Şimdi Ara

Motor yagları hakkında; 5w30, 10w40 ne demek? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
6
Favori
214.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TERİOS55

    quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    Bence Corsa D 1.3 CDTI var 5/30 yağmı koymam gerekir 10/40 mı karar veremedim

    Malumunuz Ankarada kışlar çok sert geçiyor


    Bildiğim kadarıyla siz 5-30 yağ kullanmalısınız. Ben Samsun'da yaşıyorum dizel Corsa'da 10-40 yağ kullandım. Şimdilik şikayetim yok.

    Cevap biraz gecikmiş olsa da teşekkürler arabayı satalı epey oldu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    Bence Corsa D 1.3 CDTI var 5/30 yağmı koymam gerekir 10/40 mı karar veremedim

    Malumunuz Ankarada kışlar çok sert geçiyor


    Eski bir mesaj ama konu itibariyle güncel olunca bi kaç cümlede ben yazayım dedim. Gm in önerdiği dexos 2 standardında yag kullanmanız lazım su an piyasada corsaya uygun hatta dizel 1.3. 1.4. 1.5 motorlar için en uygun yag mobil 1 esp 0-40 kesinlikle öneririm türkiywnin her yerinde kullabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu hortlatıp bi soru sormak istiyorum.
    Aracın kilometrsi yükseldikçe kullanılan yağ tipi de değişmeli mi?
    Yani benim arabaya en son 0w-30 yağ koymuşlar ama araba 243.000 km de.
    Kullanıldığı yer Antalya olması ve kilometresinin yüksek olmasık nedeniyle 10w-40 mı kullanmalıyım?
    Araç s40 2.0 t.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antalya

    Konuyu hortlatıp bi soru sormak istiyorum.
    Aracın kilometrsi yükseldikçe kullanılan yağ tipi de değişmeli mi?
    Yani benim arabaya en son 0w-30 yağ koymuşlar ama araba 243.000 km de.
    Kullanıldığı yer Antalya olması ve kilometresinin yüksek olmasık nedeniyle 10w-40 mı kullanmalıyım?
    Araç s40 2.0 t.



    bunun km ile alakası yok ,aracın yag yakmaya veyahut yag eksiltmesiyle alakası var.yag yakma yada eksiltme varsa özel karışımlı yaglar var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    10w = 10 derece soğuk'luğa kadar dayanıklıdır

    40= 40 Dereec sıcaklığa kadar dayanıklıdır.


    Sıcaklık ve soğukluğu belirtir ve sürtünmeyi


    Bu bahsettiğiniz tamamiyle yanlıştır.

    motor yağlarının üzerinde yazan o rakam ve harfler,yağın soğukta ve sıcakta gösterdikleri SAE viskozite derecesidir.
    Test derecesi 0fahrenayt ile 210fahrenayt arasındadır.celcius olarak (-17.7c-98.88c)dir.

    -17 derecede 10SAE derece viskozite
    98derecede 40 SAE derece viskozite

    10w/40 Burda yazan w harfine takılmayın o soğukta olduğunu göstermek içindir. İngilizce olarak kışın (winter) kısaltmasıdır.





  • hocam konunun devamına yazayım dedim. batı karadenizde yaşıyorum zonguldağa yakın. araç megane 1 99 model 8valfli hiç yağ yakma eksiltme yok. 10w40 koyuyorlar hep. bunun orijinal yağı hangisidir. 10w40 -10 derecede soğuğa kadar mı dayanıklı yoksa +10 dereceye kadar mı? tam sentetik koymayı düşünüyorum aslında. ne önerilir.
  • Bende de 2001 Megane var. Bizim aracın yağı kitapçığında da yazdığı üzere 10w40. 5w30 da kullanabilirsiniz ama masraf yapmanıza gerek yok.

    @otomotorrte
  •  Motor yagları hakkında; 5w30, 10w40 ne demek?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hLL6 -- 15 Mart 2014; 15:37:31 >
  • http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/right-oil.html

    Yağ numaraları ne anlama gelir?

    Dört mevsimlik yağlar yağın yüksek ve düşük sıcaklıklarda motor performansını koruyabildiğini belirten, dereceleri üzerinde iki sayıya sahip olan yağlardır. Bir dört mevsimlik yağlayıcı, sıcaklık değişiklikleri altında viskozite farklılıklarını minimum seviyeye düşürür.

    Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.

    W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.

    Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir. Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.

    Aracınızın hangi viskozite indeksi değerine ihtiyacı olduğunu öğrenmek için, Shell LubeMatch programımızdan yararlanın.
    .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akhenathon

    Arkadaşlar fazla tekniğe takılmadn şöyle anlatayım,

    örneğin SAE 10W40 yada sadece piyasada duyduğunuz şekliyle 10W40 kışın 40 numara yazın ise 10 numara yağ özelliği gösteren yağ demektir.

    Kış aylarında hava soğuk olduğundan yağın viskozitesi kendiliğinden yükselir. Tam aksine ise yaz aylarında sıcaktan dolayı normalde olduğundan daha ince bir hal alır. Bu durumda hem yazın hemde kışın aynı numara yağı kullanmak motora zarar verir. Nasın mı? Şöyle;

    Yağ özellikle ana yataklarda yatak ile krank mili arasında yağ filmi oluşturarak metalin metale temasını engeller. Aksi taktirde kuru sürtünme başlar ve motor kısa sürede yatak sarar. Olması gerekenden daha ince bir yağ kullanırsanız eğer yağ filmi kolayca yırtılır ve bu dediğim durum ortaya çıkar.

    İşte bu nedenle motor yağları genellikle (eskiden böyle değildi her yaz ve kış geldiğind eyağ değişimi yapılırdı) hem yaz aylarına hemde kış aylarına uyum sağlayacak şekilde yapılırlar. Aynı yağ kışın incelirken yazın kalnlaşırki ortam sıcaklığından dolayı özelliğini kaybetmeyip görevini yapabilsin. Bunun dışında tabi yukarıda verilen SAE (Societyof Automotive Engineers) teknik bilgileri doğrudur.

    Umarım faydalı olmuştur.


    Gazi Üniversitesi
    Teknoloji Fakültesi
    Otomotiv Mühendisliği Bölümü
    Öğretim Elemanı......

    Konuyu hortlatalım :)

    Hocam ben başka bir soru sormak istiyorum. Arabadan anlayan kişilere arabayı gösterince, yağ kontrol çubuğunu (orjinal adını bilmiyorum o derece :))çekip oradaki yağı baş ve işaret parmakları arasında oğuşturarak motorda ki yağın kalitesini veya motorun durumunu tesbit ediyorlar.

    Bu yöntemle hakikaten yağın ve motorun durumu anlaşılırmı anlaşılırsa nasıl?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bozulan yağ su gibi akışkan olmaya başlar, tecrübe ile yağın kıvamından bozulmuş mu yoksa kullanılabilir mi anlarlar, ışığa tutup yapınca da kir miktarı ortaya çıkar. Tecrübeli insanlar kabaca yağ ömrünü tamamlamış mı tamamlamamış mı anlarlar.
  • Motor yağları sürekli gelişiyor, aynı bölgelerde kışın farklı yağ, yazın farklı yağ kullanıma gerek yoktur, artık her yerde Çok viskoteli yani yazın ve kışın kullanılan yağlar vardır. Yaşadığınız bölgeye gör een uygun yağı seçin, genelde 10w yağı firmalar kullanmaz bu yağ ucuz olduğu araştırma yapmayan usta ve kafadan dolma bilgisi olan kişiler kullanır, aracınız yılına göre kitapçığınızı bulunuz. Gereksiz kalın yağ kullanmak performansıda düşürür.

    Sadece kışın ve sadece yazın tek viskoteli yağlarda var ama artık kullanılmıyor bunlar.
  • 10 40 kullananlar 5 40 kullanırlarsa motorları kışın daha az zorlanır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006 model 1.4 benzinli Getz aracımıza sanayideki ustalar hep 10w40 yağ koyuyorlardı. Biraz araştırdım ve 5w30 koyulabileceğini öğrendim.
    Cumartesi günü ısrarla Mobil Super 3000 5w30 yağ koydurdum. Sonuç mükemmel. Motor yağı araca bu kadar olumlu etki eder mi?
    Motor resmen daha sessiz oldu ve rahatladı. Eskiye göre çekişi arttı. Yakıt tüketimine de büyük ihtimalle olumlu olarak yansır.
    Bu durumu biri bana anlatmış olsa, yağ bu kadar fark yaratmaz der ve herhalde inanmazdım.

    Ekleme: Ustalara güvenip aracın kataloğuna bakmamıştım. Sonuçta aracınızla ilgili servise gidiyorsunuz.
    Kataloğu incelediğimde pek çok yağın kullanılabildiğini gördüm. 5w30 bunların içerisinde var.
    Ne hikmetse bir tek ustaların ısrarla koyduğu 10w40 yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tonk -- 30 Kasım 2015; 15:04:05 >




  • Merhaba arkadaşlar sanırım bende ilk araba deneyiminin verdiği bir talihsizliği yaşadım.
    2011 model 206+ var. 5-40 koyulduğunu söylemişti yetkili servis.
    Dün bakıma götürdüm usta 10-40 koydu. Dedim 5-40 demişlerdir diye. Yok dedi bir üst modellerde iyi o dedi. Bir zararı var mıdır? Neyi fark ettirir?
    Önceki mesajları okuduğuma göre yaşadığımız yerde önem taşıyor. İzmir de yaşıyorum.
    Not: Hava eskisi gibi değil şuan merkezdeyim resmen kar yağıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • denizzz89 D kullanıcısına yanıt
    150.000 km den daha fazla yol yapmış araçlarda eğer motor rektifiye yapılmamış ya da düşünülmüyorsa; tam sentetik 10w60 kullanılması şayanı tavsiyemdir.. Yaz aylarında bile viscositesini korur, pek incelmez ve yağ yakmanı azaltır.
  • Yari sentetik yag neden tercih edilir. Ucuz oldugu icin mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10w40 yağı koca varille alıp 4lt'sini 20-30tl'ye getirip müşteriye 60-80TL'ye kakalayınca ısrarla ülke şartlarına uygun olmasa da satıyor bu aç gözlü insanlar.

    Şahin değil bu araçlar 2008 sonrası euro5 çoğu benzinli bile 5w30 ile çalışır.

    Kışları gayet soğuk geçen bir ülkede soğukta kaskatı olan 10w40 yerine 0w40 veya 5w40 daha mantıklı. Motor soğukken de rahat ediyor. Sıcakkenki değer aslında mantıklı değil zaten motor yeterli sıcaklığa geldiğinde yağ 100dereceye ulaşıyor. eğer o motor için 5w30 uygun denmişse rahatça kullanılabilir. motor soğutma sistemi zaten stabil tutuyor. Ülkemiz arap emirlikleri değil sorun olmadan kullanılabilir.

    LPG'li araçlar yüksek ısı ürettiği ve soğutması zor olduğu için ben riske atmayıp 5w40 kullanıyorum. uygun fiyata bulabilsem 0w40 alacağım da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 21 Mayıs 2016; 23:38:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derkan

    150.000 km den daha fazla yol yapmış araçlarda eğer motor rektifiye yapılmamış ya da düşünülmüyorsa; tam sentetik 10w60 kullanılması şayanı tavsiyemdir.. Yaz aylarında bile viscositesini korur, pek incelmez ve yağ yakmanı azaltır.

    evet hocam gözlemledim 10w 60 castrol edge ye geçiş yaptım daha iyi mrka var mı hocam bu konuda tam sentetik
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.