Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (341. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 339340341342343
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • seyyah5982 kullanıcısına yanıt
    şartnameler birbirine VEYA bağlacı ile bağlanır . Bu bir zorunluk değil ama motorun talepleri ile şartnamelerin ufak nüanslar göstermesinden kaynaklanmaktadır. Bir şartname once update edilebilirken diğeri parallel kulvarda daha geç veya kapsamlı şekilde update edilebilmektedir.

    Bu nedenle ana şartnameler hep VEYA bağlacı ile bağlanarak yan yana yazılmaktadır.

    ana şartnameler API , ILSAG , ACEA (avrupa şartnamesi) , ISO (uluslararası ), JASO (japon) olarak verebilirim.

    detaylar aşağıda

    ILSAC, International Lubricants Standardization and Approval Committee, is formed in 1992 by AAMA (American Automobile Manufacturers Association, representatives of DaimlerChrysler Corporation, Ford Motor Company and General Motors Corporation) and JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association) to define the need, parameters, licensing and administration of lubricant specifications. Together with the Tripartite system (API, SAE and ASTM) the formed EOLCS, the Engine Oil Licensing and Certification System. ILSAC oils often carry the API Service Symbol (Donut) including the Energy Conserving designation and/or API Certification Mark (Starburst).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meddah58

    Cevabiniz için tesekkur ederim.Honda civic 2010 model aracim için bahsettiginiz kullanım kitapcigi bilgilerine baktim değerler su şekilde:ACEA A1/B1 ,ACEA A3/B3,ACEA A5/B5.API service SL üzeri yağ kullanmaniz gerekiyor şeklinde belirtilmiş.bu durumda en uygun yağ hangisidir?

    MOBIL 1 FUEL ECONOMY 0W30 isteklerinizi tam olarak karşılar .Sadece eksiltme yaparsa kalınlaştırmak için biraz farklı olan seçilebilir. LPG olmaması koşulu ile yazdım

    ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, API CF, API SL

    http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/fuel-economy-0w-30.aspx?tabs=spesifikasyonlar#tabs




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim vezir hocam usenmeyip cevapladiginiz için.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vezir hocam merhaba.
    2011 renault symbol 1.4 aracım var.Araç LPG li.
    8-9 ay önce 24700 km de elf moligrat f1 5w-40 4 litre yağ koydurduk.Yağ değişimi yapan yer 10bin km sonra değişim dedi.
    Araç şuan 33binde genelde şehir içi kullanıldı.Bu değişim neye göre belirleniyor? 34binde değişmemiş gerekir mi?
    Bir de aynı yağ ile devam edelim mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen.md

    Vezir hocam merhaba.
    2011 renault symbol 1.4 aracım var.Araç LPG li.
    8-9 ay önce 24700 km de elf moligrat f1 5w-40 4 litre yağ koydurduk.Yağ değişimi yapan yer 10bin km sonra değişim dedi.
    Araç şuan 33binde genelde şehir içi kullanıldı.Bu değişim neye göre belirleniyor? 34binde değişmemiş gerekir mi?
    Bir de aynı yağ ile devam edelim mi?

    yapılan km şehir içinde yapılırsa değişmesi gerekir. çünkü daha çok devir yapıldığı halde daha az yol alınmıştır.eir

    aynı yağ ile devam edebilirsiniz.

    a
  • Herkese hayırlı ve bol paylaşımlı forumlar. Vezir ustam geçen sordum ama arada kaynadı gitti. aynı soruyu tekrar soruyorum affola. 2013 model 23000 kmde Seat İbiza ST aracım var. 19.500 km den itibaren Lpg takılı. Servis te castrol edge professional III 5w30 konuluyor. Servis şöyle huylu böyle soylu desede benim kafamı karıştıran şu var. İlk 15000 km bakımından sonra motor sesi farkedilir bir şekilde arttı.şu anda Motor yağında, yağ çubuğuna baktığım kadarı ile fazla eksilme yok. Mobil1 esp formula 5w30 çok dikkatimi çekti. 4 litresini Go petrolden 110 tl ye alabilirim. Aracım hem litre yağ alıyor? Edge professional dan mobil 1 esp formula 5w30 a geçmem mantıklı olur mu? Motor kodum Ibiza ST 1.4 (CGGB QG1 - 63kW) Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cotyora666 C kullanıcısına yanıt
    sorunuzu farketmemiş olabilirim.

    LPG takılı araçlarda motor şartnameleri artık geçerliliğini kaybeder buna göre siz hem LPG hem de motor şartnamelerini min düzeyde karşılayan bir seçenek bulmanız gerekmektedir.

    eğer sorun motor sesinde ise ilk size seçilen yağın bir problem yaratmaması beklenir. Viskosite açısından bariz bir fark yok. ESPli yağlar temiz yağlardır atık bırtakmazlar ama LPG de temiz bir yakıttır benzindeki gibi sounları yoktur (eksi noktaları biliniyor)

    araç çok yeni olduğu için daha kalın yağların seçilmesini de öneremeyeceğim. Geriye farklı markaların 5w30 larını denemek kalıyor , mobil kullanın eğer tatmin olmazsanız shelli de deneyin ama yağı kalınlaştırmadan seçim yapınız.

    Buradaki amaç farklı markaların katkıları da farklı olacağından sizi tatmin edecek bir seçime doğru yönelmektir. En doğru seçim deneyerek bulunur ama teoride doğru olan bir yağ ile yapılandır.




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Servis Lpg takılmasına rağmen servis aralıklarını değiştirmedi. Yine 30000 de gireceğim. Mobil 1 5w30 esp formula yağı kendim alıp gideceğim. Kabul etmezler ise dışarıda yaptıracağım. 4 lt yağ yeterli olur mu sizce? Artık dediğiniz gibi deneme yanılma yöntemi ile bulacağız. Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cotyora666

    Servis Lpg takılmasına rağmen servis aralıklarını değiştirmedi. Yine 30000 de gireceğim. Mobil 1 5w30 esp formula yağı kendim alıp gideceğim. Kabul etmezler ise dışarıda yaptıracağım. 4 lt yağ yeterli olur mu sizce? Artık dediğiniz gibi deneme yanılma yöntemi ile bulacağız. Saygılarımla.

    kaç litre alır konusu deneyerek tam olarak bilinir ama kataloglarda yazan miktarı da geçmez.

    LPG li araçlar için esp li yağ biraz lüks ve gereksiz olabilir sonuç olarak LPG kuru bir yakıttır ve esp li yağlarda yüzeysel (krank cam vb )yağlama ve korozyon önleyici katkı miktarı sınırlanmış olduğu için uzun vadede iyi olacağına kötü sonuç alınabilir özellikel subap ve biyel kolu cam yüzeyleri açısından korozyon öncelyici katkıların belirli bir miktar olması gerekmektedir.

    Herkesin aklına geldiği gibi siz de bu konuda fabrika bunu düşünmemiş mi düşünebilirsiniz. Siz değilse bile on binlerce LPGli kullanıcı benzer soruları sormaktadırlar.

    Cevabını peşinen vereyim;

    Fabrika sizin aracınızı daha garanti süresi dolmadan LPG çevirimi yaptıracağını yağ seçimini yaparken öngörmemiştir.

    Zaten bu şekilde bir öngörü de yapılması üretici için mantıklı bir yöntem değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Ağustos 2014; 10:45:43 >




  • @vezir

    2005 Honda Accord 2.4 Lpg'li araç için Mobil 1 Fuel Economy 0/30 mu yoksa Shell Helix Ultra 5/30 mu sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HondaMental kullanıcısına yanıt
    her ikisi de uygun ama sanki Shell daha iyi olur gibime geliyor .Km az yeni ise mobil 1 0w30 olabilir.

    her araç için mümkün olmayabilir ancak eğer fabrikasyon LPG li modeli piyasaya sürüldüyse burada yazan standartlar tam olarak taleplerinizi karşılar ama araştırmak lazım , her araç için zaten böyle bir konu olamayacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: cotyora666

    Servis Lpg takılmasına rağmen servis aralıklarını değiştirmedi. Yine 30000 de gireceğim. Mobil 1 5w30 esp formula yağı kendim alıp gideceğim. Kabul etmezler ise dışarıda yaptıracağım. 4 lt yağ yeterli olur mu sizce? Artık dediğiniz gibi deneme yanılma yöntemi ile bulacağız. Saygılarımla.

    kaç litre alır konusu deneyerek tam olarak bilinir ama kataloglarda yazan miktarı da geçmez.

    LPG li araçlar için esp li yağ biraz lüks ve gereksiz olabilir sonuç olarak LPG kuru bir yakıttır ve esp li yağlarda yüzeysel (krank cam vb )yağlama ve korozyon önleyici katkı miktarı sınırlanmış olduğu için uzun vadede iyi olacağına kötü sonuç alınabilir özellikel subap ve biyel kolu cam yüzeyleri açısından korozyon öncelyici katkıların belirli bir miktar olması gerekmektedir.

    Herkesin aklına geldiği gibi siz de bu konuda fabrika bunu düşünmemiş mi düşünebilirsiniz. Siz değilse bile on binlerce LPGli kullanıcı benzer soruları sormaktadırlar.

    Cevabını peşinen vereyim;

    Fabrika sizin aracınızı daha garanti süresi dolmadan LPG çevirimi yaptıracağını yağ seçimini yaparken öngörmemiştir.

    Zaten bu şekilde bir öngörü de yapılması üretici için mantıklı bir yöntem değildir.

    Biliyorum çok meşgul ettim sizi, hakkınızı helal edin. O zaman esp li yağdan da vazgeçiyoruz. Castrol Edge professional den başka bahsettiğiniz şekilde katkılı olarak koruma sağlayan hangi yağı denemeye başlayayım? Sizce bir mahsuru yoksa bana öncelik sırasına göre marka vererek yağ tavsiye eder misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cotyora666


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: cotyora666

    Servis Lpg takılmasına rağmen servis aralıklarını değiştirmedi. Yine 30000 de gireceğim. Mobil 1 5w30 esp formula yağı kendim alıp gideceğim. Kabul etmezler ise dışarıda yaptıracağım. 4 lt yağ yeterli olur mu sizce? Artık dediğiniz gibi deneme yanılma yöntemi ile bulacağız. Saygılarımla.

    kaç litre alır konusu deneyerek tam olarak bilinir ama kataloglarda yazan miktarı da geçmez.

    LPG li araçlar için esp li yağ biraz lüks ve gereksiz olabilir sonuç olarak LPG kuru bir yakıttır ve esp li yağlarda yüzeysel (krank cam vb )yağlama ve korozyon önleyici katkı miktarı sınırlanmış olduğu için uzun vadede iyi olacağına kötü sonuç alınabilir özellikel subap ve biyel kolu cam yüzeyleri açısından korozyon öncelyici katkıların belirli bir miktar olması gerekmektedir.

    Herkesin aklına geldiği gibi siz de bu konuda fabrika bunu düşünmemiş mi düşünebilirsiniz. Siz değilse bile on binlerce LPGli kullanıcı benzer soruları sormaktadırlar.

    Cevabını peşinen vereyim;

    Fabrika sizin aracınızı daha garanti süresi dolmadan LPG çevirimi yaptıracağını yağ seçimini yaparken öngörmemiştir.

    Zaten bu şekilde bir öngörü de yapılması üretici için mantıklı bir yöntem değildir.

    Biliyorum çok meşgul ettim sizi, hakkınızı helal edin. O zaman esp li yağdan da vazgeçiyoruz. Castrol Edge professional den başka bahsettiğiniz şekilde katkılı olarak koruma sağlayan hangi yağı denemeye başlayayım? Sizce bir mahsuru yoksa bana öncelik sırasına göre marka vererek yağ tavsiye eder misiniz?

    aynı viskosite içinde esp (bu ifade Mobile ait bir ifadedir her markanın farklı ifadeleri vardır) olmayan seçeneği seçeceksiniz

    biliyorum konu biraz geniş alan ama araştırmadan bilgi sahibi olamazsınız .yağların internet sayfalarındaki teknik açıklamalarını okuyunuz ve DPF yazan tiplerini tercih etmezseniz bütün serilerinde gerekli katkılar vardır.

    Ayni katkı ve inhibitör açısından emisyon sınırlamaları nedeniyle azaltmaya yönelik adımlar atılmaktadır. Eski motorlar için üretilmiş yağlarda bu katkılardan gerektiği kadar bulunmaktadır.

    özetle konu dağilmasın diye ifade ediyorum

    benzinli araçlar için son model ve emisyon kontrollü araç değil ise ve LPG takılı ise ESP siz yağ seçin ama tam sentetik olanından

    dizel araçlar için eğer partikül filtresi varsa kaçış yok ESp li yağ seçilmesi gerekli

    Yok araç son model ve son teknoloji ama LPG yok ise katalogtaki şartnamelere uygun espli yağlar da kullnılır önerilen API sınıfındaki yağlar da kullnılabilir.

    son not: bilmeden veya farklı veya ucuz olsun diye API sınıfı yeni olmayan yağ seçilirse olacak olan motordaki problemlerden çok emisyon sistemi ile alakalı EGR , katalizör , DPF gibi ikincil önemde ama başınızı arıza ışıkları ile hep ağrıtacak konuların içine yavaş yavaş çekilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: cotyora666


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: cotyora666

    Servis Lpg takılmasına rağmen servis aralıklarını değiştirmedi. Yine 30000 de gireceğim. Mobil 1 5w30 esp formula yağı kendim alıp gideceğim. Kabul etmezler ise dışarıda yaptıracağım. 4 lt yağ yeterli olur mu sizce? Artık dediğiniz gibi deneme yanılma yöntemi ile bulacağız. Saygılarımla.

    kaç litre alır konusu deneyerek tam olarak bilinir ama kataloglarda yazan miktarı da geçmez.

    LPG li araçlar için esp li yağ biraz lüks ve gereksiz olabilir sonuç olarak LPG kuru bir yakıttır ve esp li yağlarda yüzeysel (krank cam vb )yağlama ve korozyon önleyici katkı miktarı sınırlanmış olduğu için uzun vadede iyi olacağına kötü sonuç alınabilir özellikel subap ve biyel kolu cam yüzeyleri açısından korozyon öncelyici katkıların belirli bir miktar olması gerekmektedir.

    Herkesin aklına geldiği gibi siz de bu konuda fabrika bunu düşünmemiş mi düşünebilirsiniz. Siz değilse bile on binlerce LPGli kullanıcı benzer soruları sormaktadırlar.

    Cevabını peşinen vereyim;

    Fabrika sizin aracınızı daha garanti süresi dolmadan LPG çevirimi yaptıracağını yağ seçimini yaparken öngörmemiştir.

    Zaten bu şekilde bir öngörü de yapılması üretici için mantıklı bir yöntem değildir.

    Biliyorum çok meşgul ettim sizi, hakkınızı helal edin. O zaman esp li yağdan da vazgeçiyoruz. Castrol Edge professional den başka bahsettiğiniz şekilde katkılı olarak koruma sağlayan hangi yağı denemeye başlayayım? Sizce bir mahsuru yoksa bana öncelik sırasına göre marka vererek yağ tavsiye eder misiniz?

    aynı viskosite içinde esp (bu ifade Mobile ait bir ifadedir her markanın farklı ifadeleri vardır) olmayan seçeneği seçeceksiniz

    biliyorum konu biraz geniş alan ama araştırmadan bilgi sahibi olamazsınız .yağların internet sayfalarındaki teknik açıklamalarını okuyunuz ve DPF yazan tiplerini tercih etmezseniz bütün serilerinde gerekli katkılar vardır.

    Ayni katkı ve inhibitör açısından emisyon sınırlamaları nedeniyle azaltmaya yönelik adımlar atılmaktadır. Eski motorlar için üretilmiş yağlarda bu katkılardan gerektiği kadar bulunmaktadır.

    özetle konu dağilmasın diye ifade ediyorum

    benzinli araçlar için son model ve emisyon kontrollü araç değil ise ve LPG takılı ise ESP siz yağ seçin ama tam sentetik olanından

    dizel araçlar için eğer partikül filtresi varsa kaçış yok ESp li yağ seçilmesi gerekli

    Yok araç son model ve son teknoloji ama LPG yok ise katalogtaki şartnamelere uygun espli yağlar da kullnılır önerilen API sınıfındaki yağlar da kullnılabilir.

    son not: bilmeden veya farklı veya ucuz olsun diye API sınıfı yeni olmayan yağ seçilirse olacak olan motordaki problemlerden çok emisyon sistemi ile alakalı EGR , katalizör , DPF gibi ikincil önemde ama başınızı arıza ışıkları ile hep ağrıtacak konuların içine yavaş yavaş çekilirsiniz.

    Merhaba Vezir Kardeş,

    Aracım Corsa 1.2 benzinli 107.000km de. castrol edge 5-40 var su anda. aynısından devam mı ediyim ? ne kullanayım. yardımcı olabilirsen çok ama çok sevinirim.
    servisler GM yağı yapıştırıyor hemen 5-30 numara. değiştirmeden castrol den devam mı etsem ? ayrıca yağı değiştirirken motor iç temizliğine gerek var mıdır sizce ?




  • Sayın Vezir;
    size bir soru sormak isterdim.
    Albea 1.3 multijet dizel aracımın orjinal yağı (kullanım kitabına göre) Selenia WR 5W-40 olup bu yağ API CF ve ACEA B4 standardında olup yarı sentetik diye biliyorum. Araç 2008 model olup DPF yoktur. Ben yağ olarak Castrol Edge FST 5W-40 ACEA C3 Tam Sentetik kullanmak istiyorum. Bu durumda ben Castrol kullanabilirmiyim. Aklıma takılan C3 standardı B4'ü de kapsarmı. Castrol C3'ün içindeki katkı maddeleri Selenia dakileri kapsarmı.. Yoksa DPF yok diye ben mutlaka ACEA B4 standardını karşılayan yağ mı kullanmak durumundayım. C3 kullanmak gereksizmi olur veya aksine zararlı mı olur.
    Cevaplarsanız sevinirim. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aracınıza en uygun yağ LPG olmaması kaydıyla moıbil 1 0w30 dur.Aynı şekilde digger amrkaların da tam sentetik serileri uyar

    Sayın Vezir, öncelikle ilginiz tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Sayın Vezir, Mobil 1 sitesinde Mobil 1 New Life 0w40 un sağladığı şartlarla ilgili hiçbir bilgi yok. Fakat ben bu ürünün satıldığı bir yerde etiket bilgilerini incelediğimde aracım için gerekli şartlar olan GM-LL-A-025 ve AEA A3 ü sağladığını gördüm. Bu ürünü kullanmam sizce bir problem yaratır mı? Bu arada aracımda LPG yok. İlginize şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hguvercin -- 14 Ağustos 2014; 21:30:24 >
  • Vezir hocam daha önce size astra yağı ile ilgili sormuştum.şimdi sorun şöyle,dünyada benim bildiğim(benim bildiğim diyorum)yağ üreten mobil shell petronas var.şimdi bu üreticilerden genelde mobilden bahs ediliyor.shell in yağları nasıldır.oda gm önerdiği yada belirlediği spesifikasyonları karşılıyor.tabi bu arada gm un hem Türkiye de hemde avrupada zannedersem belçikada wolfs diye bi firma üretiyor muş ve Avrupa dolumu olan gm geninue daha kaliteli deniliyor gm araçları için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • clio 1.2 16 v C kullanıcısına yanıt
    Shell birinci sınıf kalitede yağları üreten firmadır.reklamları az ama kaliteden ödün vermez
  • hguvercin H kullanıcısına yanıt
    şartnameler aşağıda

    Specifications and Approvals
    Mobil 1 New Life 0W-40 meets or exceeds the requirements of:
    API SN/SM/SL/SJ
    ACEA A3/B3, A3/B4
    Nissan GT-R
    AAE (STO 003) Group B6

    Mobil 1 New Life 0W-40 has the following builder approvals:
    MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
    BMW LONGLIFE OIL 01
    VW 502 00/ 505 00
    PORSCHE A40
    AVTOVAZ LADA cars

    According to ExxonMobil, Mobil 1 New Life 0W-40 is of the following quality level
    API CF
    VW 503 01
    SAAB
    OPEL GM-LL-A-025; GM-LL-B-025
    FIAT FIAT 9.55535 - M2
    FIAT FIAT 9.55535 - N2
    FIAT FIAT 9.55535 - Z2
  • quote:

    Orijinalden alıntı: singlewalf

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: cotyora666


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: cotyora666

    Servis Lpg takılmasına rağmen servis aralıklarını değiştirmedi. Yine 30000 de gireceğim. Mobil 1 5w30 esp formula yağı kendim alıp gideceğim. Kabul etmezler ise dışarıda yaptıracağım. 4 lt yağ yeterli olur mu sizce? Artık dediğiniz gibi deneme yanılma yöntemi ile bulacağız. Saygılarımla.

    kaç litre alır konusu deneyerek tam olarak bilinir ama kataloglarda yazan miktarı da geçmez.

    LPG li araçlar için esp li yağ biraz lüks ve gereksiz olabilir sonuç olarak LPG kuru bir yakıttır ve esp li yağlarda yüzeysel (krank cam vb )yağlama ve korozyon önleyici katkı miktarı sınırlanmış olduğu için uzun vadede iyi olacağına kötü sonuç alınabilir özellikel subap ve biyel kolu cam yüzeyleri açısından korozyon öncelyici katkıların belirli bir miktar olması gerekmektedir.

    Herkesin aklına geldiği gibi siz de bu konuda fabrika bunu düşünmemiş mi düşünebilirsiniz. Siz değilse bile on binlerce LPGli kullanıcı benzer soruları sormaktadırlar.

    Cevabını peşinen vereyim;

    Fabrika sizin aracınızı daha garanti süresi dolmadan LPG çevirimi yaptıracağını yağ seçimini yaparken öngörmemiştir.

    Zaten bu şekilde bir öngörü de yapılması üretici için mantıklı bir yöntem değildir.

    Biliyorum çok meşgul ettim sizi, hakkınızı helal edin. O zaman esp li yağdan da vazgeçiyoruz. Castrol Edge professional den başka bahsettiğiniz şekilde katkılı olarak koruma sağlayan hangi yağı denemeye başlayayım? Sizce bir mahsuru yoksa bana öncelik sırasına göre marka vererek yağ tavsiye eder misiniz?

    aynı viskosite içinde esp (bu ifade Mobile ait bir ifadedir her markanın farklı ifadeleri vardır) olmayan seçeneği seçeceksiniz

    biliyorum konu biraz geniş alan ama araştırmadan bilgi sahibi olamazsınız .yağların internet sayfalarındaki teknik açıklamalarını okuyunuz ve DPF yazan tiplerini tercih etmezseniz bütün serilerinde gerekli katkılar vardır.

    Ayni katkı ve inhibitör açısından emisyon sınırlamaları nedeniyle azaltmaya yönelik adımlar atılmaktadır. Eski motorlar için üretilmiş yağlarda bu katkılardan gerektiği kadar bulunmaktadır.

    özetle konu dağilmasın diye ifade ediyorum

    benzinli araçlar için son model ve emisyon kontrollü araç değil ise ve LPG takılı ise ESP siz yağ seçin ama tam sentetik olanından

    dizel araçlar için eğer partikül filtresi varsa kaçış yok ESp li yağ seçilmesi gerekli

    Yok araç son model ve son teknoloji ama LPG yok ise katalogtaki şartnamelere uygun espli yağlar da kullnılır önerilen API sınıfındaki yağlar da kullnılabilir.

    son not: bilmeden veya farklı veya ucuz olsun diye API sınıfı yeni olmayan yağ seçilirse olacak olan motordaki problemlerden çok emisyon sistemi ile alakalı EGR , katalizör , DPF gibi ikincil önemde ama başınızı arıza ışıkları ile hep ağrıtacak konuların içine yavaş yavaş çekilirsiniz.

    Merhaba Vezir Kardeş,

    Aracım Corsa 1.2 benzinli 107.000km de. castrol edge 5-40 var su anda. aynısından devam mı ediyim ? ne kullanayım. yardımcı olabilirsen çok ama çok sevinirim.
    servisler GM yağı yapıştırıyor hemen 5-30 numara. değiştirmeden castrol den devam mı etsem ? ayrıca yağı değiştirirken motor iç temizliğine gerek var mıdır sizce ?

    castrol seçimi iyi devam araç yaşlanmaya başlamış güvenli bantta kalmak lazım




  • 
Sayfa: önceki 339340341342343
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.