Motosiklet kullanırken yol koşullarına dikkat edin.
Belirlenen hız limitlerini aşmayın.
Alkollü içki aldığınızda asla motosiklet kullanmayın.
Trafikte oluşabilecek tehlikeyi önceden tahmin edin.
Gece yolculuğunda gündüze oranla daha dikkatli olunuz.
-Biliyorum Demeyin Lütfen bir kez daha gözden geçirin-
-Sürücüye Öğütler-
-Kullanım kitabını baştan sona okuyun. -Motosikletinizi iyice tanıyın ve özelliklerini öğrenin. -Tüm dikkatinizi yol üzerinde toplayın. Trafikte meydana gelebilecek durumlara karşı temkinli olun. -Öndeki aracı emniyetle durabilecek mesafede takip edin. -Diğer sürücülerin hareketlerini gözleyin -Kaliteli motosiklet ekipmanı kullanın. (elbise, eldiven, çizme, kask, gerekli hallerde dizlik ve dirseklik) -Motosiklete dinç binin. -Motosiklet kullanmadan önce asla alkol almayın. -Usta motosilket binicisi, yolu iyi kullanması ve başkalarına saygı göstremesi ile belli olur. -Trafikteki diğer yaya ve araşlara saygılı olun. Kötü Mesajı Moderatöre bildir Alıntı ile Cevapla
Kaynak=motosiklet.net
İyi bir çalışma.Teşekkürler
eline sağlık
Teşekkürler.
teşekkürler
Eline sağlık...
quote:
Kötü Mesajı Moderatöre bildir Alıntı ile Cevapla
BU NE ALAKA
kel
Ben de sizlere T-Clock - MSF'in her motora binmeden önce kontrol edilmesi istenenler
T - Tires - Lastikler ve jantlar - C - Controls - Tüm elektronik devreler, yağ, hararet, debriyaj, boş vites ışığı vs L - Lights - Işıklar - sinyaller O - Oils and Flluids - Tüm yağ ve sıvılar C - Chassis - Şase K - Kick stand - Kick startl - Yan ayak ve orta ayak kontrolü - Eski motorlarda kickstart pedalı kontrolü
quote:
Orjinalden alıntı: Mozel
Ben de sizlere T-Clock - MSF'in her motora binmeden önce kontrol edilmesi istenenler
T - Tires - Lastikler ve jantlar - C - Controls - Tüm elektronik devreler, yağ, hararet, debriyaj, boş vites ışığı vs L - Lights - Işıklar - sinyaller O - Oils and Flluids - Tüm yağ ve sıvılar C - Chassis - Şase K - Kick stand - Kick startl - Yan ayak ve orta ayak kontrolü - Eski motorlarda kickstart pedalı kontrolü
baba her motora binerken bunları kontrol edersek bi markete gidip gelmemiz 1 saati bulur ne yapıcaz
eline sağlık ama bu kurallara uyan insan nerdeyse yok denecek kadaraz ama sen genede üstüne düşen görewi yaptın helal
Arkadaşlar,
İnanın yukarıda yazan kurallara uymak ve kontrolleri yapmak fazla zamanınızı almıyor.
Kontrolleri ilk yaptığınızda biraz vakit alabilir ama çok kısa bir zamanda sadece 10-20 saniyenizi alacaktır.
Pratik yöntemler var örneğin;
Çok kısa sürüşler için; Eğer motorununu bırakırken yere, lastiğe vs bakarsanız; Her seferinde lastik basıncını ölçmeye gerek yok, bırakırken şişikti şimdi inik mi? Bıraktığınızda motorun altı kuruydu ama şimdi yağ/benzin/hidrolik mi var, Bıraktığınızda debriyaj veya fren yumaşaktı şimdi aşırı sert veya yumşak mı sert, Sinyalleri kontorl etmek 1-2 saniyedir zaten. ÖMotora doğru giderken şase göz kontrolü, bırakılandan farklı mı? Sesi değişmiş gibi gözlemler ile bunları kontrol edebilirsiniz. Önemli olan bu hususları kontrol etmeyi beyne yerleştirmek. Beyin zaten en pratik yöntemi bulur.
Eğer uzun soluklu bir gezi ise bunları ayrıntılı kontrol etmek, kafanızda soru işareti bırakmadan güvenle gezinizi yapmayaı sağlar. Dağ başında bunlardan dolayı kalmayı kimse istemez...
teşekkrüler
Bu arada şimdi aklıma geldi. Mutlaka motorunuzu belirli aralıklar ile kendiniz yıkayın.
Motorunuzu daha iyi tanıyabileceğiniz bir eğitim olamaz. Hem nerelerinin en zayıf halka olduğunu bilir onlara öncelikli bakarsınız, hem de gevşemiş vida, aşınmış veya eğilmiş bir yer varsa hemen tamir eder/ettirirsiniz..
vermiş olduğun bilgiler için çok teşekkür ederim
bu kurallara herkes uysa trafik akzaları da ortadan kalkar. fakat motor kullananların çoğu yaşı küçük veya ehliyeti olmayan kişilerdir. ama yine de hatırlatman iyi oldu
güzel calısma ama keske herkes bu kurallara uysa ama uymuyor işte canlarını tehlikeye atıyolar bosuna anaların babaların acı cekmemesi için arkadasın yaptıı kurallara uyalım uymayanları uyaralım ne konustum bea
Tam da böyle birşeylere bakıyordum A2 ehliyet için başvurdum...
quote:
Orjinalden alıntı: acy78
quote:
Orjinalden alıntı: Mozel
Ben de sizlere T-Clock - MSF'in her motora binmeden önce kontrol edilmesi istenenler
T - Tires - Lastikler ve jantlar - C - Controls - Tüm elektronik devreler, yağ, hararet, debriyaj, boş vites ışığı vs L - Lights - Işıklar - sinyaller O - Oils and Flluids - Tüm yağ ve sıvılar C - Chassis - Şase K - Kick stand - Kick startl - Yan ayak ve orta ayak kontrolü - Eski motorlarda kickstart pedalı kontrolü
baba her motora binerken bunları kontrol edersek bi markete gidip gelmemiz 1 saati bulur ne yapıcaz