DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
motorsiklet akü şarj sorunu...
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
14
Cevap
0
Favori
10.072
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik ve Mekanik >> Elektronik >> motorsiklet akü şarj sorunu...
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1096 Mesaj
      03 Temmuz 2009 18:43:57
      arkadaşlar benzinli 49 cc kastino moped scooter a sahibim ....

      99 yılında fabrikasyon elime geldiğinde sulu 5 amper 12volt aküsü ile geldi... o akü öldü başka i akü iledeğişim yaptım mutlu 5 amperdi oda suluydu tabi ben yaramaz o motora telefon şarj araa teybi vs montajladım uzun süre çalıştı fakat bundan once şu arızayı yaptı aküye şarjı kesti motor... ne kadar yol katedsemde motor çalışsada kutuplarda gelen olarak 6-7-8 voltu görebiliyorum tam gazda daha sonra voltmetrenin ekranı sıfırlanıyor çok aşırı gaz verdiğimde..

      daha sonra sanayiye götürdüm bayada ii bi paraya yaptırdım bi parça değişti üzeri aliminyum soğutmalı 4 tane kutup girişi var ağzı jacklı bişi alternatör kısmı hiç açılmadı ...sonra düzeldi şarja devam ettik yine uzun bi süre şimdi yine aynı hataya benzer bişi var tam gazda 8 volt alıyorum ve dahada gaza yuklenirsem voltmetre 0 gösteriyor o adamın değiştirdiği PARÇANIN AYNISINDAN ALIP DEĞİŞTİRDİM ama bu sefer olmadı ... .. bundan onceki arızasında ön far aküye bağlı değil yavaş yavaş gaz verdikçe canlanıp tam gaz yaptığımda kısılma yapıyordu bu bi temassızlık değil...şimdi ole bi hata da yok ama şarj voltajı 8 voltgeliyor en yüksek...

      bunu nasıl çözerim arkadaşlarım ...
      scooterda bu...




      _____________________________

    • Yarbay
      2809 Mesaj
      03 Temmuz 2009 20:58:19
      Anladığım kadarıyla bir konjektör(regülatör) sorunu var. Ve aküyü şarj etmiyor. Orijinal konjektör bulman gerekiyor. Olmadı gene kendi yöntemlerimizle halledeceğiz.


      _____________________________


      DH Japonya Hayranları
      ||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar
    • Yarbay
      5600 Mesaj
      03 Temmuz 2009 22:19:53

      quote:

      Orjinalden alıntı: Self Control

      Anladığım kadarıyla bir konjektör(regülatör) sorunu var. Ve aküyü şarj etmiyor. Orijinal konjektör bulman gerekiyor. Olmadı gene kendi yöntemlerimizle halledeceğiz.



      evet katılıyorum ,sistemin gözden geçirilmesi durumunda arıza ben buradayım diyecektir zaten



    • Binbaşı
      1096 Mesaj
      05 Temmuz 2009 19:43:40
      heh adı konjektörmüş ... eskisini söküp götürdüm adam bu deyip verdi ciddende benziyor bi sorun göremedim ve taktım ama olmadı eskisi halen elimde ... eskisinin üstünde bi numarada göremedim .. bi daha bakayım olmazsa bu yeni aldığım yanık olabilirmi yada uymadığından dolayı yaparmı bunu ...


      _____________________________

    • iOS Beta Kullanıcısı
      2503 Mesaj
      12 Temmuz 2009 23:55:36
      benim jawada yapıyor bu işi konjektör veya sarj dinamosunda sorun vardır
      kömürlere bak kömürlerin bastıgı yerleri zımparala konjektörü degiştir hiç sorun kalmaz

      dinamoda sorun olursa yine bozar konjektörü



      _____________________________

      | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌|
      |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
    • Binbaşı
      1096 Mesaj
      13 Temmuz 2009 01:58:57
      aydın merkezde bu işten anlayan bir adet usta varmış ona götürdüm şarj ediyor diyor... iide ben ölçüyorum 8 volt geliyor halende ole

      hay ben senin ustalığına ..... ozaman



      _____________________________

    • Yarbay
      2809 Mesaj
      13 Temmuz 2009 22:07:53

      quote:

      Orjinalden alıntı: mrykt

      benim jawada yapıyor bu işi konjektör veya sarj dinamosunda sorun vardır
      kömürlere bak kömürlerin bastıgı yerleri zımparala konjektörü degiştir hiç sorun kalmaz

      dinamoda sorun olursa yine bozar konjektörü


      Kardeş o dediğin 63 chevroletlerde kaldı. Benim 91 model CG bile statorlu. AC üretip doğrultuyor yani. Fırça kollektör muhabbeti yok yani. Sametcim motoru bana getirme imkanın var mı?



      _____________________________


      DH Japonya Hayranları
      ||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar
    • Binbaşı
      1096 Mesaj
      14 Temmuz 2009 02:06:24
      self kontrol tekkür ederim ama izmire gelmez bu motor:D

      adaya bile gitmiyor şehir içi abisi o küçücüüük... 49 cc benzinli scooter... hem gelmiş olsa diyelim dur- git- aydın izmir otoban desek hiç durmasam 4 saatte otobanı geçerim saatte 30km hızla:D



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      440 Mesaj
      15 Temmuz 2009 10:28:32
      dikkat edilmesi gereken konu şu motor şarj ediyor fakat yüksek devirde kesiyor
      nedeni ise bence cok basit elektiriği üreten manyatonun mıklatısı yastıklara sürtüğünden
      dolayı ürettiği enerjiyi boşaltıyor yapılacak iş çok basit yastıkları mıklatısın değmiyecegi kadar
      uzaklaştırmak veya volant tarafındaki bilya bozuktur o boşluğu büyüttüğü için volant yastığa
      değiyordur yüksek devirde şarjı kesmesine neden oluyordur



      _____________________________

    • Binbaşı
      1096 Mesaj
      16 Temmuz 2009 00:42:38
      aydın merkezdde bunu yapan bi adam var işte paraya bakıyor bende ellemeye korkuyorum çin motoru zaten o aksamı sökersem bi daha toplayamam diye :D

      teşekkürler



      _____________________________

    • Binbaşı
      1488 Mesaj
      21 Temmuz 2009 10:16:29
      konjektörün birtakım ayarları var....
      şarj başlangıç akım ayarı...
      şarj bitiş akım ayarı...
      sanırım şarj erken sonlandırılıyor...



      _____________________________

    • Er
      7 Mesaj
      27 Ocak 2012 19:12:06
      Arkadaşlar ben aydında yım bu yazı yazılalı epey olmuş ama aydın merkezdde bunu yapan kim bende de ij 350 var ve aynı problemim var nolur yardımcı olun


      _____________________________

    • Android Beta Kullanıcısı
      439 Mesaj
      28 Ocak 2012 18:37:04
      bobinleri sardır resimdeki beyazla çizdiğim yerden olabilir




      _____________________________

    • Yarbay
      2809 Mesaj
      30 Ocak 2012 00:13:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: vtnsvr

      konjektörün birtakım ayarları var....
      şarj başlangıç akım ayarı...
      şarj bitiş akım ayarı...
      sanırım şarj erken sonlandırılıyor...

      Şimdiki motorların konjektörü elektronik. Kapalı bir kutu.



      _____________________________


      DH Japonya Hayranları
      ||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar
    • Yarbay
      5553 Mesaj
      30 Ocak 2012 00:29:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: Nipp10


      Alıntıları Göster


      Şimdiki motorların konjektörü elektronik. Kapalı bir kutu.

      Aslında basit bir işlevi var.Sadece ikaz sargısının gerilimini değiştirerek sabit gerilim elde etmeye yarıyor.Tabi milisaniyeler mertebesinde bir işlem. Otomobillerdeki alternatörün çıkışı aküye ve çevre yüklere direkt bağlı. Akünün dolduktan sonra şarjının kesilmesi gibi bir işlem yapılmıyor. Tam dolu bir aküde zaten miliamperler mertebesinde bir akım çekecektir alternatörden.



      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.