Şimdi Ara

Motora yeni başlayacağım , CBR600RR alacağım. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
126
Cevap
1
Favori
11.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kısa ve öz cevap vermek gerekirse, 600cc motorların performansları yüksek ve Kg ağır olduğu için hayatın da hiç motor kullanmamış biri için, uygun makineler değillerdir.
  • Motosiklet kullanmak gaz verdikçe gitmek değil zamanında durabilmektir. Bu da tecrübe gerektirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • usta hız yapma geceleri uyuyamıyoz zıvnnnn vıııııın vuııuuın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dentul

    Böyle cahilce tecrübem yok,600cc,1000cc race motor alıcam,bineceğim diyenler yok mu.Gitsinler en yakın eczaneden siyanür alıp içsinler.Kendini düşünmüyorsan arkada bırakacağın kederli aileni düşün bari.

    Bilinç meselesi ne alakası var büyük motor hacmi olunca ölmenin

    Bu tarz yorumlar çok var ve gereksiz önemli olan insan iradesi

    Dünyada kimse bir değil 3-5 kendini bilmez öldü diye onun yada bunun öleceği anlamına gelmiyor

    Kendi limitlerini bilir ve tecrübe ederek kendini geliştirirsen pekala sürülür
  • Bence ve kabul gören doğru şudur;

    Çevremdeki motosiklet nasihati isteyen insanlara 2 teker'in inanılmaz zevkli ve özellikle metropollerde zamandan,trafikten tasarruf etmek için birebir olduğunu söylememdir.Bunun başlangıcıda düşük cc'den başlayarak olur.Scooter'la,vitesli commuterlerin sürüş dinamikleri apayrıdır.Güvenli sürüş stilini oturtmak epey zaman alır.(virajda gaz nasıl verilir,açıyı gazla doğru ayarlama,kullanılan motorun frenlemesini dozlama v.s v.s)bu ve bunun gibi bizi 2 tekerin üzerinde tutan bir sürü etmen,değişik yol koşullarında edinilecek uzun yıllara dayanacak tecrübeler zamanla kullanıcıyı ideal hacim ve sınıfındaki motosikleti tercih etmesini sağlayacaktır.

    Honda'nın gebzede ki yada yamahanın sürüş akademisine gidersin(honda'nın eğitimi tavsiye olunur)öncelikle a2 ehliyetini alırsın,en önemliside korumana ciddi bir bütçe ayırırsın,kullanacağın scooterda,commuterda,enduroda,ss'de olsa en iyi koruma ekipmanlarını almalısın ki,ALLAH göstermesin bir kazada bütün kaporta vücut oluyor.Bunu düşünerek(örn. 100cc'lik sccoterda olsa en kötü nolan n62 ayarı bir kask mümkünse schubert,shoei,arai gibi markalar tercih edilmeli,özellikle demarkası ne olursa olsun sharp testinde en yüksek puanlı kask tercih edilebilir en azından)hareket etmeli.

    Malum istanbul gibi bir şehirde motosiklet kullanmak,motoru kaale almayan araç sürücüleri yüzünden başlıbaşına çok büyük dikkat isteyen bir durum.

    Hele ki böyle meşakat istemesi gereken bir durumun,karşıma hazırlıksız bir şekilde çıkan bir muhattabımın,abi 600cc ss alıcam gibi bir söylemi,beni istem dışı alaycı,üzücü cevaplar vermeye itebiliyor ne yazıkki.

    Kalın sağlıcakla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serandax

    quote:

    Orijinalden alıntı: davul sopasi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serandax


    sadece merak ettiğm 600 yada 1000 lik motor sahipleri çok mu para harcıyo yani 1 arabadan çok ama çok mu daha pahalı bi hobi dir

    Sevgili Serandax, 600 ya da 1000 cclik ss bir makine 4 teker kadar yakar,zorlarsın daha fazla da yakar;internette her model için yakıt sarfiyatı bulunuyor gir google'a bulursun istediğini.Bir de büyük motorların yedek parça fiyatları da genellikle yüksektir.

    Ben aslında motoru ne hobi olarak görüyorum ne de motorun arabayla karşılaştırılabilecek bir araç olduğunu düşünmüyorum.Çünkü 600 RR bugün olmuş 30 bin lira,1000likler 40 binden başlıyor.Sen 30 bini bir motora verdiğinde dışarıdaki adam diyecek ki: " birader ne yaptın sen? o paraya araba alınır."Eğer ki sen böyle düşünüyorsan hiç bulaşma motora,motor tüm hayatını etkiler,arkadaşlarından diğer "hobi"lerine kadar pek çok etkisi olur.Evet 40 bine araba var ancak bir FireBlade'den aldığın,bir Gixxer 1000'den aldığın hazzı inan ki yarım milyonluk BMW Cabrio bile vermez.Bir kere her şeyden önce o ses içine işleyecek dostum,evindeyken dışarıdan gelen motor sesi seni mutlu eder hale gelecek.

    Bir Ferrari aldığını düşün.Dünyanın kuşkusuz en klasik lüks aracıdır Ferrari.Milyon dolar veriyor insanlar bir Ferrari'ye ve sürüş zevki zerre önemli değil o adamlar için.Ama ışıkta durdu mu herkes kendisine bakınca dünyadaki en mutlu ve gösterişli adam sanıyor kendisini.Egolar tavan yapıyor.Kimse çıkıp demiyor ki " vay arkadaş bu kadar para verilir mi buna?" çünkü insanların akıllarında bir Ferrari var,çok param olursa alacağım bir tane diyor herkes.Sonra aynı adam 40 binlik motor alan adama enayi gözüyle bakıyor.Aslında içten içe kıskanıyor da o adamı ama kendisi de farkında değil bu kıskançlığın.

    Motor ne tam hobidir ne de tam bir ulaşım aracıdır,motor dosttur; yeri gelir üzer seni,yeri gelir öldürür ama her gazı verdiğinde ayrı mutlu hissedersin kendini,kimsenin ne dediği umrunda olmaz; canın mı sıkıldı basar gidersin istediğin yere,Ferrari sahibi gibi bozuk yoldan,kötü insanlardan korkmazsın.Kötü insanlar senden korkarlar.

    Ama bu safhaya gelmesi de öyle kolay değildir,çünkü motorda kaporta sensin,bir yere çarptın mı hava yastığı patlayıp seni kurtarmaz; o taşımayı hiç sevmediğin isimsiz kahraman kask kurtarır,elindeki eldiven,dizindeki dizlik kurtarır.İşte bu koruma ekipmanlarının dahi yetersiz kaldığı kazalar olmasın diye insanlara büyük cc motorla başlanması önerilmez.Ha hiç mi yoktur 600lükle motor öğrenen?Elbette öyle "şanslı" insanlar da var ancak şans yanında olmazsa ne yapacaksın?

    çok saol bu bilgileri paylaştığın için 600 rr 2006-2007 model 20 bin kmde olan bi motor alınmazmı

    Adam seni düşünmüş döktürmüş şurada sen hala küçük çocuk gibi tutturmuşsun bi 600luk sinirden yorumların devamını okuyamadım şunu yazmadan es geçemedim bilader sen neyin kafasını yaşıyorsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: davul sopasi

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuffkiLLe

    çok teşekkürler hocam.. şöyle bi soru sorayım, 125lik motorla uzun yol yapılamaz mı ? atıyorum istanbul - izmir arası, yada istanbul - balıkesir arası 125lik motor ile gidebilir miyiz ? yada en az 250 lik mi gerekli bu yol için.

    Uzun yolda cc ne kadar büyükse o kadar iyidir.Hem sürüş zevki hem de makine sağlığı için.Ama bu 125'likle uzun yol yapılmaz demek değildir.Makine sizi yarı yolda bırakmaz ise -ki Honda CBR'dan bahsediyorsak bırakmıyor,örnekleri var.- sıkıntı yok.Diğer taraftan sürüş rahatlığı da çok önemli.O bahsettiğim YZF-R125 İstanbul dışına çıkmadan bel ağrısı yapmaya başlayacaktır,Hyosung da aşağı yukarı aynı şekilde.SS motorlar zaten uzun yol için dizayn edilmemişlerdir;hız ön plandadır ve hız için o bahsettiğim rahatsız oturma pozisyonu gereklidir.Ancak insanın yapısına uygun olmadığı için sıkıntı çıkıyor işte.CBR 125'le bahsettiğiniz yolu yapabilirsiniz ama size tavsiyem hem makineyi hem de kendinizi yormayın,en fazla 60-70 km'de bir mola verin ki motor dinlensin,işte cc büyüdükçe bu süre uzuyor..

    neden dostum yzfnin cbr 125 e uzun yolda bel agrısı yapıyor ? oturuş pozizyonu olarak yzf biraz daha öne yatık gerekior cbr'e göre sanırım. merak ettimde ondan soruyorum. benimde aklımda cünkü yaza dogru yzf 2013 modelini almak var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cautiondrunk

    quote:

    Orijinalden alıntı: davul sopasi

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuffkiLLe

    çok teşekkürler hocam.. şöyle bi soru sorayım, 125lik motorla uzun yol yapılamaz mı ? atıyorum istanbul - izmir arası, yada istanbul - balıkesir arası 125lik motor ile gidebilir miyiz ? yada en az 250 lik mi gerekli bu yol için.

    Uzun yolda cc ne kadar büyükse o kadar iyidir.Hem sürüş zevki hem de makine sağlığı için.Ama bu 125'likle uzun yol yapılmaz demek değildir.Makine sizi yarı yolda bırakmaz ise -ki Honda CBR'dan bahsediyorsak bırakmıyor,örnekleri var.- sıkıntı yok.Diğer taraftan sürüş rahatlığı da çok önemli.O bahsettiğim YZF-R125 İstanbul dışına çıkmadan bel ağrısı yapmaya başlayacaktır,Hyosung da aşağı yukarı aynı şekilde.SS motorlar zaten uzun yol için dizayn edilmemişlerdir;hız ön plandadır ve hız için o bahsettiğim rahatsız oturma pozisyonu gereklidir.Ancak insanın yapısına uygun olmadığı için sıkıntı çıkıyor işte.CBR 125'le bahsettiğiniz yolu yapabilirsiniz ama size tavsiyem hem makineyi hem de kendinizi yormayın,en fazla 60-70 km'de bir mola verin ki motor dinlensin,işte cc büyüdükçe bu süre uzuyor..

    neden dostum yzfnin cbr 125 e uzun yolda bel agrısı yapıyor ? oturuş pozizyonu olarak yzf biraz daha öne yatık gerekior cbr'e göre sanırım. merak ettimde ondan soruyorum. benimde aklımda cünkü yaza dogru yzf 2013 modelini almak var

    Dostum arkadaş cbf yerine cbf yerine cbr yazdı yanlışlıkla galiba artı olarak da yzf 125r almayı düşünüyorsan benim sana kesin olarak vereceğim cevap alma 125lik motora o kadar para verilmez alacaksan 250lik güzel bir motor bul.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    quote:

    Orijinalden alıntı: cautiondrunk

    quote:

    Orijinalden alıntı: davul sopasi

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuffkiLLe

    çok teşekkürler hocam.. şöyle bi soru sorayım, 125lik motorla uzun yol yapılamaz mı ? atıyorum istanbul - izmir arası, yada istanbul - balıkesir arası 125lik motor ile gidebilir miyiz ? yada en az 250 lik mi gerekli bu yol için.

    Uzun yolda cc ne kadar büyükse o kadar iyidir.Hem sürüş zevki hem de makine sağlığı için.Ama bu 125'likle uzun yol yapılmaz demek değildir.Makine sizi yarı yolda bırakmaz ise -ki Honda CBR'dan bahsediyorsak bırakmıyor,örnekleri var.- sıkıntı yok.Diğer taraftan sürüş rahatlığı da çok önemli.O bahsettiğim YZF-R125 İstanbul dışına çıkmadan bel ağrısı yapmaya başlayacaktır,Hyosung da aşağı yukarı aynı şekilde.SS motorlar zaten uzun yol için dizayn edilmemişlerdir;hız ön plandadır ve hız için o bahsettiğim rahatsız oturma pozisyonu gereklidir.Ancak insanın yapısına uygun olmadığı için sıkıntı çıkıyor işte.CBR 125'le bahsettiğiniz yolu yapabilirsiniz ama size tavsiyem hem makineyi hem de kendinizi yormayın,en fazla 60-70 km'de bir mola verin ki motor dinlensin,işte cc büyüdükçe bu süre uzuyor..

    neden dostum yzfnin cbr 125 e uzun yolda bel agrısı yapıyor ? oturuş pozizyonu olarak yzf biraz daha öne yatık gerekior cbr'e göre sanırım. merak ettimde ondan soruyorum. benimde aklımda cünkü yaza dogru yzf 2013 modelini almak var

    Dostum arkadaş cbf yerine cbf yerine cbr yazdı yanlışlıkla galiba artı olarak da yzf 125r almayı düşünüyorsan benim sana kesin olarak vereceğim cevap alma 125lik motora o kadar para verilmez alacaksan 250lik güzel bir motor bul.

    dogru haklısın dostum cbr 125 göre cok daha pahalı bılıyorum bunları. tek hoşuma giden yzfnin, cbr ve cclerine göre daha kalıplı durması ve görünüş güzelligi.öte yandan zaten farkı yok.

    aslında kawa 2013 250 cc beklıordum ama maalesef 300 cc cıktı 16 bin felan okadar para verilmez. cbr250 aklımda var aslında ama tek silindir yzf 125 gibi o yüzden kararsız kaldım. gerçi cbr250 fiyatına yzf alınıyor cok dogru ama bakalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cautiondrunk

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    quote:

    Orijinalden alıntı: cautiondrunk

    quote:

    Orijinalden alıntı: davul sopasi

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuffkiLLe

    çok teşekkürler hocam.. şöyle bi soru sorayım, 125lik motorla uzun yol yapılamaz mı ? atıyorum istanbul - izmir arası, yada istanbul - balıkesir arası 125lik motor ile gidebilir miyiz ? yada en az 250 lik mi gerekli bu yol için.

    Uzun yolda cc ne kadar büyükse o kadar iyidir.Hem sürüş zevki hem de makine sağlığı için.Ama bu 125'likle uzun yol yapılmaz demek değildir.Makine sizi yarı yolda bırakmaz ise -ki Honda CBR'dan bahsediyorsak bırakmıyor,örnekleri var.- sıkıntı yok.Diğer taraftan sürüş rahatlığı da çok önemli.O bahsettiğim YZF-R125 İstanbul dışına çıkmadan bel ağrısı yapmaya başlayacaktır,Hyosung da aşağı yukarı aynı şekilde.SS motorlar zaten uzun yol için dizayn edilmemişlerdir;hız ön plandadır ve hız için o bahsettiğim rahatsız oturma pozisyonu gereklidir.Ancak insanın yapısına uygun olmadığı için sıkıntı çıkıyor işte.CBR 125'le bahsettiğiniz yolu yapabilirsiniz ama size tavsiyem hem makineyi hem de kendinizi yormayın,en fazla 60-70 km'de bir mola verin ki motor dinlensin,işte cc büyüdükçe bu süre uzuyor..

    neden dostum yzfnin cbr 125 e uzun yolda bel agrısı yapıyor ? oturuş pozizyonu olarak yzf biraz daha öne yatık gerekior cbr'e göre sanırım. merak ettimde ondan soruyorum. benimde aklımda cünkü yaza dogru yzf 2013 modelini almak var

    Dostum arkadaş cbf yerine cbf yerine cbr yazdı yanlışlıkla galiba artı olarak da yzf 125r almayı düşünüyorsan benim sana kesin olarak vereceğim cevap alma 125lik motora o kadar para verilmez alacaksan 250lik güzel bir motor bul.

    dogru haklısın dostum cbr 125 göre cok daha pahalı bılıyorum bunları. tek hoşuma giden yzfnin, cbr ve cclerine göre daha kalıplı durması ve görünüş güzelligi.öte yandan zaten farkı yok.

    aslında kawa 2013 250 cc beklıordum ama maalesef 300 cc cıktı 16 bin felan okadar para verilmez. cbr250 aklımda var aslında ama tek silindir yzf 125 gibi o yüzden kararsız kaldım. gerçi cbr250 fiyatına yzf alınıyor cok dogru ama bakalım.

    Silindir olarak değerlendirme hacim önemli ayrıca 125liğide çıkar kafandan sonra demedi deme tekrar söyliyim benim sana bu benzin fiyatlarıyla ve senin şuanki tecrübenle nacizane tavsiyem 250lik bir motor'dur. Ve şuan hyo kawa honda üçlüsünden hangisi diye sormassın belki ama soracak olursan yakıt ve yedek parça fiyatlarından dolayı diğer modellerle arasında maksimum hız ve hızlanma farkı olmasıda var tabi ama cbr 250 r'dır. Zaten hız merakın varsa kawa'da alsan hyo'da alsan motorun canını alacaksın gitsin diye ve o sana gene yetmiyecek ve gene hız merakın varsa bu motor 250lik sonuçta, elinden çıkarıp 1000lik racing alacaksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motiongeneer -- 3 Şubat 2013; 21:29:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cautiondrunk

    neden dostum yzfnin cbr 125 e uzun yolda bel agrısı yapıyor ? oturuş pozizyonu olarak yzf biraz daha öne yatık gerekior cbr'e göre sanırım. merak ettimde ondan soruyorum. benimde aklımda cünkü yaza dogru yzf 2013 modelini almak var

    söylediğiniz gibi yzf'nin daha öne doğru bir oturuş pozisyonu var ama bu öyle çok az bir fark değil,ciddi anlamda hissedilebilen bir fark.yzf 125 cc ama 600'lük ssler gibi bir kasası var; zaten insanlar bu yüzden alıyor o motoru ama doğru değil. daha önce de yazdığım gibi ss motorların kendilerine has bir oturuş pozisyonları vardır.bu pozisyon rüzgardan kaynaklanan sürtünmeyi minimuma çekerek ve sürücüyü minimum rüzgara maruz bırakarak maksimum hıza ulaşabilmek. ss motorların amacı bu, hızlı gitmek; rahat gitmek değil. 600'lük motorda da böyle, 1000'lik motorda da böyle yzf125'te de böyle. ama 125 cc'lik bir motordan bahsediyorsak orada hızdan söz edemeyiz keza yamaha'nın da böyle bir iddiası yok. lakin yamaha o motoru italya ofisinde dizayn etti; supersporta meraklı olan acemi sürücüleri nasıl kendimize çekeriz diyerek. evet 125'liklerin içinde en delikanlı motor yzf gibi görünüyor ama uzaktan. üstüne bindiğinizde oturuş pozisyonu insanı bezdiriyor, hız deseniz o da yok e ne var? ortama şekil yapmak var, evet kısa ve öz bu motorun tüm olayı şekli. o motoru alırım sonra da uzun yol yaparım diyen arkadaşlara hayatlarında mutluluklar diliyorum.

    ek olarak altın elbiseli adam - yzf 125 incelemesini izlerseniz zaten anlayacaksınız ne demek istediğimi.




  • İlk defa motosiklet alacak kişiler için benim tavsiyem de:

    3500 liranız varsa Kymco Agility 125 (scooter)
    7000 liranız varsa Aprilia Scarabeo 200 (scooter)
    10-11000 liranız varsa Honda Cbr 250 veya Suzuki GW250 Inazuma
    17000 liranız varsa da Yamaha WR250X (Şuan distributor getirmiyor. Kısa boylu sürücüler için kesinlikle tavsiye etmem ilk motor olarak)

    Bu dediğim motosikletler kendi fiyat aralıklarında alabileceğiniz en ideal makinelerdir.

    Kendini bilen, aklı başında ve yapı olarak da müsait biriyseniz, vitesli motosiklet alırken 125cc almanızı tavsiye etmem zira bu kadar düşük hacimde vites kullanmak hammallık oluyor. 250cc alın, yavaş yavaş, sakin sakin kullanın öğrenin, sonra da "iyi ki 250lik almışım" deyip keyfinize bakarsınız.

    İlk motor olarak Hayabusa da alıp kullanabilirsiniz. Ancak deneyimleriniz hep korku dolu olacaktır. Fizik kanunları da "ben hiçbirşeyden korkmam" gibi lafları pek umursamıyor ne yazık ki.

    En kısa sürede daha büyük hacimli bir motora geçiş yapmayı düşünen kişilere de ikinci el motosikletlere bakmalarını, sıfır motor almamalarını öneririm. Kaybınız daha az olur.

    Scooter dışındaki motorlar tamamen hobi araçlarıdır. Kullanım amacınızı iyi belirleyip ona göre yatırım yapın.

    Edit: Motosiklet dışında kask, eldiven, ceket, pantolon, bot gibi korumalara, ayrıca motoruna göre lastiklere de para harcayacağınızı unutmayın (bazı motorlar üzerinde gelen lastikler işe yaramaz olur.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nament -- 4 Şubat 2013; 4:29:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suvari25

    Israrla İzlenmesi tavsiye edilir !!!



    Arkadaş aklımdan geçeni yapmış bende vurgulayım dedim.




  • Aldınız mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fıstıklı olsun...
  • Cenaze nerede beyler.
  • Arkadaşlar 2015 600rr mı alayım 2015 1000rr mı kararsızım. 1000rr büyük geliyo. 600 rr yanlış anlamayın doyurmuyo. 1000rr cok yakıyo ve ve pahalı biraz. 600 arar ivmesi geç.. S1000 rr para yetmiyo. R1. Cok yüksek. Suzikinin sesini sevmem. Bana yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ergenin biri yalandan başlık açmış sizde toplaşmışsınız , 600rr alabiliyor ama r6 alamıyor aileye bak
  • 600 kurtarmaz zx14r al
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.