Şimdi Ara

MSI Z170A Gaming M7 0.80 Ghz sorunu (MSI SERVISPOINT REZİLLİĞİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle konu biraz uzun, buraya yazmamın nedeni hem başına gelip çözebilmiş arkadaşlar varsa yardımcı olmaları hemde başımdan geçen bir kaç olay. Kart şuanda Vatan Bilgisayar aracılığı ile MSI servispoint'e gitti. Bununla ilgili bir problem var ikinci postumda anlatacağım.

    Soruna gelirsek. (MSI servise ek olarak ilettiğim yazıdır. Biraz uzun)

    15.07.2016 tarihinde Vatan Bilgisayar’dan satın aldığım MSI Z170A GAMING M7 anakartımda 0.80 Ghz sorunu bulunmaktadır. Intel i7 6700K işlemcisini kullanıyorum. Bu soruna dair internet sitelerinde (Reddit, Tomshardware vs.) kullandığım anakart ve işlemciye dair bir çok sorun bulunmaktadır. Benim yaşadığım sorunda bu sorunu yaşayan kişiler ile aynıdır. Sitelerde anlatılan tüm çözüm yollarını denedim fakat herhangi bir sonuca varamadım.


    * “Slow mode kapalıdır. (Açıkta denendi, tekrar kapatılarakta.)”
    * “XMP profili açık ve kapalı olarak denendi.”
    * “Intel Adaptive Thermal Monitor” kapalı olarak denendi. Sadece bir gün normal çalıştı. Çalıştığı süre içerisinde yine işlemci hızı drobu yedim ama düzeldi. Bir günün sonunda tekrar bilgisayarımı açtığımda yine 0.80 ghz de kaldı.
    * Bios ve kart üzerindeki oc optimizasyonları denendi. Sonuç alınamadı.
    * BIOS versiyonum 1H.0 versiyonuydu. Şuan en son sürüme güncelledim (E7976.1K0) sorunum düzelmedi.

    Bu yüzden “şu denenmemiş olabilir” seçeneğini atlamanızı öneriyorum. Her yol denendi.
    İşlemci yükteyken de boştayken de 0.76 veya 0.80 ghz de çalışıyor. İşlemci sıcaklığım boşta 35 derecedir. Konu ile ilgili ekran görüntüleri mevcuttur. MSI ile yaptığım görüşmede link kullandım.(Aşağıdadır).
    İşlemcimi Overclock yapmadan 4.0 ghz de kullanıyorum. Şuan da anakartta BIOS üzerinde OC’ ye dair herhangi bir işlem bulunmamaktadır.
    BIOS üzerinde bu sorunu çözemiyorum.






    MSI ile web sitesi üzerinden iletişime geçtim.


    Görüşme yazışmalarını şu şekilde ekliyorum,


    Hi all,

    I have a big problem. My card is broken. I tried every way but I did not work. My processor is currently running at 0.80 GHz and I can not solve this problem in the BIOS. Tomshardware etc. I have studied every field problem, tried solutions but could not solve the problem. Slow mode etc. I tried every way. Please do not ask these questions. I think my motherboard is broken. I might even say exactly. Probably the CPU VRMs failed. I share with you the necessary visuals about the subject. I want your support.

    * I use it without overclocking the processor. XPM Profile closed.

    Images Links,

    Firstly look my motherbood in my case,
    https://i.hizliresim.com/NDY7GP.jpghttps://i.hizliresim.com/moqnRV.jpghttps://i.hizliresim.com/j6zoNJ.jpg

    When bios ver H1.H0
    https://i.hizliresim.com/aYP6gO.jpghttps://i.hizliresim.com/Y63AVz.jpghttps://i.hizliresim.com/8zmJXV.jpghttps://i.hizliresim.com/DDoaGz.jpg


    When bios ver H1.H0 > AIDA64;
    https://i.hizliresim.com/2avbov.jpghttps://i.hizliresim.com/Z320zA.jpghttps://i.hizliresim.com/oVn1N2.jpghttps://i.hizliresim.com/lZBVNk.jpghttps://i.hizliresim.com/VD2bzV.jpghttps://i.hizliresim.com/nlYBNg.jpghttps://i.hizliresim.com/vPYqNR.jpg

    When bios ver 7976.1K (Lastest Bios Ver);
    https://i.hizliresim.com/2avb02.jpghttps://i.hizliresim.com/BzokBM.jpg

    When bios ver 7976.1K (Lastest Bios Ver) > AIDA64;
    https://i.hizliresim.com/Z320yV.jpghttps://i.hizliresim.com/oVn1M9.jpghttps://i.hizliresim.com/lZBVgr.jpg

    BANA VERİLEN İLK CEVAP
    Reply: 2018-05-29 15:10:04
    Dear Ahmet Can Coşkun,
    Thanks for contacting MSI technical support.
    Regarding your concern,we are really sorry,would you please disable the option Intel Adaptive Thermal Monitor in BIOS for a try?
    Thanks for your cooperation in advance!
    Best Regards,
    MSI Technical Support Team

    BENİM CEVABIM
    Reply: 2018-05-29 16:40:41
    Hi,
    I tried what you wanted. One day it worked normally. Then there was the same problem again. I'm having this problem even if it's closed now.
    For your information.
    Thanks.

    BANA VERİLEN İKİNCİ CEVAP
    Reply: 2018-05-29 16:46:12
    From your description,this issue maybe caused by the slow mode switch,this switch maybe broken,so the cpu frequency work at 800Mhz,in this case,we are really sorry,please contact your reseller (The place you bought this MB from),then ask for some help.If the reseller for some reason cannot help, we have to ask you to contact MSI distributor or MSI Office near your place to seek further help. sorry for any inconvenience caused.http://www.msi.com/service/wheretobuyhttp://www.msi.com/page/service-location/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Can Coşkun -- 7 Temmuz 2018; 16:0:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Anakartı BIOS üzerinden çözemediğim bu problem ile ilgili 29.05.2018 tarihinde MSI servispoint mağazasına gönderilmek üzere teslim ettim. Aradan bunca zaman geçmesine rağmen dönüş alamayınca mağazaya bi uğrayıp sorayım dedim.



    Çok komik bir cevap karşıladı beni. Anakart kayıp



    Nasıl yani dedim. Şöyle dedi, biz anakartı göndermişiz zaten kamera kayıtlarımızda var. Ama servispoint anakartı önce yok dediler sonra da kutusunu buldular bu sefer de içinde anakart yok dediler. Kargodan bu şekilde teslim almışlar haliyle şuan sorumluluk onlarda gibi görünüyor vs dediler. (Vatan Bilgisayarlık bir durum yok)



    Dedim ki bulamazlarsa ne yapacağım? Muhtemelen muadil bir kart verirler dedi. Zannetmiyorum anakartın sıfırı üretimde değil diye biliyorum muadil olara M7 den aşağısını zaten kabul etmem dedim. (Z270 M7 ise 1500tl. Ben kartımı 825tl ye falan almıştım) Haliyle bunu da sağlamazlar. Karşılığı z270 m5 deseler ben kabul etmem zaten.



    En son ben 21 iş gününü bekleyeyim madem. Sonuç çıkmazsa o gün aksiyon aldırırım dedim. Vatandakiler sıkıntı yapmıyo durumu zaten. Benim tarafımdalar.



    Hiç başınıza böyle bir şey geldi mi? 0.80 sorunu için ayrı kargo muhabbeti için ayrı soruyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vatandan alınmış olsun veya başka bir yerden, büyük sıkıntı yaşatırdım kartı kaybetmek nedir ? Kart senden çıkmış artık, Vatanın kartı takip etmesi lazım. Yemin ediyorum Vatan çalışanları işten bıktırırdım.
  • Bu sorun çok büyük bir sonuca vardı. Gerçi tam sonuca varamadık ama sonuç belli. Herkesin okumasını tavsiye ediyorum.

    MSI alacak kişiler özellikle okumalıdır. Yarın uygun bir saatte uzun bir post gireceğim.
  • Can Coşkun kullanıcısına yanıt
    Size bir şeyler imzalatmaya çalışırlarsa ya da kargo gönderirlerse kabul etmeyin. Kartı kaybettiklerini, yeni kart göndermek zorunda olduklarını yazılı şekilde bildirin.
  • Dün işten güçten fırsat bulup yazamadım. Hazır siz güncellemişken bende başımdan geçen Vatan Bilgisayar & MSI Servispoint sürecini aktarayım.

    21.iş günü geldi çattı. Aradım Vatan Bilgisayar mağazasını, bizim anakart ne alemde diye sordum. Hala görüşmelerimiz mailleşmeler devam ediyor dedi. Ama dedim ki 21 iş günü geçti artık daha neyin beklemesi ya da neyin mailleşmesi bu vs desemde yine sabrettim. Çünkü Vatan Bilgisayar' da çalışan ve benim anakart sürecimi takip eden kişiler hem tanıdığım insanlar hemde iyi niyetliliklerinden gram şüphe duymadığım insanlar. Bunun için sabrettim.

    Ertesi gün yine aklıma kurt düştü baktım çözüm yok mağazayı aradım müdür bey ile görüştüm. Sağolsun aksiyon aldı ben telefondayken, tekrar mail attı ama bana telefondayken statünün güncellendiğini belirtti. Bu ne anlama geliyor dedim, henüz bilmiyorum ama yeni cihaz verebilirler ya da iade olabilir dedi. Bu arada Vatan' da anakart mevzusu ile ilgilenen herkes iade için koşturuyor. Ciddi anlamda 5-6 kişi ilgileniyoruz konuyla ve herkes iade bekliyor.

    Neyse bir gün sonra Vatandan mesaj aldım, kardeşim cihazın yenisi veriyorlarmış nasıl bu kadar hızlı sonuç aldılar bir anda anlamadım dedi. Şok oldum çünkü muadilini bulmaları imkansız MSI Z170A Gaming M7 yok piyasada. Müdür dahil hepimiz iade beklerken bir anda değişim olduğunu sıfır cihaz göndereceklerini belirttiler. 21 iş gününü geçmişiz ama ben yine de iyi niyetliliğim ile durumu kabul ettim.

    25.iş günü Vatan Bilgisayardan cihazınız teslime hazırdır sms' i geldi. Akşam iş çıkışı gittim almaya.

    Aşağıdaki olayı anlatmadan önce şunu belirtmek istiyorum. Ben anakartı servise gitsin diye Vatan Bilgisayar' a verirken anakartın kutusu sıfırdı. 2 yıl gözüm gibi muhafaza ettim. Anakart kozmetik açıdan sıfırdı. İşlemci pin koruma kapağı üzerinde takılı götürdüm. Yemin ediyorum size vitrine koyup satılabilir bir üründü. Sıfırdı yani daha nasıl anlatılabilir bilmiyorum.

    Geldik dananın kuyruğunun koptuğu yere.

    Mağaza müdür yardımcısı getirdi buyrun dedi.

    Kutu ezik ve yırtık. Kutu üzerinde seri numaraları sökülmüş.

    Anakart 24pin güç yuvasının yanındaki seri numarası sökülmüş.

    Arka usb güç giriş çıkışlarının üzerindeki aliminyum plakası yok.

    Güney köprüsü ve İşlemci çevresindeki bileşenleri soğutan parça çizikler içinde.

    Ben bunu teslim almıyorum dedim. Çıktım oradan. Aynı akşam mağaza müdürüne mail attım. Baya ağdalı ve işin sorumlusu hakkında ağır bir yazıydı. Mailden 1 saat sonra akşam 22:00 sularında müdür bey beni aradı.

    Can Bey nasıl olur vs diye. Anlattım durumu, bana size sıfır kart göndereceğiz dediler. Özellikle sordum vs dedi. Adam bile mahçup oldu durumdan gecenin bir vakti. Siz zaten 21 iş günü geçmesine ve değişimi kabul etmenize rağmen biz vatan bilgisayar olarak ilgili servisteki kişiler iyi niyetinize cevap veremedik dedi. Aslında Vatan bilgisayar olarak hiçbir suçlarının olmaması halde.

    Dedim ki Cem Bey siz yarın gidip bir görün kutuyu ve anakartı ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız dedim.

    Ertesi gün akşam mağazaya gittim, sağolsun çok güzel karşıladı ve devam etti. Kutu faciaydı. Sizin anlattığınızdan daha kötüydü vs. gibisinden beni haklı çıkaran cümlelerini kurdu. Daha sonra iade hakkındaki mailleri gösterdi bana. Son durum iade alacağım gibi görünüyor. Zaten yasal süre vs. geçtiği için bu konuyu uzatmayacaklarını biliyorum.

    Ben bu süreçte Vatan Bilgisayar adına konu ile ilgilenen çalışanlar ve Cem Bey'in iyi niyetinden asla şüphe duymadım. Mağaza müdürü ve Vatan'da bu iş ile uğraşan çalışanlara tekrar teşekkür ediyorum. Sonuna kadar hem arkamda durdular ve ne dediysem koşturdular.

    Bu arada size servis point rezilliğini de şu fotoğraflarla daha net izah edebilirim. MSI alırken servisinin servispoint olmaması için dikkat etmeniz dileğiyle.

    MSI Z170A Gaming M7 0.80 Ghz sorunu (MSI SERVISPOINT REZİLLİĞİ)
    MSI Z170A Gaming M7 0.80 Ghz sorunu (MSI SERVISPOINT REZİLLİĞİ)
    MSI Z170A Gaming M7 0.80 Ghz sorunu (MSI SERVISPOINT REZİLLİĞİ)
    MSI Z170A Gaming M7 0.80 Ghz sorunu (MSI SERVISPOINT REZİLLİĞİ)
    MSI Z170A Gaming M7 0.80 Ghz sorunu (MSI SERVISPOINT REZİLLİĞİ)
    MSI Z170A Gaming M7 0.80 Ghz sorunu (MSI SERVISPOINT REZİLLİĞİ)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Can Coşkun -- 7 Temmuz 2018; 15:55:27 >




  • Servispoint'e bir kez isim düştü MSI 970 AM3+ anakartim hiçbir zaman 4gb ramden fazlasını algilamiyordu vatan aracılığı ile servispoint'e gitti



    Önce sorun yok diyerek geri geldi



    Sonra yazılım yüklendi sorun giderildi denmiş, bios sürümü bile aynıydı hala aynı sorun



    En son sıfır anakart ile değiştirildi yazıp ikinci el anakart göndermişler...



    Telefonda görüştüğumde MSI Tayvan kendilerini Avrupa'daki ikinci el anakartlar ile değiştirmek zorunda bıraktigini anlattılar (tamamen yalan)



    Ben de tüketici haklarına başvurdum ve 4. Ayda dolar kuru yüzunden 150tl Zarar ederek parami geri aldım... Bir daha da Türkiye'den MSI almam.



    Not: bir MSI sevdalisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elsa kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun hocam. Desene herkese aynı numarayı yapmış kansızlar.

    Ben 2016 yılında anakart bakınırken Gigabyte' ın garanti servisinden çok şikayetçiydiler. Neden Asus VII Hero almadım da M7 aldım o gün bilmiyorum. Sanırım mağazada yoktu benimde acelem vardı ve M7 almıştım. Böyle olmuş olabilir.

    Ama bu tecrübe ile anladım ki. Bir daha MSI ürün bende almayacağım. Eğer olurda almak zorunda kalırsam servisinin neresi olduğunu kesinlikle teyit edeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Can Coşkun

    Geçmiş olsun hocam. Desene herkese aynı numarayı yapmış kansızlar.

    Ben 2016 yılında anakart bakınırken Gigabyte' ın garanti servisinden çok şikayetçiydiler. Neden Asus VII Hero almadım da M7 aldım o gün bilmiyorum. Sanırım mağazada yoktu benimde acelem vardı ve M7 almıştım. Böyle olmuş olabilir.

    Ama bu tecrübe ile anladım ki. Bir daha MSI ürün bende almayacağım. Eğer olurda almak zorunda kalırsam servisinin neresi olduğunu kesinlikle teyit edeceğim.
    Asus'un Türkiye servisleri de çok iç açıcı ve servispoint'ten farklı değil baştan söyleyeyim ama şükür ki global müşteri hizmetleri mükemmel ve Türkiye'deki servislere sorununuz çözülmezse ciddi baskı yapıp zorla hallettiriyorlar. Gigabyte hem Türkiye hem global konuda rezalet. MSI ikisinin ortası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar siz siz olun turkiyede servis point varken msi dan uzak durun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rezillik gibi rezillik. Puanım 10. Msi ServisPoint eliyle iç pazarda leş bir işporta firmasına dönüşmüş belli ki.

    800 mhz sorununu da ThrottleStop (ve BD PROCHOT) ile çözmeniz muhtemel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 9 Mart 2019; 14:39:9 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    O progamları kullanmıştım. Her pc başlamasında tekrar tekrar yapıyordum. Kimse bununla sürekli uğraşmak istemez.

    Ben sonucunda paramı geri aldım. Ama bir daha zor alırım MSI marka bir ürün.

    MSI alırken garantiyi hangi firmanın verdiğini araştırmanız gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Can Coşkun

    O progamları kullanmıştım. Her pc başlamasında tekrar tekrar yapıyordum. Kimse bununla sürekli uğraşmak istemez.

    Ben sonucunda paramı geri aldım. Ama bir daha zor alırım MSI marka bir ürün.

    MSI alırken garantiyi hangi firmanın verdiğini araştırmanız gerekiyor
    Haklısınız. Her açılışta programı başlatma sorunu şu şekilde hallediliyordu.
    http://forum.notebookreview.com/threads/the-throttlestop-guide.531329/#post-6865107

    Lakin kusurlu ürünü dolambaçlı olarak bu şekilde çalışıyor gibi nitelemek de doğru değil. Bu sıkıntı Intel'in Msi anakart sensörleri ile koordine bir rezilliği esasen ama anakart BIOS içine bu ayarı koymamaları da Msi'ın rezilliği. ServisPoint rezilliği de olayı katmerliyor. Paranızı yasal yollarla da olsa aldığınıza sevindim. Msi hakkında olumlu düşünce kalmadı aklımda özellikle herkesin şikayetçi olduğu ServisPoint'i kolladıklarını okuduktan sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 10 Mart 2019; 23:14:37 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • İ5 6600 ve b150 MSI bir anakart ile başıma geldi . Bir bios ayarı ile düzelmişti . Ama neydi hatırlamıyorum şuan . Yabancı bir forumda bulmuştum hatta. Konu açmıştım DH e. Bakacağım ona bulursam detaylı yazarım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Selamun Aleyküm usta.



    bana bi anakart onerirmisin



    sistemim i5 4460

    Asus R7 370 STRIX GAMING 2GB GDDR5 256Bit AMD Radeon DX12 Ekran Kartı



    8gb ram 1600mhz



    bu sisteme uyum sagliyan bir anakart onerirmisiniz max 300tl fiyati olsun tskler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MSI Z170A serisinde kronik bir problem bu. M5 var elimde. Aynı sorunu yaşıyorum. Ben kendi yöntemlerimle çözdüm. Öncelikle o küçük Switch yüksek ihtimal arızalı. Intel Adaptive Thermal Monitorü kapatıp. O küçük switch'i (3. pci express girişinin hemen altında) ne sağda ne solda tam ortada bırakmaya çalışın. Zaten böyle olunca orada ufak kırmızı bir LED var. O sönüyor. O tekrar yanarsa 0.78 Hz'e sabitleniyor CPU, ben de 6700K kullanıyorum. Bunlar benim sorunumu çözdü.
  • PaladinRudjack kullanıcısına yanıt
    Hocam aynı sorunu yaşarsan, işlemciyi yuvasından komple çıkartıp, tekrar yerine oturtup, soğutucunu güzel bir şekilde taktığından emin olabilir misin?

    Bunları denedikten sonra aynı sorunu yaşayıp yaşamadığını yazmanı bekliyorum senden.
  • Can Coşkun kullanıcısına yanıt
    Tabi aynı problemi yaşarsam mutlaka denerim. Geçen hafta başıma geldi aslında lakin ekran kartım yandığı için HDMI girişini onboard yapmak durumunda kaldım. Bu sebeple BIOS sıfırlamak için CMOS pilini çıkartmam gerekti. Tabi Intel Adaptive Thermal Monitor tekrar Enable durumuna geçtiği için sorun tekrarlandı. Disable yaptıktan sonra çözüldü. Ancak durum böyleyken tekrar yaşarsam söylediğiniz yöntemi denerim.
  • termal monitörü kapadım düzeldi bayağı sıkıntı oldu bana buradada bulamadım
  • termal monitörü kapadım düzeldi bayağı sıkıntı oldu bana buradada bulamadım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.