Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (667. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.862.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 665666667668669
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • cngplt C kullanıcısına yanıt
    Lpg araçlarda Yanma odası isi arttığı için daha kalin yağ kullanmak yanlış olur.

    Doğrusu Aslında burada hedeflenen Yağ ömrünün erken bitmesinin önüne geçmektir.

    Günümüz araçlarında SAPS değeri düşük yağlar kullanılarak Emisyon değerinin düşmesine üreticiler destek olur.

    Ancak SAPS değerini düşürmek icin Toplam Baz Sayisi TBN değeri düşük yağlar ile mümkündür.

    Daha fazla Isıl işleme maruz kalan yağ daha çabuk Asidite olur. Asidite olan yağ, yağ filmi az olur.

    Bu zeytinyağı ile bulandiktan sonra ellerinizi limon ile arındırmak gibidir.

    Bu Nedenle LPG'LI araçlarda lowSAPS kullanılmaması gerekir, ya da eger kullaniliyor ise yağ bakimlarini 1/3 ile 1/4 oraninda öne almak gerekir.

    Piyasada 5w30 full saps a3/b4 Yağ oldukça az bulunur.
    Ancak 0w/5w/10w-40 yağlar da fullsaps daha fazla bulunabilir.

    Bu nedenle piyasada bu denli bir eksik bilgi var.

    benzin/lpg oranı enerji olarak 1.3 civarındadır. Bu da yaklaşık 30% daha fazla lpg yakıtı ile ayni enerji açığa çıkar. 8 litre yakan bir Benzinli dönüşüm sonrasi 10.4lt/100KM yakmalidir.

    Ancak piyasada LPG AFR ayarı genelde fakir karışım olarak ayarlanır ki tasarrufu saglasin diye. Bu da Subap ve yıpranma sorunlarini getiren yanma odasindaki ısı artışının asil etmenidir.

    LPG afr ayarı bir defa doğru yapıldıktan sonra bozulmaz ancak sensorler-enjektorler zaman içerisinde bazi değerleri hatali verebilir.

    O yüzden LPG bir araçta yağ SAE değeri değişmesi gerekmez ancak daha sık yağ bakimi veya fullSaps yag kullanimi gerekebilir. FullSaps yag TBN>10'dur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fulsaps bir yag onerisi yapabilirmisiniz ? 135 bin de 20 senelik bir arac iicin lpg li.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Tep cekincem bu zamana kadar 10w40 kullanildigi icin 5w40 yağ koydugumuzda yag yakma baslamasi ve yag kacagi olması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Merhabalar yazılarınızın bir cogunu okudum yag konusunda tavsiyenizi merak ediyorum aracim 2000 model skoda octavia 1.6 135 bin de lpg mevcut 2 bin km once taktirdim araca bu zamana kadar 10w40 yağ kullanılmış eskisehir de yaşıyorum kisin -20 leri goruyor yazın da max 40 dereceleri goruyor şimdi aracimin kullanma klavuzunda sae normu verilmemis vw 500 00 502 00 510 00 acea a2 veya a3-96 onaylı yağları kullanmayı tavsiye etmisler yağ secicilerden aracimin bilgilerini girdigimde 5w30 tam sentetik yağları oneriyorlar bu durumda kafam çok karıştı bu zamana kadar 10w40 kullanilmis aracima 5w30 yada 5w40 yağ kullansam yag yakma yag sizdirma gibi sorunlar yasarmiyim? Yada 10w40 dan 5w40 a geçiş yapmam mantiklimidir sizin görüşünüz nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AutoClubTR kullanıcısına yanıt
    Onno ustayı getirin arkadaş.Ondan bilgi almak istiyoruz.

    Halit çalıp veli oynamasın...
  • AutoClubTR kullanıcısına yanıt
    Onno ustayı getirin arkadaş.Ondan bilgi almak istiyoruz.

    Halit çalıp veli oynamasın...
  • Merhabalar, aracımın kılavuzunda 5w30 veya 5w40 yağ, ACEA C3 veya B4 onayı olması gerektiği yazıyor(euro 4, 1.6 CRDI i30). Daha önce Castrol 5w30 kullanıyordum ama internetten araştırdığım kadarıyla Motul'a geçmeye karar verdim fakat aşağıda belirteceğim üzere çok seçenek olması beni şaşırttı:

    https://www.hepsiburada.com/motul-8100-x-clean-5w-30-5-lt-uretim-tarihi-2018-p-HBV00000254AV
    https://www.hepsiburada.com/motul-8100-x-clean-efe-5w30-5-litre-uretim-yili-2019-p-HBV00000H4BYY
    https://www.hepsiburada.com/motul-8100-x-clean-5w-40-5-lt-p-HBV0000068CH3
    https://www.hepsiburada.com/motul-8100-x-cess-5w-40-5-lt-p-HBV0000068CH1
    https://www.hepsiburada.com/motul-8100-x-clean-5w40-5-litre-p-OTYAGCRSI590
    https://www.hepsiburada.com/motul-8100-x-cess-5w40-ultra-performance-motor-yagi-5-lt-uretim-tarihi-2019-p-OTCTN3389A


    Nasıl bir tercih yapmalıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fell on Black Days -- 9 Şubat 2020; 23:37:13 >
  • Merhaba mannol 0 20 yag hskkinda ne dusunuyirsunuz hondalar için

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • meddah58 kullanıcısına yanıt
    Eğer teknik verileri doğru ise güzel ama HTHS degerini açıklanmamış olmalari kafa karıştırıcı.

    Characteristics Method Unit Value
    Density at 15 °C D 1298 kg/m³ 852
    Flash point COC D 92 °C 226
    Pour point D 97 °C -45
    SAE-class 0W-20
    TBN D2983 gKOH/kg 10,46
    Dynamic Viscosity at -35 °C D 5293 CP 6150
    Viscosity at 100 °C D 445 Cst 8,40
    Viscosity at 40 °C D 445 Cst 45,60
    Viscosity index D 2270 162

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cngplt C kullanıcısına yanıt
    Kullanım kitapçığında yazan SAE değerinde ACEA A3/B4 onaylı yaglar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fell on Black Days F kullanıcısına yanıt
    Xclean Efe.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap icin cok tesekiur ederim. Petrol ofisi 0 20, mannol ve eneos arasinda degerlere bakarak hsngisni tercih etmeliyim?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanım kitapciginda vw onayları belirtilmis sae normu belirtilmemis acea a2 veya a3-96 olarak belirtilmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cngplt C kullanıcısına yanıt
    Piyasada bulunan a3/b4 yağlar.

    Shell Helix Ultra 5w30
    Mobil1 0W40(Sarı kapak)
    Motul Xcess 5w40

    Benim tercihim yaşından ve iklimden dolayi mobil1 0w40 olurdu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 10 Şubat 2020; 12:49:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tavsiyeniz ive cevaplarınız icin cok tesekkur ediyorum fakat 10w40 dan 0w40 a gecis yapmak riskli olacağını düşünüyorum bilemedim açıkçası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Hocam LiquiMoly LEICHTLAUF 5W-40 için baktığımda tam sentetik değilde sentetik yazıyor kutunun üzerinde. Tam sentetik diye düşünmüştüm ben. Sıkıntı olurmu sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 logan 1.5 dci euro 4 için hangi yağı tercih edeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: codeThoreau

    Xclean Efe.
    Teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • cngplt C kullanıcısına yanıt
    Neden böyle bir risk ön görüyorsunuz ?

    Motor sicakken yine 40 değerinde yağ.
    Motor soğukken daha iyi yağlayan bir yağ.

    Çok çekinecek bir durum yok. İlk dönem gözlemlersiniz. Muhtemelen ilk 2000km 'de yarim ile 1 litre bir azalma olur. Geçiş nedeniyle.

    Sonra bakarsiniz devam ediyor mu ?
    Sağlıklı bir motorsa etmez, ederse o zaman 5w40'a geçersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 10 Şubat 2020; 15:41:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 665666667668669
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.