Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: yildirayy Daha Az
1 Kayıtlı Üye, 5 Misafir Kullanıcı, 5 Masaüstü Kullanıcı, 1 Mobil Kullanıcı ( 1 Mobil Cihaz )
13.473
Cevap
177
Favori
1.463.238
Tıklama

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 21.2.2020)
Giriş
Mesaj
  • Otomobil Uzmanı
    10659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: aramasorma

    ustalar kafama takıldı bi sorayım dedim,73bin km de lpgli focusum var,bugüne kadar bakımları zamanında yapıldı herzaman tam sentetik yağ kullanıldı,son bakımda ilk defa castrolün 5-30 full sentetik yağını koydum,3bin km geçmesine rağmen bugün kontrol ettim yağ hala sap sarı duruyor,cam gibi buda canımı sıktı,tamam araç temiz kullanıldı eyvallah ama diyorumki yağ hiçmi temizlemiyor motoru hala tertemiz,performans yakıt konusunda araç normal,ama temiz olması bence normal değil.ne diyorsunuz mobil 3000'e devammı edeyim?yoksa gerek yok orjinal fabrika çıkışı yağı olan motocraftamı döneyim?

    temzilik için tam sentetik yağların temizleme sökme gücü daha fazladır. Eğer memnun değilseniz tam sentetik mobil 1 veya edge veya shell gibi markaların tam sentetiklerini deneyin. Yine yağ temiz kalıyorsa aracınızı satarken motorun sıfır gibi tertemiz olduğunu ifade edip fiyatını yükseltebilirsiniz.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3162 Mesaj
    Sayın vezir, Araç 2007 model clio iii 1.2 ,70000 km.

    Şimdiye kadar hep 5w40 yağ konuldu servis tarafından, Araç 6 aydır lpg li, Yer istanbul.

    Lpgden sonra araçta yağ yakma olmadı, Motorda terleme var sadece, Hoş daha öncede vardı.

    Servisi bıraktım ve çok iyi tanıdığım ve güvendiğim ustaya gittim, 10w40 elf koyalım daha iyi olur dedi.Sonuçta dizel değil benzinli ve lpgli o sebeple 10w40 koyalım dedi.Bende 5w40 yağın motor sesinden memnun değilim ,gürültülü çalışıyor ve titreme yapıyor.

    Sonuçta 5w40 elf te tam sentetik olarak satılmamakta.10w40 koyayımmı yoksa 5w40a devammı yada 5w30 ne dersiniz.

    Son olarak hangi yağı önerecekseniz acea3 b4 standardına göre hangi markayı önerirsiniz, örneğin 10w40 ise shell helixmi elf mi gibi , yada 5w40 mobilmi elf mi gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ahmet_ -- 5 Ocak 2012; 5:17:22 >
  • Otomobil Uzmanı
    10659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Sayın vezir, Araç 2007 model clio iii 1.2 ,70000 km.

    Şimdiye kadar hep 5w40 yağ konuldu servis tarafından, Araç 6 aydır lpg li, Yer istanbul.

    Lpgden sonra araçta yağ yakma olmadı, Motorda terleme var sadece, Hoş daha öncede vardı.

    Servisi bıraktım ve çok iyi tanıdığım ve güvendiğim ustaya gittim, 10w40 elf koyalım daha iyi olur dedi.Sonuçta dizel değil benzinli ve lpgli o sebeple 10w40 koyalım dedi.Bende 5w40 yağın motor sesinden memnun değilim ,gürültülü çalışıyor ve titreme yapıyor.

    Sonuçta 5w40 elf te tam sentetik olarak satılmamakta.10w40 koyayımmı yoksa 5w40a devammı yada 5w30 ne dersiniz.

    Son olarak hangi yağı önerecekseniz acea3 b4 standardına göre hangi markayı önerirsiniz, örneğin 10w40 ise shell helixmi elf mi gibi , yada 5w40 mobilmi elf mi gibi.

    5w40 iyi bir seçim ancka sanırım memnun olmadığınızı belirtmişsiniz .o zaman eksiltme yapmıyor ise 5w30 deneyiniz bu da yetersiz gelirse 10w40 marka konusu için mobil elfe göre tercih edilebilir. Ama renault araçlar için de elf iyi diyorlar herkesin fikri değişik olabiliyor.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3162 Mesaj
    10w40 dahamı az sarsıntısız ve gürültüsüz çalıştırır sizce bu durumda, ilk aracı aldıgımda 5w30 vardı daha çok benzin tüketimi vardı 2 sene kullandım, 5w40ta daha az yaktı, ya 5w40 ya 10w40 ne diyorsunuz, 10w40 kullanırsam ilk kez kullanacağım
  • Otomobil Uzmanı
    10659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    10w40 dahamı az sarsıntısız ve gürültüsüz çalıştırır sizce bu durumda, ilk aracı aldıgımda 5w30 vardı daha çok benzin tüketimi vardı 2 sene kullandım, 5w40ta daha az yaktı, ya 5w40 ya 10w40 ne diyorsunuz, 10w40 kullanırsam ilk kez kullanacağım

    sarsıntı ve gürültü ilk çalıştırmada 10w40 da daha fazla olur ve yarı sentetitik bir yağdır. Benzin tüketimi azalmaz aksine çoğalmasını bekleriz ama sesten şikayetçi iseniz beki yararı olabilir.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1608 Mesaj
    Sa arkadaşlar 92 model şahinim var,lpg li.1000 km de 1 litreye gibi bi eksiltmesi var,yakma desek daha doğru heraldeSorum şu,yağ değişim kilometresi geldi ne marka yağ kullanmamı tavsiye edersiniz ve bor katkı maddesinin bi etkisi olur mu?
    _____________________________
  • Yarbay
    3162 Mesaj
    Sayın vezir ilgi ve alakanız için teşekkür ederim.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    255 Mesaj
    merhaba,
    peugeot 307 2003 model aracıma 10/40 total yag kullanmıstık memnundum, bakımda 5/40 total yag kullanılalım dedıler tam sentetik oldugundan fakat motor bu sefer sesli calısmaya basladı.. 10/40 a dönmeyi dusunuyorum.. aralarındaki fark nedir tam olarak..yarı sentetik, tam sentetik mii, motora hangisi yararlı olur bilgi verirseniz sevinirim..tüpte var aracımda ve izmirdeyim..iyi günler
    _____________________________
    307 XT PREMIUM, 307 XS, 407 Premium..
  • Otomobil Uzmanı
    10659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Sa arkadaşlar 92 model şahinim var,lpg li.1000 km de 1 litreye gibi bi eksiltmesi var,yakma desek daha doğru heraldeSorum şu,yağ değişim kilometresi geldi ne marka yağ kullanmamı tavsiye edersiniz ve bor katkı maddesinin bi etkisi olur mu?

    tüketiminiz aşırı fazla dolayısıyla en kalın yağı tercih edip rektifiyeye kadar idare edeceksiniz.20w50 en ucuz yağ size en faydası olacak yağdır. Bu tüketim eğer bu yağda da düşmezse her türlü katkı ile deneme yapabilirsiniz ,sonuç olarak rektefiyeye gitmek kaydıyla
    |
    |
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hsnsnl

    merhaba,
    peugeot 307 2003 model aracıma 10/40 total yag kullanmıstık memnundum, bakımda 5/40 total yag kullanılalım dedıler tam sentetik oldugundan fakat motor bu sefer sesli calısmaya basladı.. 10/40 a dönmeyi dusunuyorum.. aralarındaki fark nedir tam olarak..yarı sentetik, tam sentetik mii, motora hangisi yararlı olur bilgi verirseniz sevinirim..tüpte var aracımda ve izmirdeyim..iyi günler

    araç için faydası olan tam sentetiktir. Ancak ses için kalın olan yağlar faydalı gibi görünür olmasına rağmen ucun vadede motorun yıpranmasına neden olur. LPG li araçlar için 5w40 ideal yağ olduğunu düşünüyorum eğer motor aşınmamışsa 5w30 da olabilir.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3063 Mesaj
    Merhabalar;

    1.3 MultiJet dizel Punto mun bakımı geldi. Daha önce BP Visco 5000 5W-40 sentetik koymuştum. Bp nin sitesinde tam sentetik olduğu yazmıyor. Sentetik yazıyor. Bu yağ tam sentetik mi? Ayrıca orijinal ne kadar kötü olabilir ki düşüncesiyle Fiat'ın tavsiye ettiği Selenia WR 5W-40 yarı sentetik yağını aldım. Kutuda sentetik bazlı yazıyor sanırsam yarı sentetik. Ama daha motora koydurmadım. Selenia yağ yarı sentetik olacağı için olumsuz bir etki yapar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi command_4 -- 5 Ocak 2012; 22:20:36 >
    _____________________________

    Malı Arap Faik'ten alıyorduk, Karabük'te ikinci yükleme yapılıyordu. Adana'ya kadar da ben kullanıyorudum kamyonu.
  • Otomobil Uzmanı
    10659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    Merhabalar;

    1.3 MultiJet dizel Punto mun bakımı geldi. Daha önce BP Visco 5000 5W-40 sentetik koymuştum. Bp nin sitesinde tam sentetik olduğu yazmıyor. Sentetik yazıyor. Bu yağ tam sentetik mi? Ayrıca orijinal ne kadar kötü olabilir ki düşüncesiyle Fiat'ın tavsiye ettiği Selenia WR 5W-40 yarı sentetik yağını aldım. Kutuda sentetik bazlı yazıyor sanırsam yarı sentetik. Ama daha motora koydurmadım. Selenia yağ yarı sentetik olacağı için olumsuz bir etki yapar mı?

    genelde tam sentetik yazmayıp da sentetik yazanlar , tam sentetik çıkmamakta .Kelime oyunu yapmakta birçok firma .Bahsettiğiniz firmayı kasdetmiyorum ama büyük firma da olsa benzer pazarlama takdikleri yapmak zorunda kalıyorlar herhalde. Tam sentetik den şaşmayın özellikle yeni nesil araçlarda uzun zaman sonra fark bariz olarak ortaya çıkacaktır. Mobil 1 serisi castrol edge serisi , Shell de benzer serileri var , Bp nin de tam sentetikleri var. Viskositeyi gerekirse bir kademe aşağı alın ama sentetikten vazgeçmeyin araç eskimedikçe.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    719 Mesaj
    Haftasonu arkadaşın başına gelen bir iş kafamı karıştırdı.. Burdan bilgili arkadaşlara sormak istedim bende..

    Arkadaşın aracındaki yağ lambası yanmış.. (sarı lamba)

    Beni aradı.. Bende yağ eksiltmiştir dedim.. Klavuzunda da öyle yazıyordu..

    Ertesi gün aracın kaputunu açtık.. Kapakta izler vardı.. Sanırım kapaktan kaçırmış.. Kapağı kontrol ettik, conta öpmüş ama nasıl kaçırdı ne sebep oldu muamma..

    Arkadaş aracını 0 aldı ve çok dikkatli kullanır..

    Benim araçla ona yağ almak için çıktık.. Aracına servis Shell marka 5-30 yağ koymuş.. (servisin söylediği bu) Ama Shell'de bu yağı bulamadık.. Dahası tam sentetik (0-30/5-30/0-40) yağlar Sell istasyonlarında malesef yoktu..

    Arkadaşta 0-30 Castrol yağ aldı artık çaresizlikten ve 0,600 lt yaklaşık yağ ekledi..

    Benim merak ettiğim bu tip sorunlar çıktığında farklı marka ve farklı vizkosite yağlar karışırsa araçta problem çıkar mı?
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    719 Mesaj
    mesaj çift gitmiş, afedersiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TriNeO -- 9 Ocak 2012; 12:28:38 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3523 Mesaj
    genellikle 500 ml - 1 lt yag eksiltmeyle yag lambasi yanmaz, sizin durum eksiklikle ilgili degil gibi, verdiginiz bilgiler isiginda ...
    |
    |
    _____________________________
    Vatandaşı olmasak, || Aslında eğlenceli ülke !
    Boşuna yorma kendini, özelimi açamıyorum ..!
  • Yarbay
    5324 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: TriNeO

    Benim merak ettiğim bu tip sorunlar çıktığında farklı marka ve farklı vizkosite yağlar karışırsa araçta problem çıkar mı?



    Yağların karışabilmeleriyle ilgil uyumluuk testleri vardır. Kalite standartlarına sahip yağlar bu testlerden geçmişlerdir. Neticede yağ değişimi sırasında da karterde yarım litre kadar yağ kalıyor.

    Dikkat edilmesi gereken aracın istediği aynı kalite standartlarına sahip yağları kullanmak. Bu yağlar karıştırılabilir. Eksik seviye ile motor çalıştırılmamalı.

    Farklı viskoziteye sahip yağlar da karışabilir ancak bu durumda bileşik bir viskozite olur. Karışım oranına bağlı olarak bu bileşke viskozite de hesaplanabilir. Bileşik viskozite, tavsiye edilen viskozitelerin dışında kalmadığı sürece sorun yok.
    |
    |
  • Yarbay
    2053 Mesaj
    Sayın karbon 12

    5-40 yağlarda kendime göre kalite standartı olarak mb 229.5 onayını baz alıyorum.Normal standart Rn710

    Birde bu viskozitedeki yağlarda sentetik tam sentetik kısmı var.Benim kullandığım Syntium 5-40 yağın üzerinde Syntetic ibaresi var.Yalnız 229.5 onayına sahip.

    Birde Api sn yağlar çıktı.Bp Visco 7000 C 5-40 diye bir ürün yeni çıkmış.

    http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/0/36FCD57A00F239FA80257922002D057E/$file/BPXE-8MHAVW.pdf

    http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload/sheets/01_passenger_car/product/1210%20Gulf%20Formula%20G%205W-40.pdf

    http://www.mymesra.com.my/microsite/lubricants/pdf/Passenger/Passenger_Syntium3000SM.pdf

    Linkteki ürünlerden tam sentetikliği şüphe götürmeyen ( b3-b4 ) bir yağ nasıl anlaşılır.

    Teşekkürler
    _____________________________




  • Yarbay
    5324 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Sayın karbon 12

    5-40 yağlarda kendime göre kalite standartı olarak mb 229.5 onayını baz alıyorum.Normal standart Rn710

    Birde bu viskozitedeki yağlarda sentetik tam sentetik kısmı var.Benim kullandığım Syntium 5-40 yağın üzerinde Syntetic ibaresi var.Yalnız 229.5 onayına sahip.

    Birde Api sn yağlar çıktı.Bp Visco 7000 C 5-40 diye bir ürün yeni çıkmış.

    http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/0/36FCD57A00F239FA80257922002D057E/$file/BPXE-8MHAVW.pdf

    http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload/sheets/01_passenger_car/product/1210%20Gulf%20Formula%20G%205W-40.pdf

    http://www.mymesra.com.my/microsite/lubricants/pdf/Passenger/Passenger_Syntium3000SM.pdf

    Linkteki ürünlerden tam sentetikliği şüphe götürmeyen ( b3-b4 ) bir yağ nasıl anlaşılır.

    Teşekkürler




    merhaba Sayın 07 note

    API SN, önceki SM'ye göre biraz daha iyi tortu/çamurlaşma kontrolüyle biraz daha düşük sürtünme kaybı sağlıyor.

    Biraz araştırdım ama sentetik bazyağ konusunda şüphesizliği temin edemedim. Bazyağ bakımından en kaliteli yağ 177'lik viskozite indeksiyle Petronas'tır. Bu değerle sentetik oranınn yüksek olma ihtimali var.

    Bazyağın kalitesini anlamak için viskozite indeksine bakabilrsiniz.

    Yayınlanması zorunlu olan, acil durumlarda tıbbi veya çevre müdahalesi için aluşturulan materyal güvenlik kağıtları (MSDS) vardır. İnternette yağ ismi + MSDS olarak aratınca bulunabilrler. Burada 3. madde altında içerik yazar. Gulf'de olduğu gibi %75-80 petrol ürünü yazıyorsa sentetik olmadığından emin olabiliriz. Ama bunu da giderek daha üzeri kapalı halde yazmaya başladılar. Bazıları bileşikleri sadece CAS numaralarıya yazıyorlar. Biraz deşifre etmek gerekiyor.




  • Çavuş
    56 Mesaj
    Vezir Hocam
    astra 1.3 cdti aracıma son bakımda 10w-40 mobıl yag kondu
    servıs gm 5w 30 yag koyuyor
    mobıl aracıma 0w-40
    castol ıse 5w40 onerıyor
    sızce ne yapmalıyım
    aracım 30000 km de bu arada Ankarada yasıyorum
    yardımlarınız ıcın sımdıden cok tesekkurler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MinimuSS -- 9 Ocak 2012; 17:43:55 >
    _____________________________
  • Yarbay
    2053 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Sayın karbon 12

    5-40 yağlarda kendime göre kalite standartı olarak mb 229.5 onayını baz alıyorum.Normal standart Rn710

    Birde bu viskozitedeki yağlarda sentetik tam sentetik kısmı var.Benim kullandığım Syntium 5-40 yağın üzerinde Syntetic ibaresi var.Yalnız 229.5 onayına sahip.

    Birde Api sn yağlar çıktı.Bp Visco 7000 C 5-40 diye bir ürün yeni çıkmış.

    http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/0/36FCD57A00F239FA80257922002D057E/$file/BPXE-8MHAVW.pdf

    http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload/sheets/01_passenger_car/product/1210%20Gulf%20Formula%20G%205W-40.pdf

    http://www.mymesra.com.my/microsite/lubricants/pdf/Passenger/Passenger_Syntium3000SM.pdf

    Linkteki ürünlerden tam sentetikliği şüphe götürmeyen ( b3-b4 ) bir yağ nasıl anlaşılır.

    Teşekkürler




    merhaba Sayın 07 note

    API SN, önceki SM'ye göre biraz daha iyi tortu/çamurlaşma kontrolüyle biraz daha düşük sürtünme kaybı sağlıyor.

    Biraz araştırdım ama sentetik bazyağ konusunda şüphesizliği temin edemedim. Bazyağ bakımından en kaliteli yağ 177'lik viskozite indeksiyle Petronas'tır. Bu değerle sentetik oranınn yüksek olma ihtimali var.

    Bazyağın kalitesini anlamak için viskozite indeksine bakabilrsiniz.

    Yayınlanması zorunlu olan, acil durumlarda tıbbi veya çevre müdahalesi için aluşturulan materyal güvenlik kağıtları (MSDS) vardır. İnternette yağ ismi + MSDS olarak aratınca bulunabilrler. Burada 3. madde altında içerik yazar. Gulf'de olduğu gibi %75-80 petrol ürünü yazıyorsa sentetik olmadığından emin olabiliriz. Ama bunu da giderek daha üzeri kapalı halde yazmaya başladılar. Bazıları bileşikleri sadece CAS numaralarıya yazıyorlar. Biraz deşifre etmek gerekiyor.









    Syn Karbon 12 değerli bilgiler için teşekkürler.Yeni bir şey daha öğrendik.
    |
    |
    _____________________________




HızlıCevap
Reklamlar
haberler
SEO
üniversite
Canlı Tv izle
Bey Azura
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,141
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.