Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (572. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.862.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 570571572573574
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Yaşı ve km si biraz ileri araçlar için biraz daha kalın yağ kullanın aynı şekilde hava sartlarinada bağlı kitapçığa bağlı kalmak sadece genç araçlar için geçerli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    Aracım 2006 Kia Cerato 1.5 Crdi D4FA

    Arkadaşlar 1.5 crdi motorda servis kitapcıgında 5w-30 , 10w-30 ve 15w-40 önerilmiş. Ben Motulx-Clean Fe 5w-30 yağ koydum aracıma ancak sabahları ilk çalıştırmada kısa süreligine cok sarsıntılı çalışmaya başladı . Servis kitacıgına baktıgımdada bunun nedenini yanlış viskoziti olarak göstermiş. Hyundai- kia forumlarındada genel olarak 5w-30 un ince geldigi için kolay pompalanamadıgını söylenmiş , ancak 5-30 un akışkanlıgı 10- 40 a göre daha fazla, ilk marşta daha rahat çalışması gerekirken neden daha sarsıntılı çalıştı acaba . Ancak bir iki dakika sonra ısınınca hiç bir sıkıntı yok saat gibi.

    Birde aracıma daha önce hep 10-40 yağ konulmuş ben ben hiç motor temizligi yapmadan 5-30 koydugum için karıştımı içinde acaba biraz yağlar. Cünkü 5,3 lt yağ alması gerekirken 5 lt de fullendi.

    Bir diğer aklıma takılanda turbo sorunu, normalde olması gereken; kalın yağ ince turbo kanallarından tam geçemeyip iyi yağlama yapamadıgı için turbolarda arza çıkarır. Ancak hyundai-kia forumda ise tam tersi 5-30 yağ turboda problem çıkarttıgını söylüyorlar Sae40 yağlara göre.nedenini ise bizim turboların cok yüksek devirde çalışıp 5w-30 un gene ince geldigi için tam yağlayamadıgı. Hakkatende 5-30 koyunca turbodaki siren sesim arttı malesef. Ama bu gene eski yağ ile karıştıgı içinmi bilemiyorum.



    Koydugum yağın tecnical datası;

    https://oilgroupbg.com/pdf/motul/motul-8100-X-clean-FE-5W30.pdf



    Şimdi Motul X-cesa 5w40 yağa geçmeyi düşünüyorum sırf bu sebepler yüzünden yoksa 5w-30 x-clean fe yi temizleyiciyle koyup bir daha şans versemmi?
    Araç katalogunda bulundugunuz iklim sıcaklıgına göre yag tavsiyesi yazar.

    Motul yag seçicisine göre kullanmanız gereken;

    6100 SYNERGIE+ 10W-40 veya 2100 POWER + 10W-40

    https://www.motul.com/tr/tr/lubricants/recommendations/9683b167879f65b374befc0447a068d3?type_name=Cerato+%2F+Spectra+1.5+CRDi+%282005-2007%29

    Shell göre ;

    Shell Helix Ultra 5W-30 veya Helix HX8 Synthetic 5W-30

    https://www.shell.com.tr/motorists/oils-lubricants/lubematch.html#iframe=L3RyL3RyL2VxdWlwbWVudC9jYXJzL2tpYS9jZXJhdG9fMV81X2NyZGlfc2Fsb29uX2Q0ZmFfNzVrd19jZXJhdG9fRUZ0OFBsaVdy

    Total göre;

    https://www.total.com.tr/tuketici/hizmetlerimiz/total-yag-danismani

    Liqui moly ;

    http://www.liquimoly.com.tr/servis/yag-rehberi/


    Vizkozite degiştirmişsiniz.Daha önce 10w40 kullanıldıgı için motor ona göre alışmış.Kitapçıkta ki hava şartlarına göre 5w30 kurtarıyorsa kullanabilirsiniz.

    Turbolar zaten yüksek devirde çalışıyor.Bu sadece sizin aracınız için geçerli bir durum degil.5w30 yag zararlı olsa neden kitapçıga yazsınlar.Yaşadıgınız iklim koşullarına göre vizkoziteyi kitapçıga göre belirlersniz.Birde yag spefikasyonları var.




    bulundugunuz iklim 10w40 için uygunsa daha önceden bu yag kullanıldıgı için 10/40 iyi bir seçim.Ama 5w30 geçmişsiniz bir bakım boyunca kullanın yag eksiltme olmazsa motorun sarsıntısı düzelirse mesele yok.

    Motul bile sitesinde 10w40 önerirken neden 5w30 seçtiniz.5w30 bir sorun olacagını sanmıyorum ama bir problem yokken viskozite ile oynamayın.Sarsıntı olayı muhtemelen düzelir.


    Alternatif olarak yetkili servise birsorun onlar ne kullanıyormuş.
  • alembizim kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim yorumunuz ve emeginiz için. Burdaki bilgili arkadaşlara sorarak seçmiştik ayrıca avrupa sitesinde motul aynı araca 5w-30 da önermiş. Ülkeden ülkeye yağ seçicisi değişiyor sanırım.

    Hocam birde motor alışmış lafını cok duyuyorum onu acabilir misiniz acaba? Cidden meraktan soruyorum. Cünkü sonuçta bu insan değilki alışsın uyum sağlasın belli ölçülerle üretilmiş motor bloğu. 10w-40 yağla yağlandıgı için piston aralıklarımı genişledi 80 bin km de bu tip birşeymi oluyor acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi modifix06 -- 11 Ocak 2019; 16:46:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    Teşekkür ederim yorumunuz ve emeginiz için. Burdaki bilgili arkadaşlara sorarak seçmiştik ayrıca avrupa sitesinde motul aynı araca 5w-30 da önermiş. Ülkeden ülkeye yağ seçicisi değişiyor sanırım.

    Hocam birde motor alışmış lafını cok duyuyorum onu acabilir misiniz acaba? Cidden meraktan soruyorum. Cünkü sonuçta bu insan değilki alışsın uyum sağlasın belli ölçülerle üretilmiş motor bloğu. 10w-40 yağla yağlandıgı için piston aralıklarımı genişledi 80 bin km de bu tip birşeymi oluyor acaba?
    Yag viskozitesi konusunda kitapçıkta tam olarak ne yazıyor resim çekerseniz yada hangi sıcaklıklarda hangi yag istiyor.

    Sıfır bir araçta motorun ilk çalışma sesi ile 10.000km sesi bir degil mesela.Motor çalıştıkça parçalar birbirine uyum saglıyor.Motorda parçaların arasına yag doluyor ki sürtünme azalsın.

    Sizin araçta 10w40 yag kullanılmış parçalar ona göre alışmış yagın akışkanlıgı belli.Siz şimdi daha ince bir yaga geçince ilk başta böyle bir fark olmuş.

    Olması gerekenden kalın yag kullanırsanız yeterince yaglama tam olmayacagından bir süre sonra motor rektefiye ister.Olması gerekenden ince kullanırsanız da yine sorunlar olur yag yakar.Ama sizin ki böyle bir sorun degil.

    Motor ısınınca geçiyor demişsiniz.Motorun sogukken bir miktar sesli çalışması normal olabilir ama sarsıntı normal düzeyde mi yoksa bir sorun var gibi mi?

    Yag seçiminde yaşanılan bölgenin iklim sıcaklıgı,yag viskozitesi ve araç üreticisinin yag için istedigi spefikasyonlar çok önemli.


    Mesela bende araç için 5w30 yag kullanıyorum ama VW 504/507 onayı istiyor.Buda belli yaglarda var.Mesela motul xclean+ mobil1 esp,castrol edge ll gibi yaglarda varken motul xclean efe'de yok yuada 8100 econergy 'de yok.


    Bir de şöyle bir durum var daha önceden 10w40 hangi marka kullanıyordunuz?Mesele izin araçta castrol motul'dan daha iyi sonuç verebilir gibi.Bunu denemek lazım yada diger kullanıcılara sormak lazım.Motul bir tane 5w30 yok.

    10w40 memnunsanız ya öyle devam edeceksin yada bekleyin en azından 1 bakım böyle gitsin.Ayrıca yag eksiltme var mı arada bir kontrol edin.Aysında böyle bir problem olmaması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 11 Ocak 2019; 18:57:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bediboy

    Arkadaşlar benim aracım FIAT GRANDE PUNTO 1,4 benzin/lpg 2007 model 114 bin km de. 5w40 castrol kullanıyorum yarın yağ değişimine gideceğim başka öneriniz tavsiyeniz var mı ?
    Fiat petrona selenia yag öneriyor.Castrol ne kullanıyorsunuz edge mi? Birde araç kitapçıgında yazan yag için gerekli spefikasyona göre yag seçin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 11 Ocak 2019; 19:5:56 >
  • alembizim kullanıcısına yanıt
    https://i.hizliresim.com/pbEn7a.jpg



    https://i.hizliresim.com/RrQDaR.jpg



    Hocam Kitapçık bu şekilde. Dedigim gibi Servis kitapçıgında ise ilk çalıştırmada kısa süreli Sarsıntıyı Yanlış yağ Viskozitisi yüzünden oldugu yazılmış. Ankara şuanda eksi dereceleri görüyor. yağda kitapçıga uygun. Ancak bende anlamadım neden böyle. Daha önce sanayi esnafı büyük ihtimal castrol 10-40 koymuşlardır diye düşünüyorum. Ya sizin dediginiz gibi araba artık 10w-40 alıştı yada bu 10-40 yağdan 5w-30 tam sentetik yağa geçerken engin flush kullanmadıgım için içerde bir nebze eski yağ ile karışma oldu ve özelligi bozuldu .
  • modifix06 kullanıcısına yanıt
    kitapçıkta da yazdığı üzere b4 ve üstü istenmiş siz c2-c3 koymuşsunuz. hiç olmazsa A5-B5 eco-nergy koysaymışsınız.
  • Fade to Black kullanıcısına yanıt
    Hocam kusura bakmayın benim bu sınıflandırmaları pek kafam almıyor. Şimdi tablo olarak şöyleymiş ;



    Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması:



    A1/B1 : Viskozitesini koruma özelliği CCMC G-4 ile CCMC PD -2 limitlerini aşan yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli motor yağı.

    A2/B2: Genelde CCMC G-4 ve CCMC PD-2 oksidasyon kararlılığı G-5 e eşdeğer, viskozitesini koruma özelliği gelişmiş konvansiyonel motor yağıdır.

    A3/B3: Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-5 ile CCMC PD-2 limitlerini aşan, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen, düşük tüketimli yüksek performanslı motor yağıdır.

    A3/B3/B4: A3/B3 ilave olarak direk enjeksiyonlu motorlar için revize edilmiş motor yağıdır.

    A5/B5: Yüksek performans, düşük viskoziteli ve sürtünmeli özeliklerde uzun yağ değiştirme periyoduna sahip indirek ve direk enjeksiyon yakıt ekonomisi sağlayan motor yağıdır.



    Özel Filtre Donanımlı Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması:



    C1: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B5 şartnamesini sağlayan, düşüksülfatlanmış kül, fosfor (0,05% max), kükürt özellikli ve 2,6/2,9 HT/HS şartlarını karşılayan yakıt tasarruflu motor yağı.

    C2: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B5 şartnamesini sağlayan orta seviyesülfatlanmış kül, fosfor (0,07%-0,09%),kükürt özellikli ve 2,9 HT/HS şartlarını karşılayan yakıt tasarruflu motor yağı.

    C3: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B4 şartnamesini sağlayan, orta derecesülfatlanmış kül, fosfor (0,07%-0,09%), kükürt özellikli ve 3,5 HT/HS şartlarını karşılayan, MB 229,31 şartnamesi ile uyumlu motor yağı.



    Bu durumda C2/c3 B5 ve B4 şartnamesini sağladıgı için B4 'ten üstün olmuyor mu? Dedigim gibi bu sınıflandırma işlerine pek anlam veremiyorum. Koydugum yağ 3,5 HTHS değerine sahip.
  • C sınıfını dpfli araçlar için falan diye biliyoruz.yağın filtreleri tıkamaması için bazı özelliklerini azaltıyorlar. b4'ün üstü b5 olur diye düşündüm. zaten mesela A5/B5 diye geçer ama B5/C3 diye geçmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    https://i.hizliresim.com/pbEn7a.jpg



    https://i.hizliresim.com/RrQDaR.jpg



    Hocam Kitapçık bu şekilde. Dedigim gibi Servis kitapçıgında ise ilk çalıştırmada kısa süreli Sarsıntıyı Yanlış yağ Viskozitisi yüzünden oldugu yazılmış. Ankara şuanda eksi dereceleri görüyor. yağda kitapçıga uygun. Ancak bende anlamadım neden böyle. Daha önce sanayi esnafı büyük ihtimal castrol 10-40 koymuşlardır diye düşünüyorum. Ya sizin dediginiz gibi araba artık 10w-40 alıştı yada bu 10-40 yağdan 5w-30 tam sentetik yağa geçerken engin flush kullanmadıgım için içerde bir nebze eski yağ ile karışma oldu ve özelligi bozuldu .
    Sogukta 5w30 daha iyi.En iyi yakıt tasarrufu için 5w30 önerilmiş.Yazın hava sıcaklıgı 40 derece olmadıgı sürece en iyi seçim 5w30.

    Seçtiginiz yagda sertifikasyon olarak sorun yok.

    aslında alternatif olarak 5w40 da olabilir.

    Bence diger yag bakımına kadar sorununuz çözülür.Kaç km kullanıyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 12 Ocak 2019; 1:48:13 >
  • alembizim kullanıcısına yanıt
    hocam sertifakasyonlar Doğrumudur yani bende onları araştırmaya başladımda cünkü bir üstte arkadaş uyarınca. Yani c2/c3 yağlar b4/b5 spesifikasyonlu araçlara da uyuyor mu?

    1500Km kadar kullandım hocam ama sabahları araca marş vermeye çekinir oldum artık cidden .

    hem 5w-30 olupta hemde Acea B4 ü sağlayan şu yağı bulabildim şimdilik. Mobil castrol dahil baktım:

    https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P003545/8541-LeichtlaufHC75W-30-17.0-en.pdf

    Motul'de de x -cess var ama o 5w-40. Büyük ihtimal x-Cess 5w-40 a geçiş yapıp deniycem yakında ama buda pahalı bir deney olucak ; engine flush (50tl) + 220 Tl (yağ) + 60 tl filtre



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi modifix06 -- 12 Ocak 2019; 1:53:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    hocam sertifakasyonlar Doğrumudur yani bende onları araştırmaya başladımda cünkü bir üstte arkadaş uyarınca. Yani c2/c3 yağlar b4/b5 spesifikasyonlu araçlara da uyuyor mu?

    1500Km kadar kullandım hocam ama sabahları araca marş vermeye çekinir oldum artık cidden .

    hem 5w-30 olupta hemde Acea B4 ü sağlayan şu yağı bulabildim şimdilik. Mobil castrol dahil baktım:

    https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P003545/8541-LeichtlaufHC75W-30-17.0-en.pdf

    Motul'de de x -cess var ama o 5w-40. Büyük ihtimal x-Cess 5w-40 a geçiş yapıp deniycem yakında ama buda pahalı bir deney olucak ; engine flush (50tl) + 220 Tl (yağ) + 60 tl filtre
    Acea a serisi benzinli,b serisi dizeller için şartlar.

    Euro 4 ve sonrası için C serisi geldi buda Saps degerleriyle ilgili.

    Aldıgınız yagda c2/3 sertifikası var b4 kapsıyor sorun yok.

    1 dakika rölantide çalıştırınca sarsıntı düzeliyor mu? Aşırı bir sarsıntı mı var stop edecek gibi?

    Son çare 10w40 dönmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    hocam sertifakasyonlar Doğrumudur yani bende onları araştırmaya başladımda cünkü bir üstte arkadaş uyarınca. Yani c2/c3 yağlar b4/b5 spesifikasyonlu araçlara da uyuyor mu?

    1500Km kadar kullandım hocam ama sabahları araca marş vermeye çekinir oldum artık cidden .

    hem 5w-30 olupta hemde Acea B4 ü sağlayan şu yağı bulabildim şimdilik. Mobil castrol dahil baktım:

    https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P003545/8541-LeichtlaufHC75W-30-17.0-en.pdf

    Motul'de de x -cess var ama o 5w-40. Büyük ihtimal x-Cess 5w-40 a geçiş yapıp deniycem yakında ama buda pahalı bir deney olucak ; engine flush (50tl) + 220 Tl (yağ) + 60 tl filtre
    x-Cess 5w-40 gibi bir yaga gerek yok aracınız için.Çok pahalı olur.
  • alembizim kullanıcısına yanıt
    Yok hocam yavaş yavaş normale dönmeye başlıyor diyelim. evet son çare malesef 10-40 olabilir ama ondan önce bir 5w-40 deniycem. İkiside 5w ama genede bir denemek istiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    Yok hocam yavaş yavaş normale dönmeye başlıyor diyelim. evet son çare malesef 10-40 olabilir ama ondan önce bir 5w-40 deniycem. İkiside 5w ama genede bir denemek istiyorum
    Önce ustanıza gösterin.Derse yagdan o zaman xcess yerine Mobil Super 3000 5W-40 daha ucuz olacaktır.Olmadı ELF Evolution 900 SXR 5W-40 bakın.Öncelik mobil olsun.ACEA A3/B4 onayı var.

    bence engine flush atıp tekrar 5w30 koysanız düzelir.5w30 ile 5w40 arasında soguk çalışmada bir fark yok.


    Kitapçıkta bile 5w30 önermişler.5w40 çok tercih edilmiyor seçenekte az.Ya 5w30 yada 10w40.

    10w40 memnun degil miydiniz?
  • alembizim kullanıcısına yanıt
    Şahsen şu havalarda 5-30 kullanabilirsin yazs dogru havalarin sicak oldugu mevsimlerde yani haziran gibi 10-40 kullan derim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    Fiat petrona selenia yag öneriyor.Castrol ne kullanıyorsunuz edge mi? Birde araç kitapçıgında yazan yag için gerekli spefikasyona göre yag seçin.

    Alıntıları Göster
    Evet sarı kutuda olan edge kullanıyorum cumartesi değiştirdik yağı memnunum :)
  • modifix06 kullanıcısına yanıt
    Hocam 1.5 crdi accent era kullanıcısıyım attığınız yağı kullanıyorum.Bu yağa petronas 5w40'dan geçtim motorun sesi arttı ben memnun kalmadım.


    Bende çok uzun süre araştırdım bulabilirseniz shell helix ultra 5w-30 a3/b4 yağ alın geçen hafta baktığımda 4+1 litre şeklinde internette mevcuttu.Bir daha ki bakımda bende shell'e geçeceğim.

    Ben liqui moly almadan önce bu shell yağı çok araştırdım trakya bölgesinde ki bütün yetkili satıcılarıyla iletişime geçtim hiç birinde yoktu getirtmeye sıcak bakmadılar koli şeklinde geliyor bana 1 tane verecekler gerisi adamın elinde kalacak diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bnym97 -- 14 Ocak 2019; 16:27:56 >
  • Hocam merhaba ,

    2016 Ford Ranger 2.2 TDCI (DPF) aracım var ve yağ değişimi gerekiyor , her bir usta farklı bir model öneriyor. Sizden öneri alabilir miyim ?

    Kullanıcı kitapçığında yazan ;



    Dizel düşük sülfür içerikli-5w30

    Wss-m2c-913-c

    Wss-m2c-913-d



    Dizel yüksek sülfür içerikli-5w30

    Wss-m2c-921-a

    Wss-m2c-913-d



    Cevabınızı bekliyorum, teşekkür ediyorum .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -s-laughter -- 17 Ocak 2019; 2:15:58 >
  • bnym97 kullanıcısına yanıt
    Hocam bende sadece soğukken ses artışı var sizde nasıl durum? Bizim araçlarda 5w-30 un neden ses yaptıgını bende anlamış değilim. Kitapçık önerisi ama herkes ya turboyu bozuyor yada uymuyor diyor. Ben x-cess 5w-40 a geçicem hocam yazda yaklıştıgı için. Siz shellden memnun kalırsanız öbür kış deneyebilirim belki, ama shelle de tbn değeri yazmadıgı ve türkiye dolumu oldugu için tam güvenemiyorum. Ama teknik özellikleri bakımından motul x-clean fe ye cok benziyor hths ve viskocity değerleri. Tabi ben yurt dışı kaybaktan teknik özelliklerini bulabildim birde türkiye sayfasında bulamadım.
  • 
Sayfa: önceki 570571572573574
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.