Şimdi Ara

Motor SON VİTESTE SON DEVİRE Neden çıkamaz (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
4.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Respect_vti

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbyygt2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Respect_vti

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbyygt2

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulas2004

    Eski resimleri buluyum yğkleyeceğim

    Astra 210 yapıyor 1.3 dizel motorla

    2009 astra ...

    İmkansız yapamaz. Tabi motorda bi uygulama yoksa..

    Benim PuntoEvo 1.3multijet 75hp düzde 180 hafif eğimde 200 yapıyordu. Tabi bunun kadran yanılması falanı filanı vardır da gözüken bu.

    Gerçi astradan daha hafiftir biri b diğeri c

    200 görmesi bana saçma geliyor ama neyse..

    Astra'nın stok halde düz yolda 210 görmesi imkansız.

    Gerçi 1.6 120hp honda civic 200 yaparken aynı yolda 1.3 evonun da 200 yapması bana saçma gelmişti ama bende ogün anladım gerçekleri ve yediğim tüketim kazıklarını

    Youtube da fazlasıyla multijet motorlu araçların son hızları var ordan da fikir vermesi açısından bakabilirsin. Banada 210 uçuk geldi benim arabayı uçurumdan da sallasan 210 yapmazdı çünkü devir bitmişti. Resim de var arkadaşta haklıdır birşey diyemem.

    Yinede hız felakettir sonra virajı 100 ile dönerken takla attım

    Alıntıları Göster
    Çoğu kişi yazmış ancak sadece motor gücü ve torku ya da sadece vites oranı ile ilgili değildir.
    İkisi de geçerli...

    Örneğin arkadaşlarım, 206 GTI ile 5.viteste araçları devir kesiciye sokabiliyorlardı.
    Şanzıman buna göre bir orana sahip ve son hıza ulaşabilip, vitesi de bitirebiliyor.

    Ancak tersi bir örnek de var.
    Başka bir arkadaşımda Honda Civic 1.6 iES vardı.
    5.vites oranını internetten bulmuş ve devir/hız hesabı yaparak şöyle bir rakam bulmuştu;

    Araç 5.vitesi 6000 devir civarında bitirebilse, 280km/h hıza ulaşması gerekiyordu
    Ancak buna motor gücü yetmiyor tabi
    Demek ki oran tamamen ekonomi için ayarlanmış...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei



    cevabı da şu: ne kaa ekmek o kaa köfte

    Fazla kasmaya gerek yok, bu araçlardan beklenen belli yukarıdada arkadaşın dediği gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bay KospiR -- 22 Aralık 2011; 14:27:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei



    cevabı da şu: ne kaa ekmek o kaa köfte

    Fazla kasmaya gerek yok, bu araçlardan beklenen belli yukarıdada arkadaşın dediği gibi

    Alıntıları Göster
    Yine son hız tartışması başlamış vatana millete hayırlı olsun
    Ben düz yolda son viteste son deviri görebiliyorum.Fakat bu bana uzun yolda ekonomik olmayan bir şanzıman olarak geri dönüyor. 120 ile sabit gitmek istediğimde neredeyse 4000 devir çeviriyor.
    Bence çevirmesine de gerek yok.Ekonomi amaçlı C sınıfı dizel araba 200'ü geçmeyiversin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei



    cevabı da şu: ne kaa ekmek o kaa köfte

    Fazla kasmaya gerek yok, bu araçlardan beklenen belli yukarıdada arkadaşın dediği gibi

    Alıntıları Göster
    http://www.youtube.com/watch?v=1tgGl2cLANQ

    burda 205km/h yapıyor yeni astra 1.3 ecoflex




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Örümcek İnsan

    http://www.youtube.com/watch?v=1tgGl2cLANQ

    burda 205km/h yapıyor yeni astra 1.3 ecoflex

    Alıntıları Göster
    biri kuyuya taş atmış, (taş olduğu da meçhul); uğraşın ey forum ahalisi... cevap vermeyin daha adama, adam düz yolda 210 yapmış astrayla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    biri kuyuya taş atmış, (taş olduğu da meçhul); uğraşın ey forum ahalisi... cevap vermeyin daha adama, adam düz yolda 210 yapmış astrayla

    Efendi efendi forumda yazmak varken Böyle gayri ihtiyarı, tiye alma tavırları çok ayıp.

    Resmede inanmıyorsanız cevap yazmayın arkadaşlar.



    Ayrıca farklı birşey için yazmıştım ben bu konuyu..

    Konu hıza geldiyse era ile 210 yaptım, Cruze ile 220 yaptım onalrında resimleri var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drunkestien

    http://www.youtube.com/watch?v=1tgGl2cLANQ

    burda 205km/h yapıyor yeni astra 1.3 ecoflex

    Eğimli ve chipli ise yapar.Böyle videolara bakıp karar vermeyin boşuna.Burada kullanıcılar var.Adam kendi aracını gitmiyor diye gösterecek değil ya.Tekrar ediyorum o araç 180 i geçmiyor düz yolda.Ne yaparsan yap...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulas2004

    Arkadaşlar 2011 Model sıfır aldığım 6.000 km de dizel Hyundai i30 um var...

    Ama son viteste son devire çıkartamıyorum.

    Yani 5. viteste 5000 devire çıkıp sonra 6. vitese atıyorum ve birazda böyle gidince devir 4.000 civarında
    kalıyor. Araç hızı ise 185 km de kalıyor. Motorun hala devri varken son devire neden çıkamaz... ??

    1.3 astra dizel daha az CC hacmine göre son 210 km yaparken bu motor neden böyledir.

    İlk defa son devirine çıkamayan bir motor gördüm bilgisi olanınız varmıdır?


    Benzinli olsa bir nebze olsa daha rahat cikarsin ama dizelin hastaligi yuksek devirde olmesi.
  • Her araç vakumda son viteste redline'a çıkar. Ama işin içine hava girince sürtünme denilen şey de otomatikman devreye girer. Aracınızın son viteste 180 kms hızda iken yakalandığı motor devrinde ürettiği güç o hızda var olan toplam sürtünmeyi yenemeyecek kadar düşüktür eğer bir sw hatası yoksa.

    İkinci husus ise, burada 180-210 kms gibi hızlar yaptığınızı söylüyorsunuz, bu hızı nerde yaptığınızı bilmiyorum ama şddetle kınıyorum.

    Dün alkollü araba kullanımıyla ilgili bir topik açılmıştı. Orda esip gürleyenlerin bazılarını burda gördüm. Şimdi seni bu hızları kamuya açık yollarda yaptığın için kınamak bir yana, utanmadan kendileri de aynı hızları yaptıklarını söylüyorlar.

    Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu!

    Kamuya açık yollarda 200-220 Allah ne verdiyse basacaksın, üstelik gelip bunu burda yazacaksın. Sonra da alkollü araç kullanan birine beddua edeceksin.

    Alkollü araba kullanmak cinayete teşebbüsse kamuya açık yollarda hele bölünmüş yollarda aşırı hız yapmak da cinayete teşebbüstür.

    Tutarlı olacaksan, alkole karşı çıktığın kadar trafikte kazaya sebebiyet verebilecek her türlü artizliğe de karşı çıkacaksın.

    Ha, "benim tutarlı olmak gibi bir derdim yok" diyorsanız, o zaman kim takar sizin alkollü araç kullanmaya karşı olmanızı!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulas2004

    Arkadaşlar 2011 Model sıfır aldığım 6.000 km de dizel Hyundai i30 um var...

    Ama son viteste son devire çıkartamıyorum.

    Yani 5. viteste 5000 devire çıkıp sonra 6. vitese atıyorum ve birazda böyle gidince devir 4.000 civarında
    kalıyor. Araç hızı ise 185 km de kalıyor. Motorun hala devri varken son devire neden çıkamaz... ??

    1.3 astra dizel daha az CC hacmine göre son 210 km yaparken bu motor neden böyledir.

    İlk defa son devirine çıkamayan bir motor gördüm bilgisi olanınız varmıdır?


    Benzinli olsa bir nebze olsa daha rahat cikarsin ama dizelin hastaligi yuksek devirde olmesi.
    Vites oranları ile ilgili. Bazı araçların son vites oranları o kadar uzundur ki ne kadar chipleseniz yine de son viteste son devri bulamazsınız.
    Aracın sadece güçlü olmasıda tek başına yetmez. 7 ileri 500Hp üstü AMG bile son viteste son devire ulaşamayabilir.

    Vitesli bisiklet kullanmışsınızdır. O bisiklete ne kadar güçlü birini bindirirseniz bindirin hiç bir surette 1 viteste çevirdiği pedal sayısına son viteste (18 veya 21 veya 24 herneyse) ulaşamayacaktır.
    Son hız meselesine gelince yeterli eğim olduktan sonra yaklaşık 1200-1500 kg ağırlık motor devri el verdiği sürece, kesiciye girmediği sürece gidebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOSTIL

    ortalama 200 bg ve üzeri binek araçlar düz otomatik farketmez son viteste devir bandını bitirirler, tabi bu söylediğime yol eğimi-yük-rüzgar-rakım gibi faktörler baya bi etkii eder.

    1600cc, ~110hp, ~1000 kilo Corsa B GSi 5.vites yani son viteste çok rahat devir kesiciye giriyor. 6.vites olsa devam edecek. 200 hp lere gerek yok yani. Arabasına göre ve dişli oranlarına göre değişir bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei

    Kim demiş son devire çıkmaz diye?




    he başlık şöyle olsaydı anlardım: "Bizdeki fındık motor araçlar son viteste son devire neden çıkamıyor?"

    cevabı da şu: ne kaa ekmek o kaa köfte

    +1
    AMG son devire çıkmazsa ///M çıkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Her araç vakumda son viteste redline'a çıkar. Ama işin içine hava girince sürtünme denilen şey de otomatikman devreye girer. Aracınızın son viteste 180 kms hızda iken yakalandığı motor devrinde ürettiği güç o hızda var olan toplam sürtünmeyi yenemeyecek kadar düşüktür eğer bir sw hatası yoksa.

    İkinci husus ise, burada 180-210 kms gibi hızlar yaptığınızı söylüyorsunuz, bu hızı nerde yaptığınızı bilmiyorum ama şddetle kınıyorum.

    Dün alkollü araba kullanımıyla ilgili bir topik açılmıştı. Orda esip gürleyenlerin bazılarını burda gördüm. Şimdi seni bu hızları kamuya açık yollarda yaptığın için kınamak bir yana, utanmadan kendileri de aynı hızları yaptıklarını söylüyorlar.

    Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu!

    Kamuya açık yollarda 200-220 Allah ne verdiyse basacaksın, üstelik gelip bunu burda yazacaksın. Sonra da alkollü araç kullanan birine beddua edeceksin.

    Alkollü araba kullanmak cinayete teşebbüsse kamuya açık yollarda hele bölünmüş yollarda aşırı hız yapmak da cinayete teşebbüstür.

    Tutarlı olacaksan, alkole karşı çıktığın kadar trafikte kazaya sebebiyet verebilecek her türlü artizliğe de karşı çıkacaksın.

    Ha, "benim tutarlı olmak gibi bir derdim yok" diyorsanız, o zaman kim takar sizin alkollü araç kullanmaya karşı olmanızı!



    Ya alayının ne olduğu belli zaten. Kazaların çoğu hızdan, makastan bilmemneden olur, alkollü araç kullanma oranı çok daha azdır ama bunlar hemen bıdı bıdı cinayete teşebbüs falan derler. İkiyüzlü, korkaklar, direk alkole, içki içene nefret kusamazlar çünkü. Alkole ve içki içene tahammül edemezler çünkü yobazdırlar. Kendi inandıkları tüm değerlere başkalarınında inanmasını bekleyecek kadar cahildirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex1983Pax

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Her araç vakumda son viteste redline'a çıkar. Ama işin içine hava girince sürtünme denilen şey de otomatikman devreye girer. Aracınızın son viteste 180 kms hızda iken yakalandığı motor devrinde ürettiği güç o hızda var olan toplam sürtünmeyi yenemeyecek kadar düşüktür eğer bir sw hatası yoksa.

    İkinci husus ise, burada 180-210 kms gibi hızlar yaptığınızı söylüyorsunuz, bu hızı nerde yaptığınızı bilmiyorum ama şddetle kınıyorum.

    Dün alkollü araba kullanımıyla ilgili bir topik açılmıştı. Orda esip gürleyenlerin bazılarını burda gördüm. Şimdi seni bu hızları kamuya açık yollarda yaptığın için kınamak bir yana, utanmadan kendileri de aynı hızları yaptıklarını söylüyorlar.

    Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu!

    Kamuya açık yollarda 200-220 Allah ne verdiyse basacaksın, üstelik gelip bunu burda yazacaksın. Sonra da alkollü araç kullanan birine beddua edeceksin.

    Alkollü araba kullanmak cinayete teşebbüsse kamuya açık yollarda hele bölünmüş yollarda aşırı hız yapmak da cinayete teşebbüstür.

    Tutarlı olacaksan, alkole karşı çıktığın kadar trafikte kazaya sebebiyet verebilecek her türlü artizliğe de karşı çıkacaksın.

    Ha, "benim tutarlı olmak gibi bir derdim yok" diyorsanız, o zaman kim takar sizin alkollü araç kullanmaya karşı olmanızı!



    Ya alayının ne olduğu belli zaten. Kazaların çoğu hızdan, makastan bilmemneden olur, alkollü araç kullanma oranı çok daha azdır ama bunlar hemen bıdı bıdı cinayete teşebbüs falan derler. İkiyüzlü, korkaklar, direk alkole, içki içene nefret kusamazlar çünkü. Alkole ve içki içene tahammül edemezler çünkü yobazdırlar. Kendi inandıkları tüm değerlere başkalarınında inanmasını bekleyecek kadar cahildirler.

    Alıntıları Göster

    Ya alayının ne olduğu belli zaten. Kazaların çoğu hızdan, makastan bilmemneden olur, alkollü araç kullanma oranı çok daha azdır ama bunlar hemen bıdı bıdı cinayete teşebbüs falan derler. İkiyüzlü, korkaklar, direk alkole, içki içene nefret kusamazlar çünkü. Alkole ve içki içene tahammül edemezler çünkü yobazdırlar. Kendi inandıkları tüm değerlere başkalarınında inanmasını bekleyecek kadar cahildirler.

    Arkadaşlar size kocaman bir Yuh diyorum...


    Konuyu ne olarak açmıştım siz nerelere getirdiniz. Birde yetmez gibi insanlara hakaret etmeye başladınız ayıp ayıp...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbyygt2

    1.3 cdti astra ve 210 km

    imkansız hocam.O araç düz yolda 180 i geçemiyor ne 210 u.Aracın 0-100 ü 14.7 saniye.Yani şahinlerden bile kötü.Tamamen saçmalık...

    katılıyorum
    1.5 dci 80 bg lik megane sw (2005) 170 kmh de 4000 devir ceviriyor ve 170 de tıkanıyor
    sizin dediğiniz 1.3 doblo efsanesine dönmüş 200-210 basan var dobloyla hayatımda duydugum en buyuk yalanlardan birisi
    sizin 1.3 astra 200 ü gecmez duz yolda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CCeVViKK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbyygt2

    1.3 cdti astra ve 210 km

    imkansız hocam.O araç düz yolda 180 i geçemiyor ne 210 u.Aracın 0-100 ü 14.7 saniye.Yani şahinlerden bile kötü.Tamamen saçmalık...

    katılıyorum
    1.5 dci 80 bg lik megane sw (2005) 170 kmh de 4000 devir ceviriyor ve 170 de tıkanıyor
    sizin dediğiniz 1.3 doblo efsanesine dönmüş 200-210 basan var dobloyla hayatımda duydugum en buyuk yalanlardan birisi
    sizin 1.3 astra 200 ü gecmez duz yolda

    Alıntıları Göster
    OOOO millet yine uçmuş bir haber benim bundan önceki aracım 1.3 astra idi çoğu arkadasımda biliyorki araç 170 e kadar çok güzel hızlanıyordu boş, hafif eğimli bir uzun yolda 210 a çıkabiliyordu millet yine başlamış sanki uzun dönem aracı kullanmış gibi gitmez etmez diye. Hatta birazdan başlarlar o araç yokuşta çekmez diye.....


    Şuanki aracım 1.4 turbo insignia 4. vites 6100 devirde 200 vuruyor ve bu hızı 6. vites 4100 devirde veriyor aynı şekilde aracı 6000 devire vursam çok rahat 270 yapar ama araç o gücü sağlayamayacağı için 225 km/h ın üstüne çok zor çıkıyor açıkcası denemedimde.......


    Şimdi gelelim üstad senin yeni aracın neden daha fazla hız yapmadığına. Aracında ya limitör vardır ya da devir bandının son viteste kısa olmasından dolayı araç o hıza çıkamaz........




  • 1- Rodajı tamamlanmış, özellikle de dizel motorlu araç o kadar zorlanmaz.
    2- Aracın aoerodinamisi ve/veya vites dişli oranları-motor gücü o hıza ulaşmasına elverişli değildir. Ayrıca i30 ağır bir araba.
    3- Aracınızı alana Allah kolaylık versin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 22 Aralık 2011; 17:31:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    1- Rodajı tamamlanmış, özellikle de dizel motorlu araç o kadar zorlanmaz.
    2- Aracın aoerodinamisi ve/veya vites dişli oranları-motor gücü o hıza ulaşmasına elverişli değildir. Ayrıca i30 ağır bir araba.
    3- Aracınızı alana Allah kolaylık versin.

    +1903
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Her araç vakumda son viteste redline'a çıkar. Ama işin içine hava girince sürtünme denilen şey de otomatikman devreye girer. Aracınızın son viteste 180 kms hızda iken yakalandığı motor devrinde ürettiği güç o hızda var olan toplam sürtünmeyi yenemeyecek kadar düşüktür eğer bir sw hatası yoksa.

    İkinci husus ise, burada 180-210 kms gibi hızlar yaptığınızı söylüyorsunuz, bu hızı nerde yaptığınızı bilmiyorum ama şddetle kınıyorum.

    Dün alkollü araba kullanımıyla ilgili bir topik açılmıştı. Orda esip gürleyenlerin bazılarını burda gördüm. Şimdi seni bu hızları kamuya açık yollarda yaptığın için kınamak bir yana, utanmadan kendileri de aynı hızları yaptıklarını söylüyorlar.

    Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu!

    Kamuya açık yollarda 200-220 Allah ne verdiyse basacaksın, üstelik gelip bunu burda yazacaksın. Sonra da alkollü araç kullanan birine beddua edeceksin.

    Alkollü araba kullanmak cinayete teşebbüsse kamuya açık yollarda hele bölünmüş yollarda aşırı hız yapmak da cinayete teşebbüstür.

    Tutarlı olacaksan, alkole karşı çıktığın kadar trafikte kazaya sebebiyet verebilecek her türlü artizliğe de karşı çıkacaksın.

    Ha, "benim tutarlı olmak gibi bir derdim yok" diyorsanız, o zaman kim takar sizin alkollü araç kullanmaya karşı olmanızı!



    katılıyorum bu durum forum genelinde mevcut.
    kendileriyle çelişiyorlar,sonrada sağda solda ahkam kesiyorlar.cahilliklerine vermek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulas2004

    Arkadaşlar 2011 Model sıfır aldığım 6.000 km de dizel Hyundai i30 um var...

    Ama son viteste son devire çıkartamıyorum.

    Yani 5. viteste 5000 devire çıkıp sonra 6. vitese atıyorum ve birazda böyle gidince devir 4.000 civarında
    kalıyor. Araç hızı ise 185 km de kalıyor. Motorun hala devri varken son devire neden çıkamaz... ??

    1.3 astra dizel daha az CC hacmine göre son 210 km yaparken bu motor neden böyledir.

    İlk defa son devirine çıkamayan bir motor gördüm bilgisi olanınız varmıdır?


    Dizel ve 6. vites olayini bilemeyecegim ancak benzinli 1.6 122 PS i30 ile 200 KM'nin uzerine rahat ciktigim oldu birkac kere (Almanya A3 otobaninda), en son 210'un biraz altina kadar geldi 206-207 KM falan. 185 KM cok dusuk gorunuyor.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.