Şimdi Ara

Musa'nın sihirbaz olduğunu kim söylüyor?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kuran'da Musa ile firavunun hikayesi birden fazla surede bahsedilir. 


    Musa firavuna kendisinin peygamber olduğunu, rabbinden açık delil getirdiğini, israiloğullarını bırakmasını söylüyor.

    Firavun da bir mucize getirdiysen göster diyor.

    Bunun üzerine Musa asasını atınca bir yılana dönüşüyor.

    Bu gösteri üzerine;


    Araf suresi 109.ayete göre:"firavunun kavminden ileri gelenler"

    Şuara suresi 34.ayete göre: Bizzat "firavun"

     

    Musa'nın "çok bilgili bir sihirbaz olduğunu" söylemiştir.


    Her iki ayette aynı konu bahsedilmesine rağmen "çok bilgili bir sihirbaz olduğu" nu söyleyen özne farklı.


    Burada tercümede mi bir hata var yoksa bilmediğimzi başka bir durum mu var?


    Musa'nın sihirbaz olduğunu kim söylüyor?







  • Anekdot olarak yazıyorum; İncillerde de (yani Matta, Markos, Luka ve Yuhanna'da da) aynı öykülerin böyle ufak farklılıklarla değişik versiyonları bulunur. Bazı öyküler de bazı İncillerde bulunurken diğer İncillerde bulunmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş bunu anlamayacak ne var ? Tabiki Firavun söylüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş bunu anlamayacak ne var ? Tabiki Firavun söylüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi de asayı yılana çeviren musa olduğuna göre sihirbaz da musa. Burada anlamadığın ne ?
    Gizli özne içine alınmış.

    https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/A'r%C3%A2f-suresi/1063/109-110-ayet-tefsiri

    https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/A'r%C3%A2f-suresi/1065/111-112-ayet-tefsiri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nat Alianovna

    Anekdot olarak yazıyorum; İncillerde de (yani Matta, Markos, Luka ve Yuhanna'da da) aynı öykülerin böyle ufak farklılıklarla değişik versiyonları bulunur. Bazı öyküler de bazı İncillerde bulunurken diğer İncillerde bulunmaz.

    26|34|Firavun, çevresindeki ileri gelenlere: Bu, dedi, doğrusu çok bilgili bir sihirbaz!

    7|109|Firavun'un kavminden ileri gelenler dediler ki: Bu çok bilgili bir sihirbazdır.


    Cümlenin ögelerine bakıldığında


    26-34 yüklemİ: "DEDİ", öznesi: "FİRAVUN"

    7-109 yüklemi: DEDİLER, öznesi "FİRAVUNUN KAVMİNDEN İLERİ GELENLER"


    "FİRAVUN" ile "FİRAVUNUN KAVMİNDEN İLERİ GELENLER" aynı kişiler mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kütahyalı 77

    Kardeş bunu anlamayacak ne var ? Tabiki Firavun söylüyor

    26|34|Firavun, çevresindeki ileri gelenlere: Bu, dedi, doğrusu çok bilgili bir sihirbaz!

    7|109|Firavun'un kavminden ileri gelenler dediler ki: Bu çok bilgili bir sihirbazdır.


    Cümlenin ögelerine bakıldığında


    26-34 yüklemİ: "DEDİ", öznesi: "FİRAVUN"

    7-109 yüklemi: DEDİLER, öznesi "FİRAVUNUN KAVMİNDEN İLERİ GELENLER"


    "FİRAVUN" ile "FİRAVUNUN KAVMİNDEN İLERİ GELENLER" aynı kişiler mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadobay

    26|34|Firavun, çevresindeki ileri gelenlere: Bu, dedi, doğrusu çok bilgili bir sihirbaz!

    7|109|Firavun'un kavminden ileri gelenler dediler ki: Bu çok bilgili bir sihirbazdır.


    Cümlenin ögelerine bakıldığında


    26-34 yüklemİ: "DEDİ", öznesi: "FİRAVUN"

    7-109 yüklemi: DEDİLER, öznesi "FİRAVUNUN KAVMİNDEN İLERİ GELENLER"


    "FİRAVUN" ile "FİRAVUNUN KAVMİNDEN İLERİ GELENLER" aynı kişiler mi?



    Alıntıları Göster

    Ha Firavun ha Firavunun kavminden ileri gelenler ne fark eder ? Artı aynı kişiler olsa ne olacak ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kütahyalı 77 -- 9 Ocak 2021; 3:21:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kütahyalı 77

    Ha Firavun ha Firavunun kavminden ileri gelenler ne fark eder ? Artı aynı kişiler olsa ne olacak ?



    Alıntıları Göster

    Aynı öykünün çok çok ufak da olsa farklı anlatılışı homojenlik ve anlatısal tutarlılık açısında bir problem. Yeni Ahit'teki gibi eklektik bir yapıya (alternatif öykücüklerin ya da alternatif anekdotların çoklu bir tarzda birleştirilmesine) işaret ediyor. Arkadaş buna dikkat çekiyor. Söyleyen özne eğer farklıysa ortada alternatif başka bir anlatı (narrative) daha var. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nat Alianovna -- 9 Ocak 2021; 14:45:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kardeş biz sizin gibi filozof ve kültürlü değiliz biz avam ve halk tabakasındasınız bundan dolayıdırki lütfen yazdıklarınızı daha açık, daha net ve sade yazınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş biz sizin gibi filozof ve kültürlü değiliz biz avam ve halk tabakasındasınız bundan dolayıdırki lütfen yazdıklarınızı daha açık, daha net ve sade yazınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Bak bu konu senin ne niyetle Kur'an ı okuduğunun kanıtı niteliğinde. Bu 2 cümlede özneler hariç fark yok. Israrla özneler farklı diye iddia sunuyorsun.


    Öznelerden sonra gelen kelimelerin aynı olması olayın sadece bir kişi tarafından değil diğerleri tarafından da aynı şekilde değerlendirildiğini gösteriyor o kadar.



    Kadobay donanımhaberforumda Kur'an ayetleri hakkında mesaj yazdı.

    Torlofan donanımhaberforumda İncil ayetleri hakkında mesaj yazdı.


    Bak burada özne hariç fark var, bahsettiğin hususta da yukarıdakine benzer bir fark olsa idi açıklama getirmek gerekirdi ama ipe sapa gelmez bir iddia senin sunduğun.

  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt

    Bahsettiğin husus sorun olsa da bu arkadaşın açtığı konuda nedir sana göre sorun olan? Birinde firavun Musa için sihirbaz diyor diğerinde Firavunun şakşakçıları. 2 ayet birbirini bir anlamda pekiştiriyor. Yani sadece Firavun değil halkından önde gelenler de Musa'yı sihirbaz ilan ettiler diyor. Tutarsızlık nerede? Bir cümle yılan bir cümle kaplan demiyor ki.


    İncillerde çok bariz hikayelerde İsa'nın yaptıklarında farklılıklar okuduğumu biliyorum ancak Kur'an da İncil'dekine benzer bir anlatım farkı hiç görmedim. Zaten Kur'an'daki anlatım İncil'deki anlatım ile hiç benzerlik taşımıyor.

  • torlofan T kullanıcısına yanıt

    Sizin bakış açınız farklı, benim bakış açım farklı...

    Kuran surelerinde konu bütünlüğü olmayıp bazı ayetler birçok yerde tekrar ettiğinden ve kuran'ın yazım sürecine ait mevcut bilgilerle ben daha farklı düşünüyorum.

  • Konuyu açan arkadaşım ağzından artık baklayı çıkar bu konuyu ne amaçla açtın ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Elinde öznesi hariç diğer tüm öğeleri aynı 2 cümle var. Düşünülecek ne var burda? Firavun da aynı tepkiyi veriyor, Firavunun yanındaki ileri gelenler de. Birbirini pekiştiren bir anlatım var.


    Bu iki cümle tek cümle olarak "Hem Firavun hem de Firavunun halkından ileri gelenler diye başlayarak aynı kelimelerle devam etse senin için ne değişecekti?

  • Kütahyalı 77 kullanıcısına yanıt

    reseptörlerdeki farklılıklar ışık dalga boylarının farklı renklerde değerlendirilmesine neden olabiliyorken,

    düşünce sistemindeki farklı yorumlamalara tahammülsüzlüğün mü var ki benim başka bir gayede olduğumu ima edercesine "baklayı çıkar" dersin.

    Konuya katkınız olacaksa siz de bir şeyler yazın.

  • torlofan T kullanıcısına yanıt

    Yazdığınız şekilde "Firavun ve halkından ileri gelenler..."şeklinde olsaydı, farklı öznelerle iki farklı ayette yazılmasındaki gibi yorumlanmazdı...

  • Arkadaşım felsefe yapma, amacın ne net konuş ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım felsefe yapma, amacın ne net konuş ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki

Benzer içerikler

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.