Şimdi Ara

Msi B450 Tomahawk Max Bios Güncelleme Sonrası Gen2 Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Msi B450 Tomahawk Max anakartımda ilk aldığımda 7C02v30 bios sürümü vardı.
    İşlemcim Ryzen 5 3600, ekran kartım sapphire nitro+ 5700 xt.

    2-3 ay kullandıktan sonra format atmam gerekti.
    Bugün format öncesi biosu güncelleyeyim dedim ve önce 7C02v35'e güncelledim.
    Fakat biosta Advanced/PCI Subsystem Settings bölümünde;

    PCI_E1 - Max Link Speed : Auto, Gen2, Gen3 seçeneği var.
    Chipset Gen Switch : Auto ve Gen2 seçeneği var. Gen3 yok.


    Biosun 7C02v30 sürümünde hem PCI_E1'de hem Chipset bölümünde Gen3 vardı ve o şekilde kullanıyordum.
    7C02v35'te Gen3 çıkmayınca bir de 7C02v34 deneyeyim dedim ve o sürümde de aynısı oldu. Chipsette Gen 3 çıkmadı.


    Sizce ne yapmalıyım? Sorun nerede? Daha eski bios sürümlerini mi deneyeyim sırayla?
    Ryzen 3000 serisi için Gen3 yerine Auto yapmak performans kaybı yaratır mı?
    Ryzen 3000 serisinde yapılacaklar nelerdir?


    Msi B450 Tomahawk Max Bios Güncelleme Sonrası Gen2 Sorunu

    Msi B450 Tomahawk Max Bios Güncelleme Sonrası Gen2 Sorunu




    GPU-Z programıyla baktığımda bazen PCI 1.1 görüyor bazen PCI 3.0 görüyor.








    _____________________________




  • aynısını yaşadım. su an autoda. perf. kaybı olmadıgı icin ugrasmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • İnsanlar neden boş işlerle uğraşıp, kendi kendilerine sorun yaratır gerçekten anlyamıyorum.

    Auto demek PCI EXP slotunun 3.0 da çalışması demek zaten.

    Bazı zaman 1.1 bazı zaman 3.0 oluyor çünkü kart idle durumundayken 1.1 yük durumundayken 3.0 çalışır, yandaki soru işaretinden kendinde test edebilirsin.
    _____________________________

  • Auto demek zaten pci 3.0 hizinda çalişiyor demek oluyor. Muhtemelen pci 3.0 sekmesi kaldirildi bunda herhangi bir sorun yok. Gpu-z kisminda herkeste öyle soru işareti ne tiklayip test ederseniz 3.0a sabitledigini göreceksiniz. Bütün ekran kartlarinda böyledir yüke girince son hizda çalişir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • B450/350 de işlemci üzerinden gelen pciex hatlar gen3, chipsetten gelen pciex hatlar gen2 hızındadır.
    Gen4 için x570 anakart gerekli.
    Gpu-z'de GPU olması gerektiği gibi gen3 hızında çalışıyor.
    Yük olmadığı zaman 1.1 hızına düşmesi güç tasarrufu içindir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: No Way Out

    İnsanlar neden boş işlerle uğraşıp, kendi kendilerine sorun yaratır gerçekten anlyamıyorum.

    Auto demek PCI EXP slotunun 3.0 da çalışması demek zaten.

    Bazı zaman 1.1 bazı zaman 3.0 oluyor çünkü kart idle durumundayken 1.1 yük durumundayken 3.0 çalışır, yandaki soru işaretinden kendinde test edebilirsin.
    Kurcalamak, Uğraşmak Güzeldir., elbette, her şeyin fazlası zarar. Bunuda fazla abartmamak lazım.
    Ama adam merak etmiş, denemiş, kurcalamış çözememiş.
    E haliyle forumdaki tecrübeli arkadaşların bilgilerin den faydalanmak istemiş, yoksa nasıL öğrenecek???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Etkilenenlet ne alaka anlamadım. Otomatik te dursun. Bir şey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    -- --Bilgisayar 1--
    MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI, AMD Ryzen 5900x, G.SKILL Trident Z Neo 64GB (4 x 16GB)DDR4 3600, MSI Radeon 6800 XT, Corsair HX1200, Corsair Air 540, 2x ST8000DM004 Seagate 8TB 5400RPM, WDC WD40EFRX WD RED 4 TB 5400 RPM, KXG50ZNV256G NVMe TOSHIBA 256 GB,Sandisk ULTA NVMe 1 TB, 2x ST1000DM003 1 TB 7200 RPM, SteelSeries RIVAL 100, Audio-Technica ATH-M50x, Samsung 28 UE590D, AOC Q3279VWF
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Herkese hızlı cevap için teşekkür ederim.



    Neden mi sordum? Çünkü 7 yıllık eski sistemimde bu tarz ayarlar gerekmiyordu. Dolayısıyla günümüz anakart, işlemci,ekran kartı ve ram teknolojisinden uzak kalmıştım.


    Son 3-4 ayda O kadar çok şey okudum ki artık bazı şeyleri nerede okuduğumu ve hangisinin doğru olduğunu bir an hatırlayamadım ve karıştırdım. Ryzen işlemci ve anakartlarda yapılması gereken ayarlar gibisinden konulardan birinde okuduğum kesin ama o linki bulamadım ve siz değerli forumdaşlara sorayım dedim. Emin olun sormadan önce 1 tam günümü bu konuyu forum donanım, reddit ve başka forumlar olmak üzere tüm internette araştırdım. Ancak ve ancak bulamadıktan sonra buraya sorup sizlerin değerli vaktini rica ettim.


    Sallayıp Auto'da kullansam olmaz mıydı? Olurdu. Ama bizi geliştiren de daha ötesine gitme isteği yani merak değil midir?
    Zaten Gen2/Gen3 konusunu araştırırken yanında başka şeyler de öğreniyor insan.

    Çok çok çok teşekkür ederim.
    _____________________________




  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    O biraz da "küçücük şeyde çok takıldım artık daha fazla araştırmak istemiyorum, yardım edin" yakarışıydı.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.