için hosting giderim olmadı.

    Bunun dışında bir site hazırlayıp referans gösterdim. İnan bana ben hiç bir şey yapmadanda bana ulaşıp site tasarlarmısın diyende çıktı. birde kendimi övmek istemem ama hayatım boyunca hep dört ayak üstüne düşmüşümdür. :)

    Kısaca benim hikayem bu ..

    Görüşmek Üzere ..
    |
    |




  • Çavuş
    95 Mesaj
    demek ki ben çok şanssızım, 97'de başladım ben web tasarımına şimdiye kadar bu işten çok az para kazandım :) boş boş template türü sayfalar yapıp asp,php scriptler yazıp uğraşıyorum, sadece hobi olarak yani. o kadar zamanın yarısını müşteri bulmaya harcasaydım keşke... :)
    |
    |
  • Yarbay
    6367 Mesaj
    aslında dürüst olmak gerekirse şasnın rolü büyük. webde onlarca forumda en az donanimhaber gibi tanınıyorum. Sırf diğer forumlardan bile bir sürü kişi sırf zamanında karşılıksız yardımlarımdan dolayı miktarı bile konuşmadan okey diyor. yani güven ve şans çok önemli ..


    Görüşmek Üzere ..
    |
    |
  • Yüzbaşı
    853 Mesaj
    onlar beni buluyo.

    bence şans sadece başlangıçta önemli. eğer il yaptığın siteleri beğenirsen ve sana iyi bir referans olabilicekse ztn o siteyi görenler sana bi şekilde ulaşıyolar.

    artık ben tasarım işinden sıkıldım sadece kodlama yapıcam. bana haftada 1-2 iş teklifi geliyo. genelde kabul etmiyorum. eğer elinde referansların varsa bana mert@gencdizayn.com dan yolla. bakiyim eğer beğenirsem sana yönlendiririm. yada tasarım işini sen yaparsın ben kodlama yaparım.
    |
    |
  • Çavuş
    95 Mesaj
    Mydonose usta saol :) Belki yaz zamanı olabilir. Şu finalleri bi atlatıyım da hayat ondan sonraa devam edecek :) Elimde güzel referans olabilecek sayfa yok olanlarda bir harddisk sorunu yüzünden raw olarak gözüken harddiskin içinde rehin kaldı :) Yardım için teşekkürler yinede. Bu arada bu forumda ne kadar iyi bir dayanışma var.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    822 Mesaj
    bende müşteri bulmak için uğraşmıyorum. saolsun onlar beni buluyorlar. hiç boş zamanım kalmıyor diyebilirim. şuan 3 iş var elimde sırada bekliyor.

    fakat bu konunun daha çok bulunduğun şehirle alakası çok fazla. ben iskenderun'dayım. ve buradaki bilgisayar şirketleri web işine girmiyor yada bilmiyorlar. tüm sektörlerde bir açlık var. koca iskenderun'da benim bildiğim iki kişi var tasarım yapan biri benim. En yakın il olan Antakya'daki bilgisayar firmaları bu işi yapıyor ama her nasılsa bana Antakya'dan dahi iş geliyor.
    Dediğim gibi bulunduğun şehrin veya bölgenin konuya aç olması ile doğru orantılı bişey daha çok.
    TRGKaptan arkadaş yazmış. Mersin'dede durum böyle olabilir. Ama bir Ankara'da veya İstanbul'da olsaydı biraz zor iş yapardı gibime geliyor. Ben de öyle.

    Sen neredesin.
    |
    |
  • Çavuş
    95 Mesaj
    cokomilk, usta o tarafta kiralar ne kadar? :)
    İstanbul'da olmuyo gerçekten bu işler. Belki de eskiden para kazanmamın sebebi buydu.O zamanlar hem piyasada fazla adam yoktu hemde 1-2 hafta uğraştığım sayfaya 80 milyon para almıştım.
    Benim İstanbul'dan kaçmam lazım. :)
    |
    |
  • Yüzbaşı
    359 Mesaj
    walla ben aklımca bir yöntem buldum bu istanbula karşı. yoksa durum şundan ibaretti;
    [lamer]istanbul vs goodforce ! (1-0) olayı çözebilirsem durum şu hale dönüşür;
    [type]istanbul vs anti-istanbul ! (1-1, penaltılarla GF RuleZ ;)
    (anti-istanbul = memleket![ngt]) bi garibim bu gece neler yazıyomuşum bende, haberim yokmuş. bloggermı olsam ne. [^]
    |
    |
  • Çavuş
    90 Mesaj
    birşey anlamadım yazdığından goodforce:)) bilmem birşeyler anlatmak için mi yazmıştın ama:)))
    |
    |
  • Yüzbaşı
    853 Mesaj
    ya bilmem düşünürmüsünüz ama turkticaret.net in bi bölümü var. firmalar web tasarımı için ilan bırakıylar. sende o ilana cevap veriyosun. ama turkticaret ilan bırakanın mail adresini göstermiyo. eğer ücret edersen(2 milyondu sanırım) sana mail adresini yolluyolar. sende adamlarla iletişim kuruyosun. Adamlar kabul eder etmez orası belli olmaz. ama istersen bi dene. ben eskiden kullanıyodum bu sistemi. 5 te 2 yapmıştım... yani az çok para kazandım. ama dediğim gibi adamlar kabul etmezse yanar 2 milyonun...

    isterseniz bi deneyin.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    359 Mesaj
    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by yaramazkedicik</i>
    <br />birşey anlamadım yazdığından goodforce:)) bilmem birşeyler anlatmak için mi yazmıştın ama:)))
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>
    hayatta anlamadığın tek şey bu olsun. [bandt]
    anlatmak istediğim şey; istanbulda oturan freelance web sitesi yapımcıları; firmalara, kişilere site yapacaklarına eğer kendi memleketlerine ait bir web sitesi yaparlarsa daha karlı çıkarlar. bunu söylemeye çalışıyorum. forumdan örnek vermek gerekirse TRGkaptan. onun dışında çevremde buna benzer baya örnek var. benimde kafamda bir proje var memleketim rizeyle ilgili. (ileride rizedeki firmalarla ilgili olacak)
    bunu anlatmaya çalışıyordum, biraz karışık yazmış olabilirim. herneyse umarım anlamışsındır. [frndsp]
    |
    |




  • Çavuş
    90 Mesaj
    eyvallah şimdi anlamışam babo:)))
    |
    |
  • Çavuş
    95 Mesaj
    Ben yine de şanssızım :)
    Makedonya'nın Veles iliyle ilgili bişey yapmayı denesem kârlı çıkarmıyım sence goodforce. Benim memleket orası da [oo]
    |
    |
  • Yüzbaşı
    822 Mesaj
    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by EdgarAllanPoe</i>
    <br />cokomilk, usta o tarafta kiralar ne kadar? :)
    İstanbul'da olmuyo gerçekten bu işler. Belki de eskiden para kazanmamın sebebi buydu.O zamanlar hem piyasada fazla adam yoktu hemde 1-2 hafta uğraştığım sayfaya 80 milyon para almıştım.
    Benim İstanbul'dan kaçmam lazım. :)
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>


    kiralar birçok şehire göre, düşük sayılır. orta düzey yani. ben yıllık 1800$'a oturuyorum ve güzel evim var.

    ehehheh ne o bu taraflaramı taşınacaksın. 3 kişi olcaz he. yok arkadaş rakip istemem. şimdi sen gelir fiyat kırarsın 50-100 milyona site yaparsın. neme lazım. yoğun ama ben memnunum. :)) sen gelme. hem kiralarda çok yüksek 5000$ dan başlıyo.:)))
    |
    |




  • Çavuş
    90 Mesaj
    hahahaha hem kiraları o bölgelerde yıllık alırlar:))) yüklen git sen:)))
    |
    |
  • Yüzbaşı
    359 Mesaj
    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by EdgarAllanPoe</i>
    <br />Ben yine de şanssızım :)
    Makedonya'nın Veles iliyle ilgili bişey yapmayı denesem kârlı çıkarmıyım sence goodforce. Benim memleket orası da [oo]
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    şanssızlık diye bir şey yoktur. şansını kendin yaratmayı denesene. [ngt] yapacağın şey belli. bu ülkede binlerce dernek var. (rize güneysu köylüleri derneği, izmir çeşme ilçesi derneği, samsun çarşamba ilçesi falan filan köyü derneği gibi.. hatta sivaslı işadamları, vanlı kasaplar derneği gibi bile var..) sen de o zaman üşenmeyeceksin, bu derneklere web sitesi yapmayı önereceksin... [bandt]
    |
    |




  • Yarbay
    6367 Mesaj
    tek derneklermi bir sürü fırsat var. emalakçılar da güzel bir seçenek. Bunun dışında güncel haberleri takip edeceksin. eğer esnaflara yönelmek istiyorsan esnafların bağlı olduğu derneklerde kulağın olacak. dikkat edeceksin ..

    Görüşmek Üzere ..
    |
    |
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
haberler
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
google reklamları
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,472
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.