< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Üretim yerleri ve dolumlar arasında marka farklılığı olduğu konusunda benimde gozlemlerim var, Castrol TR kutusuna kadar farklı ancak bu tartışılacak ise Motul Belçika ve Fransa üretimleri var, Mobil1 markası ithal gelirken Mobil ticari markasının uretimi Türkiye'de. Castrol 5w30 5L LL olarak ithal geliyor mesela, ama 5w30 c3 4L olan yerli üretim. Farklılıkları bende duyuyorum. Ancak bunları dusundugundunuzde hangi ürün İngiltere dolduruldu hanginurun Fransa'daki tesiste doldu, bunları (mobil1 icin) kovalamak gerçekten zor. Belki petronas gibi daha ufak üreticiler tek tesiste dolum yapabilir ama onlarda da parti başına farkliliklar oluşabilir. Bu durumda tek çare Markanin kendi yağı kalıyor, Mercedes onaylı yağ yerine Mercedes Marka yağ kullanmak gibi. O da garanti değil. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Antifrizi muhakkak değiştirin, derecesinden ziyade eskiyen antifriz korozyona neden olur başta devirdaim hortumlar bir çok temas ettiği yüzeyde tahribata neden olur. 10yil bile çok 5 yilda bir ya da 3 yilda bir tamami degismelidir. 10 yıl kullanılmış olmasi hiç iyi haber değil sogutma sivisinin tarihi geçtikçe aracınıza aldığınız risk artıyor. 5-10 litre sogutma sıvısı için aldığınız riske değmez. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 17 Ocak 2021; 18:0:19 > |
Tofaş serisinin orjinal yağı 20W50 yalnız. Niye mümkünse kullanmayın dediniz ki? Kaliteli 10W40 konulur ama gözlem yapılması lazım, eğer eksiltme ses yapıyorsa 20W50 yağa tekrar geri dönülmeli. Daha çok 10W40 yağı soğuk bölgelerde yaşayanlar kullanıyorlar ayrıca. Yine kitapçığa göre belli yol ve kullanım şartlarında 1000 km de 0.5 lt yağ tüketimi bu motorlar için normal kabul edilir. Ayrıca 10W40, 20W50 gibi eski nesil yağ kullanan araçlarda genelde bakım aralığı 10 bin km de bir olur ama arada yağa bakmak lazım. Genelde 5-7 bin km aralığında yağ değişimi yapılması gerekebiliyor. 10W60 yağ ise daha çok performans araçlarına konuluyor. Porsche, BMW M gibi. Tofaş'ta 10W60 ne fayda sağlayacak o kısmı da tam anlamadım açıkçası. |
hocam araç k7m motor clio 2 hb 1.6 8v 175binde benzinli 2000 model. aracı normal kullanıyorum ne sakin ne çok sıkıştırıyorum. liqui moly super leichtlauf 10w40 almış bulundum internetten. üstünden zaman geçti iade edemiyorum. izmirde kullanıyorum arabayı. illaki 5w40 mı önerirsiniz? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi camper35 -- 17 Ocak 2021; 12:30:33 > |
1.6 K7M motor ile kullanılabilen yağlar; 0w30 5w30 0w40 5w40 10w40 . Yarı sentetik 10w40 kullanmayın derim. 5w30 ve 0w40 kullanılabilir. 250-300 binden sonra motor Revizyon gördüğünde 5w40 kullanırsınız. ACEA A3/B4 veya A5/B5 kullanılabilir. eniştemde 2001 clio vardı, 15 yıl 5w30 ile kullandılar. Bir ara 5w40 denemek istediler fakat memnun kalmadılar, tekrar 5w30’a döndüler. 5w30 veya 0w40 kullanabilirsiniz. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
motor km orjinal mi? yağı kaliteli almışsınız iade edemiyorsanız 10bin km kullanın. |
hocam yanıtınız için teşekkür ederim. aracı 2. el aldığım için çok güvenemiyorum daha ince yağ koymaya. 5w40 koymak ideali o zaman. son bir soru acea a3/b4, a5/b5 veya c3 nedir? c3 kullansam bir sıkıntı yaratır mı |
orijinal hocam. lpg yok. |
Tofaş CCMC G4 onaylı yağlar kullanır. standart binici için 15w40 ideal ve tasarrufludur. Tabiki sarı taksiler 20w50 kullanır. 10w60 ise Araç üst kapak revizyonu gördüğü ve sahibi tam sentetik Yağ kullanmak istediği için önerilmiş. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Hadi 0w30 ve 5w30 ince diyelim, 0w40 bari kullanabilmelisiniz. 0w40 bütün beklentilerinizi karşılar. motor revizyonu ile 5w40’a geçilebilir. https://www.cleanpex.com.tr/motor-yagi-etiketleri-nasil-okunur < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kitapçık motor soğutma suyu değişimi için "200 bin km veya 10 yilda bir , sonraki yıllar için 100 bin km veya 5 yılda bir" diye önermiş bu sebeple rahattım...yağ değişimi sırasında kontrol ettireyim teşekkürler < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildirayyil -- 17 Ocak 2021; 14:57:8 > |
Toyota da da 160bin ve akabinde her 80 bin km de antifriz değişimi öneriyor. geçen yıl 130 bin km de iken Ustaya sordum, baktı, değişime ihtiyacı yok dedi. bende 160 bini bekliyordum. Belki bu sefer komple değiştirebilirim. ama sizinki 45 bin km de, bakıp eksiği tamamlanabilir, bir yol daha gider. üstadın dediği gibi 10 yılı doldurması nedeniyle komple değişim de mantıklı olabilir, fakat kaliteli antifriz kullanın. Saf su kullanın. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Teşekkür ederim.Bu işleri bilmeyen benim gibiler acemiler için ustalar cok yanıltıcı oluyor..10/40 yağdan 5/30 geçmeyi istiyorum dediğimde bile yağ eksiltir dedi dikkate almadım bu forumdaki yorumlara göre motul 0-30 bulamayınca Castrol 5-30 kullandım..Balata değişiminde (2 yil önce,) fren hidrolik yağını değiştirelim dedim ekleme yapılır değiştirmeye gerek yok dedi başka bir usta.Gecen yıl yetkili serviste değiştirdim fren hidroligini..ustaya uğradım sonra- bende yeni öğrendim ekleme olmuyormuş iyi yapmışsın- dedi..Bu yüzden ustalara tam güvenmiyorum.. yağıda ustaya falan gitmeden yağ değişimi yapan shell istasyonlarında yaptirmak istiyorum.Hangi yere gitsem 10/40 dan başka yağ bilmiyor adamlar...kitapçığın fotoğrafını çektim onu gösterdim en son..0-30 koyalım dedim bu araba ferrarimi ne gerek var demişti.. Tekrar teşekkürler < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Fabrikanın dedikleri doğrudur, ben 10 yıl yazdığını bilmiyordum. Komisyon yazılmış yanlışlıkla korozyon yazmak istemiştim. Klavye de Otomatik düzeltme açık kalınca saçma cümleler oluşuyor. Dediğim husus şudur, ölçüm yapmak sizi yanıltabilir. Çünkü glikol esaslı sogutma sıvısında bunların doğrusu test şeritleri kullanılarak micromohom ölçümü yapılmalıdır. Ancak sanayide daha basit antifriz bometresi kullanilir bunlar genelde asimile ölçmek için kullabilir, ancak doğru ölçüm refraktometre Mümkünse soğutma sıvısı alarak hazır karışım kullanmak ya da saf su (aku suyu) ile karıştırmak oldukça önemlidir. 5-6litre sogutma sıvısı olur total sistemde. Motor bloku radyatör ve genleşme hazinesini tamami... http://speedol.com.tr/antifrizde-refraktometrik-olcum-nasil-yapilmalidir/ https://store.donanimhaber.com/6a/4c/a2/6a4ca29fdf8edcc6216426e41f9b058d.jpg ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 17 Ocak 2021; 18:22:38 > |
Chevrolet Kalos 1.4 16 valf sx model aracıma kitapçığında belirtildiği üzere 5.30 yağ koymuştum (Lukoil genesis 5w30) 2 yıldır bu şekilde 5.30 ile kullanıyordum bu yaz uzun yol yaparken 170 e kadar sürati yükseltmiştim ve bu şekilde yaklaşık 20 dakika yol gittim eve geldim arabayı park ettim ertesi sabah aracı çalıştırdığımda tak tak tak tak diye ses geldi çok bariz şekilde motor yağsız kalmış gibi çalıştı 7 veya 8 saniye kadar sonra kendini toparladı normale döndü bu olay olduğunda hava sıcaktı ve yağım 5w30 du şimdi yağ değişimi yaptım petronas 5w40 yağ doldurdum motora 5w30 un ince geleceğini düşündüğüm için 5w40 ta karar verdim eğer aynı sorunu yaşamazsam 5w40 ta devam etmeyi düşünüyorum. Sizce doğru mu yaptım acaba? Ne düşünürsünüz bu konuda? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasancatak1 -- 17 Ocak 2021; 18:45:11 > |
Tofaşın motorları hararetli çalışıyor bu yüzden mümkün olduğunca mineral yağlardan uzak durmak gerek minerallerin ömrü oldukça kisa 10w60 yagi kullanan bir çok tofaş sahibi var amac tam sentetik yüksek dayanıklılığı olan yağ kullanmak belki subap sesi gibi sesleri daha da keser.Ayrica tofaşın standart yağı 20w50 ama enjeksiyonlularda 20w50 yazmıyor al birde burdan yak. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
K7m kodlu motora sahip r19 la 1.5 yil boyunca 5w40 kullandım oldukça memnundum. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Teşekkürler..En garanti olani değiştirmek olarak gözüküyor.11 yıl olmuş sonuçta özelliğini yetirmis olabilir.Rengine uygun antifiriz alıp..%50 antifiriz %50 saf su şeklinde. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bu konuda hangi yagin tam olarak kullanıldığını bilmeden yorum yapmak doğru olmaz. Genesis 5w30 için birden fazla model var. Ancak şu dikkatimi çekti, eve geldiğimde motordan sesler geldi deseydiniz yağ ile ilgili bir problem daha kesin olurdu. Sizin anlattığınız durumda ise sabah artık motor sıcaklığı ve yağ sıcaklığı 40C civaridir yaz olduğu için, motor yağı soğuduktan sonra problem yaşamınızda aklımıza gelen konu yağ pompası olabilir. Bunun haricinde 7-8 saniye çok uzun bir süre, gerçekten yağ ciddi eksilmiş olmasi gerekiyordu ama sonra düzeldi denilmesi kafa karıştırıcı. 5w40 ile bu problemin önüne geçilir mi ? Bence böyle bir problem.varsa anlattığınız göre bir fark olmaz. Motor yağı çalışma sıcaklığı 100C olarak kabul edilir, yazin hızlı gitmenizde aracınızda problem yoksa 120C civarında motor yağı çalışmış olmasin gerekiyor, 170km/h aslinda çok kötü değil ama yolculuk boyunca agresif sürüş ile uzun yol yapıldı ise gördüğüm en kötü 5w30 lukoil 12% yağ buharlaşma oranina sahip, bu 5w30 ya da 5w40 da olsa benzer olacaktır. Bu nedenle yağ eksilmiş olmanız muhtemel, ama 1L kadar bir tüketim olmasi için biraz daha zor koşullar olmasi gerektiği gibi daha çabuk etki gostermesi ve düzeltmeleri gerekiyordu. Her neyse surekli bu şekilde kullanıyorsaniz 5w40 daha ideal olacaktır , ama ayda yılda bir defa bu şekilde kullanırsanız bence uzun yola gitmeden 5w40 kullanabilirsiniz yazin < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |