Şimdi Ara

Multitronik(CVT) şanzıman özellikleri nelerdir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
33.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlığı ilgilendiğim multitronik olarak açmıştım ancak CVT kullanan birçok marka var sorum genel aslında

    Audi nin bir süre kullandığı sonsuz dişli denilen bu şanzımanın artıları eksileri nelerdir? (dsg gelince 2. planda kaldı gibi ama)
    sürekli maksimum güçmü sağlanıyor ?










    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 6 Mart 2010; 2:55:40 >







  • Continuously variable transmission türlerinden biridir.
    Bildiğim kadarıyla zincir tahrikli ama teknik detayına ben girmeyeyim, bilgim yetmez.

    Herhalde 100bin km kadar A6'da ve Hrv'de kullanmışımdır. Kickdown yapıldığında araç sürekli maksimum gücünü ürettiği devirde ilerler, onun dışında normal kullanımdaki vites geçişleri sarsıntısızdır gayet konforludur. Benim çok keyif aldığım bir şanzımandı.

    Arıza halinde yüksek tamir maliyeti nedeniyle gündemde kalmayan bir şanzımandır.


    Edit: Sen olayın teknik detayını istiyorsun tabiki.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • çok teknik detay bana da yaramaz işin açıkcası

    ekonomi + performans sağlıyorsa neden pek yaygınlaşmadı? dsg den ne kadar eksiği var ki oda çok pahalı bir şanzıman ....
    bazen 1.9 dizel a4 yada a6 multronik lere bakıyorum ama akanı kokanı nedir ? çok bambaşka bir sistem mi? sorunları var mı?
    şimdi kullandığım ve çok memnun olduğum bmw steptronik şanzımandan daha mı hassas? ekonomi ve performans açısından ne kadar fark olur gibi sorular

    teşekkürler açıklama için...
    videodaki olay süper bir şey ben böyle olduğunu bilmiyordum....

    istanbuda ki yeşil belediye otobüslerinde var bu sistem galiba vites geçişlerinde pivvvvvvvv diye bir ses oluyor




  • sürekli olarak maksimum güçte hızlana biliyorsa bu alet o zaman neden dsg falan üretiliyor ? vites geçişi kısa ancak multitronikte vites geçişi yok sürekli aynı devir de tork ta bg de gidebildiği şekilde gidiyor. . spor araçlarda falan bu tarz şanzıman neden yok. formulada bile olması lazım gibi geliyor şu videoya göre ancak tabiki bir yeri atlıyorum nereyi bilmiyorum
  • dizel a4 te yolculuk yaparken tanışmıştım bu şanzımanla.vites geçişleri gerçekten hissedilmiyor.Araç ekonomi yapıcam diye mi bilinmez sürekli değişiyordu vitesleri.


    İlk koyduğun videoyu daha önce görmüştüm ama pek inanasım gelmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    sürekli olarak maksimum güçte hızlana biliyorsa bu alet o zaman neden dsg falan üretiliyor ? vites geçişi kısa ancak multitronikte vites geçişi yok sürekli aynı devir de tork ta bg de gidebildiği şekilde gidiyor. . spor araçlarda falan bu tarz şanzıman neden yok. formulada bile olması lazım gibi geliyor şu videoya göre ancak tabiki bir yeri atlıyorum nereyi bilmiyorum


    nedenini bilmemekle birlikte

    böyle dışarıdan bakınca en iyi performansı sağlayan şanzımanmış gibi olması gerekiyor ama maalesef manuelden daha yavaş hızlanma verilerine sahip,keza tüketimde biraz daha fazla diye biliyorum.




  • Leonardo da Vinci, in 1490, conceptualized a stepless continuously variable transmission. [8] The first patent for a toroidal CVT was filed in Europe[not in citation given] in 1886, and a US Patent for one was granted in 1935

    yok artık ya
  • Ekonomi hakkında yorum yapamıyorum, çünkü aynı şanzımanda kullandığım araçların manuellerini kullanma şansım olmadı. Bu şanzımanı açmak ve toparlamak çok ciddi bir iş. Bizim A6 felç edilmişti, sürekli vuruntu sürekli kilitlenme yapıyordu ve o kadar bakım yapılmasına rağmen hiç bir şekilde eski haline getirilemedi. Bir arkadaşımın ablasının 1997 Micra'sı 2002 senesinde yürüyemez hale geldi 3-4 ay uğraştılar Türkiye'de tamir ettiremediler ki babaları sektörün önemli isimlerinden biri olmasına rağmen, aracın sonra ne olduğunu bilmiyorum açıkçası.

    Neticede eskiden tamiri çok pahalı ve zordu, şu anda ne durumda bilmiyorum ama sağlam bir CVT şanzıman bana keyif verir ve tercih ederim.



    Leonardo da Vinci mi?

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >










  • Multitronic nasıl çalışıyor.


    Makara çiftinin konik yüzeyleri birbirine doğru itildiğinde, zincir dışarı doğru kayar ve zincirin hareket çapı büyür. Konik yüzeyler birbirinden uzaklaştığında, zincir içeri doğru kayar ve çap azalır. İki makara çiftinin çapları arasındaki oran vites oranını belirler. "Aktarma adımları" teorik olarak sonsuzdur çünkü hareket çapları sonsuz bir şekilde değiştirilebilir.

    Multitronic 'in ardındaki teknoloji.


    Geleneksel otomatik transmisyonlarda kullanılan kilitli debriyaja sahip tork dönüştürücünün aynısı sürekli değişken oranlı şanzımanların çoğunda da kalkış için kullanılıyor. Audi ise bunun yerine elektro-hidrolik kontrollü çok plakalı yaş tip debriyaj kullanmaya karar verdi. Plakaların bastırılarak bir araya getirilmesiyle tutunma sağlanıyor.

    Bu çok plakalı debriyaj çeşitli avantajlara sahip. Tork dönüştürücüsüne göre daha hafif, daha küçük ve daha az kayba sahip ve bu nedenle yakıt tüketimini azaltıyor. Aynı zamanda kalkış hareketinin elektronik olarak kontrol edilmesine de olanak tanıyor. Hem sportif hızlanma hem de düşük tüketimli ve sessiz otomatik transmisyon olarak kullanmak mümkün.

    Çok plakalı debriyajın diğer bir avantajı da kontrol edilebilir kayma hareketi. Otomatik vitesli araçların yavaşça hareket etmesine olanak tanıyan budur, örneğin trafik ışıklarında "D" seçildiğinde. Fren sinyali belirlendiğinde, yavaş hareket multitronic kontrol birimi tarafından özel olarak azaltılabilir ve böylece yakıt tüketimi düşürülür. ABS'li frenleme sırasında, motor gücü kesilerek motorun frenleme gücünün olumsuz olarak algılanmaması sağlanabilir.

    Multitronic transmisyonun iyi ayarlanmış oranları, çok plakalı debriyajda normal bir tork dönüştürücüdeki gibi tork dönüştürme bulunmamasını telafi ediyor. Bu da kullanıcıya avantaj sağlıyor: hızlanma çok daha güçlü.

    Hız ayarlı akıllı kontrol.


    Multitronic'te kullanılan elektronik kontrol sistemi doğrudan şanzımanla bütünleşik hale getirilmiş. Otomatik çalışma durumundayken, seçilen sürüş biçimi, yol ve trafik koşullarına göre en uygun vites değiştirme programını seçiyor, tıpkı DSP'ye sahip geleneksel bir 5 vitesli otomatik şanzımanda olduğu gibi. Vites değiştirme programları çok ekonomikle çok spor arasında değişiyor. Multitronic'te bu sisteme Dinamik Kontrol Programı (DRP) adı veriliyor.



    Geleneksel sürekli değişken oranlı transmisyon ile multitronic arasındaki en hissedilir fark motor devrinin daha hassas olarak kontrol edilmesi. Sürücü gaza bastığında normal bir otomatik şanzımanda alt vitese geçmiş gibi devir yükselir. Motor devri hızlanma sırasında yoldaki hızla birlikte yükselir. Hız kontrol ilkesi sürücüye otomatik vitesin sesini ve sürüş özelliklerini aktarır ama vites değişiklikleri sırasında herhangi bir sarsıntı yaşanmaz.

    Elle değiştirilen altı vitesli kullanım olanağı.


    Multitronic konforlu, akıllı bir otomatik transmisyonla daha sportif elle değiştirme arasındaki seçimi sürücüye bırakıyor. Elle vites değiştirildiğinde motorun frenleme etkisi de daha iyi kullanılabiliyor.

    Magnezyumdan şanzıman yuvası.


    Yağla birlikte toplam ağırlığı 90 kg; magnezyum ve alüminyum kullanılarak ve diğer ağırlık tasarrufu sağlayan tasarım önlemleriyle bu başarılı sonuca ulaşılmış. Bu nedenle multitronic transmisyon benzer bir beş vitesli otomatik şanzımandan daha hafif. Daha düşük ağırlık, daha düşük yakıt tüketimi ve daha dinamik bir sürüş anlamına geliyor.

    Çok dinamik bir kullanım sunuyor. - Esneklik ve hızlanma düz vitesli şanzımandan daha iyi. Gaz pedalına basıldığında çok çabuk tepki veriyor.

    Ortalama yakıt tüketimi 5 vitesli otomatik şanzımana göre yüzde 9.3 daha düşük. Düz vitesli şanzımana göre yüzde 2.1 daha düşük.

    Hem şehir içi hem de şehir dışı yolculuklarda kademesiz ve hiçbir sarsıntı hissedilmeyen vites değişiklikleri sayesinde çok yumuşak bir sürüş. Daha düşük motor devri sayesinde 5 vitesli otomatik şanzımana göre daha iyi ses düzeyi. Römork çekmeye çok uygun çünkü en yüksek tork kalkıştan itibaren kullanılabiliyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • CVT teoride mükemmeldir. Bir motorun her devirde maksimum güç üretmesi ile eşdeğerdir. Motora her devirde maksimum güç ürettiremiyorsanız şanzımanı motorun maksimum devrinde sabit tutmak mantığına dayanır. Dünya üzerinde teoride olabilecek en ekonomik ve en performanslı şanzımandır.

    Ama gelin görün ki pratikte birçok sorunla karşılaşılınır.

    CVT'de iki varyatörlü kasnak ve çelik zincir(veya kayış) kullanılır. İşte tam da bu noktada sorunlar başlar. Aşınan, ısınan, gevşeyen, bollaşan bu zincir ve kasnaklar sık sık sorun çıkarmaktadır. Düşük torka sahip motorlarda daha sorunsuz uygulanırken yüksek tork üreten, özellikle de turbo-dizel motorlarda hep sorunla birlikte anılmıştırlar. En iyi örnek>ford c-max tdci cvt

    Tamiri pek mümkün olmuyor. Sebebi ise parçasının ve tamir takımlarının pek yaygın olmaması. Üreten firmalar genelde tek nesil bu şanzımanı kullanıp, sonra illallah edip vazgeçiyorlar. Ford hala kullandığı cvt şanzımanlara fabrika garantisi vererek değiştirmek zorunda kalıyor.

    Tek dezavantajı olan dayanıklılık sorunu bir şekilde çözülürse gelecek vaadeden bir şanzımandır. Günümüzde çin malı motorsikletlerin hemen hemen hepsinde cvt şanzıman vardır. Bisikletlerde ve motorsikletlerde kullanılan basit versiyonu şu şekilde;


    burada da işleyiş rahatlıkla görülüyor;


    CVT şanzımanlarda sabit dişli oranı yoktur. Ama sürücünün gaza yüklendiği anlarda boşluk hissi yaşamaması için şanzıman sabit oranlar üzerinden hareket eder. Örneğin jazz 7 ileri diye geçer ama sonsuz dişli oranına sahiptir. Ama sürücüyü buna alıştırmak zor olduğu için sabit 7 ayrı pozisyon belirlenmiştir.

    Eğer bir gün tüm devirlerde sabit tork üretebilen bir motor üretilirse işte o zaman cvt artık tarihe gömülebilir. Böyle bir motorun üretilmesi de şimdilik imkansız olduğundan, cvt geleceğin teknolojisi olmaya devam edecektir. Zamanla gelişecek, güçlendirilecek ve sorunları ortadan kaldırılacaktır.

    O.B.K.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    CVT teoride mükemmeldir. Bir motorun her devirde maksimum güç üretmesi ile eşdeğerdir. Motora her devirde maksimum güç ürettiremiyorsanız şanzımanı motorun maksimum devrinde sabit tutmak mantığına dayanır. Dünya üzerinde teoride olabilecek en ekonomik ve en performanslı şanzımandır.

    Ama gelin görün ki pratikte birçok sorunla karşılaşılınır.

    CVT'de iki varyatörlü kasnak ve çelik zincir(veya kayış) kullanılır. İşte tam da bu noktada sorunlar başlar. Aşınan, ısınan, gevşeyen, bollaşan bu zincir ve kasnaklar sık sık sorun çıkarmaktadır. Düşük torka sahip motorlarda daha sorunsuz uygulanırken yüksek tork üreten, özellikle de turbo-dizel motorlarda hep sorunla birlikte anılmıştırlar. En iyi örnek>ford c-max tdci cvt

    Tamiri pek mümkün olmuyor. Sebebi ise parçasının ve tamir takımlarının pek yaygın olmaması. Üreten firmalar genelde tek nesil bu şanzımanı kullanıp, sonra illallah edip vazgeçiyorlar. Ford hala kullandığı cvt şanzımanlara fabrika garantisi vererek değiştirmek zorunda kalıyor.

    Tek dezavantajı olan dayanıklılık sorunu bir şekilde çözülürse gelecek vaadeden bir şanzımandır. Günümüzde çin malı motorsikletlerin hemen hemen hepsinde cvt şanzıman vardır. Bisikletlerde ve motorsikletlerde kullanılan basit versiyonu şu şekilde;


    burada da işleyiş rahatlıkla görülüyor;


    CVT şanzımanlarda sabit dişli oranı yoktur. Ama sürücünün gaza yüklendiği anlarda boşluk hissi yaşamaması için şanzıman sabit oranlar üzerinden hareket eder. Örneğin jazz 7 ileri diye geçer ama sonsuz dişli oranına sahiptir. Ama sürücüyü buna alıştırmak zor olduğu için sabit 7 ayrı pozisyon belirlenmiştir.

    Eğer bir gün tüm devirlerde sabit tork üretebilen bir motor üretilirse işte o zaman cvt artık tarihe gömülebilir. Böyle bir motorun üretilmesi de şimdilik imkansız olduğundan, cvt geleceğin teknolojisi olmaya devam edecektir. Zamanla gelişecek, güçlendirilecek ve sorunları ortadan kaldırılacaktır.

    O.B.K.


    Bunun üstüne daha konuşmaya gerek yok herhalde teşekkürler bilgilenmiş olduk sayenizde




  • Hızlanma ve Fren esnasındaki sönümlemesi de sağlıklı olmuyor...honda genel anlamda çok kullanır bu şanzımanı city-jazz tüm scooter ürünleri (istisnalar kaideyi bozmasın) CVT prensib olarak güzel gözüksede güçten çok çalmakta ve tekere iletilen güçten düşüklük gözlemlenmekte...

    ''Eğer bir gün tüm devirlerde sabit tork üretebilen bir motor üretilirse işte o zaman cvt artık tarihe gömülebilir. Böyle bir motorun üretilmesi de şimdilik imkansız olduğundan, cvt geleceğin teknolojisi olmaya devam edecektir. Zamanla gelişecek, güçlendirilecek ve sorunları ortadan kaldırılacaktır.''

    ben bu görüşe katılmıyorum...artık elektrik motorlarına bir bakmanızı tavsiye ediyorum
  • birkaç kere deneyimim oldu multitronic a4 ile, hiç fena değil zevkli bir sistem ancak daha çok konfor odaklı gibi .

    ek olarak dün dsg ile olan deneyimimden sonra diyebilirimki dsg daha çok zevk veriyor.

    Performans bakımından da önde gözüküyor şimdilik dsg, bakalım ileride hangisinin pabucu dama atılacak ?
  • Açıklamalar için teşekkürler arkadaşlar..
    Sanırım bir süre daha beklemek gerek CVT şanzıman tercih etmek için ..
    hele 2. el dizel bir araçta başa bela olabilir anladığım kadarıyla ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    ''Eğer bir gün tüm devirlerde sabit tork üretebilen bir motor üretilirse işte o zaman cvt artık tarihe gömülebilir. Böyle bir motorun üretilmesi de şimdilik imkansız olduğundan, cvt geleceğin teknolojisi olmaya devam edecektir. Zamanla gelişecek, güçlendirilecek ve sorunları ortadan kaldırılacaktır.''

    ben bu görüşe katılmıyorum...artık elektrik motorlarına bir bakmanızı tavsiye ediyorum



    Kastedilen içten yanmalı motorlardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Açıklamalar için teşekkürler arkadaşlar..
    Sanırım bir süre daha beklemek gerek CVT şanzıman tercih etmek için ..
    hele 2. el dizel bir araçta başa bela olabilir anladığım kadarıyla ...


    Audi'nin Multitronic şanzımanını bilmem ama Honda 1. nesil Jazz'da (2002-2008) bu şanzımanı kullandı ve bir sorun çıkarmadı araçlar. 2009'da yeni kasa ile beraber i-shift e geçti yakıt ekonomisi yüzünden ama kullanıcılar pek memnun kalmadı hala cvt şanzımanı arıyorlar. Bende de var 2008 Jazz cvt ve çok konforlu bir sürüşü var ve ben iflah olmaz bir otomatikçi olarak memnunum şanzımandan..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Audi'nin Multitronic şanzımanını bilmem ama Honda 1. nesil Jazz'da (2002-2008) bu şanzımanı kullandı ve bir sorun çıkarmadı araçlar. 2009'da yeni kasa ile beraber i-shift e geçti yakıt ekonomisi yüzünden ama kullanıcılar pek memnun kalmadı hala cvt şanzımanı arıyorlar. Bende de var 2008 Jazz cvt ve çok konforlu bir sürüşü var ve ben iflah olmaz bir otomatikçi olarak memnunum şanzımandan..


    CVT'nin sorunu da bu zaten. Güçlü, ağır, yüksek torklu araç-motorlarda sorunlar çıkarıyor. Ama hafif, motoru zayıf şehiriçi araçlarında ve motorsiklet ve bisikletlerde sorunsuz çalışıyor. Sebebi de sistemin torka ve aşınmaya pek dayanıklı olmaması...
  • benim a4-a6 1.9 tdi multitronik düşünceleri yalan olur

    tekrar teşekkürler arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için
  • Orijinalden alıntı: O.B.K


    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Audi'nin Multitronic şanzımanını bilmem ama Honda 1. nesil Jazz'da (2002-2008) bu şanzımanı kullandı ve bir sorun çıkarmadı araçlar. 2009'da yeni kasa ile beraber i-shift e geçti yakıt ekonomisi yüzünden ama kullanıcılar pek memnun kalmadı hala cvt şanzımanı arıyorlar. Bende de var 2008 Jazz cvt ve çok konforlu bir sürüşü var ve ben iflah olmaz bir otomatikçi olarak memnunum şanzımandan..


    CVT'nin sorunu da bu zaten. Güçlü, ağır, yüksek torklu araç-motorlarda sorunlar çıkarıyor. Ama hafif, motoru zayıf şehiriçi araçlarında ve motorsiklet ve bisikletlerde sorunsuz çalışıyor. Sebebi de sistemin torka ve aşınmaya pek dayanıklı olmaması...
    [/quote
    Anladığım kadarıyla bu sistem 1.2 lt üç silindirli Yeni micrada sorunsuz çalışabilir.
  • Mesajım çıkmamış
    anladığım kadarı ile bu sistem 1.2lt hacminde üç silindirli yeni micrada pek bir sorun çıkarmayacağı düşünüyorum..
    Nede olsa honda jazz cvt sistemi ile 100.000km deviren çok kullanıcı var..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.