Şimdi Ara

MTVDE SİSTEM DEĞİŞİYOR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
6.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 ay
  • Cevaplayan Üyeler 46
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 6
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 11 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • NextMove (6 mesaj) aLLyC (5 mesaj) dobermann (2 mesaj) kimbehicayy (2 mesaj) Jocker35 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (23 mesaj) Mobil (27 mesaj) Mini (8 mesaj)
  • @
10 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3142 Mesaj
    Yahu trafikte soba borusu gibi onbinlerce doğan, Şahin dolanıyor. Zaten arabasını zor yürüten adama bir de 2-3 bin lira MTV kesilecek ha. siz hala Kyoto falan diye üfürüp duruyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deoks -- 14 Ocak 2021; 18:3:52 >
  • Yahu trafikte soba borusu gibi onbinlerce doğan, Şahin dolanıyor. Zaten arabasını zor yürüten adama bir de 2-3 bin lira MTV kesilecek ha. siz hala Kyoto falan diye üfürüp duruyorsunuz.
    Toyota CEO'su 2.0 Hybrid Corolla yı getirmek istediğini söylemişti zamanında. Umarım şu saçma vergilendirme bir gün düzelir de bu ve benzeri araçlar gelir. 2.0 Hybrid 180 BG uygun fiyata gelse ne de güzel olur. 👍

    Hiç vatandaşın çıkarına bir şey yapacaklarını düşünmüyorum. Geçmiş geleceğin göstergesi. 3 yıldır vergi matrahını düzenlemiyorlardı. Düzenlediler %50 olan ÖTV'yi %80 yaptılar. Vatandaş araç alamaz hale geldi. Araç fiyatının %60'ı vergi

    Araç muayeneye verdiğimiz paralar da malum 450TL'yi buldu. Akaryakıtın %70'inden fazlası zaten vergi.

    Geçen Bi yerde okudum. Mtv yi yakıt fiyatlarına yedirip yıllık mtv almazlarsa dediğin çok mantıklı olur. Daha az km yapan adama fayda sağlar bu iş. Şahsen ben yılda 8 9 bin km yapıyorum. Yılda 35 40 bin km yapan adamla aynı mtv yi ödüyorum. Burda Bi haksızlık var.
  • Yarbay
    2862 Mesaj
    Bu ülkede doğan büyüyen herkes bilirki eğer bir sistem değişirse giren yine vatandaşa girer



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emekli Yönetici
    9311 Mesaj
    Toyota CEO'su 2.0 Hybrid Corolla yı getirmek istediğini söylemişti zamanında. Umarım şu saçma vergilendirme bir gün düzelir de bu ve benzeri araçlar gelir. 2.0 Hybrid 180 BG uygun fiyata gelse ne de güzel olur. 👍



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    266 Mesaj

    Özet :


    Oh paralar Naz Mila'ya gidiyor oh ohh...

  • Yarbay
    3501 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Daha evvel ifade edildi mi bilmiyorum, Kyoto Protokolu gereğince 2021'de Vergilendirme sisteminde yeniden yapılandırma zorunlu hale gelecek. haberiniz olsun, Asagida 2 adet konu ile ilgili haber bırakıyorum.


    Gelir İdaresi Başkanlığı, Motorlu Taşıtlar Vergisinde (MTV) mevcut sistemi gözden geçirmeye hazırlanıyor. Yeni dönemde, ülkemizde de emisyona dayalı bir vergileme gündeme gelebilecek.

    Elektrikli araçlarla ilgili özel tüketim vergisi çalışmaları sırasında bu tür araçlarda motorlu taşıtlar vergisi uygulamasının nasıl olacağı da ele alındı.


    Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.


    Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.


    Sözkonusu çalışmada, 17 AB üyesi ülkede uygulanan emisyona dayalı vergileme de gündeme alınacak ve buna yönelik bir sistem de alternatifler arasında bulunacak.


    Gelir İdaresinin çalışmalarının ardından mevcut sistemde değişikliğe gidilip, gidilmeyeceği netleşecek.


    Bu arada Gelir İdaresi, yeni sistem arayışında en fazla oluşturulacak yeni sistemin İdare Mahkemesi tarafından geçmişte olduğu gibi iptal edilmesinden çekiniyor.


    Motorlu Taşıtlar Vergisinde mevcut düzenleme öncesindeki Vergi Kararnamelerinin ardarda iptal edildiğine dikkati çeken yetkililer, “Motorlu Taşıtlar Vergisi, çok geniş bir kitleyi ilgilendiriyor. Yapılacak düzenlemeden memnun olmayan bir kesim mutlaka olacaktır. O nedenle Motorlu Taşıtlar Vergisiyle ilgili çalışmalarda her dönem zorluklarla karşılaşıldı” dediler.

    DÜNYA, EMİSYONA DAYALI VERGİLEMEYE GEÇİYOR

    Öte yandan, Gelir İdaresi Başkanlığı Gelirler Kontrolörlerinin “Vergi Sorunları Dergisi”nde yer alan bir araştırmaya göre, tüm dünyada artan araç kullanımı çevre kirliliğine ve sera gazlarının (metan, ozon, karbon monoksit ve karbon dioksit) emisyonuna neden oluyor.

    Dünyada her yıl motorlu taşıtların 900 milyon ton karbon dioksit (CO2) yaydığı belirtiliyor. Daha önce yapılan ölçümlerdeki trendin sürmesi halinde OECD ülkeleri, 2050 yılına kadar global motorlu taşıtlar emisyonunun yüzde 60'sına sebep olacak.


    CO2 emisyonundaki artış üzerine başta AB ülkeleri olmak üzere birçok OECD üyesi ülke, motorlu taşıtların vergilendirilmesinde geleneksel silindir hacmi, yaş, ağırlık gibi spesifik ölçüleri terk ederek, araçların yaydığı karbon dioksit miktarını esas almaya başladı. Bu uygulamanın yakın gelecekte AB'nin ortak politikası haline gelmesi bekleniyor.


    AB, Kyoto Protokolünün öngördüğü şekilde binek otomobillerinin neden olduğu CO2 emisyonunun azaltılması için çevreci araçların satışını teşvik ediyor. Yapılan araştırmalara göre, karbon CO2 emisyonunun yaklaşık yüzde 28'i ulaştırmadan, ulaştırma kaynaklı emisyonun da yüzde 84'ü karayolu ulaştırmasından kaynaklanıyor. Bunun yarısından fazlası da binek otomobiller tarafından gerçekleştiriliyor.


    AB Direktifleri doğrultusunda yeni araçların CO2 emisyonu, 2012 yılında ortalama kilometrede 160 gramdan 130 grama düşürülecek ve Kyoto Protokolünün öngördüğü kilometrede 120 gram hedefine yaklaşılacak.


    AB'de, 2012'de yeni üretilen araçların yüzde 65'i, 2013 yılında yüzde 75'i, 2014 yılında yüzde 80'i ve 2015'den sonra tamamı Direktif ile düzenlenen ortalama sınır olan 130 grama uyumlu olacak.

    AB'DE VERGİ UYGULAMALARI

    Halen 27 AB üyesi ülkeden 17'si (Avusturya, Belçika, Güney Kıbrıs, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, İrlanda, Letonya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Portekiz, Romanya, İspanya, İsveç ve İngiltere) binek otomobillerde kısmen ya da yakıt tüketimine göre vergi uyguluyor. Bunların 15'i ülke elektrikli araçlar için vergi teşvikleri sunuyor.

    Bu 15 ülkede geçen yıl itibariyle motorlu taşıtlar vergisinin gayri safi yurt içi hasılaya oranı yüzde 3,4, buradan gelen vergi de 337 milyar avro oldu.

    TÜRKİYE'DE DURUM

    -Türkiye'de motorlu taşıtların vergilemesinde, araçların “silindir hacmi” ve “yaş” esas alınıyor. Silindir hacmi arttıkça araçların vergi miktarı artıyor, yaş arttıkça da vergi miktarı azalıyor.

    Motor gücü yüksek olan araçların daha fazla vergi ödemesi çevresel bir unsur olarak ön plana çıkarılmak istense de, sisteme, daha fazla çevre kirliliğine neden olan yaşlı araçların daha düşük miktarda vergilendirildiği eleştirileri yapılıyor.


    Bu arada AB ile tam üyelik sürecinin, Türkiye'de de karbon emisyonuna dayalı bir vergileme sistemini zorunlu kılacağı belirtiliyor.

    AVRUPA ÜLKELERİNDEN UYGULAMA ÖRNEKLERİ

    Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:

    -İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbon dioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi. 2009 tarifesine göre hurdaya çıkan araçların ortalama CO2 emisyon miktarı, kilometrede 179 gram, bunların yerine alınan araçların 134 gram oldu.

    -İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor. Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor. İrlanda'da düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar ödüllendirilirken, yüksek CO2 emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor. Ödenecek yıllık vergi, çevre dostu araçlarda 104 avrodan başlıyor, bu rakam yüksek emisyona sahip araçlarda 2.100 avroya kadar yükseliyor.


    -Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor. Bu yıl için kilometrede 124 gramdan fazla CO2 emisyonuna neden olan araçlar ödülden yararlanamıyor, emisyon miktarının 156 gramı aşması durumunda cezalar uygulamaya giriyor.

    Sistem sayesinde 2007 sonunda 149 gram olan yeni araçların ortalama emisyon miktarı, geçen yılın ikinci yarısında 133 grama düştü.


    -İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi. Ancak buna rağmen İsveç, AB üyeleri içinde hala araç filosu ağır ve yakıt tüketimi yüksek olan bir ülke durumunda. Yüksek emisyona rağmen ülkede büyük motorlu araçlar hala tercih ediliyor.


    -Diğer ülkeler: AB'de 2006 yılında binek otolara CO2 ile ilintili vergi uygulayan ülke sayısı 9 iken, bu sayı 2007 yılında 11'e, 2008 yılında 14'e, daha sonra da 17'ye yükseldi. Günümüzde İngiltere, Fransa, İsveç ve İrlanda'nın dışında 13 ülke daha kısmen ya da tamamen CO2 emisyonuna ya da yakıt tüketimine göre motorlu taşıtlar vergisi uyguluyor. Listeye Almanya, Letonya ve İtalya da eklenirken, İtalya ve Lüksemburg haricindeki bütün Batı Avrupa ülkelerinde arz edilebilir elektrikli araçlara teşvik uygulaması sözkonusu.

    -Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.

    -Hollanda:Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlan için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.


    Kaynak: Hürriyet 



    Toyota Türkiye CEO’su: Çevreye verilen zarara göre vergi ödenmeli


    Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Türkiye’de vergilerin çok yüksek olduğunu, vergi sisteminin dünyayla uyumlu olmadığını belirtti. Bozkurt, “Yurt dışında birçok ülkede çevreye verdiğiniz zarara göre bir vergi ödersiniz” dedi. 

    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/a1/e4/d4/a1e4d42ab9272b00109b338765c689fe.jpg&t=0&width=480&text=1


    Fotoğraf: Autoworld

    Cumhuriyet’ten Şehriban Kıraç’ın haberine göre Bozkurt, Türkiye’de vergilerin aracın üç katına kadar çıktığını söylerken, yeni bir vergi sistemine geçilmesini önerdi.

    Reklam


    Toyota CEO’su şöyle konuştu: “Motor hacmine dayalı bir vergi sistemi var bizde, böyle bir sistem kalmadı. Teknoloji o kadar gelişti ki aracınızın motoru 1.6 mı 2 litre mi olmuş, aracınız buna göre lüks olmuyor. Yurtdışında birçok ülkede çevreye verdiğiniz zarara göre bir vergi ödersiniz. Bunları anlatan bir vergi sistemine ihtiyaç var. Bu yüzden de yeni teknoloji araçları ülkemize getiremiyoruz. Bu konuda biz yıllardır bir şeyler yapılmasını bekliyoruz. Avrupa’da bir otomobil aldığınız zaman KDV’sini ödeyip alıyorsunuz, yüzde 19.3. Bizde ise aracın üç katına kadar çıkan vergiler var. 100 liralık bir araba alıyorsunuz ödediğiniz para 280 küsür lira. Sırf bu vergi sisteminden kaynaklı.”

    İç pazarda satış yarıya düştü

    Otomotiv sektörünün sıkıntılı bir süreç yaşadığını da kaydeden Bozkurt, ederek, normal olarak kabul ettikleri 1 milyon adetlik iç pazar satışının geçen yıl 620 bine düştüğünü, bu yıl ise 470 bine gerileyeceğini söyledi. 

    Bozkurt böyle gitmesi durumda bayii sayıların azalma olabileceğini söyleyerek şöyle konuştu: “Türkiye’deki mevcut bayi yatırımları belli bir rakama göre dizayn edilmiş. Satış adetlerinin 700-800 binin altına düşmemesi gerekiyor. 600 bin gibi bir kırmızı çizgi var. İki yıl üst üste bu kırmızı seviyenin altında olursa maalesef bazı bayiler sıkıntı yaşamaya başlıyor. Bayilerde küçülmeler başlar bazen kapanmalar da söz konusu olabilir. Distribütör firmalar küçülmeye gidebilir.”




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 10 Ocak 2021; 8:39:19 >







  • Yarbay
    2000 Mesaj

    Hiç vatandaşın çıkarına bir şey yapacaklarını düşünmüyorum. Geçmiş geleceğin göstergesi. 3 yıldır vergi matrahını düzenlemiyorlardı. Düzenlediler %50 olan ÖTV'yi %80 yaptılar. Vatandaş araç alamaz hale geldi. Araç fiyatının %60'ı vergi

    Araç muayeneye verdiğimiz paralar da malum 450TL'yi buldu. Akaryakıtın %70'inden fazlası zaten vergi.

    |
    |
  • Yarbay
    2559 Mesaj
    Tr’nin ab’ye üyelik süreci mi? Biri konu sahibini rüyadan uyandırsın...



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    972 Mesaj

    özet yok mu ?

    |
    |
  • Yüzbaşı
    363 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Oh Long Johnson

    Yalnız şöyle bir sey de var. Mesela adamın arabasi Euro 4'tür ama senelik 5 bin kilometre yol yapıyordur. Baska birinin arabasi Euro 6'dır ama 30 bin kilometre yol yapıyordur. Simdi kim daha fazla cevreyi kirletiyor?
    Geçen Bi yerde okudum. Mtv yi yakıt fiyatlarına yedirip yıllık mtv almazlarsa dediğin çok mantıklı olur. Daha az km yapan adama fayda sağlar bu iş. Şahsen ben yılda 8 9 bin km yapıyorum. Yılda 35 40 bin km yapan adamla aynı mtv yi ödüyorum. Burda Bi haksızlık var.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    274 Mesaj
    “Eyy Kyoto sen kimsin yaa!!!”



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    8692 Mesaj
    ÖTV nin kaldırılıp, yıllık MTV de karbon salınımına göre ayarlamalı.Bunun dışında yapılan her şey yanlıştır.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1269 Mesaj

    bizde zor bu işler.


    ancak 2000 model ve altı bütün motorlu araçlar hurdaya gönderilir o zaman bunları konuşabiliriz bence  

    |
    |
  • Binbaşı
    1067 Mesaj
    A haberi azaltmalısın.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    695 Mesaj

    Vergi gelirleri nasıl artacaksa hertürlü değişikliği yaparlar.

    |
    |
  • Binbaşı
    1075 Mesaj
    Hic okumadim tahmin edeyim vatandasin yararina bir sey olmayacak yine bize kitleyecekler.
  • Yarbay
    9527 Mesaj
    Turnisol kağıdı gibi konu, 2 3 paragraf okuma alışkanlığı bile olmayana semer vuran pek olur.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    2212 Mesaj

    Tüv'ün devlete ödeyeceği vergi sıfırlanırken, yeni vergilendirme de iyi bir şey beklemeyin.AB ülkeleri taranacak diyor.Yani bir ülkeden bir vergi sistemi tamamen alınmıyor. Hangi ülkelerin vergi sistemi hesaplarına uyuyorsa o ülkelerden karma bir sistem oluşturulur. Gelir adaleti ve asgari ücretli oranı o ülkeyle aynı olmasa bile.

    |
    |
  • Yarbay
    12534 Mesaj

    O dediğin türkiyede yemez maalesef. Millet kaç yıllık arabayı zorla alıyor bide emisyon vergilendirmesi mi yapılacak?


    Adam avrupada sıfr araç alıyor 150 bin km yapıp tekrar yenisini alıyor. Doğal olarak güncel araç düşük emisyona biniyor .


    Bizde kaç vatandaş bu asgariyi sağlayabilir?

    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
Ko Cuce
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,844
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.