Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
14.067
Cevap
182
Favori
1.496.346
Tıklama

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 31.5.2020)
Giriş
Mesaj
  • Kurmay Yarbay
    8856 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    su an kullandigin yag magtanec 5w 30 dan daha kaliteli


    Sağolasın dostum, ben MAGNATECH'e dönecektim.

    Attan inip, eşşeğe binecekmişim desene

    İyi forumlar...
    |
    |
    _____________________________

    Peugeot 3008 GT LINE 1.6 BlueHDi 120HP Eat6 300Nm Tork, Ultimate Kırmızı, Parçalı Deri Döşeme, Novatek96655 A118 Araç Kamerası.
    Peugeot 5008 1.6 HDi 140HP FAP Auto6R 340Nm Tork, Aluminyum Gri, Açık Gri Döşeme, Cyclone-2 DVD Multimedia, Touch Control Gearbox System, Novatek96655 A118 Araç Kamerası.
    LG 55 LB 652V / LG 65 UB 950V / SONY HT-DDW750 / SONY DAV-IS10 / SONY BDV-E300 / IBM THINKPAD Z60t / ECA CONFEO PREMIX / NOTE 9 512 GB / HONDA KINETIX ZX


  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Herkese iyi bayramlar efendim. Samsun Vezirköprü kışları soğuk bir memleket. Değerli tavsiye ve tecrübenize ihtiyacım var. Serviste 2013 lpgli ibiza 1.4 85hp motora 5w30 castrol edge professional III yağ koyuyorlar. Servise götürmek istemiyorum. Bunun dışında hangi yağı kullanabilirim? Ayrıca bu professional yağın diğer castrol yağlardan farkı nedir?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10679 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: soner76

    Selam aracim megane 2 2004 1.4 16v 170000 km lpg li.(60000 km dir lpg li)
    Mobil1 0w40(newlife) yag almayı düşünüyorum diğer alternatif
    mobil 3000 5w40.
    0w40 in yag değişim periyodu daha uzun ve tam sentetik.
    Daha iyi gibi görünüyor.

    Hangisini önerirsiniz?

    Lpg li araçlarda 5 veya 10 ile başlayan yağlar tercih edilmesi daha iyi olur.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3361 Mesaj

    hocam selamlar,

    92 ford taunus aracım var lpg'li 2.0 pinto motor var üzerinde

    motul 6100 10w40 kullanıyorum.

    data sheet'e bakarsak;

    PROPERTIES
    Viscosity grade SAE J 300
    10W-40
    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.862
    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 102.5 mm²/s
    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s

    Viscosity Index ASTM D2270 153
    Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
    Flash point ASTM D92 228°C / 442.4°F
    TBN ASTM D2896 10.4 mg KOH/g


    shell hx7 10-40'a bakarsak
    http://www.omf.com.tr/urunpdf/Shell%20Helix%20HX7%2010W-40.pdf

    @40 92,1
    @100 14,4



    aynı vizkozite aralığında olmalarına rağmen soğuk olanda shell 10birim ile daha akıcı,
    fakat sıcakta 0.6 birim ile daha kırılgan ve 8 derece daha parlama derecesi az

    benim araca ve yalova iklimine hangisi daha mantıklı olur

    sıcakta motul 8derece parlama ve 0.6 birim ile daha iyi
    soğukta shell akışkan, daha koruyucu

    eski motora kalın yağ kullanın diyorlar performans için, lpg temiz yakıt karbon oluşturmaz piston ve segmanlar arasında boşluk oluşabilir, o boşluktan kompersyon kaybı olabilirmiş, kalın yağ ile bunu doldurun diyorlar
    gerçi piston ve segman arasına yağ girerse yağ yakmış olmam mı ?

    kışın motulun 102 birimlik akmazlığı bana sıkıntı olur mu

    çoğu markanın teknik verilere baktım en iyi bu 2si.
    siz ne yapardınız benim yerimde olsanız ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 28 Temmuz 2014; 23:25:07 >
    |
    |
    Bahsedilenler: vezir
    _____________________________




  • Otomobil Uzmanı
    10679 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    hocam selamlar,

    92 ford taunus aracım var lpg'li 2.0 pinto motor var üzerinde

    motul 6100 10w40 kullanıyorum.

    data sheet'e bakarsak;

    PROPERTIES
    Viscosity grade SAE J 300
    10W-40
    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.862
    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 102.5 mm²/s
    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s

    Viscosity Index ASTM D2270 153
    Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
    Flash point ASTM D92 228°C / 442.4°F
    TBN ASTM D2896 10.4 mg KOH/g


    shell hx7 10-40'a bakarsak
    http://www.omf.com.tr/urunpdf/Shell%20Helix%20HX7%2010W-40.pdf

    @40 92,1
    @100 14,4



    aynı vizkozite aralığında olmalarına rağmen soğuk olanda shell 10birim ile daha akıcı,
    fakat sıcakta 0.6 birim ile daha kırılgan ve 8 derece daha parlama derecesi az

    benim araca ve yalova iklimine hangisi daha mantıklı olur

    sıcakta motul 8derece parlama ve 0.6 birim ile daha iyi
    soğukta shell akışkan, daha koruyucu

    eski motora kalın yağ kullanın diyorlar performans için, lpg temiz yakıt karbon oluşturmaz piston ve segmanlar arasında boşluk oluşabilir, o boşluktan kompersyon kaybı olabilirmiş, kalın yağ ile bunu doldurun diyorlar
    gerçi piston ve segman arasına yağ girerse yağ yakmış olmam mı ?

    kışın motulun 102 birimlik akmazlığı bana sıkıntı olur mu

    çoğu markanın teknik verilere baktım en iyi bu 2si.
    siz ne yapardınız benim yerimde olsanız ?



    Shell seçin değerleri daha iyi .
    Eski motor için kalın yağ olayı doğrudur.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yarbay
    3361 Mesaj

    motul gerçekten soğukta kalın, neredeyse 15w kadar değeri var.
    ama sıcak değerleri ve eski motora kalın yağ olayından dolayı motul cazip geliyor.
    shell iyi güzel yakıtımı oradan alırım ama 150yıllık motul ile yağ konusunda nasıl olur açıkçası epey ikilemdeyim

    iyi bayramlar.
    |
    |
    vezir kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10679 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    motul gerçekten soğukta kalın, neredeyse 15w kadar değeri var.
    ama sıcak değerleri ve eski motora kalın yağ olayından dolayı motul cazip geliyor.
    shell iyi güzel yakıtımı oradan alırım ama 150yıllık motul ile yağ konusunda nasıl olur açıkçası epey ikilemdeyim

    iyi bayramlar.


    soğukta kalın yağ değil ince yağ istiyoruz. Ancak motor ısındıktan sonra ise yağın ince kalmamasını eski motorlar icin düşünüyoruz.

    Bu nedenle 40 derecede viskosite değeri düşük olan daha iyidir. Ama 100 derecede de fark çok açılmaması lazım.

    Bunun Pratik anlamı motor ısınana kadar yağ yakma ve aşınma için ince yağın tercih edilmesinin daha uygun olduğudur.

    Çünkü yağ eksiltmeleri soğukta eksiltme , ısınırken eksiltme ve ısındıktan sonra diye kabaca 3 aşama üzerinden değerlendirilebilir.

    Ama aşınmış motorlarda kalın yağ ikinci hanedeki sayıdan belli olmaktadır.

    Motul çok iyi bir üründür ve verileri de uygun ama bana seçşm sorulmuş yukarıdaki nedenden dolayı shell değerleri daha uygun demiştim.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    384 Mesaj
    Golf7 1.2 tsi icin 5/30 da hangi yağı önerirsiniz veya 5/30 dışında alternatif var midir?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    AMD Fx8350 - 16 GB DDR 3 1600 Mhz - AMD HD Radeon 6670 - 128 GB İntel SSD- 1TB HDD- Asus 1080p Vs228 - Golf 7 -İphone 5s - Macbookair 13'. Acer V17 Nitro Black Edition 256 GB SSD
  • Binbaşı
    1306 Mesaj
    Hocam iyi bayramlar.

    Euro 4 emisyon normlarına sahip 2011 Mercedes Sprinter 315 CDI aracım var. 178.000 km'de.
    DPF probleminden dolayı yağ çoğaltma (motor yağına mazot karışması) problemini yaşıyoruz.
    Araç önceki sahibinde bu problemden dolayı 130.000 km'de motor revizyonu görmüş.
    Bu araçlarda yaygın olarak 10W-40 motor yağı tercih ediliyor. Ancak sözkonusu problemin çözümü adına DPF araçlar için üretilmiş 5W-30 motor yağı kullanımı öneriliyor.
    Yabancı forumlarda 315 CDI Sprinter için MB 229.31 veya MB 229.51 standardına uygun motor yağı kullanımından bahsedilmiş.

    Bu standartları karşılayan yağların yer aldığı linkleri mesajın sonuna ekledim. Aracımın yağ çoğaltma problemi ve km'sini de gözönünde bulundurarak hangi marka ve hangi tip (5W-30 / 10W-40) motor yağını kullanmamı önerirsiniz?

    http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.31&content_action=show

    http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.51&content_action=show
    _____________________________

    2014 Renault Clio 4 1.5 dCI EDC 90 hp Icon
    2013 Volkswagen Crafter 2.0 TDI 163 ps
    2011 Mercedes Sprinter 315 CDI

    Geçmiş: 2012 Otokar Sultan Comfort 140 S, 2012 Renault Fluence Dynamiuqe 1.5 dCI EDC 110 ps, 2007 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 174 ps, 2011 Renault Megané Sport Tourer 1.5 dCI 105 ps, 2007 Mercedes Vito 111 CDI, 2012 Passat 1.4 TSI, 2001 Passat 1.9 TDI, 2009 Seat Leon 1.4 TSI, 2004 Hyundai Santa Fe, 2011 Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, 2004 Seat Cordoba 1.4 TDI




  • Otomobil Uzmanı
    10679 Mesaj

    Mobil 1 ESP Formula M 5W-40 yağı kullanmalısınız .Araç yağ eksiltiyor ve DPf var

    shell isterseniz Shell Helix Ultra AT-L , bulunur mu bilmiyorum.

    veya Castrol EDGE FST 5W-40
    |
    |
    Salih* kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10679 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: splendidhdmi

    Golf7 1.2 tsi icin 5/30 da hangi yağı önerirsiniz veya 5/30 dışında alternatif var midir?

    Mobil 1 ESP Formula 5W-30 uygundur .
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    384 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: splendidhdmi

    Golf7 1.2 tsi icin 5/30 da hangi yağı önerirsiniz veya 5/30 dışında alternatif var midir?

    Mobil 1 ESP Formula 5W-30 uygundur .

    Teşekkür ederim.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    AMD Fx8350 - 16 GB DDR 3 1600 Mhz - AMD HD Radeon 6670 - 128 GB İntel SSD- 1TB HDD- Asus 1080p Vs228 - Golf 7 -İphone 5s - Macbookair 13'. Acer V17 Nitro Black Edition 256 GB SSD
  • Binbaşı
    1306 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Mobil 1 ESP Formula M 5W-40 yağı kullanmalısınız .Araç yağ eksiltiyor ve DPf var

    shell isterseniz Shell Helix Ultra AT-L , bulunur mu bilmiyorum.

    veya Castrol EDGE FST 5W-40



    Hocam sanıyorum gözden kaçan bir şey var. Araç yağ eksiltmiyor, çoğaltıyor. (Motor yağına mazot karıştırıyor)
    |
    |
    Bahsedilenler: vezir
    _____________________________

    2014 Renault Clio 4 1.5 dCI EDC 90 hp Icon
    2013 Volkswagen Crafter 2.0 TDI 163 ps
    2011 Mercedes Sprinter 315 CDI

    Geçmiş: 2012 Otokar Sultan Comfort 140 S, 2012 Renault Fluence Dynamiuqe 1.5 dCI EDC 110 ps, 2007 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 174 ps, 2011 Renault Megané Sport Tourer 1.5 dCI 105 ps, 2007 Mercedes Vito 111 CDI, 2012 Passat 1.4 TSI, 2001 Passat 1.9 TDI, 2009 Seat Leon 1.4 TSI, 2004 Hyundai Santa Fe, 2011 Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, 2004 Seat Cordoba 1.4 TDI
  • Er
    5 Mesaj
    öncelikle merhabalar
    aracım opel corsa c 2006 model 150000 km ye yaklaşıyor. aracım yağ eksiltmiyor zannediyorum şimdiye kadar yağ lambası hiç yanmadı ve bakım yapan ustalar da herhangi bir olumsuzluk söylemedi. ben neredeyse aldıpğımdan beri hep 5-30 yağ kullandım. castrol ve selenia kullanıldı.
    ama forumu okuduğumda ileri kilometreli araçlar için sonu 40 olan yağlar kullanılmalı deniyor turbo sağlığı ve yakıt tüketimi için.
    castrol sitesi 5-40 edge önerirken, Mobil 1 New Life 0W-40 öneriyor. hangi yağı tavsiye edersiniz? 5-30 a devam mı etmeliyim yoksa 40 lara geçmeli miyim?
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10679 Mesaj

    kusura bakmayın dikkatimden kaçmış, sizin işe yağ ile care bulunmaz ameliyat kaçınılmaz Geciktirmeyin
    |
    |
    Salih* kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10679 Mesaj

    mobil 1 new life serisi ile devam ediniz.
    |
    |
    maniacpo kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1306 Mesaj

    Euro 4 Sprinter'larda bu kronik bir problem ve yetkili servisler çözüm bulamıyorlar.

    DPF rejenerasyon işlemi yaklaşık 700-800 °C sıcaklıklarda gerçekleşiyor malum. Özellikle kış mevsiminde araç ağırlıkla şehiriçinde dur kalk trafikte kullanıldığında rejenerasyon için gerekli sıcaklıklara ulaşılamıyor. Bu yüzden her 300-400 km'de bir çevreyoluna çıkıp 3 yada 4. viteste yüksek devirde 5-10 dakika kullanılmasını öneriyorlar.

    Aynı problemden muzdarip bazı kullanıcılar sorunu Shell'in DPF'li araçlara özel 5W-30 yağını kullanarak çözdüklerini söylüyorlar.

    Bir de size danışmak istedim.

    Bir sonraki yağ değişiminde DPF'li araçlar için üretilen bir yağ kullanacağım. 5W-30 mu 10W-40 mı önerirsiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 30 Temmuz 2014; 23:16:57 >
    |
    |
    vezir kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________

    2014 Renault Clio 4 1.5 dCI EDC 90 hp Icon
    2013 Volkswagen Crafter 2.0 TDI 163 ps
    2011 Mercedes Sprinter 315 CDI

    Geçmiş: 2012 Otokar Sultan Comfort 140 S, 2012 Renault Fluence Dynamiuqe 1.5 dCI EDC 110 ps, 2007 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 174 ps, 2011 Renault Megané Sport Tourer 1.5 dCI 105 ps, 2007 Mercedes Vito 111 CDI, 2012 Passat 1.4 TSI, 2001 Passat 1.9 TDI, 2009 Seat Leon 1.4 TSI, 2004 Hyundai Santa Fe, 2011 Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, 2004 Seat Cordoba 1.4 TDI




  • Yüzbaşı
    726 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    su an kullandigin yag magtanec 5w 30 dan daha kaliteli

    Aynen katiliyorum
    |
    |
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10679 Mesaj

    DPF artıları olduığu gibi eksileri de oldukça çok . Parça eskidikçe eksileri daha da ağır basacak maalesef .

    Kullanımdaki kurallara uyulursa uzun sure dayanması gerekiyor ama devrili kullnım ve uzun bir sure sabit devirde sürülmesi gerekiyor.

    yağ olarak DPF uygun yağ seçilmeli ki kurum az yapsın ve filtreyi az kirletsin. Bu konuda 10w40 şansı yok çünkü bu yağ viskositesi için üretilmiş bir dpf li yağ ben bilmiyorum. Zaman içinde çıkar belki ama önemli olan DPF araçlarda temiz yağ kullanmaktır .

    temiz yağ iase yandığında artık ve kül min bırakan özel üretim yağlardır.
    |
    |
    Salih* kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    620 Mesaj
    180000 de jetta comfortline 1.6 benzinli fsı araç için yağ tavsiyeniz nedir
Reklamlar
Mobilya Takımları
Bey Azura
SEO
emek server
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,911
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.