Şimdi Ara

Mozart Adagio E Major ve müziğinin E Major olmasının nedeni? #Yann Tiersen sorusu#

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
2
Favori
691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mozart Adagio E Major ve müziğinin E Major olmasının nedeni? #Yann Tiersen sorusu#

    Merhabalar...

    Öncelikle resimdeki sarı çizgi içine aldığım alan ne anlama geliyor? E Major notası üzerine kurulu anlamına geldiğini biliyorum ancak örneğin Mi Majoru= Mi - Sol# - Si, fakat bazı notalarda Sol notalarında diyez yok bu sarı çizgideki 4 diyez o notaları otomatik diyez yapıyorum anlamına mı geliyor? Yoksa sadece E Major üzerine kuruludur anlamında mı?

    Kırmızı çizgiler Mi(E) notalarının yerlerini gösteriyor, maviler sol veya sol# ve si notasını gösteriyor. Yeşil çarpılarsa yanlış tespit etmediysem E Major fakat Sol notasında diyez yok göstergesi anlamına geliyor, ki sarı çizgideki 4 diyez o notayı otomatik diyez mi yapıyor diye o yüzden soruyorum.

    Bir başka şeyde; E major la birlikte aralara sıkıştırılmış diğer notalar? Onları adlandıran herhangi bir isim var mı? yani bir düzen ismi, gamların tanımlaması veya major ve minörlerin formülleri gibi tanımlamaları olan nota sıkıştırmasımı yoksa sadece Mozart'ın aralara o notalara uyduğunu düşündüğü için dizmesiyle mi ilgili, düşünce olarak bu kadar basit bir şey mi ara notalar?

    Bunun dışında bazı yerlerde Mi notasından önce sol veya si notası gelmiş, sonradan Mi gelmiş; yinede e major mü deniyor bu sese?
    _____________________

    Bu eser dışında yine E Majör den gidersek, E majör müziği oluşturmanın formülü nedir yani bir kişinin eserim E Major üzerine kuruludur ve notaları şunlardır dediğinde o müziği ve eserini e major olarak gösterebilmesinin asıl sebebi ve müzik kuralı nedir? Hangi nota dizilimleri olmazsa E Majör müziği denmez veya Hangi dizilimler olursa E Majör müziğidir denir, Teşekkürler ve uzun ve karmaşık bir yazı için özürlerimi sunuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknown108 -- 12 Nisan 2018; 0:57:32 >







  • parça mi major olduğuna göre mi major gamını inceliceksin bu da ; mi fa# sol# la si do# re# mi notalarını kullanıcağın anlamına gelir. yani başına koyduğu diyez isaretleri parcadaki tüm o notaları içerenleri diyez yapar, ha besteci o notanın doğal halini isterse natural işareti koyar koymamışsa diyezdir ekstra koymasına gerek yok. mi sol# si dediğinde mi major akorudur. daha fazla bilgi için armoni kitabı alabilirsin de bilmediğin halde eseri inceleme sebebin nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: therc

    parça mi major olduğuna göre mi major gamını inceliceksin bu da ; mi fa# sol# la si do# re# mi notalarını kullanıcağın anlamına gelir. yani başına koyduğu diyez isaretleri parcadaki tüm o notaları içerenleri diyez yapar, ha besteci o notanın doğal halini isterse natural işareti koyar koymamışsa diyezdir ekstra koymasına gerek yok. mi sol# si dediğinde mi major akorudur. daha fazla bilgi için armoni kitabı alabilirsin de bilmediğin halde eseri inceleme sebebin nedir?

    Aklımdaki bir çok soruya cevap oldunuz, bunun için öncelikle teşekkür ederim. eseriyse aslında incelemiyorum, sadece olayın mantığını; daha doğrusu iyi yada kötü bir eser yazmak için kuralların ne olduğunu öğrenmek için bu eseri ve Mi majörü kullandım.@therc




  • müzik teorisinin başı gamlardır, eğer çok sesli bi eser yazmak istiyosan armoni öğrenmeni tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: therc

    müzik teorisinin başı gamlardır, eğer çok sesli bi eser yazmak istiyosan armoni öğrenmeni tavsiye ederim

    Belirlenmiş gam düzenlerini, sırasıyla çalınan bir şey olduğunu zannediyordum ki mantıklı gelmiyordu o yüzden uzun bir soru sordum muhtemelen. Anladığım kadarıyla bu eser Mi Majör gamı üzerine kurulu yani o gam notaları ana notalar gibi bir şey. armoni e de bakacağı0m. böyle sürekli soru sorarak fazla oluyorum belki fakat şunu da eğer biliyorsanız sormak istiyorum; Bazen bir notanın yanına hemen yanındaki veya yarım uzağındaki ve benzeri... gelince birden müziğin uyumu bozuluyor, acaba bunu belirleyen/öğreten bir sistem var mı, belki/muhtemelen armoni bilgisine giriyordur onu henüz bilmiyorum.
  • çok sesli bi partisyonda iki durum vardır birincisi paralel ilerleyiş ikincisi dikey durum. senin sorduğun durum paralel ilerleyişle ilgili bu da gam ve mod konularıyla alakalı bir durum. o gamın içindeki notaları istediğin sırayla kullanabilirsin, aynı notayı tekrarlaman ya da yarım ses tizini ardından çalman uyumsuz olmaz gamdaki notalara uyduğun sürece sıkıntı yoktur. gam içerisindeki bazı notalar yürüyücü bazıları durucu görevi üstlenir. yürüyücü görevindeki notalar durucu bir notaya gitme eğilimi içerisindedir. o notayı durucu işlevindeki bir notaya götürmediğin sürece yarım kalmışlık hissi verir, sanırım senin uyumsuz olarak algıladığın bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Majör dizesi = tam, tam, yarım, tam, tam,tam, yarım.



    Yani (2 tam, 1yarim, 3 tam, 1 yarim)



    Minior dizesi= Yarım, tam, tam, tam,yarim, tam,tam



    Yani 1 yarim , 3 tam, 1 yarim 2 tam



    Tam= gitarda 2 perde..







    Majör e bı örnek. Dönülmez akşamın ufkundayiz..



    Minore bu örnek. Ooo çok var





    Eve gidince bı video atarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konservatuvar falan okumadan bu işin ehli nasıl olunur? Kitap önerisi olan var mı? Ben de parça yazıyorum ama kulağa nasıl hoş gelirse öyle yapıyorum. İşin teorik kısmını bilmiyorum var mı güzel bir kitap serisi? İngilizce/Türkçe fark etmez.
  • Gorkemq kullanıcısına yanıt
    nurhan cangalın armoni kitabını alabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: therc

    çok sesli bi partisyonda iki durum vardır birincisi paralel ilerleyiş ikincisi dikey durum. senin sorduğun durum paralel ilerleyişle ilgili bu da gam ve mod konularıyla alakalı bir durum. o gamın içindeki notaları istediğin sırayla kullanabilirsin, aynı notayı tekrarlaman ya da yarım ses tizini ardından çalman uyumsuz olmaz gamdaki notalara uyduğun sürece sıkıntı yoktur. gam içerisindeki bazı notalar yürüyücü bazıları durucu görevi üstlenir. yürüyücü görevindeki notalar durucu bir notaya gitme eğilimi içerisindedir. o notayı durucu işlevindeki bir notaya götürmediğin sürece yarım kalmışlık hissi verir, sanırım senin uyumsuz olarak algıladığın bu

    Evet uyumsuz algılamam, öyle bir durum vb. üzerine kuruluymuş. bilgilendirdiğiniz açılardan bakarak denemeler yaptım, bahsettiğim problem o durumda ortaya çıkmadı. Aklımda başka sorularda var ancak armoni ve sizin önerdiğiniz kitap, o sorulara cevap olabilecektir diye düşünüyorum. cevaplar için teşekkürler.




  • ###Güncelleme###

    edittttt

    ###Güncelleme###



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknown108 -- 3 Nisan 2018; 12:4:14 >
  • Karar sesine (root) göre gamları (scale) ve akorları (chord) direkt görebileceğin güzel bir site:

    https://www.apassion4jazz.net/keys.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sümerbeg

    Karar sesine (root) göre gamları (scale) ve akorları (chord) direkt görebileceğin güzel bir site:

    https://www.apassion4jazz.net/keys.html
    Kaynak için teşekkürler güzel bir kaynak.

    #########################################

    Bunun dışında genele soruyorum; çalışma yapıyorum fakat Sol Majör de çalıyorum notalar olarak en azından, ama ses doğal mi minör gibi geliyor, veya La majör çalıyorum ama yine doğal minör karşılığın da ki(sanırım Fa# minör) sesi alıyorum gibi geliyor. Neye göre minör geçiş yapmış oluyorum, farkında olmadan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknown108 -- 7 Nisan 2018; 15:1:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknown108

    Kaynak için teşekkürler güzel bir kaynak.

    #########################################

    Bunun dışında genele soruyorum; çalışma yapıyorum fakat Sol Majör de çalıyorum notalar olarak en azından, ama ses doğal mi minör gibi geliyor, veya La majör çalıyorum ama yine doğal minör karşılığın da ki(sanırım Fa# minör) sesi alıyorum gibi geliyor. Neye göre minör geçiş yapmış oluyorum, farkında olmadan?

    Alıntıları Göster
    Basit şekilde anlatacak olursak...

    Aynı notalar hem bir x-minör hem de bir y-majör gamlarının içinde vardır...


    Örnek olarak:

    Mi minör (mi'den başlar mi'de biter)
    mi #fa sol la si do re mi'

    Sol majör (sol'den başlar sol'de biter)
    sol la si do re mi #fa sol'


    Görüldüğü gibi her iki gamdaki (minör/majör) notalar aynı;
    aldığımız karar sesine bağlı olaraktan minör ya da majör oluyor.

    Aynı durum bahsettiğin la majör ve #fa gamları notaları için de geçerli (bknz. Mi minör - Sol majör karşılaştırması)


    Pratik olarak şöyle de düşünebilirsin:

    Herhangi bir majör gamın karar sesinden 3 yarım ses aşağıya inersen minör gamın karar sesini bulursun.

    Aynı şekilde

    Herhangi bir minör gamın karar sesinden 3 yarım ses yukarı gidersen majör gamın karar sesini bulursun.

    Do majör --- La minör
    La majör --- #fa minör
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sümerbeg -- 8 Nisan 2018; 2:33:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sümerbeg

    Basit şekilde anlatacak olursak...

    Aynı notalar hem bir x-minör hem de bir y-majör gamlarının içinde vardır...


    Örnek olarak:

    Mi minör (mi'den başlar mi'de biter)
    mi #fa sol la si do re mi'

    Sol majör (sol'den başlar sol'de biter)
    sol la si do re mi #fa sol'


    Görüldüğü gibi her iki gamdaki (minör/majör) notalar aynı;
    aldığımız karar sesine bağlı olaraktan minör ya da majör oluyor.

    Aynı durum bahsettiğin la majör ve #fa gamları notaları için de geçerli (bknz. Mi minör - Sol majör karşılaştırması)


    Pratik olarak şöyle de düşünebilirsin:

    Herhangi bir majör gamın karar sesinden 3 yarım ses aşağıya inersen minör gamın karar sesini bulursun.

    Aynı şekilde

    Herhangi bir minör gamın karar sesinden 3 yarım ses yukarı gidersen majör gamın karar sesini bulursun.

    Do majör --- La minör
    La majör --- #fa minör
    ...

    Alıntıları Göster
    Bu mantığa göre şunu da diyebiliriz? Do Majörde iken, Do-u karar ses yapmak o müziği Do majör tonunda yapıyor, ama aynı zamanda yine Do Majörde iken; Re sesini karar ses yaparsak bu sefer Do Majörün Re karar sesli farklı bir tonuyla yapılmış Do{Re} Majör çalmış oluyoruz, gibi gibi...




  • #############
    Yann Tiersen, Özellikle 1990' ve 2000' başların da ki besteleri; âdeta konuştuğunu duyuyorsun, o notaların. O derecede bir güzellikle işlemiş; müziği,ritmi ve ne varsa...

    youtu.be/IpI6hgjW6x0

    Özellikle bu müzikte âdeta konuştuğu duyuluyor gibi. Sorum şu;

    Yann Tiersen*, sizce bu müzikleri nasıl yapmış olmalı?
    Mesela;

    -Basitçe 4-5 tane veya daha az-çok, akor seçip bu akorları sistematik bir şekilde birbirleriyle harmanlayıp, en önemlisi ve bence en zor kısımlardan biri özgün/orijinal bir ritim* bulup, müziği konuşturmuş.

    -Yada yine akor seçmiş fakat doğaçlama yapmış, kulağına bu oldu, şimdi ise bu olan kısmın kusurlu kısımlarını mükemmelleştirme aşaması demiş.

    -Yada tamamiyle doğaçlama yapmış ve bu oldu dediğini, mükemmelleştirme yoluna gitmiş.

    -...?

    *Yann Tiersen sadece 1 örnek.
    *yada orijinale/özgüne yakın
    #############



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknown108 -- 12 Nisan 2018; 1:2:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknown108

    Bu mantığa göre şunu da diyebiliriz? Do Majörde iken, Do-u karar ses yapmak o müziği Do majör tonunda yapıyor, ama aynı zamanda yine Do Majörde iken; Re sesini karar ses yaparsak bu sefer Do Majörün Re karar sesli farklı bir tonuyla yapılmış Do{Re} Majör çalmış oluyoruz, gibi gibi...

    Alıntıları Göster
    Do majörde iken zaten = Do majör :)

    Daha önceden yazdığım gibi, aynı 'notalar grubu' hem bir minör hem bir majör gamın içinde bulunurlar.

    mi #fa sol la si do re mi'

    örneğinde olduğu gibi.

    Sol karar sesi alırsan = Sol majör gamı (majör gam aralıklı) olur
    Mi karar sesini alırsan= Mi minör gamı (minör gam aralıklı) olur


    Aralıklar:

    (T=tam ses, Y=yarım ses)

    Minör gam aralıkları:
    örnek La karar ses:

    T Y T T Y T T
    La Si Do Re Mi Fa Sol La'

    yani:
    La'dan tam ses (= 2yarım ses) ileri gidiyoruz > Si. Si'den yarım ses iler, > Do. ....


    Majör gam aralıkları:
    T T Y T T T Y
    Do Re Mi Fa Sol La Si Do'



    Sana ders sorusu:

    C karar sesi alırsak, bunun minör gam dizilişindeki notalar hangileridir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sümerbeg -- 12 Nisan 2018; 2:14:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sümerbeg

    Do majörde iken zaten = Do majör :)

    Daha önceden yazdığım gibi, aynı 'notalar grubu' hem bir minör hem bir majör gamın içinde bulunurlar.

    mi #fa sol la si do re mi'

    örneğinde olduğu gibi.

    Sol karar sesi alırsan = Sol majör gamı (majör gam aralıklı) olur
    Mi karar sesini alırsan= Mi minör gamı (minör gam aralıklı) olur


    Aralıklar:

    (T=tam ses, Y=yarım ses)

    Minör gam aralıkları:
    örnek La karar ses:

    T Y T T Y T T
    La Si Do Re Mi Fa Sol La'

    yani:
    La'dan tam ses (= 2yarım ses) ileri gidiyoruz > Si. Si'den yarım ses iler, > Do. ....


    Majör gam aralıkları:
    T T Y T T T Y
    Do Re Mi Fa Sol La Si Do'



    Sana ders sorusu:

    C karar sesi alırsak, bunun minör gam dizilişindeki notalar hangileridir?

    Alıntıları Göster
    Doğru cevap C Minör olmalı. Re# Major 3 geri nota Do oluyor, dolayısıyla Do Minör.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknown108 -- 12 Nisan 2018; 2:24:58 >




  • unknown108 kullanıcısına yanıt
    Burada akor geçişleri ve bağlanışları (kadans) ve çeşitlemeler var.

    Ana teması kısaca:
    I IV V I

    Eserdeki karar sesi= C (Do).
    Gam = minör

    Temaya göre akor/armoni geçişler:

    Cm (Do minör) = I
    Fm (Fa minör) = IV (yani 4ncü sesi /Do gamı)
    G (Sol majör)= V (yani 5nci ses /Do gamı)
    Cm (Do minör) = I
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknown108

    Doğru cevap C Minör olmalı. Re# Major 3 geri nota Do oluyor, dolayısıyla Do Minör.

    Alıntıları Göster
    Mozart Adagio E Major ve müziğinin E Major olmasının nedeni? #Yann Tiersen sorusu#

    Dikkat etmen gereken şey, nota ne demek, gam ne demek...

    C minör demişsin... bu nota değil, bir gam ya da Cm akordu olabilir.

    Benim sorumda, zaten C vermişim ve bunun minör gamındaki notaları sordum.
    Burada C karar sesi alarak, minör aralıklara göre gam içindeki notaları yazmanı istedim.
    Yardım olarak bak klavye ekledim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sümerbeg -- 12 Nisan 2018; 2:46:22 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.