Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (638. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 636637638639640
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Mckhan kullanıcısına yanıt
    Yazılım motor içi sıcaklığı 7C gibi arttırır. Bunun yağ sıcaklığına da etkisi olur.
    100C yağ çalışma sıcaklığıdir, 80den 130°C'lere kadar çıkabilir. Ancak 100C'de genel olarak kalması gerekir,
    Bu değerin 100 yerine 107°C olduğunu ve performansli kullanim esnasinda 130'lari biraz geçtiğini düşünelim.
    Yağ daha çabuk eskiyecektir ayni zamanda HTHS değeri de yüksek olmalıdır.

    Leichtlauf Hightech F10 yazilimli 5.20'de kullandığım(kardeşimin) bir yağ soğuk degerleri biraz kis şartları icin zor.
    Evet belki çalışma sıcaklığında 1-2mm2/s viskozite farkı olabilir ancak soğuk çalıştırmada yağın daha hızlı olmasi gerekir.
    Bunun yerine Motul X-max 0w40 kullanılması ve 7500km'de bir yağ değişim yapilmasi daha uygun olur.

    Yağı sıcaklık değişimleri asidite eder, bununla birlikte yağ eskir.

    Bu nedenle özellikle yazilimli araçlarda ek yağ sogutma kullanmıyorsanız yağın değişim araliklari olanin yarisi olmalıdır.




  • Antalya'da ikamet ediyorum yaz aylarında maksimum 110 108c aralığını gördüm arabayı performansli kullanınca bununda yağ değişimi diğer araç gibi her 10k da bir yapıyorum ama sürekli performans odaklı kullanmıyorum günlük kullanım yüzde 90 civarında
  • K7M motorlu R19'a 5w40 kullanmaya başladım daha memnunum millet her türlü araca 10w40 dayamaya alışmış hafta sonu sanayide crdi motorlu getz'in birine sahibi 10w40 yağ almış gelmiş onu koyuyorlardı ondan sonra turbo cortladı mı bu araba kötü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mckhan

    Antalya'da ikamet ediyorum yaz aylarında maksimum 110 108c aralığını gördüm arabayı performansli kullanınca bununda yağ değişimi diğer araç gibi her 10k da bir yapıyorum ama sürekli performans odaklı kullanmıyorum günlük kullanım yüzde 90 civarında
    Hemşerim Shell kullan Shell

    Shell in yağ bulucusunu kullanıp ne diyorsa oradan devam :)
  • Motor ic sicakligini 7c arttirir savi cok yanlistir.İc sicaklik,piston ustu harareti yuzlerce derecededir normal kullanimda dahi.Ve 7 c nin hicbir hukmu yoktur.Anlamazsiniz bile.Motor sicakligi olarakta fark yaratmaz yag sicakligi olarakta hadi 1c diyelim yukariya atar.

    130c yag sicakligi yarginizda cok iyimser bir kullanim senaryosunu yansitiyor.Acin Best motoring i bakin dayaniklilik yarisina.Nsx 5/30kullaniyor,m3cls 10/50 veya 60 kullanmakta.4 tur icinde yag sicakligi 140 lara yaklasiyor,130 lardan itibaren yavas yavas performans kaybetmeye basliyor araclar.Belirttigim sicakliklarda ayak surumeye devir cevirmemeye basliyorlar.

    O neden ile yol araclarinda kabul edilecek degerler 115c civarlari olmakta.Normal kullanimlardada 100c lerde seyretmekte iken belirttiginiz rakamlar biraz romantik kaciyor.

    Kolay gelsin.
  • Selamlar 2009 Honda jazz manuel için 5-40 veya 5-30 hangisi mantıklı..mobil super 3000 5-40 kullandım son bakımda..eneos veya motul tavsiye edilmişti daha önce..ustayı aradım eneos 5-30 kullanıyoruz dedi 5-40 da ısrar edeyimmi fark varmı..birde aracımın 5 yıldan fazla fren hidrolik yağı değişmedi sadece ekleme yapıldı az eksilmiş diye..kitapçık 3 yılda bir değiştirmeyi yazıyor teşekkürler
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    1. Yaklaşık 7°C. "Hissedersiniz " yazdığımı hatırlamıyorum. Ayrıca karışım oranları değiştiğinde elbette isinacaktir. Nasil 1°C olduğunu iddia ediyorsun?
    Yakıt karışımını ve basıncı arttırdığında yanma odasi sıcaklığı ve dolayısıyla sistem sıcaklığı artar. Soğutma sıvısı bunu abaorbe edebilir ancak yağ soğutucusu eskisinden daha sicak olacaktır. Bu stage1'de ortalama gündelik kullanımda 7C gibi yaklaşık bir deger artar. Araç yağ sıcaklığı gosteriyorsa kontrol edilebilir.

    2.Gündelik kullanımda. Arabanda varsa Açarsın yağ değerlerine bakarsın.
    Zaten Sürekli Performansli kullanım yapiliyorsa Ya da trackday eventi varsa yaği event sonunda degisirsin. 300V öneriyor olurdum öyle bir durumda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 1 Kasım 2019; 12:41:4 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildirayy

    Selamlar 2009 Honda jazz manuel için 5-40 veya 5-30 hangisi mantıklı..mobil super 3000 5-40 kullandım son bakımda..eneos veya motul tavsiye edilmişti daha önce..ustayı aradım eneos 5-30 kullanıyoruz dedi 5-40 da ısrar edeyimmi fark varmı..birde aracımın 5 yıldan fazla fren hidrolik yağı değişmedi sadece ekleme yapıldı az eksilmiş diye..kitapçık 3 yılda bir değiştirmeyi yazıyor teşekkürler
    japon arabalar genellikle 0w numara yağ kullanır.
    ben mesela yaris ve avensis de 0w20 kullanıyorum.
    sizin 100 bg 1.4cc jazz-2 aracınız için 0w30 öneriliyor.
    fren hidrolik yağını; fren balatası değişeceği zaman değiştirebilirsiniz.
  • Ben sizden cesaret alip 1c dedim.Bu isin latifesi.600-700 c lik motor sicakligi,benim degimimle piston ustu sicakligi var iken 7c asla hissedilmez.Yag sicakligi 7c gibi bir kelam etmissiniz sonradan ki ilk mesajda bu yoktu.Bu su kaldirir.Benim 1c cikarimida sizin 7c motor sicakligina binaen soyledigim bir deger.

    En basta soyledigim sizin ikinci mesajda yag sicakligi olarak belirttiginiz sekilde bir rakam yazsa idiniz durumu aciklamak icin bir mesaj yazmazdim.

    Dedigim gibi bircok degisken var iken kesin su kimse diyemez.Best motoringte an be an motor suyu ve yag sicakliginin degisiminin ne kadar dramatik oldugu,hangi durumda nasil degistigi ve araclari etkiledigi ortada iken bu cikarimlar biraz bulanik suda balik avlamaktir.

    Kolay gelsin.
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Neyse sorun değil kasit ettiğim yağ sıcaklığı asidite olmasi ile (yağ ömrü ile alakalı)
    Alintiladiginiz mesajda 107derken bunu kasit ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    japon arabalar genellikle 0w numara yağ kullanır.
    ben mesela yaris ve avensis de 0w20 kullanıyorum.
    sizin 100 bg 1.4cc jazz-2 aracınız için 0w30 öneriliyor.
    fren hidrolik yağını; fren balatası değişeceği zaman değiştirebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler.. geçen yıl baltalar değişti.israrla fren hidrolik yaginida değiştirmek istiyorum dedim usta gerek yok ekleme yaparız dedi...makina ile oluyormuş sanirim... makina yok diye yağı değiştirmedi..frenlemede sorun yok ama tavsiye 3 yıl olunca insan endişeleniyor açıkçası sorun olur diye..0 ile başlayan yağlar pahali zaten yılda Max 3000 km yapıyorum..10-40 dan mobil 5-40 geçtim öyle devam etmeyi düşünmüştüm..ama marka eneos olarak.. teşekkürler...




  • yildirayy Y kullanıcısına yanıt
    Motorda yazılım veya turbo varsa veya lpg li ise veya taksi-dolmuş misal yoğun şartlarda
    saatlerce çalışıyorsa ozaman 40 numara yağ kullanılabilir.
    yoksa basit standart kullanıcı için 30 numara yağ gayet yeterlidir.
    motor tahrişlerinin büyük çoğunluğu ilk dakikalarda motor soğukken olur. sıfır numara yağ bu tahrişleri korur.
    10 numara yağ ise vay haline motorun.
  • İyi gunler.
  • Merhaba
    Aracım megane 4 2017 model benzin+ lpg li 36.500 km de.
    Aracım ilk 10 bin bakımında 10w40 castrol magnetec yağ, 20 bin bakımında elf 5w40 yağ ve 32 bin bakımında ise shell helix ultra 5w30 yağ kullanıldı.

    Aracımda ilk 10 binde yağ eksiltme yoktu. Standart şehir içi kullanımdı. Fabrika dolum yağı vardı. 5w30 bir yağ olduğu söyleniyor. Sonbaharda kullanıldı.

    10 bin ile 20 bin arasındaki castrol yağ ise 500 gr eksiltti. Standart şehir içi kullanım denilebilir. Sadece 1000 km uzun yol yapılmıştır. Kışın kullanıldı.

    20 bin ile 32 bin arasında elf yağ ise 500 gr eksiltti. Şehir içi ve şehir dışı kullanımlar ve yüksek devirli kullanıldı. Toros dağlarındaki rampalarında yüklü araba ile 3000 km yaptı. Toplamda 6.000 km şehir dışı ve devirli sıkıştırarak kullanıldı. Yazın kullanıldı ve şehir dışı antalya sıcağında kullanıldı.

    32 bin ile 36.500 km arası shell helix ultra 5w30 yağ kullandım. 2.000 km şehir dışı ve 2.500 şehir içi kullanıldı. Sonbaharda kullanıldı ve 750 gr eksiltti.

    Özetle, 10w40 yağ ustanın büyük hatasıydı ve kötü bir tecrübe oldu. 5w40 elf yağ ise dayanıklıydı bence. Araba çok zor şartlarda lpg ile kullanıldı. 5w30 shell yağ ise arabayı sessizleştirdi ve daha atik hale getirdi, arabayı rahatlattı.

    Lpg li aracımla 3000 devirde vites değiştirmekteyim. Bazen 3.500 devirlerde vites değiştirdiğim oluyor. 140 ve üzeri çıktıgımda aracı benzine alıp kullanıyorum.

    5w30 yağ aracıma ince geldi ki 750 gr eksiltti.
    Aracım şehir içi kullanımda lpg de eksiltmiyor ancak uzun yolda lpg de eksiltiyor. Bunu tespit ettim.
    Senede 3-4 defa uzun yola çıkıyorum. Bir senede uzun yol 12 bin km yapıyorum diyebilirim. Şehir içi ve dışı toplamda da 30 bin senede yapıyorum.

    Şu durumda 5w40 yağa 42.000 bakımda geçmeyi düşünüyorum.
    Shell helix ultra 5w40 ile motul 8100 xcess 5w40 arasında kaldım.
    Shell parlama noktası 242 , motul ise 230. Motul hths 3.8, shell bilmiyorum. Shellin bu yağını ferrari de kullanıyor.

    Sizce hangisini seçmeliyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burberrys42 -- 1 Kasım 2019; 20:32:13 >




  • Burberrys42 B kullanıcısına yanıt
    Aracınızın AFR ayarı doğru mu ?

    Benzin'de ve LPG'de kullanim tüketim ortalamalarinizi yazabilir misiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 1 Kasım 2019; 21:29:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Aracınızın AFR ayarı doğru mu ?

    Benzin'de ve LPG'de kullanim tüketim ortalamalarinizi yazabilir misiniz ?
    Aracıma lpg kiti takıldıktan sonra afr ayarı yapıldı.
    Şehir içi 7.5 - 8 Litre arası , şehirlerarası 5.5-6 lt arası benzin tüketimi oluyor.
    Şehiriçi 9-9.5 litre arası, şehirlerarası 6.6-7 lt arası lpg tüketimi oluyor.
    Lpg 32 litre alıyor. Şehiriçi en az 350 km gidiyorum. En fazla 365 km. Şehirlerarası ise en az 400 km , en fazla 460 km gidiyorum.
  • Burberrys42 B kullanıcısına yanıt
    5w40 Shell ultra en düşük NOACK değerine sahip (TR için bu kalınlıkta). Bu sebeple bunu kullanmanız daha doğru olacaktır. Ben onu öneririm. Onay ve sertifikaları da oldukça iyi.
    Referans olarak pennzoil ile shell'i bir tutuyorum:
    https://prodepc.blob.core.windows.net/epcblobstorage/GPCDOC_X_cbe_24855_key_140007500286_20130123090_5.pdf
    https://prodepc.blob.core.windows.net/epcblobstorage/GPCDOC_Local_TDS_Australia_Shell_Helix_Ultra_5W-40_(SN_CF_A3_B4)_(en-AU)_TDS.pdf


    Yakıt değerleriniz gayet iyi, İstanbul için benim değerlerim şehiriçi 10lt lpg ile 100km, şehirlerarasıysa 6.5lt/100km. Kendi aracımı referans alırsam değerleriniz gayet normal ve ayarlarınız iyi duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 1 Kasım 2019; 22:35:18 >




  • Burberrys42 B kullanıcısına yanıt
    Sorun yok
    İkisi de olur
  • Piyasada sahte motor yağı olduğu söyleniyor, internetten ya da bir dükkandan aldığımız castrol, elf, shell vb 5 litre yağın orjinal olduğunu nasıl anlarız. Orjinal yağ almanınn en garanti yolu nedir, yetkili servis hariç?
  • Lpg li araçların yağ eksiltmesi normal midir?
    40 derece havada , araçta 4 kişi bagaj full , toros dağlarında sürekli rampa çıkmak için 4.000-5000 devir çeviriyorsunuz lpg ile.
    Bana normal gibi geliyor ,sizin görüşleriniz nedir?
  • 
Sayfa: önceki 636637638639640
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.