Şimdi Ara

Müjdee THK Üni. Pilotaj Bölümü (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
12.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayn52

    quote:

    Orijinalden alıntı: endoplazmikbirkulum*

    Hocam kendinizde araştırabilirsiniz ama mezun olayım %100 pilot olacağım diye bir olay yok .

    kardeş tabiki öyle garanti diye birşey olmaz.ben o açıdan sormadım.tıp okuyanların işleri ve alacakları para neredeyse garanti gibi birşey ya o bakımdan sordum.bu bölüme de girebilirsek böyle düşünebilir miyiz.

    Hocam eğer ünide okuyorken , mezun olunca ne yapacağım gibi şeyler düşünmek istemiyorsan tıp , pilotajdan bir adım daha önde . Parasal olarakta eşit sayılabilirler . Ben işsiz doktor duymadım ama (son verileri bilmiyorum ) 2006-2012 arası 200+ pilotun işkura başvurduğunu biliyorum .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: endoplazmikbirkulum*

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayn52

    quote:

    Orijinalden alıntı: endoplazmikbirkulum*

    Hocam kendinizde araştırabilirsiniz ama mezun olayım %100 pilot olacağım diye bir olay yok .

    kardeş tabiki öyle garanti diye birşey olmaz.ben o açıdan sormadım.tıp okuyanların işleri ve alacakları para neredeyse garanti gibi birşey ya o bakımdan sordum.bu bölüme de girebilirsek böyle düşünebilir miyiz.

    Hocam eğer ünide okuyorken , mezun olunca ne yapacağım gibi şeyler düşünmek istemiyorsan tıp , pilotajdan bir adım daha önde . Parasal olarakta eşit sayılabilirler . Ben işsiz doktor duymadım ama (son verileri bilmiyorum ) 2006-2012 arası 200+ pilotun işkura başvurduğunu biliyorum .


    düşündümde Söylediklerinde çok haklısın kardeş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    ARKADASLAR, HER NE KADARDA UCRETSIZ OLSA LYS DE ILK 5-10 BIN KISI ICERISINDE OLMALIYIZ...

    BEN HAVACILIGI KUCUKLUGUMDEN BERI ISTIYORUM. HHO VE HMYO YA DA BASVURDUM. BAKALIM HAYIRLISI INSALLAH OLUR.

    sonuc nedir hocam
  • HMYO'dan mülakatlara çağırıldım. Ama kısmet değilmiş.. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    quote:

    Orijinalden alıntı: local99

    quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    pilotaj eğitimi çok maliyetli bir eğitim, uçak yakıtlarının fiyatları çok arttı .be nedenle üniversite pilotaja fazla burs veremiyor.fakat işletmede herkes burslu olacak, mühendisliklerde de 24 kişi tamburslu 6 kişi burssuz 30 kişi yüzde 50 burslu olacak

    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bakalım, belki 2 sene sonra gelirim yanınıza.

    önemli değil, bekleriz

    Hocam siz burslumu - burssuzmusunuz ? Burssuz girdiyeseniz kdv dahil yıllık maliyeti ne kadar ? Ünversite 1 yıl hazırlık +4 yıl mı ?

    ben burslu girdim, burssuz (hazırlık) 16000tl + (4 yıl yıllık 30000 tl )120000tl oluyor ücret.ingilizcen iyiyse hazırlığı atlayabilirsin

    +200.000 ucus ucreti yok di mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CastellonA


    quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    quote:

    Orijinalden alıntı: local99

    quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    pilotaj eğitimi çok maliyetli bir eğitim, uçak yakıtlarının fiyatları çok arttı .be nedenle üniversite pilotaja fazla burs veremiyor.fakat işletmede herkes burslu olacak, mühendisliklerde de 24 kişi tamburslu 6 kişi burssuz 30 kişi yüzde 50 burslu olacak

    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bakalım, belki 2 sene sonra gelirim yanınıza.

    önemli değil, bekleriz

    Hocam siz burslumu - burssuzmusunuz ? Burssuz girdiyeseniz kdv dahil yıllık maliyeti ne kadar ? Ünversite 1 yıl hazırlık +4 yıl mı ?

    ben burslu girdim, burssuz (hazırlık) 16000tl + (4 yıl yıllık 30000 tl )120000tl oluyor ücret.ingilizcen iyiyse hazırlığı atlayabilirsin

    +200.000 ucus ucreti yok di mi

    uçuş ücreti yok ekstra olarak ama şu an zam geldi . yıllık 40000 bir de 20000 civarı hazırlık ücreti var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    quote:

    Orijinalden alıntı: CastellonA


    quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    quote:

    Orijinalden alıntı: local99

    quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    quote:

    Orijinalden alıntı: poseidon8888

    pilotaj eğitimi çok maliyetli bir eğitim, uçak yakıtlarının fiyatları çok arttı .be nedenle üniversite pilotaja fazla burs veremiyor.fakat işletmede herkes burslu olacak, mühendisliklerde de 24 kişi tamburslu 6 kişi burssuz 30 kişi yüzde 50 burslu olacak

    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bakalım, belki 2 sene sonra gelirim yanınıza.

    önemli değil, bekleriz

    Hocam siz burslumu - burssuzmusunuz ? Burssuz girdiyeseniz kdv dahil yıllık maliyeti ne kadar ? Ünversite 1 yıl hazırlık +4 yıl mı ?

    ben burslu girdim, burssuz (hazırlık) 16000tl + (4 yıl yıllık 30000 tl )120000tl oluyor ücret.ingilizcen iyiyse hazırlığı atlayabilirsin

    +200.000 ucus ucreti yok di mi

    uçuş ücreti yok ekstra olarak ama şu an zam geldi . yıllık 40000 bir de 20000 civarı hazırlık ücreti var.

    of cok pahali bee

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • THK icin normal sinava girmeden direk para veripte pilotaj egitimi alabiliyor dimi mezun oldugumuz bolum ne olursa olsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: local99

    Yine LYS puan türüyle direk alırsa hiiç ümitlenmeyin (YG-LYS'de ilk 5-7bin kişi içinde değilseniz )

    Sırf maaşı için gelen çok olur

    Sayısal değil mi?
    Maaşı falan boşverin. Dünyanın en zevkli, en prestijli, en güvenli, en uygun şartlara sahip mesleğinde olmak var.
    THY pilotu olmak var. 737' nin motorlarını çalıştırmak var.
    Var oğlu var.
    Bu iş gönül işi, tutku işi.

    En zevkli , en güvenli , en uygun şartlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf Saracen


    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: local99

    Yine LYS puan türüyle direk alırsa hiiç ümitlenmeyin (YG-LYS'de ilk 5-7bin kişi içinde değilseniz )

    Sırf maaşı için gelen çok olur

    Sayısal değil mi?
    Maaşı falan boşverin. Dünyanın en zevkli, en prestijli, en güvenli, en uygun şartlara sahip mesleğinde olmak var.
    THY pilotu olmak var. 737' nin motorlarını çalıştırmak var.
    Var oğlu var.
    Bu iş gönül işi, tutku işi.

    En zevkli , en güvenli , en uygun şartlı

    Herkes için en zevkli veya en uygun olmayabilir.
    Güvenlik konusunda daha önce defalarca mesajlar yazdım, orada herkes için güvenli olduğunu söyleyebilirim.
    Fakat komik olan ne?




  • quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf Saracen


    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: local99

    Yine LYS puan türüyle direk alırsa hiiç ümitlenmeyin (YG-LYS'de ilk 5-7bin kişi içinde değilseniz )

    Sırf maaşı için gelen çok olur

    Sayısal değil mi?
    Maaşı falan boşverin. Dünyanın en zevkli, en prestijli, en güvenli, en uygun şartlara sahip mesleğinde olmak var.
    THY pilotu olmak var. 737' nin motorlarını çalıştırmak var.
    Var oğlu var.
    Bu iş gönül işi, tutku işi.

    En zevkli , en güvenli , en uygun şartlı

    Herkes için en zevkli veya en uygun olmayabilir.
    Güvenlik konusunda daha önce defalarca mesajlar yazdım, orada herkes için güvenli olduğunu söyleyebilirim.
    Fakat komik olan ne?

    Zevk demişiz zevk vermiyo belli bi noktadan sonra stres sinir hatta kuleyle kavgayla bitiyo zaman zaman
    hiç durmuyosun sürekli uyuma ihtiyacı hissediyosun
    zaten kalkışta ve inişte dalgınlık yaptığın çok oluyo
    güvenlik 0 bi hatada yok olman mümkün misal yakıtın kılı kılına yetiyo bi bitse bide inişte sorun yaşarsan artık allaha emanetsin iniş takımından tek tekerin açılmadığını düşün yada inerken hızı ayarlayamadığını farzet felaketler doğurabiir bu ufak şeyler herzaman kuru zemine inmiyosun
    uygun şart a gelince çalışma saatleri 1 gün uç 3 gün yat muhabbeti yok
    sabah frankfurttasın öğlen romada akşam istanbulda (git gel)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf Saracen


    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf Saracen


    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: local99

    Yine LYS puan türüyle direk alırsa hiiç ümitlenmeyin (YG-LYS'de ilk 5-7bin kişi içinde değilseniz )

    Sırf maaşı için gelen çok olur

    Sayısal değil mi?
    Maaşı falan boşverin. Dünyanın en zevkli, en prestijli, en güvenli, en uygun şartlara sahip mesleğinde olmak var.
    THY pilotu olmak var. 737' nin motorlarını çalıştırmak var.
    Var oğlu var.
    Bu iş gönül işi, tutku işi.

    En zevkli , en güvenli , en uygun şartlı

    Herkes için en zevkli veya en uygun olmayabilir.
    Güvenlik konusunda daha önce defalarca mesajlar yazdım, orada herkes için güvenli olduğunu söyleyebilirim.
    Fakat komik olan ne?

    Zevk demişiz zevk vermiyo belli bi noktadan sonra stres sinir hatta kuleyle kavgayla bitiyo zaman zaman
    hiç durmuyosun sürekli uyuma ihtiyacı hissediyosun
    zaten kalkışta ve inişte dalgınlık yaptığın çok oluyo
    güvenlik 0 bi hatada yok olman mümkün misal yakıtın kılı kılına yetiyo bi bitse bide inişte sorun yaşarsan artık allaha emanetsin iniş takımından tek tekerin açılmadığını düşün yada inerken hızı ayarlayamadığını farzet felaketler doğurabiir bu ufak şeyler herzaman kuru zemine inmiyosun
    uygun şart a gelince çalışma saatleri 1 gün uç 3 gün yat muhabbeti yok
    sabah frankfurttasın öğlen romada akşam istanbulda (git gel)

    1) Mesleğini severek yapan insan, her zaman zevk alır. Sadece pilotlukla alakası yok. Mesleğine bir hevesle başlayan insan ya da yukarıda da bahsi geçtiği gibi para için pilot olan insan aynen dediğiniz gibi bıkar, çekilmez biri olur.
    2) Takip ettiğim, bizzat sohbet ettiğim hiçbir pilotun sürekli uyumayı istemek gibi bir sorunu yok. Çünkü bu işi severek yapıyorlar. Benim konuştuklarım emekli olunca "Oh be kurtulduk." diye sevinen değil, bir daha uçmayacağı için üzülen insanlar. Bu işi tutkuyla yapan insanlar.
    3) Bir hatada yüzlerce insan yok olmasın diye, o yüzlerce insanın görmediği yüzlerce insan uçtukları uçakla ilgileniyor, uçtukları günün şartlarını kolluyor, uçtukları meydanı evirip çeviriyor. Dediğim gibi güvenlik konusunda daha önce çok konuştum, artık ben de bıktım aynı şeyleri söylemekten.
    4) Çalışma saatlerine geri dönecek olursak bu her pilot için her gün farklıdır. Uzun menzilli bir uçağın pilotu gider ABD'ye ya da Uzak Doğu'ya tam anlamıyla 3 gün yatar kalkar, gezer tozar sonra da dönüşünü yapıp tekrar yatar. Diğer yandan kısa menzilli uçak pilotu da günde 4 bacağa kadar uçabilir. Fakat her gün 4 bacak uçtuklarını düşünmüyorsunuz herhalde?
    Ekstradan sabah FRA, öğlen FCO, akşam IST size bezdirici gelebilir. Fakat biraz önce de dediğim gibi işine seven gezgin ruhlu insan için şahane bir gün.

    Ve son olarak; ben hâlâ gülünecek bir şey göremiyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf Saracen


    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf Saracen


    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: local99

    Yine LYS puan türüyle direk alırsa hiiç ümitlenmeyin (YG-LYS'de ilk 5-7bin kişi içinde değilseniz )

    Sırf maaşı için gelen çok olur

    Sayısal değil mi?
    Maaşı falan boşverin. Dünyanın en zevkli, en prestijli, en güvenli, en uygun şartlara sahip mesleğinde olmak var.
    THY pilotu olmak var. 737' nin motorlarını çalıştırmak var.
    Var oğlu var.
    Bu iş gönül işi, tutku işi.

    En zevkli , en güvenli , en uygun şartlı

    Herkes için en zevkli veya en uygun olmayabilir.
    Güvenlik konusunda daha önce defalarca mesajlar yazdım, orada herkes için güvenli olduğunu söyleyebilirim.
    Fakat komik olan ne?

    Zevk demişiz zevk vermiyo belli bi noktadan sonra stres sinir hatta kuleyle kavgayla bitiyo zaman zaman
    hiç durmuyosun sürekli uyuma ihtiyacı hissediyosun
    zaten kalkışta ve inişte dalgınlık yaptığın çok oluyo
    güvenlik 0 bi hatada yok olman mümkün misal yakıtın kılı kılına yetiyo bi bitse bide inişte sorun yaşarsan artık allaha emanetsin iniş takımından tek tekerin açılmadığını düşün yada inerken hızı ayarlayamadığını farzet felaketler doğurabiir bu ufak şeyler herzaman kuru zemine inmiyosun
    uygun şart a gelince çalışma saatleri 1 gün uç 3 gün yat muhabbeti yok
    sabah frankfurttasın öğlen romada akşam istanbulda (git gel)

    1) Mesleğini severek yapan insan, her zaman zevk alır. Sadece pilotlukla alakası yok. Mesleğine bir hevesle başlayan insan ya da yukarıda da bahsi geçtiği gibi para için pilot olan insan aynen dediğiniz gibi bıkar, çekilmez biri olur.
    2) Takip ettiğim, bizzat sohbet ettiğim hiçbir pilotun sürekli uyumayı istemek gibi bir sorunu yok. Çünkü bu işi severek yapıyorlar. Benim konuştuklarım emekli olunca "Oh be kurtulduk." diye sevinen değil, bir daha uçmayacağı için üzülen insanlar. Bu işi tutkuyla yapan insanlar.
    3) Bir hatada yüzlerce insan yok olmasın diye, o yüzlerce insanın görmediği yüzlerce insan uçtukları uçakla ilgileniyor, uçtukları günün şartlarını kolluyor, uçtukları meydanı evirip çeviriyor. Dediğim gibi güvenlik konusunda daha önce çok konuştum, artık ben de bıktım aynı şeyleri söylemekten.
    4) Çalışma saatlerine geri dönecek olursak bu her pilot için her gün farklıdır. Uzun menzilli bir uçağın pilotu gider ABD'ye ya da Uzak Doğu'ya tam anlamıyla 3 gün yatar kalkar, gezer tozar sonra da dönüşünü yapıp tekrar yatar. Diğer yandan kısa menzilli uçak pilotu da günde 4 bacağa kadar uçabilir. Fakat her gün 4 bacak uçtuklarını düşünmüyorsunuz herhalde?
    Ekstradan sabah FRA, öğlen FCO, akşam IST size bezdirici gelebilir. Fakat biraz önce de dediğim gibi işine seven gezgin ruhlu insan için şahane bir gün.

    Ve son olarak; ben hâlâ gülünecek bir şey göremiyorum...

    Hacı uzakdan davulun sesi hoş geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaşım 14. Seneye liseye başlıyacağım. Derslerimi en iyi seviyede tutmak istiyorum. Kazanabildiğim kadar burs kazanmak istiyorum. Pilotluk kadar zevkli ve aşık olduğum meslek yok. Düşünsenize sabah buradan çıkıyoresnuz öğle yemeğini almanya da yiyip geri dönüyorsunuz sonra başka bir yere. Üstelik otopilot da iken dünyanın en şanslı yerinde en güzel manzarasını seyrediyorsunuz saatler boyunca...

    Diyelim ki burs kazanamadım,

    Ailem ile en akıllı olanını yaptık. Arsa yatırımı. Zamanında şehrin dibinde 700 metrekareye 45 bin lira verdik. 4 yıl önce. onu aldık ev yaptık içine tek katlı villa gibi üstüne bahçesinde çiminden tutta sarımsağına kadar ağacına kadar ekili herşey. Zaten sırf arsa 120 bin lira oldu geçen sorduğumuzda. Birde ev var siz düşünün. Hele birde 5 yıl sonra of of of.. Üstelik şehir de bu yana kayıyor. Yani uzun lafın kısası; sağlık problemi olmadığı sürece kafam rahat. pilotum İNŞALLAH.




  • Ben de duymadım. Ve THK nın böyle bir şey yapmasına ihtimal vermiyorum.
  • Yusuf Saracen kullanıcısına yanıt
    Yusuf Hocam ne mühendisisiniz?
    Allah aşkına beni soğutmaya mı geldiniz konuya? Zevk, renk meselesi kadar basitti oysa başından beri.
    Söz gelimi ben saatlerce Flight Sim'de uçak uçururken öz abim gelip az dalga geçmiyordu benimle. Tutku meselesi hacı, tutku. Gerisi hikaye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    Yusuf Hocam ne mühendisisiniz?
    Allah aşkına beni soğutmaya mı geldiniz konuya? Zevk, renk meselesi kadar basitti oysa başından beri.
    Söz gelimi ben saatlerce Flight Sim'de uçak uçururken öz abim gelip az dalga geçmiyordu benimle. Tutku meselesi hacı, tutku. Gerisi hikaye.

    Evet tutkuyla bağlanmak çok önemli ama işte dışardan göründüğü gibi olmuyo hiç bi meslek
    sogutmaya gelmedim hatta başar bi Türk pilot olmuş cok mu
    ama şirketler para veriyosam ezerim mantığındalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar, benim MF4 sıralamam 4470, thk pilotaj tam burslu tercih yapmak istiyorum aklımda birkaç soru var cevaplayan olursa çok sevinirim:

    1. Hazırlık sınıfındayken ek ücret öder miyim ?

    2. Yurt imkanı nasıl ?

    3. Bu bölüm ile thk uçuş akademsinin ne kadar farkı var ?

    4. Başka bir okuldan mühendislik bitirip sonradan uçuş akademisine gitsem ne zararım olur ?

    5. Okulu bitirince tek derdim atpl lisansı almak mı olacak ?

    6. Atpl lisansına ücret gerekecek mi ?

    Bunları cevaplayan arkadaş büyük bir iyilik yapmış olur :) şimdiden teşekkürler...
  • puslim P kullanıcısına yanıt
    1- Hayır, bursluysan ödemezsin. (Ama bir şekilde bursun kesilirse senelik 40 bin lira oldugunu unutma)
    2- Üniversitenin kendine ait yurdu yok. ( Arayıp sordugunda ankarada bir sürü yurt var diyorlar ama başka bir üni seni yurduna alır mı belli değil. KYK yurdu dersen hepsini bilmem ama eskişehirde kyk yurdunda 2 hafta kaldım insan hayattan soğur)
    3- Varacakları nokta aynı ama farklı şeyler.
    4-Zararın olmaz tam tersine çok akıllıca bişey de olabilir.Herhangi bir saglık sorununa karşı elinde 2. sağlam bir meslegin olur. (makina,uçak,havacılık ve uzay müh gibi)
    5-Tabii ki atpl ve iş bulma derdi.Atpl alınca araba kullanma belgesi alıyosun. Ama firmaya gittiginde sana diyorki araba kullanabiliyosun ama mercedes kullanma ehliyetin var mı? ( tip eğitimi,20-30 bin euro diyorlar,maaştan kesme durumu da olabiliyormuş)
    6-Bildigim kadarıyla (yanlış olabilir) sınavlar begle vs. için gerekiyor ama en fazla 1-2 bin lira.

    4üncü soru güzel bi soru tavsiyem cevabını başka mecralarda da ara burayla yetinme.Doktor olup sonradan pilot olanlar da var,bu insanların her zaman dönebilecekleri ikinci bir meslekleri var.




  • hacivat01 H kullanıcısına yanıt
    anladım kardeş, teşekkürler cevabın için.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.