Şimdi Ara

Motor ömrünü bilemiyorlar... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: civcivic

    Yüzyüze görüştüm. Açık konuştu, direkt ne varsa beyan etti.

    Gidip 20 YTL verip 100.000 km.'de de diyebilirdi- ki bu km.'yi de kaldırır görünümü-, kapılar boyalı da diyebilirdi...

    Arabayı kullandım, bir sorun yok gibi. Sadece triger değişecek, ses yapıyor.


    Karar yine senin olacaktır fakat bence şirket aracından her zaman uzak dur. Aracın km sinden şirket aracı olduğu belliydi bunu yazmıştım. Daha önce de belirttiğim gibi o araca ileride yapacağın masrafı şimdi ver daha iyi bir araç al. Bize sadece uyarmak düşer ama alırsan da fazlaca sanayiden tanıdığın olacağı kesindir ileriki zamanlarda.
  • bencede risk alma kardeş.230bındeki araç alınmaz bana kalırsa ben 100bınden sonrasına heç bakmam zaten hatta benım için 2 cı el sınırı 50bındır.alma onu boşver.belkide bir sorun çıkarmayacak ama risk alma satamayabılırsınde herkes senın kadar anlayışlı olmaz satın alma konusunda
  • bildiğim kadarıyla ZETEC diye tabir edilen ford motorlarının rektefiye sırasında motor blokları komple değişiyormuş gömlek kullanmıyormuş ford ona dikkat etmelisin rektefiye işi öyle kolay iş değildir parçası ucuz olan bir araba olsa neyse ama ford , rektefiyede motorun bir çok parçası yenilenmelidirki adam gibi rektefiye olsun bence 3-4 milyar daha ver temizini al derim
  • Forum kapanıyor o nedenle arama yapamıyorum. Motor ömürleri, adında bir konu açılmıştı ve hemen herkes milyonları göğüsletiyordu markalara. Audi'ye 2 milyon km., VW'ye 1 milyon km. Mercedes bilmem kaç milyon km. Büyük ihtimalle ford da bu uzun motor ömrü yarışmasından milyon olmasa da 100.000'lerce km ile çıkmıştır. Şu anda ise 230.000'deki fordun bittiği konusunda herkes hemfikir durumda...

    Şüphesiz ki 2. elde 50.000'de araç alınsa daha iyi; ancak sonuçta bu 50.000'lik arabanın aslında 150.000 olmadığını bilemezsiniz.

    Geçenlerde bir forum üyesi açıkça ikrar etti, 100.000 km.'den daha fazla düşürüp sattığını ve arabanın görünümünün de bu km.'yi "kaldırdığını". Yani sırf dış görünüm o kadar kötü değil diye, buna göre km. belirleniyor piyasada.

    Şundan da neredeyse eminim ki, bu adam bu arabayı pazara çıkardığı gün, 1 saat içinde satar. Alan kişi de bu 230.000 km.'yi 20 YTL verip, 130.000 km. indirir.Ne de olsa 2001 model, görünümü de fena olmayan bir araba.Ve çekeceği fiyat en az 17.000 YTL.

    Bu arabayı hiç görmeden, bu satın alan adamdan almaya gidilse, 100.000'deki arabayı ucuza kapattım, düşüncesiyle birlikte eve dönülür, diye düşünüyorum.

    Hasılı bahsettiğiniz sakıncalar elbette vardır, ancak bu sakıncalar 4.000 YTL fazla vereceğim araçta da eksiksiz olacaktır...hele de bu üçkağıt meydanında...

    Bir ekspertize sokalım bakalım...Neymiş bu aşınma oranı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi civcivic -- 30 Mart 2007; 10:10:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: civcivic

    Araba focus.2001 GHIA.

    Bosch Ankara'da var mı acaba?

    Ne gibi sorunlar çıkarır ayrıca?





    6 yılda 230 000 km çok değil mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: commonwealth

    quote:

    Orjinalden alıntı: civcivic

    Araba focus.2001 GHIA.

    Bosch Ankara'da var mı acaba?

    Ne gibi sorunlar çıkarır ayrıca?



    6 yılda 230 000 km çok değil mi?




    Sn. dgo2133

    (Post olsun diye orda burda luzumsuz cevaplar sallama)

    Mesajınızı gerekli arkadaşlara yazınız bana değil...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: commonwealth


    quote:

    Orjinalden alıntı: civcivic

    Araba focus.2001 GHIA.

    Bosch Ankara'da var mı acaba?

    Ne gibi sorunlar çıkarır ayrıca?





    6 yılda 230 000 km çok değil mi?


    Yaşına göre km.si hakikaten çok yüksek.Çok iyi bir şekilde araştırıp ona göre karar verilmeli!
  • şirket aracına pek yanaşma kimin nasıl kullandığını bilemezsin
  • ben geçen yıl 1988 ford taunusa motor yaptırdım.tabii eski teknoloji.1 milyarı aştı.yeni nesillerı bilmem.herhalde pahalıdır.
  • selamlar
    arkadaşım yerinde olsam bir kaç milyar fazla verip daha sorunsuz bir araç almayı düşünürüm.
    kafan rahat olur.

    seni ucuz fiyatı etkilemiş olmalı.
    bence riske girmeye değmez.
    belki daha fazla ödemek orta vadede daha ekonomik olur.
  • açık konuşandan korkacaksın asıl 2 kapı der seni iki kapıya yoğunlaştırır bir bakmışsın taklalı çıkar.

    ben bir kazık yedim hem de bosch car service de çalışırken bi civic alcaz arkadaşa adam apaçık araba komple boyandı ama bir tane bile değişeni yok dedi. bizim elektrikçi ustası da güzel dedi aldık arkadaşa. arkadaş tamponu vurmuş 2 hafta sonra kaportacıya götürdüm adam demesin mi altı güneş görmüş ama maşallahı var adam hiçbir parçayı değiştirmemiş heryer çekiçli diye

    ben daha diyemedim ve hala kullanıyor arkadaşım. çok büyük vicdan azabı çekiyorum
  • Hem dyno testi hem de kompresyon testi motor hakkinda ciddi veriler ortaya koyar. Madem motor hakkinda kafnda soru isareti var, evvela motorun dizayn egrilerini bul. Bu egriler devir-guc, devir-tork, devir-yakit sarfiyatidir. Dyno testi sonucunu devir-guc egrisi ile kiyasla. Komresyon testini de yine servis degeriyle karsilastir. Degerler cok dusuk ise o arabayi bosver. Araci kendin kullan cekisine bak. Yalniz sunu da unutma, araba eger gaz yemiyorsa yakit pompa veya enjektor puskurtme sistemlerinde de sorun olabilir. Herneyse, sonuc olarak eger miden bu kadar bulandiysa bosver o arabayi..
    Selamlar
  • Araba bosch'a götürüldü. Kaportada kazalı yerlerin yanında bir kaç yerde daha boya kalınlığı varmış. Vernik nedeniyle de olabilirmiş, önemsemedim.

    Triger değişmesi gerekiyor. Ancak kompresyon testi için sanırım bujilerin çıkarılması gerekiyormuş. Lakin, bujinin biri o kadar sıkışmış ki çıkaramadılar ve bu nedenle kompresyon yapılamadı. Triger değişirken o buji çıkarılabilir ve test yapılabilirmiş.

    Servis elemanı, 1-2.000 YTL'lik masrafı olduğunu, almamanın daha iyi olacağını ifade etti. Fiyatı belirtince durdu tabii. 12.000'e verirse al, dedi.

    12.200'e anlaştım.

    Triger değişecek, bosch yaklaşık 400, bakım masrafı da 200 YTL çıkardı. Focus sahibi bir taksiciye sordum, durumu anlattım; kendi taksisinin 2004 model ve 190.000 km.'de olduğunu ifade etti. 500-600.000'e kadar gider, dedi. Hatta ben almazsam, kendisi alırmış bu arabayı-gerçi kazalı olduğunu demedim-. Ayrıca bir yerde trigeri 150 YTL'ye değiştirdiklerini ifade etti.

    150-200 gibi triger, 100 bakım vs., 1000 YTL'lik masraf ve 1600 YTL'lik LPG ile kotarırım gibime geliyor, kısa vadede.

    İlerleyen zamanda elbette masrafı olacaktır. Rektefiyede bloklar komple değişiyormuş ve yaklaşık 3.000'e maloluyormuş.

    En azından 100-150.000 daha gideceğini düşünüyorum çünkü tüm bakımları yetkili servisinde yapılmış, kayıtları da mevcutmuş.
  • Ne diyelim hocam hayırlısı olsun o zaman
  • hayirli olsun
  • seçimi yapmak sana kalmış arkadaşım alırsan hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullan
  • Sevgili arkadaşlar,

    ülkemizdeki mevcut vergi ve fiyat politikaları nedeniyle artık sıfır araca binmek nerdeyse imkansız.(özellikle full donanımlı araçlara) arkadaşımız bir soru sormuş ama kendisine tatminkar bir cevap verilmemiş. Civcivic arkadaşım aracın 230,000 veya 10,000 olması çok önemli değil. aracı bu km'ye kadar kim veya kimler kullanmış, ve bakımlar muntazam olarak yapılmış mı? eğer bu soruların cevabını alabilirsen ve araç hor kullanılmayıp bakımları da muntazam olarak yapılmışsa bence gönül rahatlığı ile al aracı. ha kim nasıl kullanmış veya bakımlar düzgün yapılmış mı bilemiyor ve öğrenemiyorsan o zaman alma diyeceğim sana. bak bende 95 model 250,000 de Volvo var ve daha motor kapağı açılmadı. elbette hor kullanılmamış ve bakımları düzgün yapılmış bir araç olduğunu belirtmem gerek.


    saygılar,
  • Teşekkür ederim Sn. forum üyeleri.



    Bunu almadan önce 200.000'de bir Volvo S80 alacaktım, lakin dağda bayırda yolda kalırsam ondan anlayacak kişiyi bulmak çok zor olacaktı.

    Az masraf yapalım bakalım, ne çıkacak...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.