Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (189. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.862.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 187188189190191
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Citroen Nemo araca Mobil ESP Formula 5w30 öneriyor.
    Bu yağı kullanmanın bir sakıncası olmaz herhalde. Bizden önce alanların nasıl bakım yaptıklarını tam bilmiyoruz. Kilometre 62000'de. Ne dersiniz?

    araçta DPF var mı ?

    DPF var mı bilmiyorum aslında. 1.4 HDI motorlu 2008 araç. Filtreye göre yağ değişiyor mu? Olan ve olmayana hangi yağları önerirsiniz?

    mobil esp , DPF yağlar için geliştirilmiş bir yağdır. Diğer araçlarda da kullnılır ama pahalı olduğundan dolayı diğer seçeneklere de bakılabilir. 5w30 ve benzerleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: ixir111

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    şu cümleyi anlayamadım

    şu videodaki gibi rampada kalmak gibi mi kastetdiniz?


    evet benzer şeyden bahsetmiştim aracınızın maksimum güzü dik bir yokuşu turmanmaya yetmiyorsa silindirler içi ısı maksimum olur ve yağ yanmaya başlar 20w50 eksiltme yaparsa 10w60 da deneyebilirsiniz veya kamyon, tır yağ sınıfları size göre olacaktır.



    teşekkür ederim vezir üstad

    bazı yağ katkıları var reklamlarda felan çıkan
    hiç yağ kalmasa da motoru korur diyorlar

    aşağıdaki linkte de var böyle bir yağ katkısı
    http://www.hepsiburada.com/Liste/motor-silk-150000-km-bor-yag-katkisi-yuzyilin-bulusu-250-ml-/productDetails.aspx?productId=otm092020&categoryId=26005


    kullanmamın faydası - zararı olur mu?

    katkıya ancak araç iyice hırpalanırsa gerek olur , motoru korumak istiyoranız zor şartlara dayanan tır kamyon sınıfı yağları tercih edebilirsiniz. Bu tür paletli araçlar için düz yol araba ile aynı şartları taşırken rampadan çıkışlarda özellikle eğim aşırı çok ise (4x4 lerde bulunabilen bir eğim ölçer cihazı aracınıza ekleyin) zor şartlara uygun yağ olması gerekir. Bundan dolayı 20w50 güzel bir seim ama ağır vasıta sınıfı katkılı yağlar tercih edilmelidir. Bşrde öneri olarak büyük ihtimalle aracınızın dik çıkabileceği sınırları merak ettiğiniz için bol bol deneme yapıyorsunuzdur(tahmin sadece) Bu nedenle yağı deneme öncesinde ve onrasında kontrol ediniz. Biraz bıktırıcı olabilir ama eğer bir fikriniz olursa nerede kontrol edeceğinizi de bilebilirsiniz

    Alıntıları Göster
    [
    katkıya ancak araç iyice hırpalanırsa gerek olur , motoru korumak istiyoranız zor şartlara dayanan tır kamyon sınıfı yağları tercih edebilirsiniz. Bu tür paletli araçlar için düz yol araba ile aynı şartları taşırken rampadan çıkışlarda özellikle eğim aşırı çok ise (4x4 lerde bulunabilen bir eğim ölçer cihazı aracınıza ekleyin) zor şartlara uygun yağ olması gerekir. Bundan dolayı 20w50 güzel bir seim ama ağır vasıta sınıfı katkılı yağlar tercih edilmelidir. Bşrde öneri olarak büyük ihtimalle aracınızın dik çıkabileceği sınırları merak ettiğiniz için bol bol deneme yapıyorsunuzdur(tahmin sadece) Bu nedenle yağı deneme öncesinde ve onrasında kontrol ediniz. Biraz bıktırıcı olabilir ama eğer bir fikriniz olursa nerede kontrol edeceğinizi de bilebilirsiniz

    teşekkürler

    evet aracın sınırlarını test için denemeler yapıyorum

    dediğiniz gibi deneme öncesi ve sonrasında yağı kontrol edeyim
  • Orijinalden alıntı: ixir111

    [
    katkıya ancak araç iyice hırpalanırsa gerek olur , motoru korumak istiyoranız zor şartlara dayanan tır kamyon sınıfı yağları tercih edebilirsiniz. Bu tür paletli araçlar için düz yol araba ile aynı şartları taşırken rampadan çıkışlarda özellikle eğim aşırı çok ise (4x4 lerde bulunabilen bir eğim ölçer cihazı aracınıza ekleyin) zor şartlara uygun yağ olması gerekir. Bundan dolayı 20w50 güzel bir seim ama ağır vasıta sınıfı katkılı yağlar tercih edilmelidir. Bşrde öneri olarak büyük ihtimalle aracınızın dik çıkabileceği sınırları merak ettiğiniz için bol bol deneme yapıyorsunuzdur(tahmin sadece) Bu nedenle yağı deneme öncesinde ve onrasında kontrol ediniz. Biraz bıktırıcı olabilir ama eğer bir fikriniz olursa nerede kontrol edeceğinizi de bilebilirsiniz

    teşekkürler

    evet aracın sınırlarını test için denemeler yapıyorum

    dediğiniz gibi deneme öncesi ve sonrasında yağı kontrol edeyim



    ekteki linke bir göz atmalısın konu biraz kompleks olsa da tüm paletli araçalarda aynı kinematik geçerlidir.

    http://arc.engin.umich.edu/events/archive/conf/conf98/case2.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    Citroen Nemo araca Mobil ESP Formula 5w30 öneriyor.
    Bu yağı kullanmanın bir sakıncası olmaz herhalde. Bizden önce alanların nasıl bakım yaptıklarını tam bilmiyoruz. Kilometre 62000'de. Ne dersiniz?

    araçta DPF var mı ?

    DPF var mı bilmiyorum aslında. 1.4 HDI motorlu 2008 araç. Filtreye göre yağ değişiyor mu? Olan ve olmayana hangi yağları önerirsiniz?

    mobil esp , DPF yağlar için geliştirilmiş bir yağdır. Diğer araçlarda da kullnılır ama pahalı olduğundan dolayı diğer seçeneklere de bakılabilir. 5w30 ve benzerleri

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    değerli üstatlar 0 km atmosferik honda jazz cvt aldım.2.000 km oldu.içindeki yağ 10w40 acaba 5w30 tam sentetiğe geçiş için 10 bin km lik değişimimi bekleyeyim,yoksa şimdi değiştireyim mi?şimdi veya ilk değişimde değiştirmenin bir faydası veya zararı varmıdır

    Honda da 10w40 gelmez, 0W30 VEYA ENEOS 0W20 dir.
  • arakadaşlar merhaba ; benim şöyle bir sorum olacak linea sıfır aracın ilk yağ değişimi kaç km de olacak ,, bilgi verirseniz çok sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksand


    arakadaşlar merhaba ; benim şöyle bir sorum olacak linea sıfır aracın ilk yağ değişimi kaç km de olacak ,, bilgi verirseniz çok sevinirim

    Kullanma klavuzunda vardir ama 15.000 km yada 1 yil olmasi lazim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tataryan

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    değerli üstatlar 0 km atmosferik honda jazz cvt aldım.2.000 km oldu.içindeki yağ 10w40 acaba 5w30 tam sentetiğe geçiş için 10 bin km lik değişimimi bekleyeyim,yoksa şimdi değiştireyim mi?şimdi veya ilk değişimde değiştirmenin bir faydası veya zararı varmıdır

    Honda da 10w40 gelmez, 0W30 VEYA ENEOS 0W20 dir.

    dostum böyle olduğuna emin misin?servistekilere sordum 10w40 gelir dediler.yoksa ilk yağ rodaj dönemi için farklı mı gönderiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: tataryan

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    değerli üstatlar 0 km atmosferik honda jazz cvt aldım.2.000 km oldu.içindeki yağ 10w40 acaba 5w30 tam sentetiğe geçiş için 10 bin km lik değişimimi bekleyeyim,yoksa şimdi değiştireyim mi?şimdi veya ilk değişimde değiştirmenin bir faydası veya zararı varmıdır

    Honda da 10w40 gelmez, 0W30 VEYA ENEOS 0W20 dir.

    dostum böyle olduğuna emin misin?servistekilere sordum 10w40 gelir dediler.yoksa ilk yağ rodaj dönemi için farklı mı gönderiliyor

    aracın fabrika yağı genellikle bulunabileek en kaliteli yağdır. Ben de 10w40 olmaması gerektiğini düşünüyorum. Fikir açısından .
    ANCAK özel bir neden varsa bilemem , hondaya bu yağ ilk yağ olarak yakışmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: tataryan

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    değerli üstatlar 0 km atmosferik honda jazz cvt aldım.2.000 km oldu.içindeki yağ 10w40 acaba 5w30 tam sentetiğe geçiş için 10 bin km lik değişimimi bekleyeyim,yoksa şimdi değiştireyim mi?şimdi veya ilk değişimde değiştirmenin bir faydası veya zararı varmıdır

    Honda da 10w40 gelmez, 0W30 VEYA ENEOS 0W20 dir.

    dostum böyle olduğuna emin misin?servistekilere sordum 10w40 gelir dediler.yoksa ilk yağ rodaj dönemi için farklı mı gönderiliyor

    aracın fabrika yağı genellikle bulunabileek en kaliteli yağdır. Ben de 10w40 olmaması gerektiğini düşünüyorum. Fikir açısından .
    ANCAK özel bir neden varsa bilemem , hondaya bu yağ ilk yağ olarak yakışmaz.

    honda müşteri hizmetlerine bu konuda bilgelendirme için yağ attım.gelince paylaşırım
  • Orijinalden alıntı: vezir

    Orijinalden alıntı: ixir111

    [
    katkıya ancak araç iyice hırpalanırsa gerek olur , motoru korumak istiyoranız zor şartlara dayanan tır kamyon sınıfı yağları tercih edebilirsiniz. Bu tür paletli araçlar için düz yol araba ile aynı şartları taşırken rampadan çıkışlarda özellikle eğim aşırı çok ise (4x4 lerde bulunabilen bir eğim ölçer cihazı aracınıza ekleyin) zor şartlara uygun yağ olması gerekir. Bundan dolayı 20w50 güzel bir seim ama ağır vasıta sınıfı katkılı yağlar tercih edilmelidir. Bşrde öneri olarak büyük ihtimalle aracınızın dik çıkabileceği sınırları merak ettiğiniz için bol bol deneme yapıyorsunuzdur(tahmin sadece) Bu nedenle yağı deneme öncesinde ve onrasında kontrol ediniz. Biraz bıktırıcı olabilir ama eğer bir fikriniz olursa nerede kontrol edeceğinizi de bilebilirsiniz

    teşekkürler

    evet aracın sınırlarını test için denemeler yapıyorum

    dediğiniz gibi deneme öncesi ve sonrasında yağı kontrol edeyim



    ekteki linke bir göz atmalısın konu biraz kompleks olsa da tüm paletli araçalarda aynı kinematik geçerlidir.

    http://arc.engin.umich.edu/events/archive/conf/conf98/case2.pdf

    teşekkürler vezir üstad

    çok soğuklarda motoru çalıştırmaya çalışırken
    motor yatak sarar mı?

    yağ pompası yağı çekemeyebilir mi?

    bir de motor kolay çalışsın diye(normal akü 72 amper) 150 amperlik akü
    kullanmanın zararı olu mu?

    soğuklarda yağ pompası yağı çekemezse yağ lambası yanar ve bizi uyarır mı?
  • Orijinalden alıntı: ixir111

    Orijinalden alıntı: vezir

    Orijinalden alıntı: ixir111

    [
    katkıya ancak araç iyice hırpalanırsa gerek olur , motoru korumak istiyoranız zor şartlara dayanan tır kamyon sınıfı yağları tercih edebilirsiniz. Bu tür paletli araçlar için düz yol araba ile aynı şartları taşırken rampadan çıkışlarda özellikle eğim aşırı çok ise (4x4 lerde bulunabilen bir eğim ölçer cihazı aracınıza ekleyin) zor şartlara uygun yağ olması gerekir. Bundan dolayı 20w50 güzel bir seim ama ağır vasıta sınıfı katkılı yağlar tercih edilmelidir. Bşrde öneri olarak büyük ihtimalle aracınızın dik çıkabileceği sınırları merak ettiğiniz için bol bol deneme yapıyorsunuzdur(tahmin sadece) Bu nedenle yağı deneme öncesinde ve onrasında kontrol ediniz. Biraz bıktırıcı olabilir ama eğer bir fikriniz olursa nerede kontrol edeceğinizi de bilebilirsiniz

    teşekkürler

    evet aracın sınırlarını test için denemeler yapıyorum

    dediğiniz gibi deneme öncesi ve sonrasında yağı kontrol edeyim



    ekteki linke bir göz atmalısın konu biraz kompleks olsa da tüm paletli araçalarda aynı kinematik geçerlidir.

    http://arc.engin.umich.edu/events/archive/conf/conf98/case2.pdf

    teşekkürler vezir üstad

    çok soğuklarda motoru çalıştırmaya çalışırken
    motor yatak sarar mı?

    yağ pompası yağı çekemeyebilir mi?

    bir de motor kolay çalışsın diye(normal akü 72 amper) 150 amperlik akü
    kullanmanın zararı olu mu?

    soğuklarda yağ pompası yağı çekemezse yağ lambası yanar ve bizi uyarır mı?


    Soğuk havalarda motoru ısıtmanız gerekecektir. Yüksek viskossiteli yağlar akışkanlıkları düşeceği için , bekleme süresini uzun tutmanız gerekecektir. Vurunu varsa yataklar ve genel acıdan zararı olacağını öngörmek hatalı olmaz. Yüksek alpleri akunun asla zarari olmaz aksine yararı vardır. bazı araçlarda çift aku bulunur bu tür çalıştırma durumlarındaki aksilikler çıkmasın diye.
  • Orijinalden alıntı: ixir111

    Orijinalden alıntı: vezir

    Orijinalden alıntı: ixir111

    [
    katkıya ancak araç iyice hırpalanırsa gerek olur , motoru korumak istiyoranız zor şartlara dayanan tır kamyon sınıfı yağları tercih edebilirsiniz. Bu tür paletli araçlar için düz yol araba ile aynı şartları taşırken rampadan çıkışlarda özellikle eğim aşırı çok ise (4x4 lerde bulunabilen bir eğim ölçer cihazı aracınıza ekleyin) zor şartlara uygun yağ olması gerekir. Bundan dolayı 20w50 güzel bir seim ama ağır vasıta sınıfı katkılı yağlar tercih edilmelidir. Bşrde öneri olarak büyük ihtimalle aracınızın dik çıkabileceği sınırları merak ettiğiniz için bol bol deneme yapıyorsunuzdur(tahmin sadece) Bu nedenle yağı deneme öncesinde ve onrasında kontrol ediniz. Biraz bıktırıcı olabilir ama eğer bir fikriniz olursa nerede kontrol edeceğinizi de bilebilirsiniz

    teşekkürler

    evet aracın sınırlarını test için denemeler yapıyorum

    dediğiniz gibi deneme öncesi ve sonrasında yağı kontrol edeyim



    ekteki linke bir göz atmalısın konu biraz kompleks olsa da tüm paletli araçalarda aynı kinematik geçerlidir.

    http://arc.engin.umich.edu/events/archive/conf/conf98/case2.pdf

    teşekkürler vezir üstad

    çok soğuklarda motoru çalıştırmaya çalışırken
    motor yatak sarar mı?

    yağ pompası yağı çekemeyebilir mi?

    bir de motor kolay çalışsın diye(normal akü 72 amper) 150 amperlik akü
    kullanmanın zararı olu mu?

    soğuklarda yağ pompası yağı çekemezse yağ lambası yanar ve bizi uyarır mı?


    Soğuk havalarda motoru ısıtmanız gerekecektir. Yüksek viskossiteli yağlar akışkanlıkları düşeceği için , bekleme süresini uzun tutmanız gerekecektir. Vurunu varsa yataklar ve genel acıdan zararı olacağını öngörmek hatalı olmaz. Yüksek alpleri akunun asla zarari olmaz aksine yararı vardır. bazı araçlarda çift aku bulunur bu tür çalıştırma durumlarındaki aksilikler çıkmasın diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Syn
    Vezir , Karbon 12

    5w-40 viskozitesinde dpf özellikli olmayan yağlarda en zor alınan , en yüksek onay Mb 229.5 onayımıdır?


    Onayların çapraz olarak genel şekilde kıyaslanabileceği fikrinde değilim. Yani MB 229'ları kendi arasında kıyaslanabilir ve birine "en yüksek" tabirini uygun görebiliriz. Veya VW 500'ler, Ford 910'lar, GM LL... bu sınıfların hepsi farklı amaçlara yönelikltir. Bu nedenler mesela MB 229, Ford 913'den daha yüksek bir onaydır diyemeyiz.

    MB 229.x, bildiğim kadarıyla film direncini, uzun bakım aralıklarında viskozite kaybını, buharlaşma kayıplarını arayan bir standart. Bu bakımlardan evet, zor (ama başka motorlar için önemli olabilecek başka şeyler de vardır. Sözgelimi API, ACEA gibi genel standartlar için toplam 20 küsur laboratuvar ve test parametresi aranır). Hemen akla MB'lerin eskiden beri kullandığı yağ soğutmalı motorları geliyor. Yağın motor soğutmasına katkı için seferber edilmesi ortalama yağ sıcaklığını artıracak, radyatörde geçen süre uzayacak ve köpük kontrolü için önemli olan karterde dinlenme süreleri kısalacaktır. Viskozite korunumu ve köpürme, uzun değişim aralklarında da eksilme (buharlaşma kayıpları) önemli hale gelecektir.

    Tabii bu, standart hakkında yine de genel-geçer bir bilgi. Motorlardaki yüzey ilişkilendirme (triboloji) stratejileri, motora özel hususiyetler olabiir. Bunları her standart için bilmeye imkan yok, ancak işletmecisi olunca araştırılabilir.

    Şu fikre katılırım: Standartların genel hatları bilinirse, amaca yönelik bellirli bir spesifikasyon aranabilir. Mesela, köpürmeden şüphe duyuyorsak MB 229, veya kuru karter yağlama yapan Porsche motorları için önerilern Porsche LL standardını karşılaması artı hanesine yazılabilir.

    Neticede kişisel fikrim öncelikli şekilde, gerek-şart standartların karşılanması. Bu da motor üreticisinin istediği standartlardır. Daha çok standardı karşılayan yağlar, ve birbiriyle çelişkili özelllikler isteyen standartları karşılayan yağlar -ihtimal- daha kaliteli olacaklardır. Ama bu denizde kendi rotamızı kaybetmemek gerekir. Mesela MB viskozite kararlılığı ararken, bir başka üretici belirli bir komponentte kendisi için önemli olan akış hızını arayabilir. Bu durumda kendi standardına ek olarak MB 229 varsa problem değil, ama bir standardın "yerine" başka standart tercih ediliyorsa, bu durumda bazı önemli konuları ıskalama ihtimali vardır. Veya MB 229'un laboratuvar ve test gereklililerinin tam dökümüne ulaşıp ne yaptığımızı çok iyi bilmemiz lazım diye düşünüyorum.
  • BP Visco 5w-40 tam sentetik yag hakkinda ne dusunursunuz? Son bakimda usta taksici esnafi hep bunu kullaniyor korkma dedi ve koydu, Mobil super 3000 e gore motor sanki sesli calisiyor. Fiyatta 3 lt 50 TL, hata mi ettik ne dersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy

    Üstadlar özür dileyerek bende bir soru sormak istiyorum.

    Yazılarınızı okudum ama açıkçası anlayabildiğim şeyler çok çok az oldu yazılanlardan. Bu yağ meselesinde birçok faktör var ve bunları doğru dürüst çözen insan miktarı çok az gibime geliyor. Neyse soruma geçeyim..

    Arabam 2005 model 1.4 16v CLİO Hb LPG'li bir araç. Araba şu anda 70.000'de ve son 5000 km dir bu başlıkta okuduklarımdan sonra MOBİL 0-40w yağ koyuldu. Henüz bir eksiltmede yok arabamda. Geçenlerde başka bir iş için gittiğim tamircim 0-40 yağın özellikle yağ pompasını yoracağı ve çok ince olduğunu söyledi. Benim arabama sadece 10-40 yağ olur dedi. Arabama daha önce yetkili serviste 5-30 ve 5-40 yğlar konulmuş. Hiç 10-40 yağ kullanılmamış.
    Sizce hangi yağ ile devam etmeliyim?
    Kaç km de bir değiştirmeliyim? (Standart şehir içi ve dışı karma kullanıyorum. Hız yapmam, motoru zorlamam?)




    kısaca hemen cevaplayabilirim

    0W-40'ın 10W-40'a göre pompayı "yorması" mümkün değil. Daha müsait bir zamanda sebebini grafiklerle gösterebilirm. Kısaca 0W-40 ince değil. Sadece soğukta 10W gibi kalınlaşmıyor. W'li dereceyi kabaca böyle değerlendirmek gerekir.

    0W-40 ile devam edebilirsiniz.



    Üstadım cevap için çok teşekkür ederim.

    Hazır sizi bulmuşken 2 soru daha sormak istiyorum.

    1. Benim arabamın kataloğu yağ özelliklerinin RN710 koşullarını sağlamasını gerekitiğini yazmakta. Mobil 0-40 bunu belirtmemiş ama Mobil super 3000 x1 5-40 yağ bu özellikleri karşılıyor bunu yeni fark ettim. Sizce bir sonraki yağ 0-40W mı yoksa Mobil super 3000 x1 5-40 mi olmalı?

    2. Ben mobil aldıklatan sonra polo 2008 model 1.4 benzinli arabası olan bir arkadaşıma da önerdim. Yağı alıp özel bir VW servisine gitti. Mobil 0w-40 yağı motora koyduramamış. Motorun FİNCAN?? larına zarar verdiğini ses yaptığını söylemişler (Arakadaşım arabadan anlamaz fincan ile neyi kast ettiklerini anlayamadım). Daha sonra onun arabaya mobil 10-40 yağ koydurmuşlar. Bende arkadaşıma mahçup oldum. İşi bilmeden motoruna zarar verecek adam pozisyonuna düştüm. Böyle bir polo motorlarında yada bu yağlar ile söz konusu olabilir mi?


    kusura bakmayın, sorunuzu gördüm ama hafta içi pek internete bakamadım

    1. RN 700'ler i yeni görmeye başladık. Mercedes, Ford, VW, GM... bu firmaların API, ACEA gibi genel endüstri normlarına ek olarak bazen istekleri kendi standartları da vardı. Şimdi Renault da bunlara katıldı. Nispeten yeni bir standart olduğu için M1 0W-40 bunu almamış olabilir. 3000 serisinin sahip olup, M1 serisinini karşılayamadığı bir onay ihtimali zayıf. Ama eğer almak isteseydi alabilir miydi... işte bunu garanti edemem. (Yukarda "07 note"'un sorusu için yazdığım cevabı da değerlendirebilirsiniz.)

    2. Hidrolik iticiler (üstten eksantrikli motorlarda kompansatör de denilir) boşluksuz çalışan sübap mekanizmalarıdır. Sanayide fincan veya fişek de diyorlar (aslında "fincan" kelimesi elle yağlama yapılan sabit motorlar için doğrudur). Hidrolik iticiler viskoziteye hatta markaya bile duyarlılık gösterebilirler. Çünkü burada hem sirkülasyon hızı hem de viskozite aynı anda önemldir (aslında her durumda böyle ama burada sesle kendisini belli ediyor). Eğer viskozte ve kalite standardı üretici için doğruysa sese aldırmayıp 2000-3000 km kadar gözlemlenmeli. Bu sürede yeni marka veya viskozite kendi yüzey filmini oluşturacaktır. İlk hanesi daha düşük olan yağların, iticilerde Bayram Volkan'ın yazdığı gibi daha sessiz çalşmaları beklenir. Bu süreden sonra sessizleşmezse, ancak 10W-40 ile idare edebiliyorsa iticilerde aşınma veya tıkanıklık olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmandemirbas

    selamlar.
    2008 dizel ford fiesta kullanıyorumm.aracı sıfır almıştımm.ilk yağı koyu yeşil bir yağdı.sanırım castroldüü.
    daha sonra servis bakımlarından sonra 4 yıldır yağ rengi siyah olan gene castrolün bir yağını kullanmaya başladılar.
    yalnız bu yağ kontrol ettiğimde çok akışkan geldi bana.ilk yağı daha koyu kıvamlıyddı.
    neyse sorumu sormak istiyorum.motor yağını artık kendim değiştirmek istiyorum.
    bana hangi motor yağını öneririsiniz.?marka verirseniz çok sevinirim?



    merhaba,

    O yıllarda Castrol SLX 0W-30 yeşil renkliydi. Ancak üretimde kullanılan montaj yağları da hem rengi değiştirir hem de kıvamı artırabilir. Montajda ilk alıştırma için kullanılan bu yağlar çok yüksek oranda katkılar içerir, 3-5 litre motor yağıyla karışınca ise katkı oranı nispeten yüksek bir yağa dönüşür.

    Belki motor yağlarını tanıyorum ama sağlam bir tavsiye için motoru da tanımak çok önemlidir. Bu noktada pek yardımım dokunmayacak galiba. Belki bu Ford için Vezir hocamızın bir fikri vardır.

    Marka konusunda... Standartlar o kadar sıkı hale geldi, ve ülkede değilse de dünyada rekabet o kadar arttı ki standartları karşılayan bilindik bir markanın kaçacak yeri neredeyse kalmadı. Yakın rekabetten dolayı da, artık yeri geliyor aynı sene içinde iki defa formül değiştirebiliyorlar. Bugün bir marka şu kadar bor içeren bir formül kullanıyor, yarın endüstri fiyatları değişince molibden+kalsiyumlu başka bir formüle dönebiliyor. Aynı şartnameleri yine karşılayıp yine aynı testlerden geçiyor. Bu sebeplerle marka tavsiyesinin gerçekten değerinin pek büyük olmadığını düşünüyorum.

    Üreticiler eskiden sadece viskozite tavsiyrsi verirlerdi. Sonra stabdartları takep ettiler. Şimd de her motor için kendi geliştirdikleri standartları talep ediyorlar. Ford dizellerde 920'li veya 930'lu bir standart talep ediyor genellikle. Bunu doğru şekilde arka etiketinde açıkça karşıladığını yazan bir yağ ile hata yapma ihtimali yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    BP Visco 5w-40 tam sentetik yag hakkinda ne dusunursunuz? Son bakimda usta taksici esnafi hep bunu kullaniyor korkma dedi ve koydu, Mobil super 3000 e gore motor sanki sesli calisiyor. Fiyatta 3 lt 50 TL, hata mi ettik ne dersiniz?



    Güzel fiyat. İyi alışveriş.

    Marka değişikliklerinde biraz huysuzluk olur. Yüzeye tutunması gereken katkılarla, yüzeye tutunmaması gereken şeyleri çözen deterjanlarlar arasında önemli bir denge vardır. Katkılar bir sistem halindedir ve yüzeye ve birbirlerine tutunma istekleri (polarite) bakımdan tasarlanmışlardır. Bu sebepten ötürü bir formülde yüzeye tutunmuş aşınma önelyici katkıyı diğer formüldeki deterjan çözmek isteyecek kendi aşınma önleyici kakısının ise yüzeydeki rejime katılması biraz zaman alacaktır.

    Denilir ki bu süre aşağı yukarı 500km ile 3000 km arasında değişir. Yani formül dğiştiğinde biraz ses çıkar.

    Bir de bazı motorlar bazı formüllerle daha sessiz çalışabiir. Kimi kalın yağları sever, kimi akışı hızlı olan yağları... Motor mimarisi gelişirken son 30-40 sene içindeki deneme-yanılmalarla seçilen metalurjide bir karara gelinmiş olunuyor. Bazı motorlarda sarı metal yatakalar vardır, başkasında paslanmazlık gereklilikleri farklı olan alüminyum yataklar vardır, bir diğerinde yumuşak metalden ayrı bir yatak yoktur. A katkısı, B deterjanı, C viskozitesi hepsinde farklı-farklı sonuçlar verecektir. Bir formülle ise her motor farkı şarkılar söyleyecektir.

    Bekleyip görmek lazım. Sessizleşmezse Mobil'i daha çok sevdiği sonucuna gelebilriz. Ama -ayrıca- ses her şey değil. Bazen gürültü daha yüksek olmasına rağmen aşınmalar daha düşük olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ixir111

    arkadaşlar

    paletli bir araç yapmaya çalışıyorum

    araca deutz F4L 912 magirus minibüs motoru koydum hava soğutmalı
    çalışma sistemi hidrostatik tahrik

    sorum şu dik yokuşlarda motor yağlama problemi olur mu?
    yağı max çizgisinden itibaren 2 lt fazla koysam nasıl olur?
    problem olup olmadığını nasıl anlarım?
    yağ saati yok yağ lambası var sadece

    birde aşağıdaki videoyu izleyebilirseniz yokuş hakkında daha iyi izlenim olur
    birde yokuş bana aracın içindeyken baya dik geliyor ama açı ölçerle ölçtüm 20 derece çıktı

    cevaplar için çok teşekkürler şimdiden.



    Eğer faydası olursa iş makinaları üreten Oshkosh firmasının bu motor için viskozite tavsiyelerini buldum:

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    ref


    Profesyonel uygulamalarda yerine göre monoviskoziteler de tercih edilebiliyor. Yalnız ısıtma aşamasına dikkat etmek gerekiyor. Bunun karşılığında uzun dönemde viskozite kararlılığı ve tortu direnci çok yüksek ve de ucuz olan bu yağlar kullanılabilir. Sürekli veya gün boyu çalışan motorlarda iyi bir tercih olabilir. Monoviskoziteler için min. sıcaklık tavsiyeleri aşağı yukarı akma noktalarına denk geliyor.

    Oshkosh firmasının aradığı kalite seviyeleri son derece jenerik, hemen her yağın karşılayableceği kalite seviyeleri. Askeri şartlara sahip yağlarda çevre gerklilikleri aranmadığından katkı miktarları yüksek olur. Bu nedenle ağır şart dizel yağları tercih edilirken ek olarak askeri (MIL spec.) şartnamelere sahip olanlar tercih edilebilir.
  • @Karbon 12

    Cevabiniz icin tesekkur ederim, bekleyip gorelim o zaman :)
  • 
Sayfa: önceki 187188189190191
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.