Şimdi Ara

ms Olayının Fazla Abartılması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir şeyleri ıskalıyor olabilirim ama bu ms yani response time olayı fazla abartılmıyor mu? 1 saniye 1000 milisaniyeden oluşuyor ve 1ms bir monitörle 5ms bir monitör arasinda sadece 4 milisaniye kadar bir gecikme farkı var, hangi göz 1 saniyenin 1000'de 4'ü kadar olan bir farkı görebilir? Laptop ekranları genelde 5-40 ms arası oluyor ki onlarla 1ms farkı hassas gözlerle muhtemelen hissedilebilir ama diğer türlüsü çok saçma değil mi? Mesela CS:GO'da 20ms pingin varken 24ms'e çıkınca o aradaki 4 milisaniyelik farkı hissedemiyoruz anca 100ms üstü olunca frame atlamaları ve lag meydana geliyor, ben olayın satış stratejisi yada plasebo etkisinden kaynaklandığını düşünüyorum ama size de sormak istedim, yakın zamanda monitör alacağım da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Haklısın. Ama fazla uçma. 10ms in üstüne çıkma. 1ms diye zorlamaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam senin bahsettiğin response time değil, input lag. Response time ne kadar yüksekse ghosting oluşur, hareketli sahnelerde blurlanma görürsünüz. Mesela 1ms bir monitörde 5ms e göre hareketli sahnelerde çok daha temiz görüntü elde edersiniz.

    Input lag tamamen farklı ve bilgiğim kadarıyla hiçbir firma input lag miktarını satmadan önce söylemiyor, incelemelerde ölçüm cihazıyla ölçüp elde ediyorlar bunu.
    Espor odaklı monitörlerde bu değer 8-10-15ms civarlarında geziyor genelde, oyun veya espor odaklı olmayan monitörlerde bu giriş gecikmesi daha da fazla oluyor. Özellikle TVlerde 100ms lere kadar gecikme oluyor.
  • Nathan - Drake kullanıcısına yanıt
    hocam tv lerde 100ms gecikmeler mazide kaldı şuan samsung modeller 2k@120hz de 8.9 ms gecikmeye sahip çok çok pro oyuncu olmayan adamı fazlasıyla tatmin eder..
  • RNNN kullanıcısına yanıt
    Biliyorum hocam, Samsung NU serisinden bahsediyorsun sanırım. Diğer markadalarda da aynı şekilde düşük gecikme sunan modeller var, ama genel olarak TV piyasasında bu durum çok kısıtlı,çok az tv modeli oyun modunda düşük giriş gecikmesi sunuyor. Yoksa genel olarak tvlerde 100ms civarlarında.

    https://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag
    İlgilenenler için bu linkte oyun için gayet uygun olan birçok TV modelinin input lag değerleri mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nathan - Drake -- 25 Mart 2019; 19:34:19 >
  • Nathan - Drake kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğim şey input lag ise response time'ın oyunlardaki skor gücümüze etkisi nedir ? Input lagda epey yüksek milisaniye değerine sahip bir monitörde karşındakini onun seni gördüğünden daha geç görüyorsun, peki response time düşük olması ne fayda sağlar ki ghosting olayı çok hızlı sahnelerde dikkat çekiyor o da çok nadir.
  • xKisaBoylu X kullanıcısına yanıt
    1ms Response Time ibaresi genelde g2g (griden griye piksel değişim hızı) olarak firmalar tarafından veriliyor. Karşındakini daha önce görmek değil de ghosting konusunda etkisi olduğunu biliyorum.

    TN panelli gaming monitörler 1ms reklamıyla satılıyor genelde, yalnız bu değer g2g ve hangi şartlarda nasıl ölçüldü bilmiyoruz diğer renkler kaç ms de değişiyor bunların cevapları bildiğim kadarıyla yok.

    Ben de uzun süreler monitör araştırması yaptım, sorunsuz veya düzgün bir model bulmak çok zor. Monitor almayı düşünüyorsan ne ürünün kendi sayfasında yer alan abartılı bilgileri ne de firmaları yalayıp yutan yalaka editörleri dikkate al hocam, güvenilir kaynakların incelemelerini baz al sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nathan - Drake -- 26 Mart 2019; 3:38:48 >
  • her şeyi birbirine karıştırmışsın.

    input lag:

    kontrolcü ve görüntü arasındaki gecikmedir/zaman farkıdır. rekabetçi multiplayer oyunlar için düşük olması aranır. birkaç ms fark edilmez.

    response time:

    lcd paneldeki pixellerin renk değiştirme süreleridir. 4 ms ve 1 ms rt'lı 2 monitör çok kolaylıkla ayrılabilir. çünkü 4 ms'de az da olsa ghosting oluşur, 1 ms'de ise ghosting i tespit etmek çok zordur.

    ping:

    bir oyunun sana uzaktaki server'ı ile bilgisayarın arasındaki zaman farkıdır. bir nevi oyun server'ının sana yanıt vermesi esnasında yaşanan gecikmedir. örneğin bir adama ateş edersin, kendi görüntünde adamı vurulmuş gibi görürsün oysa ki adam ping den dolayı oradan gitmiştir bile.... dolayısıyla oyun server'ında o adam vurulmamış olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MacGyver. -- 27 Mart 2019; 13:34:36 >
  • Ben de topa gireyim, iyice karışsın.

    Firmaların belirttiği değerler asgari değerler, önemli olan ise ortalama değer, ortalama değeri de ancak detaylı incelemeler sayesinde öğrenebiliyoruz.
    Bu türden detaylara girilen ve kapsamlı incelemelerin yapıldığı bir site:http://www.tftcentral.co.uk/reviews.htm

    Örneğin, çok kaliteli bir monitör olmasına rağmen Samsung C32HG70'in belirtilen 1 ms MPRT değerine karşılık gerçekte ortalama GtG değeri 13 ms:http://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_c32hg70.htm#detailed_response

    Aynı fiyat aralığında başka kaliteli bir monitör ASUS MG27Q ortalama GtG değeri 6,5 ms:http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_mg279q.htm#detailed_response

    Son aylarda birkaç farklı monitör geçti elimden ve bunlarla ilgili internette sağda solda denk geldiğim ortalama değerlerle kendi tecrübem eşleşti, yani ortalama GtG değeri düşük olanlarla yüksek olanlar arasında gözle görülür fark var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leventserdar -- 28 Mart 2019; 9:19:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leventserdar

    Ben de topa gireyim, iyice karışsın.

    Firmaların belirttiği değerler asgari değerler, önemli olan ise ortalama değer, ortalama değeri de ancak detaylı incelemeler sayesinde öğrenebiliyoruz.
    Bu türden detaylara girilen ve kapsamlı incelemelerin yapıldığı bir site:http://www.tftcentral.co.uk/reviews.htm

    Örneğin, çok kaliteli bir monitör olmasına rağmen Samsung C32HG70'in belirtilen 1 ms MPRT değerine karşılık gerçekte ortalama GtG değeri 13 ms:http://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_c32hg70.htm#detailed_response

    Aynı fiyat aralığında başka kaliteli bir monitör ASUS MG27Q ortalama GtG değeri 6,5 ms:http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_mg279q.htm#detailed_response

    Son aylarda birkaç farklı monitör geçti elimden ve bunlarla ilgili internette sağda solda denk geldiğim ortalama değerlerle kendi tecrübem eşleşti, yani ortalama GtG değeri düşük olanlarla yüksek olanlar arasında gözle görülür fark var.
    Bu değerlerin oyunlardaki skor gücüne etkisi olmadığını düşünüyorum, mesela ben oyunda fareyi karşılaştığım rakibin üstüne getirecekken önce kendi fiziksel tepki süremle başlar onu da yaklaşık şuradan hesaplayabiliyoruzhttps://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime/ benim 200 ms çıktı, sonra yaptığımız fare hareketi işlemciden monitöre geçerken monitörüm 20ms input laglı olsun onu eklersek tepki süresi 220ms oldu, ardından monitörün renk ve piksel değiştirirken 5ms response time ı olsun 225ms oldu, bir de internetimin 50ms pingi olsun o 50 milisaniyelik gecikmeyi de eklersek 275 milisaniyede crosshairimi adamın üstüne getirip taramaya başlayacağım yani, 1 saniyenin 1000 milisaniye olduğunu düşünürsek 20-30ms etkili monitör özellikleri devede kulak kalıyor profesyonel oyuncu olmadığımız sürece, yani benim anladığım bu.




  • xKisaBoylu X kullanıcısına yanıt
    Benim "gözle görülür fark" derken kastettiğim şey oyun esnasında karakter hareket halindeyken veya fareyi seri şekilde hareket ettirirken görüntünün bulanıklaşması ve nesnelerin birbirinden ayırt edilip edilememesi.
    Siz giriş gecikmesinden bahsediyorsunuz, o konuda bir bilgim yok, yazdığınız şekilde bir hesaplamayı da ilk defa görüyorum açıkçası.
  • xKisaBoylu X kullanıcısına yanıt
    bunların hepsi aynı anda olan şeyler hocam öyle bir hesap yok yani :)
  • RNNN kullanıcısına yanıt
    Ben de kaba etimden sallamıştım zaten :d

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 22inç 60 hz 2ms monitörden 24.5 inç 165 hz 0.5 ms monitore geçen birisi olarak diyebilirim ki gerçekten çok fazla fark ediyor.Keşke görebilsen bu farkı.Oyun oynamak gerçekten çok havalı bu haliyle.
    Bugün Sekiro:Shadows Die Twice i bitirdim.60 hz monitor ile Dark Soulsları bitirirken göbeğim çatlamıştı.165 hz saolsun bana çok yardım etti bu oyunda bosslarla savaşırken özellikle.Çok keyif alarak bitirdim diyebilirim bu zor oyunu 165hz 0,5 ms saolsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi risingforce -- 28 Mart 2019; 23:32:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: risingforce

    22inç 60 hz 2ms monitörden 24.5 inç 165 hz 0.5 ms monitore geçen birisi olarak diyebilirim ki gerçekten çok fazla fark ediyor.Keşke görebilsen bu farkı.Oyun oynamak gerçekten çok havalı bu haliyle.
    Bugün Sekiro:Shadows Die Twice i bitirdim.60 hz monitor ile Dark Soulsları bitirirken göbeğim çatlamıştı.165 hz saolsun bana çok yardım etti bu oyunda bosslarla savaşırken özellikle.Çok keyif alarak bitirdim diyebilirim bu zor oyunu 165hz 0,5 ms saolsun.
    oyundaki başarın bence monitörün değil senin ms nin iyi olmasından kaynaklanıyor hocam :D oyun cidden lanet zorlukta.




  • IIBurkiII kullanıcısına yanıt
    Evet dostum gerçekten monitor çok hızlı olunca rakibin ve özellikle bossların hareketlerini çok iyi okuyorsun ve ona göre hamleni yapıyorsun.Oyun zor doğru.Ben de başlarda çok zorlandım.İlk iki bossu öldürene kadar bayağı uğraştım.Chained Ogre ve Drunkard Samuraimi ne.Sonra ama oyunun mekaniklerini öğrenince oyun yağ gibi aktı diyebilirim.Biraz spoiler vermek gibi olacak kusura kalma :) Atlı Samuray Gyoubu,Lady Butterfly,Genichiro,Folding Screen Monkeys,Guardian Ape(Sonra başka bi yerde 2 goril birden saldırıor :D o savaşta dahil),Great Shinobi Owl(Bunu 2. veya 3.denememde geçtim :D),Corrupted Monk ve Divine Dragonu çok zorlanmadan geçtim.En son savaş ki onu artık yazmıyım kim(kimler :D) olduğunu 4 safhadan oluşuyor.Yani 4 kere öldürmen gerekiyor.O savaş ciddi ciddi bayağı zorladı artık.Ama oyun bitti geçmiş olsun.Çok havalı bir şekilde oynadım bu güzel oyunu monitor saolsun.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.