Şimdi Ara

Mühendis Olmak İsteyenlere Tavsiyeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
9
Favori
1.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 21
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 6
  • Ortalama Mesaj Aralığı 35 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Favoriye Eklediklerim 9
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • 1BilimAdamı (6 mesaj) Return to Monke (5 mesaj) Audiophility (4 mesaj) juckle (3 mesaj) jo_be (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (21 mesaj) Mobil (13 mesaj) Mini (6 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Konu Dışı >> Mühendis Olmak İsteyenlere Tavsiyeler
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Olmayın
    |
    |
  • Yarbay
    3059 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Merhaba arkadaşlar,3.sınıf mekatronik müh. öğrencisiyim.Aranızda mühendislik okumak isteyen veya okuyan elbet vardır.Üniversitede keşke lisede şunları yapsaydım,öğrenseydim dediğimiz birsürü şey var.Ben bunlardan yazılım,tasarım ve mühendislik ile alakalı olanları kısaca derledim ve bir öneri videosu çektim.Konu başlıklarını veriyim, isteyen direk araştırabilir.9 dakikalık kısa bir video fakat uygulamaya başlarsanız aylarınızı alacağını düşündüğüm fakat çok işe yarayabilecek şeyler öğrenebilmenizi sağlayacağını düşünüyorum.Konuları bütünleştirmede fark etmediğim veya bilmediğim eksikler olabilir ama bütün konular birbirleri ile bağlantılı.Umarım yararlı olur :)



    -Yazılım:Bu devirde mühendisler veya herhangi bir akıllı alet geliştirmek için olmazsa olmaz temel ihtiyacımız
    (İlk olarak C tavsiye ediyorum(ve edilir) daha sonra C++ , C# HTML PHP CSS ilgilendiiğiniz alana göre)

    -Tasarım:Yine proje üretmek için olmazsa olmaz diğer alan
    (Solidworks ve Autocad öneriyorum.Solid 3D tasarım üzerine Autocad genelde 2D sonradan 3Dye geçilir)

    -Arduino:En basit proje,prototip geliştirme platformu. ve "Hobi Elektronik" kitabı.

    -Evet Matematik,Fizik ve özellikle İngilizce seviyeniz önemli.

    -ODTÜ Robot Günleri , İTÜRO ,Yıldız Savaşları(YTÜ) size farklı projeler görmeniz ve ilginç seminerlere katılabilmeniz için güzel etkinlikler.

    -Gano(Üniversite Not Ortalaması) cidden önemli,iş staj başvurunuzda bile önemli bir "çalışkanlık" kriteri.
    ÇAP=ÇiftAnadalProgramı:Not ortalamanıza(min 3.00) bağlı olarak 2 anadalda mühendislik dersleri görüp 2 diploma alamnızı sağlayan programdır. ,
    Eramus:Not ortalamanıza ve İngilizce seviyenize bağlı olarak avrupada 1-2 dönem öğrenim görmeninizi sağlayan program.(2000-3000 euro hibe desteği ile)

    -Tubitak 2209 A Desteği(2500TL'ye kadar) ve Projeler



    Merak ettiğiniz şeyleri veya eksik gördüklerini çekinmeden yazabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1BilimAdamı -- 17 Mart 2017; 15:25:35 >



    |
    |




  • Binbaşı
    1392 Mesaj
    Okumadım ama faydalı konu
    |
    |
  • Yüzbaşı
    479 Mesaj
    Bende kendi çapımda bilgi vermek isterim. Öncelikle Endüstri Mühendisliği son sınıf öğrencisiyim.

    - Üniversiteye başladığınızdan itibaren derslerinize önem verin ve notlarınızı yüksek tutun.

    - Zaman zaman gönüllü, zaman zamanda parayla çalışın ve bu iş benimle alakalı veya değil diye düşünmeyin. Ben çalıştığım gönüllü ve paralı işlerle çok iyi bir network ağı oluşturmuştum kendime ve bu insanlardan aşırı derecede iş teklifi aldım.

    - Son sınıfa gelene kadar hangi sektörde ne iş yapmak istediğinize karar verin ve onun üzerine yoğunlaşın. Kurslara gidin belki yarı zamanlı olarak iş bulun öğrenin ve kalifiye bir mezun olun.

    - İngilizcenize çok önem verin. Akıcı bir konuşmaya sahip olun.

    - Konuşmanıza giyinmenize dikkat edin. Yeni mezun arkasındaki başarılarıyla değil kişiliğiyle karşındakini etkiler çünkü daha önce hiç iş deneyiminiz yoktur.

    - Oyun, futbol, karı-kız işleri gibi işlerle ilgileniyor olabilirsiniz ancak kendinizi çok kaptırmayın. Bunları hayatınızın merkezine koymayın. Öncelikli olarak sizin geleceğiniz gelir. Bu yüzden sürekli kendinizi geliştirmeye bakın.

    Bu dediklerimin hepsini yapamamış olsam da ben etrafımda gördüğüm kadarıyla anlatmaya çalışım. Şu an 4. sınıftayım ve 6 aydır çalışıyorum. Haziranda mezun olacağım ve işim garanti. İşsizlik psikolojisi yaşamayacağım çünkü üniversitede boş boş takılmadım. Hep gelecekle ilgili planlarım oldu.

    En önemli not: Hayat sizin hayatınız. Hiçbir öneriye kulak asmayın, benim yazdıklarımda dahil. Kendi doğru bildiklerinizi yapın. Arkanıza dönüp baktığınızda hata yapmış olsanız bile kendi hatanız olduğundan daha çok hayat dersi alırsınız. Hayatta hiçbir şey son bulmaz. Nereden başlarsanız kardır diye düşünün her zaman

    İyi Günler




  • Yarbay
    3059 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: FİKİRCİBEY

    Mühemdis olup bişey bilmeden kasılacağınıza tekniker olup tekniği bilin hakkıyla paranızı kazanın

    Evet staj yaptığım yerdeki teknikerde öyle diyodu.Bildiklerim doğru olsa bile kabul etmeyip illa o kafasında doğru bildiği "benzer şeyleri" anlatır beni ve diğerler stajerleri cahil yerine koyardı.Yani teknikerlerdeki mühendisleri ezme çabasını anlamıyorum.O kadar çalışıyoruz yinede adamlar bizden daha az şey bilip, bize artislik yapmaya çalışıyor.
    |
    |
  • Yarbay
    2166 Mesaj
    Bilgisayar mühendisliği için kısaca yazayım ben de:

    Liseliler için
    - Derslerinize iyi çalışın iyi üniversite kazanın
    - İngilizceyi çok iyi öğrenin
    - udacity.com'da giriş düzeyinde java dersleri var onlara bakın
    - İngilizceyi iyi öğrenin demiş miydim?
    - Açıkçası işin teorisini öğrenmeden yapılan programlar falan boş hep. Giriş düzeyinde java dersini alırsanız yapabileceğiniz en fazla şey hackerrank.com'dan problem çözmek falan olabilir.
    - Yukarıda dediğim şey sadece websitesinin ön yüzünü (front-end denir) programlama için geçerli değil yani websitesi tasarlama. giriş düzeyinde java öğrendikten sonra websitesi yapmak için kollayı sıvayabilirsiniz. Onun dışında aşırı bir hazırlığa gerek yok üni için.
    - İyi ingilizce öğrenin.

    Üniversiteliler için
    1. Sınıflar giriş kısmını çok iyi öğrensin daha girişte dibe çakılmasın. Hackerrank'ten falan program çözün. 1.sınıfın ortasında ya Websitesi (temel front-end + iyi back-end) programlamaya ya da Android programlamaya başlayın.
    Aynı zamanda bu sene notlarınızı iyi tutun ki Erasmus'a gidebilesiniz.
    2. Sınıfta bu dediğimi yaptıysanız yazın yurtdışında staj arayın, para istemeyin, Erasmus stajı yapın. Eğer olmazsa üniversitesinizin teknokentinde staj yapın çalıştığınız konunun üzerine çalışan bir şirkette çalışın.
    3. Sınıfta 1. sınıfta dediğimi yaptıysanız yani problem çözdüyseniz silikon vadisine başvurun. İkinci dediğimi yaptıysanız yine erasmus stajına başvurun. Eğer akademik devam edecekseniz 3.sınıfta bir hocanın yanında çalışmaya başlayın. Bunu yapacaksanız ya erasmusa gitmeyin ya da sonbaharda gidin çalışmanız bölünmesin.
    4. Sınıfta buraya kadar dediklerimi yaptıysanız kralsanız, yok yapmadıysanız kurtarmak için son şansınız, zor bir sene olacak Staj ve erasmus konusunda detaylı bilgi için blogumu okuyabilirsiniz, reklamı sıkıştırayım yine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jo_be -- 14 Şubat 2017; 17:6:2 >




  • Yarbay
    2920 Mesaj
    Bende 3.sınıf mühendislik öğrencisi olarak tavsiye vereyim.

    Gerçekten mühendis olmak istiyorsanız bölümü yazın yoksa yazmayın. Mezun olsanız özel sektör şartları sömürür adamı staj vb yapanlar az çok görmüştür. Geceniz gündüzünüz karışır 2bin tl maaş ile köle gibi çalışırsınız. Okul hayatı desen egoist, slaytı verip 2-3 kelime okuyup anlatan akademisyenlerle dolu. İyisi yok mu var ama 10 tane ders alıyorsanız 1inde denk gelir bu hocalar onunda dersi zordur geçmek için kendinizi yırtar durursunuz.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    Güzel konu
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: anonymous1907

    Hocam bana ytü ile itüyü objektif olarak karşılaştırabilir misiniz ? Sınava hazırlanıyorum itü olmazsa ytü'ye gitme ihtimalim var.

    quote:

    Konuyu hortlatıyorum ama. Türkiye'deki büyük şirketleri besleyen dörtlü ODTÜ İTÜ Bilkent ve Boğaziçidir. Yıldız bunların arasına giremez.



    Bu 4 üniversite dışındakiler işsiz kalır demek yanlış. Ama şu var, bu 4 üniversite dışındakilerin etiketi yani marka imajı olmadığı için işveren için fark etmiyor. Atıyorum ha gazi olmuş ha ege, ha ktü olmuş ha İstanbul. O yüzden binlerce kişinin arasından sıyrılamıyorsunuz ve iş bulmak zorlaşıyor.



    Zaten sadece bu 4 üniversitenin mezunları Türkiye'nin yıllık mezun ihtiyacını karşılamaz.



    Kısacası işler zorlaşıyor bu 4 okula giremezseniz. Hem de bayağı zorlaşıyor.



    Peki neden böyle? Marka değeri yüzünden, başka açıklaması yok. Eğitimleri iyi bu okulların, sistemi oturmuş. Ama diğer okullar boş mu? Değil fakat işveren ona buna bakmaz. Repütasyona bakar. Yeni mezun adamı belirleyen faktör okul adıdır. Tecrübeli mühendislerde okul aranmaz ama.



    ODTÜ itü mezunu olmanız iki şeyi ispatlıyor. Lys'de yüksek puan yapmışsınız. İkincisi 4 sene boyunca iyi bir eğitimden geçmişsiniz.



    Yıldız'a gelirsek, eğer bu 4 okula puanım yetmese yıldız yazardım. Azbuçuk itibarı var muhteşem 4'lü kadar olmasa da.




    quote:

    Bu konuyla paralel başka bir konuya yazdığım cevabı kopyalıyorum.



    İTÜ ile YTÜ arasında mezun olunca farklar;



    İki üniversiteyi doğru karşılaştırabileceğim alanlarda sizlere bilgi vermek istiyorum. Neden doğru karşılaştırabileceğim alan dediysem. Sadece ulaşabileceğim verilere bakıyorum. (öğretim kadrosu, mezunlarının kariyer durumları)





    1- İTÜ'de yurtdışında çok kaliteli üniversitelerde öğretim görmüş, alanında takip edilen öğretim üyeleri bulunmaktadır. Dolayısıyla yurtdışında yüksek lisans yapmak istiyorsanız bu hocalardan alacağınız referans öncelikli değerlendirilecektir. Son 4 yıl içerisinden birkaç örnek verecek olursam.



    Uçak-Uzaydan-> MIT(en iyi müh. üniversitesidir)

    Makine+Bilgisayar çapı ile(2009)-> MIT

    Kontrol+Bilgisayar çap -> Berkeley

    Makine->Stanford

    Kontrol 1. -> MIT



    gibi mühendislikte dünyada ilk 3'te gösterilen üniversitelerde yüksek lisansa devam eden İTÜ öğrencileri bulunmaktadır.

    ->Örneğin; İTÜ EHB ve ya Bilgisayar Mühendisli'nin kadrosunda Berkeley, Caltech, Polytechnic Institute-New York, Purdue, Texas Austin, Texas A&M, Michigan, Illinois, Georgia Institute of Technology gibi Mühendislik alanında Dünya'da ilk 50'de gösterilen üniversitelerde öğretim görmüş öğretim üyeleri bulunmaktadır.





    Bir kaçta link verelim.(sadece en kaliteli üniversitelerden örnek veriyorum..)(sadece ehb ve bilgisayar müh. kadrosundan)



    http://web.itu.edu.tr/~kayran/Biography.html

    http://www.bb.itu.edu.tr/tr/calisanlar/ulugbayazit

    http://www.bb.itu.edu.tr/tr/calisanlar/cataltepe

    http://www.ehb.itu.edu.tr/index.php?id=viewprofile&person=eksioglue&lang=tr

    http://www.bb.itu.edu.tr/tr/calisanlar/kabadayi

    http://www.bb.itu.edu.tr/tr/calisanlar/kamasak

    http://web.itu.edu.tr/~tayfunakgul/ta.html

    http://www.ehb.itu.edu.tr/index.php?id=viewprofile&person=pazarci&lang=tr





    -> YTÜ için bu olaya bakarsa bu kalitedeki üniversitelerde öğrenim görmüş öğretim üyesi bulamadım.(Yurtdışı zaten çok az var. Onlar da Liverpool, Bath, Michigan State falan..)



    2- İTÜ'nün gelişmiş mezun ağı sayesinde kariyerinizde önünüze birçok fırsatlar çıkacaktır. Üniversite'de mühendislik okuyup şuan Türkiye'nin ilk 500 şirketinde CEO olan kişilerin üniversitelere göre dağılımına bakalım.







    Kaynak:http://www.capital.com.tr/Hata/500.aspx?aspxerrorpath=/ceo-dostuuniversiteler-haberler/21862.aspx



    Sadece bu iki konu bile İTÜ ile YTÜ arasında ne kadar büyük bir fark olduğunu göstermektedir. Bol keseden, araştırmadan sallamayalım lütfen. Yalnız İTÜ ile YTÜ'ye bakıp, ulan YTÜ çok kalitesizmiş bee demek yanlış olur. YTÜ ülkemizin güzide bir kurumudur. Bu ülkenin 4 bir yanında çalışan YTÜ mezunları vardır. YTÜ Elbetteki ODTÜ ve Boğaziçi dışındaki tüm anadolu üniversitelerinden mühendislik konusunda oldukça iyi seviyededir. Forumda bazen görüyorum. Kocaeli mi YTÜ mü diye. Kocaeli ve YTÜ diye sorulursa bin kere YTÜ derim. İTÜ vs YTÜ diye sorulursa. 1000 kere İTÜ derim.



    Ama iş en sonunda sende bitecek. İki üniversitede sana ellerindeki imkanları sorar. Önemli olan senin bunu yüzde kaçını kullandığındır. İTÜ'deki bi adam eline sunulan kaynağın %10 unu kullanıyor, YTÜ'lü ise %80'ini kullanıyorsa; işverenin gözünde ytü lü önde olur.(özellikle bilgisayar müh.) Kısacası; sevdiğin bölüme git.




    Kendi okuduğum bölümde laboratuvarlar oldukça dandik. Hep eski malzemeler kullanılıyor, bazıları çalışmıyor. İş imkanı konusunda o kadar kötü olmasa da, İTÜ hep daha önde olacak, milyonda 1 ihtimal hariç.



    Not: Bazı linkler ölmüş olabilir.




  • Çavuş
    65 Mesaj
    Mühemdis olup bişey bilmeden kasılacağınıza tekniker olup tekniği bilin hakkıyla paranızı kazanın
  • Yarbay
    11814 Mesaj

    Nusr-et hakkında konuşmamışsınız bile hocam. .

    Benim gözüm parada değil. Görüyorum ki zaten yeterince para düşünen bir sürü mühendis var.

    Gözüm parada olsa zaten mühendis olmam. Niye onca çileyi çekeyim ki?
    |
    |
    juckle kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Okumadım.



    Ama okuyacaksanı odtü boun itü vs gibi iyi ünilerde okuyun.



    Gidip sütcu imamda okursanız hani çok bisi beklemeyin.
    |
    |
  • Yarbay
    4537 Mesaj
    hocam bi liselinin bu konuları merak etmesi o yaşta imkansız aklıma şenel kardeşler geldi bi ara okula gelmişti 11 yaşında ve 8 yaşında 2 kardeş çocukların kafa zehir gibi.11 yaşında olan dengede durabilen bi robot tasarlamış kardeşi de sensörlü bi robot tasarlamıştı.He sorsan kimse bilmez bu ikisini


    robotu buydu


    buda kardeşleri ararken karşılaştığım türkiye manzarası



    ay neyse yakalım 1 tane daha




  • Yarbay
    3059 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Poka Yoke

    Bende kendi çapımda bilgi vermek isterim. Öncelikle Endüstri Mühendisliği son sınıf öğrencisiyim.

    - Üniversiteye başladığınızdan itibaren derslerinize önem verin ve notlarınızı yüksek tutun.

    - Zaman zaman gönüllü, zaman zamanda parayla çalışın ve bu iş benimle alakalı veya değil diye düşünmeyin. Ben çalıştığım gönüllü ve paralı işlerle çok iyi bir network ağı oluşturmuştum kendime ve bu insanlardan aşırı derecede iş teklifi aldım.

    - Son sınıfa gelene kadar hangi sektörde ne iş yapmak istediğinize karar verin ve onun üzerine yoğunlaşın. Kurslara gidin belki yarı zamanlı olarak iş bulun öğrenin ve kalifiye bir mezun olun.

    - İngilizcenize çok önem verin. Akıcı bir konuşmaya sahip olun.

    - Konuşmanıza giyinmenize dikkat edin. Yeni mezun arkasındaki başarılarıyla değil kişiliğiyle karşındakini etkiler çünkü daha önce hiç iş deneyiminiz yoktur.

    - Oyun, futbol, karı-kız işleri gibi işlerle ilgileniyor olabilirsiniz ancak kendinizi çok kaptırmayın. Bunları hayatınızın merkezine koymayın. Öncelikli olarak sizin geleceğiniz gelir. Bu yüzden sürekli kendinizi geliştirmeye bakın.

    Bu dediklerimin hepsini yapamamış olsam da ben etrafımda gördüğüm kadarıyla anlatmaya çalışım. Şu an 4. sınıftayım ve 6 aydır çalışıyorum. Haziranda mezun olacağım ve işim garanti. İşsizlik psikolojisi yaşamayacağım çünkü üniversitede boş boş takılmadım. Hep gelecekle ilgili planlarım oldu.

    En önemli not: Hayat sizin hayatınız. Hiçbir öneriye kulak asmayın, benim yazdıklarımda dahil. Kendi doğru bildiklerinizi yapın. Arkanıza dönüp baktığınızda hata yapmış olsanız bile kendi hatanız olduğundan daha çok hayat dersi alırsınız. Hayatta hiçbir şey son bulmaz. Nereden başlarsanız kardır diye düşünün her zaman

    İyi Günler

    Evet hocam dediklerinize katılıyorum,bende 3.sınıf olmama rağmen bir enerji şirketinde çalışma şansı yakaladım.Hem tecrübe,bilgi,öğrenme açısından çok faydalıydı hemde sektörü tanıma açısından,sonradan,sınav yoğunluğu sebebiyle devam edemesemde stajlar,part-time çalışma gerçekten önemli.
    Genel olarak "öğrenme"ye sürekli devam edip "birşeyler yapmaya,üretmeye" veya mesleki biryerde çalışırsanız gelecek kaygısına gerek kalmıyor çünkü iş sizi buluyor.
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Yukaridaki tavsiyeler harika.



    Ben de Elektronik ve Telekomünikasyon Mühendisliği (YTÜ) okuyorum. İş bulmak gibi bir derdim yok ama mezun olsam çok güzel olur. :)

    Edit: Mezun olmayı ne olur ne olmaz diplomam olsun diye istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Audiophility -- 14 Şubat 2017; 17:19:58 >
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Bu arada kendini bu kadar geliştirenler de dahil olmak üzere, devlete girenler genelde hep sabit paralar alacak. Maalesef.



    Özelde ise kendini çok iyi geliştirenler dahi 3000 TL'ye başlayabilir, deli gibi sömürüldükten sonra belki bir kaç yıl sonra maaşları hatırı sayılır seviyeye gelir. İşte bu yüzden çalışmaya karşıyım. :)

    Edit: Yurt dışına çıkılırsa bilemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Audiophility -- 14 Şubat 2017; 17:31:5 >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    930 Mesaj
    Makine Mühendisi olarak benim önerim temel mühendislik bölümlerini top 2-3 üniversite haricinde okumayın.

    İllede okuyacağım diyorsanız bilişim, yazılımla ilgili bölüm okuyun.
    |
    |
  • Yarbay
    3059 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: [A]narchy

    hocam bi liselinin bu konuları merak etmesi o yaşta imkansız aklıma şenel kardeşler geldi bi ara okula gelmişti 11 yaşında ve 8 yaşında 2 kardeş çocukların kafa zehir gibi.11 yaşında olan dengede durabilen bi robot tasarlamış kardeşi de sensörlü bi robot tasarlamıştı.He sorsan kimse bilmez bu ikisini


    robotu buydu


    buda kardeşleri ararken karşılaştığım türkiye manzarası



    ay neyse yakalım 1 tane daha

    ABD ve bazı avrupa ülkelerinde yazılım dersleri lisede başlıyor,anaokulunda temel yazılım eğitimine başlayanın haberini bile gördüm.Bizim öğrencilerimizin onların öğrencilerinden bir farkı yok.En azından lisede bile olsa üretim tabanlı yazılım hakkında birşeyler öğretilmeli, özellikle bu devirde, kaldı ki aşırı gereksiz dersler hala şuan lisede öğretilmekte.




  • Teğmen
    192 Mesaj

    Hocam bana ytü ile itüyü objektif olarak karşılaştırabilir misiniz ? Sınava hazırlanıyorum itü olmazsa ytü'ye gitme ihtimalim var.
    |
    |
    Audiophility kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1466 Mesaj
    rez
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
En ucuz kedi maması fiyatları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,482
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.