Şimdi Ara

Mondial Vulture (MOTOSİKLET) Lpg dönüşümü ,LPG Montaj Resimleri BRC (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
207
Cevap
7
Favori
37.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın Faruk Sevgili. BMW boxer motorlara da uygulama yapıyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GÜRHAN72

    Sayın Faruk Sevgili. BMW boxer motorlara da uygulama yapıyor musunuz?

    Evet yapılabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gattling

    benim motosikletin karbüratörleri vakumlu tip...((((((lpg yi gaz kelebeği ile vakum pistonu arasından kazık mikserle zekretsek nasıl bir sonuç alırız acaba???

    evet arkadaşlar vakumlu tip karbüratörler için aranan kan bulundu...yukarıda belirttiğim şekilde lpg yi vakum pistonu ile gaz kelebeği arasından kazık mikserle uyguladım sonuç süper....ufak tefek gaz yeme problemleri var ama genel performansı benzinli gibi.... ilk etapta kazık mikseri 6'lık bakır boru ile denedim (karbüratörü fazla delmemek için) ve şuanda hala öyle...büyük ihtimallede gaz yeme problemi bu yüzden...yarın boru çapını 8mm ye çıkaracağım...sonuçları yine paylaşırım....
  • Orijinalden alıntı: yamyamaha

    OOhhh OOhhh konu almış başını gidiyor. ne hoş.
    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Sizin sorunuza en iyi yanıtı @yamyamaha arkadasımız verebilir, güncel motorları ben çok iyi tanımıyorum hatta sizin motorunuzun markasını yeni duydum :))


    hocam beni mahcup ediyorsunuz :) amacım yükünüzü azaltmak :) motosikletleri çok severim her gördüğüm motoru alaçakmışım gibi incelerim. KYMCO oldukca güzel ve kaliteli bir marka. özellikle komşumuz yunanistanda çok yaygın oldugunu duydum. reklam yapmadan türkiyede ürün satan ender markalardan.
    Orijinalden alıntı: mecnunumm


    dostum senin soruna tam cevap değil ama
    senin motorun yağ kapağı sekildeki 2 numaralı parçayı r 1000 ( R100) lerdeki kapakla ( alttaki şekilde 3 nolu parça )değiştirirsen motoruna yağ sogutma yeteneyi katarsın. parça adı Yağ filtresi başlığı BMW yedek parça kodu 11421338511 ama filtre elemanlarınıda değiştirmen gereke bilir.
     Mondial Vulture (MOTOSİKLET) Lpg dönüşümü ,LPG Montaj Resimleri BRC

     Mondial Vulture (MOTOSİKLET) Lpg dönüşümü ,LPG Montaj Resimleri BRC

    buda senin regülatorunun ısıtmasını hal eder ısınan lpg daha güzel ayara geleçektir. ve motor kısmının geneli çıplak oldugunda lpg deki rolenti ayarında regülatorunden anlık oynamalar yapabilirsin. regülatoru yağla ısıtmak regülatore zarar verirmi yağ contaları bozar çatlatırmı bilemem.ve mikser seçimini faruk ustama bırakıyorum. belkide hava yollarının birleştiği filtrede tek bir mikserle işi çözebilirsin. müracat faruk ustam. :)
    ama canım cekti senin motor gibi bir motor alasım var. lpg oldumu çokta hoş olur. :)

    kardeş çok teşekkür ederim... verdiğin uğraş takdire değer...




  • :) sırada uçaklara takmak var. durmak yok :)
  • birader gaz kesince patlatmayı neden yapar
  • sanırım ayarda bir küçük sorun var. ama tam tehşisi faruk hocam koyar sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gattling

    birader gaz kesince patlatmayı neden yapar

    Emme subabı açık kalıyor olabilir yanma odasındaki yanmayı karbüratördeki hava/gaz karışımı görüyor ve yanıyor. (back fire) oluşuyor
  • @ gattling senin motorun sibobp ayarı
    emme 0.10 eksoz 0.20 dir. ( rodajda emme 0.15 eksoz 0.25 )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yamyamaha

    @ gattling senin motorun sibobp ayarı
    emme 0.10 eksoz 0.20 dir. ( rodajda emme 0.15 eksoz 0.25 )

    0.15 ve 1.25 LPG için idealdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: gattling

    birader gaz kesince patlatmayı neden yapar

    Emme subabı açık kalıyor olabilir yanma odasındaki yanmayı karbüratördeki hava/gaz karışımı görüyor ve yanıyor. (back fire) oluşuyor

    Alıntıları Göster
    lakin patlama egsozda oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gattling -- 5 Aralık 2012; 17:51:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gattling



    lakin patlama egsozda oluyor

    Aynı şey egsoz subapları içinde geçerlidir, motorunuzda yanmamış gaz atığı oluşuyorsa egsoz subabınızın açık kalması sebebiyle egsozun içinde patlama olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: gattling



    lakin patlama egsozda oluyor

    Aynı şey egsoz subapları içinde geçerlidir, motorunuzda yanmamış gaz atığı oluşuyorsa egsoz subabınızın açık kalması sebebiyle egsozun içinde patlama olur.

    Alıntıları Göster
    faruk abi subap ayarlarını 15 25 olarak yeni yaptım!!! acaba ölü noktayımı kaçırdık?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gattling -- 6 Aralık 2012; 20:04:00 >




  • eksozda patlama varsa
    ( yorum yapıyorum ) hava yakıt karışımı fazla geliyordur. yani oksijen yakıta göre az oluyor. pistondaki yanma bittiğinde yanmamış yakıt silindirden atıldığında, eksoz gazı ile eksoza ulaşır ve burada oksijenle karşılaştığında yogun bir duygu seli ile patlamaya sebeb verir. ısı ve yakıt mevcut patlamaması için neden yok.
    ama sizin motor normalde düzgün çalışıyor ve sadece gaz kestiğinde bu sorunu çıkarıyorsa sanırım siz LPG ayarını yaparken arabalardaki gibi iki ayar vidasını birlikte kullanarak ayar yaptınız.
    mikserden hava geçişi olduğu zaman gaz geçişine müsade eden ayar vidasının yanında, her zaman rolantiyi beslemesi için sorgusuz sualsiz gaz geçişine izin veren ( rolanti vidasınıda ) kullanmışsınız. ayarınız bu şekilde ise birde rolanti ayar vidasını kullanmadan sadece gaz ayar vidasını kullanarak bir ayar yapınız. sorunu sebebinin rolanti ayar vidasından kaynaklanıyor olması muhtemel.
    ben motosikletlerde ayar yaparken rolanti vidasını tam kapalı olarak sadece gaz ayar vidasını kullanarak ayar yapıyorum. bu konuda bir yanlışım varsa sanırım abilerim beni uyarır. mikserden gecen hava miktarına göre LPG ye yol veren vidadan ayarlandığında patlama sorunu ile karşılaşmıyorum. çok nadir de olsa yüksek hızlarda gazı kapattığımda motor kopseryona geçdiğinde bazen küçük patlamalar oluyor onlarda çok düşük seviyelerde kalıyor.




  • kardeş sen lpg yi sıvı olarakmı kullanıyorsun yoksa gazmı? yani ısıtıyormusun?? gazı iyi ısıtamamak aşırı yakıt sarfiyatına naden olurmu???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gattling

    kardeş sen lpg yi sıvı olarakmı kullanıyorsun yoksa gazmı? yani ısıtıyormusun?? gazı iyi ısıtamamak aşırı yakıt sarfiyatına naden olurmu???

    Motorsikletlerde gaz olarak kullanın (Tanktan gaz fazında gelsin)
    Extra ısıtabiliyorsanzı tabiiki daha verimlli olur.
  • şamandıram bozuldu. :( daha önce bir kaç sefer takılma belirtisi göstermişti bende pompadaki litreden fark edip dolumu durdurmuştum. ama bu sefer 6 litrelik tanka 6.5 litre LPG bastılar. ( 6 litrelik tanka en fazla 5 litre LPG basıla bilir ). ödemede fark ettim neyse nasıl olsa uzun yol yapıcağım ilk 30 km den sonra kıvama gelir düşüncesiyle çıktım yola. :) yolda giderken bizim motor oksürmeye stop etmeye başladı. acep nedir diye baktığımda bizim bizim tankın emniyet ventilinden tıs vıs tıssss diye fazla gelen LPG yi tahliye ettiğini gördüm. gecenin bir vakti tankı söktüm. boş bir arsada ucun ara kaplo ile bobine elektirik vererek bir kaç litre LPG yi boşa akıttım. sonrasında tank kucagımda motorum benzinde ulaştım evime.
    şimdi sorum faruk hocama 200 mm lik tankım için şamandıra bula bilirmiyiz. ama üstündeki gibi emniyetli bişi olsun tankı patlatma yerine gaza yol verecek bişi olmalı.
    belki üstündeki şamandıra sağlamdı ama derecesi kaydıgından görev yapmamış ta olabilir.
    step tanklara takılan şamandıralar gibi tam tepeye bakan bir ürün olursa daha güzel olur derecesinde kayma olmaz olsada hemen fark edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yamyamaha

    şamandıram bozuldu. :( daha önce bir kaç sefer takılma belirtisi göstermişti bende pompadaki litreden fark edip dolumu durdurmuştum. ama bu sefer 6 litrelik tanka 6.5 litre LPG bastılar. ( 6 litrelik tanka en fazla 5 litre LPG basıla bilir ). ödemede fark ettim neyse nasıl olsa uzun yol yapıcağım ilk 30 km den sonra kıvama gelir düşüncesiyle çıktım yola. :) yolda giderken bizim motor oksürmeye stop etmeye başladı. acep nedir diye baktığımda bizim bizim tankın emniyet ventilinden tıs vıs tıssss diye fazla gelen LPG yi tahliye ettiğini gördüm. gecenin bir vakti tankı söktüm. boş bir arsada ucun ara kaplo ile bobine elektirik vererek bir kaç litre LPG yi boşa akıttım. sonrasında tank kucagımda motorum benzinde ulaştım evime.
    şimdi sorum faruk hocama 200 mm lik tankım için şamandıra bula bilirmiyiz. ama üstündeki gibi emniyetli bişi olsun tankı patlatma yerine gaza yol verecek bişi olmalı.
    belki üstündeki şamandıra sağlamdı ama derecesi kaydıgından görev yapmamış ta olabilir.
    step tanklara takılan şamandıralar gibi tam tepeye bakan bir ürün olursa daha güzel olur derecesinde kayma olmaz olsada hemen fark edilir.

    Tankın yüksekliğinide yaz ona göre 90 derecelik bir şamandıra ayarlıyayım sana.




  • tankım Silindirik Ø200x260 (6 Lt) 90 derece dediğin aynı step lerdeki gibi dik vaziyette çalışacak değil mi. :) sen bir tanesin :)
    bu arada hatırlatayım motorum radyatör lü olduğundan LPG yi dipten likit alacağım. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yamyamaha -- 20 Aralık 2012; 0:07:21 >
  •  Mondial Vulture (MOTOSİKLET) Lpg dönüşümü ,LPG Montaj Resimleri BRC
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.