Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (672. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 670671672673674
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • ben soruma yanıt alamadım,turbo dizel beslemeli motorlarda hangi yağ daha iyidir ya da alınmalıdır,daha önce Mobil super 3000 x1 5w40 ve Motrio 5w40 Extra(castrol dolum)kullandım.Motul 8100 Xcess 5w40 ile bu 2 diğer yağdan sizce hangisi,alayının da üretici onayı var(hava sıcaklığı -5 ile 35 derece olur burda en fazla) bilen biri tavsiye verecek birinin yorumlarını bekliyorum.not:lique moly bunlara nazaran pahalı ne yazık ki onu eledim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün sonunda aracın yağını değiştirdim. 7250 km olmuştu, yaklaşık olarak bunun 2000 kmsi şehir dışı, 5250 kmsi şehir içi 4-5 km git gel şeklindeydi. Hesaplarıma göre yağ 250 saat civarı kullanıldı. Yağı değiştirip degistirmeme konusunda çok kararsızdım, elimde yağda vardı, hava da güzel olunca bir hışımla atıldım işe. Aracı iyice ısıtıp tapayi açtığımda yağ boşalırken aldığım aşırı benzin kokusundan sonra keşke daha erken degistirseymişim dedim. Tabi erken değiştirmiş olsaydım bunu bu derecede deneyimleme şansı bulamayabilirdim. Diyeceğim şu ki, eğer kısa mesafe soğuk motorla git geller yapıyorsanız, yağa yakıt karışımı illaki oluyordur. Bu yüzden yağınızı km dolmadı diye degistirmemezlik yapmayın. Şehir içinde benim ortalama hızım 22km/saat civarında. 100 saatte ancak 2200 km yapmış oluyorum. Ortalama hızınıza, kullanım durumunuza göre yağı erken değiştirmekte fayda var. Yağınızın tbn katıkları erken tükeneceği için, yağ aside dönüşür ve motorda aşınmaya sebep olur. Tabi yağı laboratuvarda test ettiremediğim için yağın durumunun tam olarak ne olduğunu bilemiyorum. Öncesinde yaptığım kontrollerde yağın iyi olduğunu düşünmeme rağmen yağı boşalttığımda çokta iyi durumda olmadığını gördüm. Yağ seviyesinde yükselme yoktu. Özellikle düşük hacimli direkt enjeksiyonlu turbolu araçların buna daha fazla dikkat etmesi lazım. Onlarda yakıt karışımı çok daha fazla olabiliyor.

    Son olarak şunu da söyleyeceğim. Yeni araçlarda yağ ömrü göstergesi oluyor. Çoğu kişi hatta servisler bile onun önemli olmadığını söylüyor. Mesela arkadaşım Insigniasinda 7bin km civarında yağ ömrü bittiğini söylüyordu. Aracın kullanım şartlarına göre hesaplama yaparak ve hatta yağın durumunu ölçen sensör olduğu da söyleniyor, daha yeni modellerde olabilir. Göstergeyi dikkate almanızı tavsiye ediyorum, sifirlayip geçmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Hocam benim de insigniam var. O bahsettiğiniz bakım sayacı 1 yıla endeksli. 1 yılı tamamladığınızda yağ ömrü dolmuş oluyor. İster 5 bin ister 50 bin yapın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skaarj kullanıcısına yanıt
    Aracınızın motoru euro 4 dci ise tam sentetik 5w40 kullanmaya devam edin aracınız dpfli euro 5 dci ise partiküllü 5w30 kullanacaksınız.Motul 8100 alabilirsiniz iyi yağdır onun dışında shell helix hx8 öneririm 4+1 şeklinde alacaksınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Bugün sonunda aracın yağını değiştirdim. 7250 km olmuştu, yaklaşık olarak bunun 2000 kmsi şehir dışı, 5250 kmsi şehir içi 4-5 km git gel şeklindeydi. Hesaplarıma göre yağ 250 saat civarı kullanıldı. Yağı değiştirip degistirmeme konusunda çok kararsızdım, elimde yağda vardı, hava da güzel olunca bir hışımla atıldım işe. Aracı iyice ısıtıp tapayi açtığımda yağ boşalırken aldığım aşırı benzin kokusundan sonra keşke daha erken degistirseymişim dedim. Tabi erken değiştirmiş olsaydım bunu bu derecede deneyimleme şansı bulamayabilirdim. Diyeceğim şu ki, eğer kısa mesafe soğuk motorla git geller yapıyorsanız, yağa yakıt karışımı illaki oluyordur. Bu yüzden yağınızı km dolmadı diye degistirmemezlik yapmayın. Şehir içinde benim ortalama hızım 22km/saat civarında. 100 saatte ancak 2200 km yapmış oluyorum. Ortalama hızınıza, kullanım durumunuza göre yağı erken değiştirmekte fayda var. Yağınızın tbn katıkları erken tükeneceği için, yağ aside dönüşür ve motorda aşınmaya sebep olur. Tabi yağı laboratuvarda test ettiremediğim için yağın durumunun tam olarak ne olduğunu bilemiyorum. Öncesinde yaptığım kontrollerde yağın iyi olduğunu düşünmeme rağmen yağı boşalttığımda çokta iyi durumda olmadığını gördüm. Yağ seviyesinde yükselme yoktu. Özellikle düşük hacimli direkt enjeksiyonlu turbolu araçların buna daha fazla dikkat etmesi lazım. Onlarda yakıt karışımı çok daha fazla olabiliyor.

    Son olarak şunu da söyleyeceğim. Yeni araçlarda yağ ömrü göstergesi oluyor. Çoğu kişi hatta servisler bile onun önemli olmadığını söylüyor. Mesela arkadaşım Insigniasinda 7bin km civarında yağ ömrü bittiğini söylüyordu. Aracın kullanım şartlarına göre hesaplama yaparak ve hatta yağın durumunu ölçen sensör olduğu da söyleniyor, daha yeni modellerde olabilir. Göstergeyi dikkate almanızı tavsiye ediyorum, sifirlayip geçmeyin.
    Buna benzer bir olay da ben anlatayım.

    Araç 2.0 Dizel Cruze. Geçtiğimiz yaz aylarında oldu, turbo hortumu patladı, bayram olması sebebiyle açık yer yoktu ve aracı 2 bin km kadar turbo hortumu patlak yani turbosuz gibi kullanmak zorunda kaldık. Araç gücü düşmüştü ve siyah duman atıyordu. Bu duman atma sebebi ile DPF sürekli doluyor ve neredeyse aralıksız rejenerasyon modunda çalışıyordu. Nasıl temizlediğini bilmiyorsanız kısaca, motor piston kolu alt ölü noktaya yaklaşırken egzoz valfi açılmadan tekrardan yanma odasına yakıt püskürtülüyor ve böylece DPF sıcaklığı arttırılarak kurumların temizlenmesi sağlanıyor. Tabi bu olay bahsettiğiniz gibi yağa mazot karışmasına sebep oluyor. Normalde 3/4 seviyesinde olan yağ 4/4 yani full seviyeye geldi, ciddi anlamda yakıt karışmış. Bunu fark ettiğimde hemen yağı değiştirdim ve seviyeyi takip ettim, turbo hortumu değiştikten sonra herhangi bir artış olmadı bir daha. DPF'yi de hasarsız olarak kurtarabildik, şimdilik bir problem yok.

    Bu seeple araçtaki yağ ömrü yüzdesi DPF temizlemeye girdiğinde çok kısa süre içerisinde %2 kadar düşüyor, bence güzel bir özellik bunu göstermesi. Başka araçlarda varmıdır bilemiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Bravo. Cok guzel bir deneyim paylasimi olmus.

    Keske her kullanim yapan bu sekilde paylasimlarda bulunsa...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Şubat 2020; 11:51:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÜmitHoca Ü kullanıcısına yanıt
    En son opel forumunda okuduğum sadece 1 yıla endeksli olmadığıydı, belli algoritmalara göre hesaplama yapıldığı söyleniyor, yabancı forumlarda da denk geldim bu bilgilere. Ben uyarmak istedim sadece. Her araçtaki sistem aynı olmayabilir, sonradan geliştirme yapmış olabilirler. Benim aracımda % olarak gösteren bir sistem olmamasına rağmen. Obd ile baktığımda "mesafe, motor çalışma saati ve zaman) bu bilgileri tanimlarsaniz ona göre uyarıyor. Opellerdeki sistemin bu kadar basit olacağını sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skaarj kullanıcısına yanıt
    Euro 4 Olmasi demek DPF/(FAP) var mi yok mu onu bilmek gerekir.

    Hava sicakligina gore genellikle kullanim kosulunuz kisin 20dk gecmiyorsa kesinlikle ya da 0w30 ya da 0w40 kullanmaniz olacaktir.

    Motorunuz 150.000km altinda ise 0W30
    Mobil1 0w30 ESP
    Shell Helix Ultra ECT C2/C3

    Motorunuz 150.000KM uzerinde ise;

    Motul Xmax 0W40(dpf yok ise)
    Mobil1 0w40 FS / ESP (DPF varsa ESP)

    Fiyat olarak Mobil1 daha uygun olabilir.
    Yag SAE degisiminden sonra (viskozite) 0.5-1LT arasi ilk olarak tuketim gorulmesi muhtemeldir, Arac yaginizi ilk 2000km arada bir kontrol etmenizde fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skaarj kullanıcısına yanıt
    Bnm bildigim turbolu araçlarda 5w30 kullaniliyor..hem motor hem turbolu ve dizel araçdan dolayi dpf araçlarda ideal yağ diye biliyodum.!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Bnm bildigim turbolu araçlarda 5w30 kullaniliyor..hem motor hem turbolu ve dizel araçdan dolayi dpf araçlarda ideal yağ diye biliyodum.!
    aracımda dpf yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Euro 4 Olmasi demek DPF/(FAP) var mi yok mu onu bilmek gerekir.

    Hava sicakligina gore genellikle kullanim kosulunuz kisin 20dk gecmiyorsa kesinlikle ya da 0w30 ya da 0w40 kullanmaniz olacaktir.

    Motorunuz 150.000km altinda ise 0W30
    Mobil1 0w30 ESP
    Shell Helix Ultra ECT C2/C3

    Motorunuz 150.000KM uzerinde ise;

    Motul Xmax 0W40(dpf yok ise)
    Mobil1 0w40 FS / ESP (DPF varsa ESP)

    Fiyat olarak Mobil1 daha uygun olabilir.
    Yag SAE degisiminden sonra (viskozite) 0.5-1LT arasi ilk olarak tuketim gorulmesi muhtemeldir, Arac yaginizi ilk 2000km arada bir kontrol etmenizde fayda var
    RN onaylı Motul,shell ve Mobil1 arasından sizce hangisi,katologunda 5w40 koyun yazıyor,kararsızlık da çok kötü birsey,dpf yok araçta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skaarj kullanıcısına yanıt
    Araç kitapcigi varsa orda yazilan yağ ne ise o konulmali ama ideal yağ 5w30 eksiltme yaşaniyosa 5w40 veya 0w40 konulabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skaarj kullanıcısına yanıt
    0w40 Mobil1 FS koyun(sari kapak) hem uygun hem de güzel bir yağdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    0w40 Mobil1 FS koyun(sari kapak) hem uygun hem de güzel bir yağdır.
    nerden bulabilirim 5w40 olanından alacağım,komşu ülkelerde bayaa populer bir yağ bu.eski adı new life değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skaarj kullanıcısına yanıt
    Mobil1 0w40 5w40 olanı kapsar, ayri bir 5w40 formülasyonu yoktur.

    Bence siz de iklim sartlarinizi -5°C 'yi de dikkate alarak 0w40 kullanabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Mobil1 0w40 5w40 olanı kapsar, ayri bir 5w40 formülasyonu yoktur.

    Bence siz de iklim sartlarinizi -5°C 'yi de dikkate alarak 0w40 kullanabilirsiniz.
    5 litresi hiçbir yerde yok,RN0710 onayı da göremedim,nerden bulurum bunu,içime sindi açıkçası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skaarj kullanıcısına yanıt
    4+1 litre olarak alabilirsin, evet RN onayı yok ama Nissan'GTR dan MB'e kadar tüm onaylar var. Problem yaşayacağını sanmıyorum.



    quote:

    ExxonMobil'e göre bu ürün aşağıdaki kalite seviyesindedir:

    API CF

    VW 503 01

    FIAT FIAT 9.55535 - M2



    Bu ürün aşağıdaki imalatçı onaylarına sahiptir:

    MB-Approval 229.3

    MB-Approval 229.5

    PORSCHE A40

    VW 502 00

    VW 505 00

    NISSAN Genuine Performances

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 astra h 1.4 lpgli aracım var..urfada yaşıyorum doğal olarak yazları sıcak fakat artık kışlarıda bayağı soğuk geçiyor..yağ seçiminde ne önerirsiniz arkadaşlar ? birde şu partiküllü ve partikülsüz yağ farkı tam olarak nedir.?
    Petronas Syntium 5000 XS 5W-30 =118.tl.. yağı önerdi mesala bir yağcı.. fakat partiküllü ve partikülsüz arasında anlamlı fiyat farkı var..Petronas Syntium 5W-30 5000 XS 4L Partiküllü Motor Yağı= 200 tl..
    yazları urfada sıcaklıklar 40 dereceyi rahat buluyor,kışlarıda sert artık sayılır zira bir hafta önce kar yağdı..
    hangi yağ markasını ve numarasını önerirsiniz arkadaşlar ?..
  • Merak ettiğim bir konuydu bu.
    Markanın istediği onay olmayan bir yağ kullanabilir mi. Riski var mı.
    Örnegin bende 2017 megane 4 1.6 benzin. Lpg aracım var. Rn710 onaylı yağ alıyorum.
    Örneğin rn710 onayı olmayan mobil 1 esp formula 5w30 yağ kullanabilir miyim.
    YouTube de gördüm. Aynı motora sahip nissan Qashqai araca bir yabancı bu yağ koymuştu. Anlam verememiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    Aracınızın motoru euro 4 dci ise tam sentetik 5w40 kullanmaya devam edin aracınız dpfli euro 5 dci ise partiküllü 5w30 kullanacaksınız.Motul 8100 alabilirsiniz iyi yağdır onun dışında shell helix hx8 öneririm 4+1 şeklinde alacaksınız.
    değerlerine baktım.bu da çok iyi,mobil 1 fs 0w40 ve shell hx8 5w40 arası da bir tercih yapacağım,mobil internette pahalı sadece hepsiburada 4 lt'si 214 tl,shell 165 tl ye buldum 5 lt'sini.not:shell RN0710 onaylı,mobil de onay yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skaarj -- 20 Şubat 2020; 23:20:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 670671672673674
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.