Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (5 Mobil) - 3 Masaüstü5 Mobil
5 sn
15.315
Cevap
178
Favori
1.594.233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 18 sa. önce
  • Cevaplayan Üyeler 2098
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2896
  • Ortalama Mesaj Aralığı 8 saat 29 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 3
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 853
  • Favoriye Eklediklerim 183
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • vezir (2896 mesaj) NextMove (430 mesaj) lordford50 (355 mesaj) aLLyC (301 mesaj) SEHZADE63 (273 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (3921 mesaj) Mobil (4431 mesaj) Tablet (362 mesaj) (3 mesaj) Mini (493 mesaj) Uygulama (413 mesaj)
  • @
4 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 22.2.2021)
Giriş
Mesaj
  • Otomobil Uzmanı
    10684 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    sıcak yerlerde yaşayanlar için 40 ile biten yağları öneririm.Ama şunu da kendim bizzat deneyerek gördüm ki yeni araçlarda özellikle dizel olanlarda 30 ile biten yağların da bir eksiği bulunmuyor ve eksltmeden güzel bir yağlama performansı suınuyor.yani eğer 5w30 veya 0w30 yağları eğer bir eksiltme yapmuıyorsa aracınıza en uygun yağlardır.Performasns gösterir ve yakıtın az tüketilmesini sağlar. Özellikle araç yeni iken doğru ve performanslı yağ seçilirse motor ömrü abartılı gelebilecek ama 500000 km leri görmesi muhtemeldir.(dizel motor için)

    yukarıdaki yorumumu dizelin motor sıcaklığının benzinlden az olduğu için eksiltme olasılığının az olmasını açıklamanın bir anlamı olur diye dip not olarak ifade etmek isterim
    quote:

    Orijinalden alıntı: overlord

    Sayın vezir,
    20.000km de opel astra 1.3 cdti araba için hangi yağı kullanmam gerektiğini marka dahil olmak üzere tavsiyenizi belirtebilir misiniz? Antalyada yaşıyorum , yaz sıcaklıklarını da göz önüne alarak tavsiyede bulunursanız memnun olurum.
    Saygılar.
    |
    |




  • Yarbay
    2237 Mesaj
    selamlar öncelikle yağ konusunda verdiğiniz bilgiler mükemmel ötesi... sayın vezir ve karbon12 harikasınız... sayenizde çok şey öğrendik...

    benim sorum şu üstadlar,
    aracım 105.000km peugeot 206 1.4 hdi. arabayı 2.el 85000km de aldım bir önceki sahibi devamlı 10w-40 kullanmış markasını bilmiyorum. bende aracı alır almaz tüm bakımlarını serviste yaptırıp castrol edge 5w-40 koydurdum. o zamanlar castrolün sitesinde önerilen yağ castrol edge 5w-40 idi. görevden dolayı van şehrinde yaşıyorum ve sadece castrol edge 5w-40 kullandım ama 4 ay sonra batıya ankara-eskişehir-muğla gibi şehirlerden birine tayin olacağım. daha önce yazdığınız yazılarda yağın yakıt üzerindeki etkilerindende bahsetmişsiniz. benim aracım diğer hdi oranla 1litre daha fazla tüketim yapıyor. şimdi yağımı 1ay sonra değiştireceğim. şimdi castrolün sitesine girdiğimde önerilen yağın castrol edge turbo diesel olduğu görünüyor. daha önce sadece c.edge idi... (benim bildiğim c.edge t.d özellikle vw grubu için... ) aracımın kitapçığında ACEA B3- ve API CF/CD standartları isteniyor.. bunda 5-40, 0-40, 5-30, 10-40 hepsi sağlıyor... sizden ricam aracım için batı illerini düşünerek ve yakıt ekonomisi ile uyumlu en uygun yağ hangisidir? (aşağıda ufak bir araştıma yaptım sizce bunlardan birisi uygunmu)
    şimdiden çok teşekkürler... saygılar
    (hepsi 4litre fiyatı)

    Mobil 1 0W- 40 new life =86TL
    Mobil 1 ESP 5W-30 =99TL
    Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 =83TL
    Mobil Süper 3000 5W40 =65TL

    Castrol Edge 5W-40 =75TL
    Castrol Edge 0W30 =96TL
    Castrol Edge 5W40 Turbo Dizel =88TL
    Castrol Edge 5W30=83TL

    Castrol Magnatec 5W40 =70TL (bu ürün yeni çıkmış ilk defa magnatec tam sentetik yağ görüyorum)

    not: bugün yağların özelliklerini kendi sitelerinden tek tek inceledim...karşılaştırma yaptım sonuç.. castrol edge, Mobil Süper 3000 ile neredeyse aynı.. castrol edge kül bilgisini vermiyor... Mobil 1 0W- 40 new life ikisindende üstün... Mobil 1 ESP ise özellikle dizel partikül filtreli araçlar için yanma noktası ve donma noktası,kül oranı ile Mobil 1 0W- 40 new life den daha iyi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wings35 -- 27 Şubat 2011; 17:01:40 >
    |
    |




  • Onbaşı
    20 Mesaj
    teşekkürler Mobil Super 3000 X1 5W-40 bu yağı kullanıcam hacam
    |
    |
  • Otomobil Uzmanı
    10684 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    cevap 2 yağ gibi gözüksede aracınızın kmsi göz önüne alındığında ve önceki yağın 40 ile bittiğini düşünürsek


    Mobil 1 0W- 40 new life =86TL
    hem parası hem de kalitesi uygun keşke daha ucuz olsa diyoruz o kadar ama petroldeki artışa bakarak yakın zamanda yağlara zam gelmesi kaçınılmaz ,gecikmeyin
    quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    selamlar öncelikle yağ konusunda verdiğiniz bilgiler mükemmel ötesi... sayın vezir ve karbon12 harikasınız... sayenizde çok şey öğrendik...

    benim sorum şu üstadlar,
    aracım 105.000km peugeot 206 1.4 hdi. arabayı 2.el 85000km de aldım bir önceki sahibi devamlı 10w-40 kullanmış markasını bilmiyorum. bende aracı alır almaz tüm bakımlarını serviste yaptırıp castrol edge 5w-40 koydurdum. o zamanlar castrolün sitesinde önerilen yağ castrol edge 5w-40 idi. görevden dolayı van şehrinde yaşıyorum ve sadece castrol edge 5w-40 kullandım ama 4 ay sonra batıya ankara-eskişehir-muğla gibi şehirlerden birine tayin olacağım. daha önce yazdığınız yazılarda yağın yakıt üzerindeki etkilerindende bahsetmişsiniz. benim aracım diğer hdi oranla 1litre daha fazla tüketim yapıyor. şimdi yağımı 1ay sonra değiştireceğim. şimdi castrolün sitesine girdiğimde önerilen yağın castrol edge turbo diesel olduğu görünüyor. daha önce sadece c.edge idi... (benim bildiğim c.edge t.d özellikle vw grubu için... ) aracımın kitapçığında ACEA B3- ve API CF/CD standartları isteniyor.. bunda 5-40, 0-40, 5-30, 10-40 hepsi sağlıyor... sizden ricam aracım için batı illerini düşünerek ve yakıt ekonomisi ile uyumlu en uygun yağ hangisidir? (aşağıda ufak bir araştıma yaptım sizce bunlardan birisi uygunmu)
    şimdiden çok teşekkürler... saygılar
    (hepsi 4litre fiyatı)

    Mobil 1 0W- 40 new life =86TL
    Mobil 1 ESP 5W-30 =99TL
    Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 =83TL
    Mobil Süper 3000 5W40 =65TL

    Castrol Edge 5W-40 =75TL
    Castrol Edge 0W30 =96TL
    Castrol Edge 5W40 Turbo Dizel =88TL
    Castrol Edge 5W30=83TL

    Castrol Magnatec 5W40 =70TL (bu ürün yeni çıkmış ilk defa magnatec tam sentetik yağ görüyorum)

    not: bugün yağların özelliklerini kendi sitelerinden tek tek inceledim...karşılaştırma yaptım sonuç.. castrol edge, Mobil Süper 3000 ile neredeyse aynı.. castrol edge kül bilgisini vermiyor... Mobil 1 0W- 40 new life ikisindende üstün... Mobil 1 ESP ise özellikle dizel partikül filtreli araçlar için yanma noktası ve donma noktası,kül oranı ile Mobil 1 0W- 40 new life den daha iyi...
    |
    |




  • Yarbay
    2237 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    cevap 2 yağ gibi gözüksede aracınızın kmsi göz önüne alındığında ve önceki yağın 40 ile bittiğini düşünürsek


    Mobil 1 0W- 40 new life =86TL
    hem parası hem de kalitesi uygun keşke daha ucuz olsa diyoruz o kadar ama petroldeki artışa bakarak yakın zamanda yağlara zam gelmesi kaçınılmaz ,gecikmeyin



    cevabınız için çok teşekkür ederim. aslında 5w-30 kullanmak istiyorum çünkü yakıt tasarrufu yaptığı söyleniyor. gerçekten tasarruf yaparmı? ve 5w-40 yerine kullanabilirmiyim? saygılar
    |
    |
  • Yarbay
    5601 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    selamlar öncelikle yağ konusunda verdiğiniz bilgiler mükemmel ötesi... sayın vezir ve karbon12 harikasınız... sayenizde çok şey öğrendik...

    benim sorum şu üstadlar,
    aracım 105.000km peugeot 206 1.4 hdi. arabayı 2.el 85000km de aldım bir önceki sahibi devamlı 10w-40 kullanmış markasını bilmiyorum. bende aracı alır almaz tüm bakımlarını serviste yaptırıp castrol edge 5w-40 koydurdum. o zamanlar castrolün sitesinde önerilen yağ castrol edge 5w-40 idi. görevden dolayı van şehrinde yaşıyorum ve sadece castrol edge 5w-40 kullandım ama 4 ay sonra batıya ankara-eskişehir-muğla gibi şehirlerden birine tayin olacağım. daha önce yazdığınız yazılarda yağın yakıt üzerindeki etkilerindende bahsetmişsiniz. benim aracım diğer hdi oranla 1litre daha fazla tüketim yapıyor. şimdi yağımı 1ay sonra değiştireceğim. şimdi castrolün sitesine girdiğimde önerilen yağın castrol edge turbo diesel olduğu görünüyor. daha önce sadece c.edge idi... (benim bildiğim c.edge t.d özellikle vw grubu için... ) aracımın kitapçığında ACEA B3- ve API CF/CD standartları isteniyor.. bunda 5-40, 0-40, 5-30, 10-40 hepsi sağlıyor... sizden ricam aracım için batı illerini düşünerek ve yakıt ekonomisi ile uyumlu en uygun yağ hangisidir? (aşağıda ufak bir araştıma yaptım sizce bunlardan birisi uygunmu)
    şimdiden çok teşekkürler... saygılar
    (hepsi 4litre fiyatı)

    Mobil 1 0W- 40 new life =86TL
    Mobil 1 ESP 5W-30 =99TL
    Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 =83TL
    Mobil Süper 3000 5W40 =65TL

    Castrol Edge 5W-40 =75TL
    Castrol Edge 0W30 =96TL
    Castrol Edge 5W40 Turbo Dizel =88TL
    Castrol Edge 5W30=83TL

    Castrol Magnatec 5W40 =70TL (bu ürün yeni çıkmış ilk defa magnatec tam sentetik yağ görüyorum)

    not: bugün yağların özelliklerini kendi sitelerinden tek tek inceledim...karşılaştırma yaptım sonuç.. castrol edge, Mobil Süper 3000 ile neredeyse aynı.. castrol edge kül bilgisini vermiyor... Mobil 1 0W- 40 new life ikisindende üstün... Mobil 1 ESP ise özellikle dizel partikül filtreli araçlar için yanma noktası ve donma noktası,kül oranı ile Mobil 1 0W- 40 new life den daha iyi...


    wings35,

    ACEA B3 ve API CF/CD. Bu standartları monoviskoziteler dahil pek çok viskozite karşılayabilir. Bunlar performans sınıflarıdır. Seçilecek yağın viskozite gerekliliğinin de ayrıca karşılanması gerekir. 1.4 HDI kitapçığında tavsiyeler varsa onlarla gitmek iyi olur. Eğer ki 30'luk yağlara izin veriyorsa en iyi ekonomi onlarla yapılabilir. Tabii motorun evveliyatı var, şu ana dek 40 kullanıldığı için 30'la eksiltip eksiltmeyeceğini bilmiyoruz. 30'a izin varsa ve denemek istiyorsak bence Castrol Edge 0W/5W-30. Hem marka hem viskozite aynı anda değiştirilmemiş olur. Adımları kısaltırız, böylece riskler paylaştırılabilir.

    Geçiş sırasında naçizane fikrim; formül (marka-tip), viskozite değişkenlerini mümkün olduğunca sabit tutarak aşamalı geçmektir. Castrol Edge 5W-40 kullanıyorsnuz. Castrol Egde 5W-30 deneyin, bir şey yanlış giderse elimizde sadece bir (1) ihtimal olur böylece.

    40'lıklar arasında ise M1 0W-40, ve ACEA B3 yanında B5'i de karşılayan yağlar en iyi ekonomiyi verebilir.

    İklim -5°C'nin altına inmedikçe 0W-nin kayda değer bir avantajından bahsedemeyiz. Fiyatlara dikkat ederek 5W- 0W arasında tercih yapılabilir. Gerçi 0W'lerin çok pahalı olması eskidendi, artık fiyatlar yakın.

    Hiç bir yağ kolay kolay DPF için üretilenlerden (örn. ESP) daha iyi bir sülfat külü spesifikasyonu veremez. DPF yağları neredeyse ik zamanlı motor yağlarıyla yarışıyorlar. Daha önce birbirine çok çok yakın yağları değerlendirirken dikkate almaya mecbur kalmıştım ancak 1'in altında (veya civarında) olduğu sürece ve DPF'miz yoksa çok takılmayalım. (Castrol Edge'in de 0.9-1.2 civarı olması gerekir.) İronik bir şekilde, çelişkili olarak katkı paketleri, özellikle de kurumu uzaklaştıracak deterjan/dispersan katkıları bu değeri artırırlar. Önceden alelade yağ kullanılmış DPF'siz motorlarda en iyi tercih olmayabilirler.

    iyi sözleriniz için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 28 Şubat 2011; 0:31:13 >
    |
    |




  • Yüzbaşı
    460 Mesaj
    aracımda yağ yakma durumu olduğundan 10w60 kullanıyorum
    |
    |
  • Otomobil Uzmanı
    10684 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    evet daha iyi yakıtn ekonomisi sağlayacaktır .Bu konuda 0w20 yağları eğer bulunabilirse en iyi ekonomiyi sağladığını idia ediyorlar .Ama 20 numara biraz riskli gibi geliyor. İşin özü tek dereceli viskositeye sahip yağlar multi viskositeye sahip olanlara nazaran daha iyi yakıt ekonomisi sağlarlar . yani 20w yağı tek başına eğer kullanılabilse daha iyi ekonomi sağlar ama abartıya gerek yok elimizdekileri iyi seçelim yeter. Yağ işinde tek doğru yoktur .Aynen lastik olayındaki gibi bir şeyi kazanırken diğerinden fedakarlık etmek zorunda kalırısınız. Bu nedenele araç kataloglarında birden fazla seçenek yer alır bunların bazısı diğerlerine göre daha iyi performans ve ekonomi sağlarlar ama araç eskimeye başladıkça bir alt bir üst seçeneğine geçiş yapılması gerekir. Bunun sınırını da araç katalogları verir. Katalogların üzerinde ince veya kalın viskositeli yağlar bir risk teşkil eder. Belki ilk başta anblaşılmaz ama uzun vadede zararları ortaya çıkar. Aynen doping olayı gibi ''anlık değil kalıcı performans daha iyidir''.
    quote:

    Orijinalden alıntı: wings35


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    cevap 2 yağ gibi gözüksede aracınızın kmsi göz önüne alındığında ve önceki yağın 40 ile bittiğini düşünürsek


    Mobil 1 0W- 40 new life =86TL
    hem parası hem de kalitesi uygun keşke daha ucuz olsa diyoruz o kadar ama petroldeki artışa bakarak yakın zamanda yağlara zam gelmesi kaçınılmaz ,gecikmeyin



    cevabınız için çok teşekkür ederim. aslında 5w-30 kullanmak istiyorum çünkü yakıt tasarrufu yaptığı söyleniyor. gerçekten tasarruf yaparmı? ve 5w-40 yerine kullanabilirmiyim? saygılar
    |
    |




  • Yarbay
    2606 Mesaj
    Duyduğum kadarıyla yeni corolla'da kullanılan 1.33lt hacmindeki motorda 0W20 numara yağ kullanılıyor.
    Ayrıca bu araç çok sıkışık olmayan şehir içi trafiğinde 6lt gibi bir yakıt tükettiğinden bahsediyorlar.Burada yağın katkısı büyük olabilir.
    |
    |
  • Onbaşı
    37 Mesaj
    benimde aracın yağ değişimi geldi. geçen sefer po maxima 10w40 ile değiştirmiştim yazın eksiltme eksiltme yaptı bu sefer nasıl bir yağ koysam diye düşünüyorum araç kataloğunda API SG 20W50 yazıyor ama araç 3 senedir bende daha böyle bir yağ eklemedim. ama eskiiltmeden dolayı aklımda 15w 40 ve 20w50 ve en son mobil 1 in 10w60 ı var yardımcı olursanız arkadaşlar sevinirm. iyi forumlar herkese araç uno 1.4 i.e 110000 km de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mixtape -- 1 Mart 2011; 5:21:19 >
    |
    |
  • Otomobil Uzmanı
    10684 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    iyi bir nokta yakalanmış ,mesela bu araca 10w40 konularak test yapılsa kaç yapacak merak ettim doğrusu...
    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Duyduğum kadarıyla yeni corolla'da kullanılan 1.33lt hacmindeki motorda 0W20 numara yağ kullanılıyor.
    Ayrıca bu araç çok sıkışık olmayan şehir içi trafiğinde 6lt gibi bir yakıt tükettiğinden bahsediyorlar.Burada yağın katkısı büyük olabilir.
    |
    |
  • Otomobil Uzmanı
    10684 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    ilk yapılması gereken 15w40 ile eksiltmeye çözüm aramaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: mixtape

    benimde aracın yağ değişimi geldi. geçen sefer po maxima 10w40 ile değiştirmiştim yazın eksiltme eksiltme yaptı bu sefer nasıl bir yağ koysam diye düşünüyorum araç kataloğunda API SG 20W50 yazıyor ama araç 3 senedir bende daha böyle bir yağ eklemedim. ama eskiiltmeden dolayı aklımda 15w 40 ve 20w50 ve en son mobil 1 in 10w60 ı var yardımcı olursanız arkadaşlar sevinirm. iyi forumlar herkese araç uno 1.4 i.e 110000 km de
    |
    |
  • Yarbay
    2237 Mesaj
    quote:

    evet daha iyi yakıtn ekonomisi sağlayacaktır .Bu konuda 0w20 yağları eğer bulunabilirse en iyi ekonomiyi sağladığını idia ediyorlar .Ama 20 numara biraz riskli gibi geliyor. İşin özü tek dereceli viskositeye sahip yağlar multi viskositeye sahip olanlara nazaran daha iyi yakıt ekonomisi sağlarlar . yani 20w yağı tek başına eğer kullanılabilse daha iyi ekonomi sağlar ama abartıya gerek yok elimizdekileri iyi seçelim yeter. Yağ işinde tek doğru yoktur .Aynen lastik olayındaki gibi bir şeyi kazanırken diğerinden fedakarlık etmek zorunda kalırısınız. Bu nedenele araç kataloglarında birden fazla seçenek yer alır bunların bazısı diğerlerine göre daha iyi performans ve ekonomi sağlarlar ama araç eskimeye başladıkça bir alt bir üst seçeneğine geçiş yapılması gerekir. Bunun sınırını da araç katalogları verir. Katalogların üzerinde ince veya kalın viskositeli yağlar bir risk teşkil eder. Belki ilk başta anblaşılmaz ama uzun vadede zararları ortaya çıkar. Aynen doping olayı gibi ''anlık değil kalıcı performans daha iyidir''.


    cevaplarınız için çok teşekkür ederim. aslında okadar para verdiğimiz araçlarımız için bu kadar önemli bir konuda eksikliğimiz varken umursanmayan yağ konusu hakkında bilgileriniz için çok minnettarım.
    yorumlarınızdan anladığım kadarı ile 5w-30 kullanabilirim.yakıt ekonomisi sağlaması açısından... (araç kitapçığında 10w-40, 5w-40 ve tasarruf için 5w-30da kullanabilirsiniz demişler.) peki batı illerindeki sıcaklıktan dolayı (izmir-muğla-ankara gibi) özellikle temmuz-ağustos aylarında izmir ilinde 5w-30un aracıma zararı olurmu? kaş yaparken göz çıkartmayayım :)
    |
    |




  • Otomobil Uzmanı
    10684 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    biraz yukarıdaki yorumlarımda konuya değinmeye çalıştım. Araç dizel ve yeni ise 5w30 ile 5w40 arasında bir fark hissedilmeyecektir ve yakıt ekonomisi ise yanınıza kar kalacaktır. Ama benzinli ve güney illerinde orta yaş araç sahibi iseniz 5w40 daha doğru seçim olacaktır. Kabaca değerlendirmesi böyle
    quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    quote:

    evet daha iyi yakıtn ekonomisi sağlayacaktır .Bu konuda 0w20 yağları eğer bulunabilirse en iyi ekonomiyi sağladığını idia ediyorlar .Ama 20 numara biraz riskli gibi geliyor. İşin özü tek dereceli viskositeye sahip yağlar multi viskositeye sahip olanlara nazaran daha iyi yakıt ekonomisi sağlarlar . yani 20w yağı tek başına eğer kullanılabilse daha iyi ekonomi sağlar ama abartıya gerek yok elimizdekileri iyi seçelim yeter. Yağ işinde tek doğru yoktur .Aynen lastik olayındaki gibi bir şeyi kazanırken diğerinden fedakarlık etmek zorunda kalırısınız. Bu nedenele araç kataloglarında birden fazla seçenek yer alır bunların bazısı diğerlerine göre daha iyi performans ve ekonomi sağlarlar ama araç eskimeye başladıkça bir alt bir üst seçeneğine geçiş yapılması gerekir. Bunun sınırını da araç katalogları verir. Katalogların üzerinde ince veya kalın viskositeli yağlar bir risk teşkil eder. Belki ilk başta anblaşılmaz ama uzun vadede zararları ortaya çıkar. Aynen doping olayı gibi ''anlık değil kalıcı performans daha iyidir''.


    cevaplarınız için çok teşekkür ederim. aslında okadar para verdiğimiz araçlarımız için bu kadar önemli bir konuda eksikliğimiz varken umursanmayan yağ konusu hakkında bilgileriniz için çok minnettarım.
    yorumlarınızdan anladığım kadarı ile 5w-30 kullanabilirim.yakıt ekonomisi sağlaması açısından... (araç kitapçığında 10w-40, 5w-40 ve tasarruf için 5w-30da kullanabilirsiniz demişler.) peki batı illerindeki sıcaklıktan dolayı (izmir-muğla-ankara gibi) özellikle temmuz-ağustos aylarında izmir ilinde 5w-30un aracıma zararı olurmu? kaş yaparken göz çıkartmayayım :)
    |
    |




  • Yarbay
    2606 Mesaj
    Volkswagen 1.4TSI motorları sanırım 2007 yılı itibariyle satılmaya başlandı.O yıllarda aracını periyodik bakıma götürenler bakımdan sonra aracın yağ eksiltiğini söylüyorlardı.Nedenide fabrikada araca konulan 5W30 yağların piyasada bulunmayışıydı.Servis 0W30 kullanıyormuş.
    Belki bir kaç yıl sonra 0W20 numara yağ piyasada olabilir.
    Hatta Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 serisinin yakıt tasarrufu iddialarını düşünürsek yağımızı değiştirerek yakıt tasarrufu yapmak mantıklı gibi geliyor..
    |
    |
  • Teğmen
    231 Mesaj
    Sayın Karbon12

    Daha önceki yazılarınızda;

    Yüksek devir ve hızdaki film mukavemetini, gönderdiğim linkteki gibi veri sayfalarında, HTHS viskozite parametresi en iyi gösterir. Bu harfler yüksek sıcaklık, yüksek film direnci'ne karşılık gelir (hight temp. high shear). 150°C'de ölçülen dinamik viskozitedir.
    ACEA'nın A3/B3 standardı kısmen bunu garantilemek için açıklandı. Buna göre A3 (benzinli) için min. 3.5 mPas olması gerekiyor. Mobil'de bu 3.7mPas

    Demişsiniz bu pas değeri mobil in hangi serisi için geçerli benim aracımıda kullandığım ELF sxr 5-40 Pas değerini biliyormusunuz yada nereden bulurum.

    Teşekkürler
    |
    |
  • Yarbay
    5601 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sert19

    Sayın Karbon12

    Daha önceki yazılarınızda;

    Yüksek devir ve hızdaki film mukavemetini, gönderdiğim linkteki gibi veri sayfalarında, HTHS viskozite parametresi en iyi gösterir. Bu harfler yüksek sıcaklık, yüksek film direnci'ne karşılık gelir (hight temp. high shear). 150°C'de ölçülen dinamik viskozitedir.
    ACEA'nın A3/B3 standardı kısmen bunu garantilemek için açıklandı. Buna göre A3 (benzinli) için min. 3.5 mPas olması gerekiyor. Mobil'de bu 3.7mPas

    Demişsiniz bu pas değeri mobil in hangi serisi için geçerli benim aracımıda kullandığım ELF sxr 5-40 Pas değerini biliyormusunuz yada nereden bulurum.

    Teşekkürler


    Ben de bulamadım... bu değer TDS kağıtlarında olabilir. (Technical Data Sheet)
    http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/1021.pdf

    Ancak ACEA A3/B4 sınıfında olduğuna göre 3.5'tan büyük veya eşit olması gerektiğini söyleyebiliriz.

    Bu değeri kullanırken yine birimlere dikkat ediniz. İki farklı birim vardır genelde SI kullanınır (pascal saniye = Pa.s; milipascal sn = mPa.s) Test şartlarında filmin yırtılması için gereken güçtür. Ayrıca daha az kullanılan bir de CGS birimi vardır (centi-poise = cP)

    Tam olarak hatırlamıyorum ama film dayanımıyla ilgili bir soru vardı, ben de min. ACEA A3'ü karşıladığına dikkat çekmek istemiştim (standartlar arasında film dayanımı öncelikli olanıdır, A1 ise ekonomi önceliklidir). SAE-40'lık yağlar arasında 3.7 mPa.s sıradışı sayılmasa da yüksek taraftadır [bu değer hem performans hem ekonomi sınıfı sayılan ACEA A5'i alamaz mesela (2008), bunun için 2.9 ile 3.5 mPa.s arasında olmalıdır.]

    Ana fikir olarak şimdi de, muhetemelen o zaman da yazmak istediğim film dayanımı konusunda ACEA A3/B3 ve/veya A4/B4 en son sırada endişelenilecek yağlardır. Her parametre gibi bu değerin de yüksekliği başka yerde başka sorunlara neden olabilir. Standartlarla gitmek hazırlanmış, paketlenmiş veriyi kullanmayı sağllıyor.

    Bu verileri ya çok yakın iki alternatif arasında karar vermek veya standartları göstermek için kullanıyorum.
    Yani Elf bunu yazmamış ama çok da dert değil. Neticede ACEA A3/B4 almış.
    |
    |




  • Binbaşı
    1202 Mesaj
    slm
    2006 kia rio 110 hp 1,5 dizel aracıma hangi yağı kullanmalıyım
    şimdiye kadar mobil 10w40 kullanılmış
    ama ben 5w30 kullanmak istiyorum
    castrol magnetec 5w30a1 benzinli araç için midir? dizelde kullanılabilir mi?
    ya da ne kullanmalıyım. biraz da ekonomik bir yağ olmalı.
    |
    |
  • Yarbay
    5215 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Volkswagen 1.4TSI motorları sanırım 2007 yılı itibariyle satılmaya başlandı.O yıllarda aracını periyodik bakıma götürenler bakımdan sonra aracın yağ eksiltiğini söylüyorlardı.Nedenide fabrikada araca konulan 5W30 yağların piyasada bulunmayışıydı.Servis 0W30 kullanıyormuş.
    Belki bir kaç yıl sonra 0W20 numara yağ piyasada olabilir.
    Hatta Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 serisinin yakıt tasarrufu iddialarını düşünürsek yağımızı değiştirerek yakıt tasarrufu yapmak mantıklı gibi geliyor..


    aracimin kitapciginda ortadogu ulkelerinde 0w20 yag kullanmayin yaziyor. bizim iklimimizde yazin ozellikle ortadogu ikliminden cok farkli degil. karadeniz bolgesi gibi bi iklimde degilseniz.
    |
    |
  • Otomobil Uzmanı
    10684 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    ''Castrol Magnatec 5W-30 A1, özellikle Ford WSS-M2C913-B performans seviyesini talep eden tüm Ford benzinli binek araçlar için uygundur. ''
    sitesindeki açıklama böyle

    illaki castrol olcak ise CASTROL MAGNATEC 5W-40 hem benzinlihem dizel seçeneği veriyor

    veya biraz daha pakalı olan CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 dizel için uygun yağdır.

    benim şahsi görüşüm dizle ve benzinin bu kadar pahalı olduğu ülkemizde aracınıza yakşan en iyi ve kaliteli yağı koyun. Nasıl olsa bu yakıt fiyatlarla araca binebiliyorsanız , 10-15 bin kmde 50 lira tam sentetik farkı vermek birşey değildir. 10 -15 litre mazot parası



    quote:

    Orijinalden alıntı: ffate

    slm
    2006 kia rio 110 hp 1,5 dizel aracıma hangi yağı kullanmalıyım
    şimdiye kadar mobil 10w40 kullanılmış
    ama ben 5w30 kullanmak istiyorum
    castrol magnetec 5w30a1 benzinli araç için midir? dizelde kullanılabilir mi?
    ya da ne kullanmalıyım. biraz da ekonomik bir yağ olmalı.
    |
    |




Reklamlar
Radyo Dinle
Pubg mobile uc
Masal Oku
Sohbet
anzer balı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,312
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.