Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (563. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.864.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 561562563564565
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Ne yazık ki bildigim kadarıyla bu motor icin gerekli olan rn0720 - Acea c4 uyumlu SAE 0w30 Yağ yok. ACEA C4 DPF kisitlari geregi SAPS Kullenme oranin0.5%'den küçük olmalı. Benim size onerebilecegim 0w30'lar 0.7% kullenme seviyesinde.



    "LiquiMoly toptec 4400 5w30 " soğukta degerleri oldukca iyi, ve rn0720 onayi var. Bu yağ varken 0w30 kullanmak elbet farklidir ama rn0720 onayi icin riske etmeye degmez.


    Çok soğuk iklimdeyseniz "Shell ultra helix ect 0w30 c2/c3 " size onerebilecegim 0w30 yag olur. Ama yukarida yazdığım rn0720 DPF kisiti nedeniyle çekiniyorum. Motorunuzun isinmayacak kadar soğuk iklimlerde isinma kolay olmayacağı icin kullenme orani 0.1% telafi edecek kadar az olabilir 3 periyod ust uste kullanirsaniz dpf doluluk orani artacaktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 11 Kasım 2018; 20:28:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Karşılaştırmanın saglikli olabilmesi icin yukarida önerdiğim iki yağı karsilastiriyorum.



    Properties Method Shell Helix Ultra ECT C2/C3

    0W-30

    Kinematic Viscosity @1000C cSt ASTM D445 11.90

    Kinematic Viscosity @400C cSt ASTM D445 58.70

    Viscosity Index ASTM D2270 204

    MRV @-40C cP ASTM D4684 18 900

    Density @15C kg/m3 ASTM D4052 838.0

    Flash Point 0C ASTM D92 226

    Pour Point 0C ASTM D97 -51







    Toptec 4400

    ifikationen und Freigaben

    ACEA C4-08

    Renault RN 0720

    LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die

    folgende Spezifikationen gefordert werden:

    MB 229.51

    TECHNISCHE

    DATEN Viskositätsklasse : 5W-30

    Viskosität bei +40°C : 66 mm²/s DIN 51562

    Viskosität bei +100°C : 11,6 mm²/s DIN 51562

    Viskositätsindex : 172 DIN ISO 2909

    Pour Point : - 36 °C DIN ISO 3016

    Asche, Sulfat : < 0,5 g/100g DIN 51575

    Basenzahl : 7,2 mg KOH/g DIN ISO 3771

    High Temperature/

    High Shear Viskosität : > 3,5 mPa x s ASTM D 4683

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • NextMove kullanıcısına yanıt
    İlla 10w40 diretiyorlar 😁

    5w40 düşünüyorum. Biri 5w30 önerdi fakat motor yaşlı 2000 model araç sonuçta. 164bine benzinde gelmiş lpg ben taktırdım. Geçmişini bilmiyorum.

    Motul da biraz pahali geldi.

    Bunlarda kitapçık.


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_bozkurt -- 11 Kasım 2018; 20:44:24 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • by_bozkurt kullanıcısına yanıt
    Siz bilirsiniz.mobil1 0w40 fs de bir alternatif olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 11 Kasım 2018; 21:10:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son zamanlarda cok fazla mükerrer e düşen yağ konusunda yorum yaptim. Forumda belli bir kitle de ulastirmayi hedeflediğim yağ nasil seçilir, mantık ne olmalıdır kisminda belki ufak tefek katkim olmuştur.



    Bir çok teknik datanin nasıl okunacagina ne anlama geldiğini yazmaya çalıştım.Her ne kadar "benim aracima yağ...." İle başlayan bir çok soru olsa da teknik data okumayi kendimce açıklamaya calistim.



    Bu forumda bir çok sayfada yazdigim bilgiler okunabilir. Bu bilgilerin katkisiyla kendi yaglarinizi seçebilirsiniz. Bu konuda daha fazla yorum yapmayacağım.



    Selamlar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 12 Kasım 2018; 8:19:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    2011 yılının Aralık ayında fluence 1.5 dizel otomatik araç alırken euro 4 olan motorlar 105hp, euro 5 olanları 110 hp idi. Benim aldığım euro 5 110hp olandı.
    Servis kayitlarindan baktim 2011 ayralik sonunda teslim edilen aracimin motoru dediginiz gibi 105hp euro 4 (satan adam 105hp dememe ramen inatla 110hp demisti)



    Servis kayitlarinda rn710 5-40 yag kullanildigi gorunuyor. Ayni sekilde devam mi etmeliyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmet__01 kullanıcısına yanıt
    Hocam, motul yağ seçiciyi inceledim.

    105hp olanların dpf siz ve dpf li olarak iki çeşidi var görünüyor.

    dpf varsa rn 720 5-30

    Dpf yoksa rn 700-710 5-40

    Sizin araçta 105hp olmasına rağmen dpf var mı?

    Servise şase numarası ile sorabilir siniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Karşılaştırmanın saglikli olabilmesi icin yukarida önerdiğim iki yağı karsilastiriyorum.



    Properties Method Shell Helix Ultra ECT C2/C3

    0W-30

    Kinematic Viscosity @1000C cSt ASTM D445 11.90

    Kinematic Viscosity @400C cSt ASTM D445 58.70

    Viscosity Index ASTM D2270 204

    MRV @-40C cP ASTM D4684 18 900

    Density @15C kg/m3 ASTM D4052 838.0

    Flash Point 0C ASTM D92 226

    Pour Point 0C ASTM D97 -51







    Toptec 4400

    ifikationen und Freigaben

    ACEA C4-08

    Renault RN 0720

    LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die

    folgende Spezifikationen gefordert werden:

    MB 229.51

    TECHNISCHE

    DATEN Viskositätsklasse : 5W-30

    Viskosität bei +40°C : 66 mm²/s DIN 51562

    Viskosität bei +100°C : 11,6 mm²/s DIN 51562

    Viskositätsindex : 172 DIN ISO 2909

    Pour Point : - 36 °C DIN ISO 3016

    Asche, Sulfat : < 0,5 g/100g DIN 51575

    Basenzahl : 7,2 mg KOH/g DIN ISO 3771

    High Temperature/

    High Shear Viskosität : > 3,5 mPa x s ASTM D 4683
    Teşekkürler hocam. Ben Castrol ve shell'de dizel partikül filtreli araçlar için 0W-30 yağ gördüm ve kendimce düz mantık, OW-30 yag 5W-30 dan daha iyidir hem motoru daha iyi yağlar, motor içini ve partikül filtresini daha temiz tutar, arada fiyat farkı olsa bile biraz da yakıt tasarrufu sağlarsa onu da telafi eder diye düşünmüştüm. Ama anladığım kadarıyla durum öyle değil, 5w-30 yağla devam etmek gerek.




  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Evet, en iyi rn0720 toptec 4400 olarak görünüyor. Dpf filtreli Renault mitirlu aracim olsa bunu tercih ederdim.

    Çok çetin kis sartlari varsa -25°C'de kullanmam gerekiyorsa, kis gecene kadar shell ect c2/c3 tercih ederdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 12 Kasım 2018; 12:22:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kolay gelsin hocam, daha önce sizinle bu konu hakkında konuşmuştuk ama hatırlamanız için kısa bir özet geçeyim;
    aracımın kitapçığında filtre dahil yağ kapasitesi 4.0 lt diyordu ve yağ bakımında mevcut yağı (Mobil1 0w40 New Life) filtresiyle birlikte değiştirtip yerine 4 litrelik Mobil Super 3000 x1 5w-40 koydurtmuştum. Yağ değişimi sırasında motor da nispeten soğuktu.

    Fakat değişimden sonra eve döndüğümde yağ seviyesinin max çizgisinin 1 cm üstünde olduğunu farketmiştim. (5 dakika dinlenmiş motorda ve geceden dinlenmiş soğuk motorda ölçüm yaptım hepsinde sonuç aynıydı)

    İnternette motor fazla yağı yakar denmiş fakat 1300 km geçmesine rağmen en ufak azalma belirtisi yoktu.(Araç benzinli, lpg yok)
    Ben de şırınga ve hortum ile yağ çubuğunun oradan max seviyesine düşecek kadar yağ çektim. Max seviyesine düştüğünde elimdeki pet şişenin yarısı dolmuştu. Yani motorda 250 ml fazla yağ varmış.

    1300 km boyunca keçelerde ya da başka bir aksamda zarar oluşmuş mudur?
    Bir de yağı çektikten sonra sanki araç daha kolay devirleniyormuş gibi geldi. Doğruluk payı var mı yoksa psikolojik mi?

    Teşekkür ederim.


    @NextMove



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 12 Kasım 2018; 16:26:22 >




  • NextMove kullanıcısına yanıt
    İlgi ve tavsiyeniz için teşekkür ederim.
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Evet, ideal yağ basincinda daha rahat vr sağlıkli devirlenir, eğer araci uzun süre boyunca performanslı kullanmadiysaniz ve kaçak yoksa herşey normaldir büyük ihtimalle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 12 Kasım 2018; 16:57:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Evet, ideal yağ basincinda daha rahat vr sağlıkli devirlenir, eğer araci uzun süre boyunca performanslı kullanmadiysaniz ve kaçak yoksa herşey normaldir büyük ihtimalle.
    Eklemeyi unutmuşum. 1300 kilometrede benzinli araçta tam sentetik yağ bu kadar kararır mı?

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    O şişe 1.5 litre civarinda ve 800cc civarında yağ mi cikti fazladan ?

    Aşırı yağ koymuşlar. Rahatlamasi normal.


    Kararma konusunu bilemeyecegim sanki eski yağ vakum ile alindi ise içeride kalmış gibi. Bilgili biri bu kadar fazla yağ koy(a)maz. Yağin tam boşaldığından yağ filtresinin degistiginden emin misiniz ?

    Tam bilmemekle birlikte benzinli bir araca göre fazla kararmış olabilir. Şişenin etrafindaki renk gayet normal

    Birdahaki değişimde motorici temizleyici kullanmayi düşünebilirsiniz. (Engine flush) LiquiMoly proline ya Valvoline engine flush



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 12 Kasım 2018; 17:7:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    O şişe 1.5 litre civarinda ve 800cc civarında yağ mi cikti fazladan ?

    Aşırı yağ koymuşlar. Rahatlamasi normal.


    Kararma konusunu bilemeyecegim sanki eski yağ vakum ile alindi ise içeride kalmış gibi. Bilgili biri bu kadar fazla yağ koy(a)maz. Yağin tam boşaldığından yağ filtresinin degistiginden emin misiniz ?

    Tam bilmemekle birlikte benzinli bir araca göre fazla kararmış olabilir. Şişenin etrafindaki renk gayet normal

    Birdahaki değişimde motorici temizleyici kullanmayi düşünebilirsiniz. (Engine flush) LiquiMoly proline ya Valvoline engine flush
    pet şişe 500 ml hocam fotoğrafta büyük çıkmış. yağ değişimi sırasında aracın başındaydım lift ile yerden yarım metre kadar kaldırılıp alttan tapa açıldı 10-15 dakika tapa açık şekilde bekledi. Daha sonra kendi getirdiğim 4 litre yağ konuldu. düşünüyorum düşünüyorum aklıma oturtamıyorum. Hem konulan yağ miktarı olması gereken kadar hem de araç tapa açık şekilde bekledi. peki bu 250-300 ml yağ nereden geldi? filtrede kaldı desem değil filtre de değiştirildi.




  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Yağ bosaldiktan sonra artik karter de kalan yag süzülurken filtre değişmesi gerekir, usta filtreyi degismeyi unutmadi degil mi ? yanlış motor koduna ya da kitapcikta bazen yanlış yazar(filtre dahil) yag değişimi esnasinda motor yağı koyulan kapak açık olmalıdır. Ust kapaktaki yagin da rahatca (hizlica inebilmesi icin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 12 Kasım 2018; 20:23:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Yağ bosaldiktan sonra artik karter de kalan yag süzülurken filtre değişmesi gerekir, usta filtreyi degismeyi unutmadi degil mi ? yanlış motor koduna ya da kitapcikta bazen yanlış yazar(filtre dahil) yag değişimi esnasinda motor yağı koyulan kapak açık olmalıdır. Ust kapaktaki yagin da rahatca (hizlica inebilmesi icin
    Yapılan işlem sırası tam olarak şöyle;

    -Filtre çıkarıldı, filtrenin içinde bulunduğu kap balata spreyi ile yıkandı, yeni filtre takıldı.
    -Tapa açıldı yağ boşaltıldı 15 dakika beklendi.
    -Tapa takıldı, üstten yeni yağ eklendi.

    ayrıca yağ kapasitesinin 4 litre olduğundan eminim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 12 Kasım 2018; 17:26:23 >
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Tapa açılmadan önce yeni filtreyi takmışsa, eski yağ yeni filtreye geçmiş olabilir. Sonra üstüne yeni yağı da koyunca fazla yağ olmuş oluyor. Sıralama yanlış yapılmış usta(!) tarafından. Önce karter açılır, yağ süzülürken filtre de sökülür. Süzülme sonrası yeni filtre takılır. Tapa takılır. Yeni yağ doldurulur.
  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    Evet bu şekilde olmalı. ustalar yağ pompasindan sonra olduğu icin ve motor calismadigi icin onemsemeyebiliyor. Ancak ust kapaktan geri akabilecek yagi onemsemiyorlar.(check valf pompada sonradir varsa)

    Muhtemelen yeni filtre eski yagi emdigi için bu kadar siyah görünüyor. 300cc de yeni filtrenin eski yagi emmesiyle olusan birikinti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 12 Kasım 2018; 18:53:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Tapa açılmadan önce yeni filtreyi takmışsa, eski yağ yeni filtreye geçmiş olabilir. Sonra üstüne yeni yağı da koyunca fazla yağ olmuş oluyor. Sıralama yanlış yapılmış usta(!) tarafından. Önce karter açılır, yağ süzülürken filtre de sökülür. Süzülme sonrası yeni filtre takılır. Tapa takılır. Yeni yağ doldurulur.
    filtreden yağ süzülme işlemi için yağın devirdaim edilmesi yani motorun çalışma şartı yok mudur ki?
  • 
Sayfa: önceki 561562563564565
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.