Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (450. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.532
Cevap
202
Favori
1.864.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 448449450451452
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Ankarada kullandığım 2009 laguna3 1.5 dizel aracımda partikül filtresi bulunmuyor renault istediği yağın standartları renault rn710 acea b4 , 5w40

    ben bu araca partikül filtreli motorlarda kullanılan rn720 standartlarını destekleyen acea c3 , 5w30 motor yağı koymamın zararı olurmu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 20 Şubat 2017; 15:6:18 >
  • Renault Clio 2004 model 1.2 16v benzin/lpg aracımda 5-40 motul yağ kullanıyordum, tavsiyenizi dinlemek isterim. Aracım 160.000 kmde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kuvars10 K kullanıcısına yanıt
    Ayni aracın 2014 modeli var hocam 5 30 düşünüyorum geçen bakımda 5 40 koydular motor sesi artmış gibi geliyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emrahakt E kullanıcısına yanıt
    Aynı motor var ikimizin aracında da, siz daha önce 5-30 mu kullanıyordunuz? Ben hiç kullanmadım hocam bende deneyeyim periyodik bakımda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kuvars10 K kullanıcısına yanıt
    Bir önceki bakımda kullanmıştım çok memnundum. Geçen sefer 5 40 kullandı usta memnun kalmadım. Arkadaşım haftaya bakım yaptıracak aynı araç 5 30 aldı o da onu kullaniyormus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FRED BAKER kullanıcısına yanıt
    Zararı olmaz ancak 30 ile biten yağ eksiltme yapabilir .turbo olan araçlarda 40 ile biten yağ daha güvenlidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n0y4n N kullanıcısına yanıt
    Yüksek km'si olan araçlar biraz kalın yap kullanması daha iyi olur 40 ile biten veya 50 ile biten yağ seçilebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emrahakt E kullanıcısına yanıt
    Bende gelecek bakımda 5-30 kullanayım. Siz hangi markayı tercih ediyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Yüksek km'si olan araçlar biraz kalın yap kullanması daha iyi olur 40 ile biten veya 50 ile biten yağ seçilebilir

    Vezir Hocam Clio 3 1.5 DCİ var ben de Euro 4 Motorlu, sanırım aracımda DPF yok. DPF li bir yağ kullansam, örneğin "Mobil 1 05-30 ESP Formula" Gibi, herhangi bir zararı veya yararı olur mu, İzmir de kullanım için araç 64.000 km de?
  • kuvars10 K kullanıcısına yanıt
    Mobil düşünüyorum hocam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Yüksek km'si olan araçlar biraz kalın yap kullanması daha iyi olur 40 ile biten veya 50 ile biten yağ seçilebilir

    Vezir Hocam Clio 3 1.5 DCİ var ben de Euro 4 Motorlu, sanırım aracımda DPF yok. DPF li bir yağ kullansam, örneğin "Mobil 1 05-30 ESP Formula" Gibi, herhangi bir zararı veya yararı olur mu, İzmir de kullanım için araç 64.000 km de?

    Hayır zarar vermez .tersi olursa zarar verir o da motora değil dpf sine tıkanma süresini kısaltır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Kışın eksi derecelerde bunun da mertebesi bar tabii ki eksi 3 ile eksi 13 veya eksi 23 arasında fark var .



    Garantili olan soğuk Havada aracı rölantide bir müddet tutarak ısıtmaktır .Bu ısınma ibrenin hareketi değil yapın viskozite değeri nin düşmesi için gereklidir .



    İlk hane numarası be dış hava sıcaklığı arasında ilişki var .



    İlk hane sıfır ise süre çok kosa olabilir

    5 ile başlıyorsa süre daha uzun tutulması Laz'ım

    10 ile başlıyorsa ise dakika mertebesinde ön ısıtma gerekir ki yağlama esnasında aşındırma sıkıntısı çıkmasın.



    Yani bir grafik Lazım .

    Dış hava sıcaklığı ile birlikte ilkhane ya viskozitesisinin numarası da önemlidir.



    Dış hava sıcaklığı düşmeye başladıkca ilk hanenin de küçültülmesi gerekir aksi taktirde aracın Rolantide bekleme süresini de uzatılması gerekmektedir.



    EN basit olarak aracı çalıştırdığınızda gürültü varsa beklenmesi gereklidir





    Değerli hocam benim araç 2016 model Golf 1.6 tdi yaz-kış kapalı otoparkta durmakta., istanbul'da kışın en soğuk karlı havalarda bile otoparkın içinde en düşük +8°C derece gördüm., yani araç -°C derecelere hiç maruz kalmıyor., yağ'da Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 ve yağı her 7.500km'de bir filtre ile birlikte değiştiriyorum.,

    Bu şartlar altında; sabahları aracı çalıştırdıktan sonra hareket etmeden önce rolantide 1dk. bekliyip, arasıra da maksimum 2dk. bekliyip hareket ediyorum., bu şartlar altında yaptıklarım ve uyguladıklarım normal mi dir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41

    1 sene önceki yag değişiminde yarı sentetikten, tam sentetige mobil 10 40 tan mobil new life 0 40 a geçmiştim.Eksiltme olayı hala yok fakat değişim zamanı km olarak gelmedi ama yıl olarak geldi sayılır. Eskiden hep erken değişim yapardım. Şu an tam sentetik olduğu için tam zamanında değişim yapmak istiyorum. Yalnız yag ölçümü yaptığımda yag sanki özelligıni yitirmis ve daha akışkan şu gibi geldi bana yag.Sizce degisimi erken yapmalimiyim. Bu arada istanbula uçakla gittiğim için aracı oturduğum şehirde bırakmıştim. Araç 45 gün civarında hiç çalışmadı.Bu da yağın yapısını bozmuş olabilir mi?
    Bilgisi olan tüm arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    genel olarak 1 senede değiştirin deriz. Ancak süreyi ne kadar aştığı önemlidir. Kışın çok km yapılmayacak ise kışın bitmesi beklenebilir. yağınız kışın en zor şartlara uygundur.

    tam sentetikler çok dayanıklıdır vasfını kolay kolay yitirmezler içiniz rahat olsun sadece eksiltme varsa tamamlama gerekir.

    km ile ilgili yine klasik olarak söylemeden geçemeyeceğim verilen km'ler çok farazidir. Aracı hangi şartlar altında kullandığınızı siz daha iyi bilirsiniz. Şehir içi dur kalk yapan araç hele İstanbul Trafiğinde ise erken değiştirilmesi gerekir.
    erkeden kastım km olarak erken . şehir içindeki 1000 km ile uzun yo9ldaki 1000 km aynı tutulamaz.

    tersine düşünürseniz de eğer devamlı uzun yol yapılıyor ve cruise control kullanılıyor ise verilen km yüzde elliye varan şekilde yılı doldurmamak kaydıyla uzatılabilir. (tam sentetik yağ için bahsediyorum)

    Vezir Bey ilk olarak 2 yıl önce siz ve diger DH üyelerinden aldigim tavsiyelere göre -30 lara kadar düşen sıcaklık neticesi mobil 10 w 40 tan yın e mobil New life 0 w 40 a geçiş yapmıştım. 2 yıldan fazladır 0w 40 ile devam ediyorum. Doğu görevim bitti ve batıya dönüyorum inşaallah. Yani eksi dereceler de çalışmak zorunda kalmayacak araç. Size ve diger üyelere danışmak istediğim konu şu ;

    Acaba tekrar 10w 40 a geçebilir miyım?
    10 w 40 a geçmek mantıklı mi olur yoksa zararli mi olur?
    Yarı yarıya fiyat farkını düşününce de ister istemez 10 w40 kullanmak istiyorum.
    Cevaplarınızı bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41

    1 sene önceki yag değişiminde yarı sentetikten, tam sentetige mobil 10 40 tan mobil new life 0 40 a geçmiştim.Eksiltme olayı hala yok fakat değişim zamanı km olarak gelmedi ama yıl olarak geldi sayılır. Eskiden hep erken değişim yapardım. Şu an tam sentetik olduğu için tam zamanında değişim yapmak istiyorum. Yalnız yag ölçümü yaptığımda yag sanki özelligıni yitirmis ve daha akışkan şu gibi geldi bana yag.Sizce degisimi erken yapmalimiyim. Bu arada istanbula uçakla gittiğim için aracı oturduğum şehirde bırakmıştim. Araç 45 gün civarında hiç çalışmadı.Bu da yağın yapısını bozmuş olabilir mi?
    Bilgisi olan tüm arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    genel olarak 1 senede değiştirin deriz. Ancak süreyi ne kadar aştığı önemlidir. Kışın çok km yapılmayacak ise kışın bitmesi beklenebilir. yağınız kışın en zor şartlara uygundur.

    tam sentetikler çok dayanıklıdır vasfını kolay kolay yitirmezler içiniz rahat olsun sadece eksiltme varsa tamamlama gerekir.

    km ile ilgili yine klasik olarak söylemeden geçemeyeceğim verilen km'ler çok farazidir. Aracı hangi şartlar altında kullandığınızı siz daha iyi bilirsiniz. Şehir içi dur kalk yapan araç hele İstanbul Trafiğinde ise erken değiştirilmesi gerekir.
    erkeden kastım km olarak erken . şehir içindeki 1000 km ile uzun yo9ldaki 1000 km aynı tutulamaz.

    tersine düşünürseniz de eğer devamlı uzun yol yapılıyor ve cruise control kullanılıyor ise verilen km yüzde elliye varan şekilde yılı doldurmamak kaydıyla uzatılabilir. (tam sentetik yağ için bahsediyorum)

    Vezir Bey ilk olarak 2 yıl önce siz ve diger DH üyelerinden aldigim tavsiyelere göre -30 lara kadar düşen sıcaklık neticesi mobil 10 w 40 tan yın e mobil New life 0 w 40 a geçiş yapmıştım. 2 yıldan fazladır 0w 40 ile devam ediyorum. Doğu görevim bitti ve batıya dönüyorum inşaallah. Yani eksi dereceler de çalışmak zorunda kalmayacak araç. Size ve diger üyelere danışmak istediğim konu şu ;

    Acaba tekrar 10w 40 a geçebilir miyım?
    10 w 40 a geçmek mantıklı mi olur yoksa zararli mi olur?
    Yarı yarıya fiyat farkını düşününce de ister istemez 10 w40 kullanmak istiyorum.
    Cevaplarınızı bekliyorum.

    Bir şeyi çok merak ediyorum, aracınızın motoru için hayati önem taşıyan Motor Yağı için yılda 1 kere vereceğiniz fazladan 50-60 TL size fuzuli masrafmış gibi mi geliyor???




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Teşekkür Ederim .. @vezir
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Ama çalışma koşullarının değiştiğinden bahsetmiş arkadaş. Yani artık çok soğuk koşullar yok yağı buna göre seçmek istiyorum diyor. Bence yağı normal numarasına getirmesi arabasına önem vermediği anlamına gelmez. Mesela çok sıcak memleketlerde yazın daha kalın yağlar tercih edilebiliyor çünkü normal viskozite buharlaşma ile eksilebiliyor. Değişen koşullara uyarlamak bence sorun olmaz. Ama 0w40'tan 10w40'a geçmek yerine 5w40 da denenebilir eğer kaygılar varsa.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41

    1 sene önceki yag değişiminde yarı sentetikten, tam sentetige mobil 10 40 tan mobil new life 0 40 a geçmiştim.Eksiltme olayı hala yok fakat değişim zamanı km olarak gelmedi ama yıl olarak geldi sayılır. Eskiden hep erken değişim yapardım. Şu an tam sentetik olduğu için tam zamanında değişim yapmak istiyorum. Yalnız yag ölçümü yaptığımda yag sanki özelligıni yitirmis ve daha akışkan şu gibi geldi bana yag.Sizce degisimi erken yapmalimiyim. Bu arada istanbula uçakla gittiğim için aracı oturduğum şehirde bırakmıştim. Araç 45 gün civarında hiç çalışmadı.Bu da yağın yapısını bozmuş olabilir mi?
    Bilgisi olan tüm arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    genel olarak 1 senede değiştirin deriz. Ancak süreyi ne kadar aştığı önemlidir. Kışın çok km yapılmayacak ise kışın bitmesi beklenebilir. yağınız kışın en zor şartlara uygundur.

    tam sentetikler çok dayanıklıdır vasfını kolay kolay yitirmezler içiniz rahat olsun sadece eksiltme varsa tamamlama gerekir.

    km ile ilgili yine klasik olarak söylemeden geçemeyeceğim verilen km'ler çok farazidir. Aracı hangi şartlar altında kullandığınızı siz daha iyi bilirsiniz. Şehir içi dur kalk yapan araç hele İstanbul Trafiğinde ise erken değiştirilmesi gerekir.
    erkeden kastım km olarak erken . şehir içindeki 1000 km ile uzun yo9ldaki 1000 km aynı tutulamaz.

    tersine düşünürseniz de eğer devamlı uzun yol yapılıyor ve cruise control kullanılıyor ise verilen km yüzde elliye varan şekilde yılı doldurmamak kaydıyla uzatılabilir. (tam sentetik yağ için bahsediyorum)

    Vezir Bey ilk olarak 2 yıl önce siz ve diger DH üyelerinden aldigim tavsiyelere göre -30 lara kadar düşen sıcaklık neticesi mobil 10 w 40 tan yın e mobil New life 0 w 40 a geçiş yapmıştım. 2 yıldan fazladır 0w 40 ile devam ediyorum. Doğu görevim bitti ve batıya dönüyorum inşaallah. Yani eksi dereceler de çalışmak zorunda kalmayacak araç. Size ve diger üyelere danışmak istediğim konu şu ;

    Acaba tekrar 10w 40 a geçebilir miyım?
    10 w 40 a geçmek mantıklı mi olur yoksa zararli mi olur?
    Yarı yarıya fiyat farkını düşününce de ister istemez 10 w40 kullanmak istiyorum.
    Cevaplarınızı bekliyorum.

    Bir şeyi çok merak ediyorum, aracınızın motoru için hayati önem taşıyan Motor Yağı için yılda 1 kere vereceğiniz fazladan 50-60 TL size fuzuli masrafmış gibi mi geliyor???

    2004 model arabaya hem mobil hem de 0 w 40 koyuyoruz birde daha ne olsun 😅 Ben fazla pimpirik yaptığım içim bu yağı kullaniyorum aslında. Hem de süre olarak 1 yıl 15000 km olmasına rağmen 6 ay geçtikten sonra daha 3000 km olmadan yağ değiştiriyorum. Yani pintilikle suclayacaginiz en son adam benim 😎

    Ama fazla abarttigimi düşündüğüm ve coğrafik koşulların değiştiğini düşünerek yazdım bunları. Aynı zmanda arabayi aldıktan sonraki 4 yıl boyunca 10 w 40 kullandım ve 5000 km civarında yağ değiştirdim hiçbir sıkıntı yaşamadım. Hem 2 yıl önce 3 tane yağ almıştım stok bitince biraz koydu tabi fiyatlar da artmış :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EKE58

    Ama çalışma koşullarının değiştiğinden bahsetmiş arkadaş. Yani artık çok soğuk koşullar yok yağı buna göre seçmek istiyorum diyor. Bence yağı normal numarasına getirmesi arabasına önem vermediği anlamına gelmez. Mesela çok sıcak memleketlerde yazın daha kalın yağlar tercih edilebiliyor çünkü normal viskozite buharlaşma ile eksilebiliyor. Değişen koşullara uyarlamak bence sorun olmaz. Ama 0w40'tan 10w40'a geçmek yerine 5w40 da denenebilir eğer kaygılar varsa.

    Eyvallah. Dediğiniz gibi şartlar değişiyor.



    Araba 6 yıldır bende ilk 4 yıl 10w 40 kullandım. Normal yağı bu zaten. Doğuya gelmeseydim yine 10 w 40 a devam ederdim. Yine bana gore en kaliteli 10 w 40 yağlarda n biri olan mobil i kulaniyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    10w40 yarı sentetiğe geçmeyin. 5w40 veya 0w40 tam sentetik devam edin.
  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    en azından 5w 40 kullanın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 448449450451452
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.