Şimdi Ara

MOTORU YEMİŞ BİTİRMİŞ LPG KULLANICILARI DERNEĞİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
2
Favori
1.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba...

    Bu LPG yüzünden motoru kucağa almış arkadaşlar burada toplanalım diyorum. Zira, pek bilinmeyen bir konu. Maalesef ticari kaygılarla da dile getirilmeyen bir konu. Açıkçası benim midem bulandı bu LPG işinden. Ve LPG dönüşüm düşünen arkadaşlara bir fikir olması ve bilinçlenmesi açısından herkes başına geleni anlatsın.

    Benim aracım 2009 focus II 1.6 benzin otomatik.
    2012 de 50bin km de BRC taktırdım.

    Şuanda 110 binde ve motoru komple yaptırmak zorunda kaldım. Rektefiye oldu yani (motor kapak, sübaplar dahil). Maliyet yaklaşık 5bin TL (LPG dönüşüm ise 2500 TL)
    5 yıl 60 bin km LPG ile kullandım. km başına ettiğim kar 15 kuruş. Toplamda 9 bin TL
    Sonuç 5 yılda 1500 TL kar gibi görünsede. Arabanın orjinalliğini bozulduğu, gaz tankının yarattığı risk faktörü ve performans kaybı yüzünden hiç bir zaman güvenle ve kafa rahat bir şekilde araç kullanamamak ta cabası... En kötüsü de ansızın ortaya çıkan 5bin TL masraf, 1 hafta tamir süresinin verdiği can sıkıntısı...

    Tavsiyem, dizel araçtan şaşılmamasıdır.

    Başa dönecek olursam, olaylar şöyle gelişti:
    Bağlantısı varmı bilmiyorum ama, birkaç ay önce araç ilk marşta zor çalışmaya başladı. Yani ilk marşta motor almıyordu, 2-3 bazen 4-5. Bir kaç kere de biraz uzun bastım marşa... Neyse ustama gittim önce benzin pompasından şüphelenedi, hatta gittim parçayı bile aldım. Ustam son olarak birde şu gaz regületörüne bakayım dedi. hortumunu çıkarıp üflemeye çalıştı ve kaçak var gibi dedi. LPG servisine gönderdi. Orada ölçtüler ve diyafram patlak değişecek dediler. benzin pompasından yırttık diye sevinirken, basınç regülatörünün 500TL olduğunu duyunca, sevinç hüzne dönüştü. Neyse, eleman regülatörü söktü. Bende merak ettim, açtım içini diyafram denen siyah lastik parcasını gördüm. kenarları aşınmış bozulmuş, yanmış gibiydi. Diyafram bildiğin lastik conta. Bunun içinmi koskoca regülatörü komple değiştiriyoruz dedim. Çok saçma geldi. 10cm lik lastik contaya 500TL verdik. Neymiş, diyaframın orjinalini vermiyomuş fabrika, yan sanayisini veriyomuş, oda düzen tutmuyomuş, o yüzden regülatör komplesi değişiyomuş falan filan. Hiç mantıklı gelmedi. Neyse, sonrasında yine tektük çalışmama yaptı ama marş almama sorunu neredeyse çözüldü. Bir müddet sonra motor arıza lambası yandı. Gittim, bilgisayarda 3. piston teklemiş. Yapacak bişey yok dedi usta. Sonrasında adım adım motor düzenini ve dengesini kaybetmeye başladı. Motor arıza lambası tekrar yandı gittim bu sefer 1. pistonda sorun vardı. Kompresyon basınç ölçüldü. 1. silindir diğerlerinden %50 düşük çıktı. Usta, sübaplarda sorun var dedi. Acil değil ama yenilenmesi gerekir dedi. Bir müddet daha kullandım, motorda sarsıntı biraz daha arttı, çekiş çok değil ama biraz düştü. İnternette gördüğüm bir yazı üzerine 2 depo sadece benzinde kullandım. Hiç bişey değişmedi hatta bi basamak arttı sorun. Araba giderken değil ama dururken rolantide, koltuğumda bile sarsıntı oluşturuyodu. Yokuşlarda baya yığılıyordu. Neyse sonunda yatırdık ustanın garaja. Usta motoru açınca gördüki, sorun sadece sübap değil, 3. silindir de kötüymüş. Bu araba hararet yaptırılıp zorlanmış dedi ama ben hiç hararet yaptırmadım. Gerçi bir sürücü farketmeden de motora hararet yaptırıp zarar verebilirmi bilemiyorum ? Hararet deyince aklıma hep kaput altından buharlar çıkması geliyor. Öylede bir durum hiç olmadı. Neyse araç 5 günde bütün tamiratlar yapıldı. Sübaplar, LPG ye uygun stellitli sübapla, yatakları da çelik olanla değiştirildi. Motora ince yağ konuldu, 1000km sonra asıl yağ konacak ve 3 depo benzinde gidip, lpg bağlantısı ve kalibrasyonu yaptırmamı söyledi. Ve ekledi: Şu anda bu motor, fabrika çıkışı gibi oldu, eğerki sadece benzin ve düzenli bakım yaparsan 500bin km garantinin altına imzamı atarım dedi. Aracı denedim, sarsıntılı çalışma gitmiş ve güç artmış. Tabi olması gereken seviyede bir güç artışı oldumu, bunu ancak teste sokarak bilebiliriz heralde. Ama dik yokuşta 1. vitese düşen araba, 2 viteste çıktı.

    Şimdi rektefiye sonrası rodaj dönemindeyim. Tavsiyeleriniz var ise alabilirim.

    Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim. LPG dönüşümünü ankarada çok popüler ve yetkili bir yerde yaptırdım. Her 10 binde bakıma gittim. Gazı hep shell den aldım. Yanlız sonradan öğrendim ki; LPG kalibrasyonu çok önemliymiş ve her araca özgü bakılıp yapılması gerekiyormuş. Benim aracın kalibrasyonu ne durumda idi ve bakımlarda kontrol ediliyormuydu, şüpheliyim maalesef. Bakımlarda tecrübesiz görünen bir eleman bilgisayara bağlayıp 2 tıkla 2 dk.da bitiriyordu kontrolünü.Filtreler 10binde biri 20binde ikisi birden hep değişti. Sürüşe çıkıp bakma falan hiç yapılmadı. İlk montajda neyi nasıl yaptılar onuda bilmiyorum. LPG yakıt karışım oranları ve ayarının çok önemli olduğunu sonradan öğrendim. Artık iyi bir LPG servisine gidip LPG ile ilgili herşeye adam akıllı baktıracağız...

    Son olarak aracım ortalama 10LT/100km gaz yakıyordu. Son dönemde 1-2 LT daha arttı. Şimdi ne yakacak, göreceğiz bakalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allaturcha -- 23 Mayıs 2017; 12:49:9 >







  • Geçmiş olsun öncelikle.



    2007 astra h 2010 yılında52bin km de iken brc my10 lpg kiti takıldı. 7 yılda 76bin km yol yaptım. Dediğiniz gibi bende de regülatör diyaframdan kaçak yapıyordu. 350 tl e değişti. Ama çok şükür şuana kadar subap veya motor sorunu yaşamadım, insallahta yaşamam.



    Siz bu konuda bence biraz şanssız gibisiniz. Gerçi 60 bin km de az değil.

    Ama emin olun birçok kişi 300-500bin km yol gidiyor araç hala tık demeyen araçlar var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • öncelikle geçmiş olsun. belli ki ters giden bişeyler olmuş.
    bu konuda çok araştırdım ancak focusta sübap erimesiyle ilgili pek bişey bulamadım. bir focus kullanıcısının sizin gibi sübap sorunu yaşadığını okudum onun da sorun lpg enjektörleri bozuk olduğu için motora zengin karışım gönderiyormuş. hatta lpg distrübütörü arızalı enjektörleri değiştirmiş.
    60 bin gibi bir kmde böyle bir sorun yaşamak ilginç.
  • İyi de burda gözden kaçırdığınız birşey var.. aracın komprresür ölçümünde %50 eksik çıkıyor bir müddet kullan diyor tamirci. bunu ozaman değişse 1500 lira bilemedin 2500 lira masraf olacaktı. ne motoru ne pistonu. ha bide hararet demiş. hararet yapıması ki yapmıştır ve fark etmemişsinizdir. susuz kalmıştır araç takibiri far edip suyunu tamamlayana kadar. azar azar zarar vermiştir ama vermiş. neticede. bu durumda sizin aracın sadece lpg beyninden ötürü bir mağduriyetiniz olabilir başkada lpgden ötürü bir durumyok.

    süpapların erken erimesi zaten var. bunu sizin bilmeniz veya sizin bilgilendirlmeniz lazımdı.

    sizin araçiçin söylüyorum: Bence konunun başlığından tutun ustanıza kadar yanlış. Ben brc markasını hiç sevmem. ama yinede yiğidi öldür hakkını yeme. bunda ne markanın ne montajcı bayinin nede lpgnin size verdiği bir mağduriyet var. yinede güzel başlık. iyi günler. Mehmet usta :0535 822 95 06




  • Bende de focus var 35 binde LPG takıldı şuan 100 bin de tek sıkıntı rolantide titriyor biraz o da buji kablolarının halen orijinal olsundan sanirim. Kaç beygir olan sizdeki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DefenSe

    Bende de focus var 35 binde LPG takıldı şuan 100 bin de tek sıkıntı rolantide titriyor biraz o da buji kablolarının halen orijinal olsundan sanirim. Kaç beygir olan sizdeki ?

    100 bg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DefenSe kullanıcısına yanıt
    subapların 1 2 aya gidicek... onun titremesi o 70 75 binde eriyor
  • Kablolar değişince gitti titreşim :) subaplar erirse taktirirz yenisini 2 bin tl gitsin 3 bin tl gitsin sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    İyi de burda gözden kaçırdığınız birşey var.. aracın komprresür ölçümünde %50 eksik çıkıyor bir müddet kullan diyor tamirci. bunu ozaman değişse 1500 lira bilemedin 2500 lira masraf olacaktı. ne motoru ne pistonu. ha bide hararet demiş. hararet yapıması ki yapmıştır ve fark etmemişsinizdir. susuz kalmıştır araç takibiri far edip suyunu tamamlayana kadar. azar azar zarar vermiştir ama vermiş. neticede. bu durumda sizin aracın sadece lpg beyninden ötürü bir mağduriyetiniz olabilir başkada lpgden ötürü bir durumyok.

    süpapların erken erimesi zaten var. bunu sizin bilmeniz veya sizin bilgilendirlmeniz lazımdı.

    sizin araçiçin söylüyorum: Bence konunun başlığından tutun ustanıza kadar yanlış. Ben brc markasını hiç sevmem. ama yinede yiğidi öldür hakkını yeme. bunda ne markanın ne montajcı bayinin nede lpgnin size verdiği bir mağduriyet var. yinede güzel başlık. iyi günler. Mehmet usta :0535 822 95 06

    ustam neden brc markasını sevmiyorsun?




  • osamanos kullanıcısına yanıt
    :D bilmem sevmiyorum öyle montajlarını görünce çok kaba görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    :D bilmem sevmiyorum öyle montajlarını görünce çok kaba görünüyor.

    ustam o durum enjektör railleri ve enjektörleri metal olmasından kaynaklanıyor.
  • 6 yıldır kullanıyorum motoru falan yediğimde yok. ha tabi benim motor turbosuz düz 12v hyundai motoru,motorda her şey çelik erime falan yok. ne varsa eskide var.
  • osamanos kullanıcısına yanıt
    Ha bu arada kimse yanlış anlamasın. cihaz kaliteli. kalitesine bişey dediğimiz yok.:)
  • Cevap veriyorum

    Olmaz öyle şey.

    Yaşadığınız arızanın LPG ile alakası yok. LPG benzinden daha iyi bir içten yanmalı motor yakıtıdır.

    Araç düzgün kurulup, ayarları düzgün yapıldıktan sonra şıngır mıngır gider. Yok dedğiniz gibi olaydı. Şahinler alayı motoru kucağa almıştı.

    Şimdi sana anlatıcam bol bol, okumaya bile üşeneceksin. 50 sefer yazmışızdır.

    Git al bir 2. el dizel. bir süre sonra yanaşırsın, enjektördür pompadır turbo dur...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.