Model Otomobil Koleksiyonu ve yapımı, 1/24 ölçek (42. sayfa)
-
-
-
-
Son iki çalışmamız, güzel oldular. Sıradaki için ilerleyen günlerde karar vereceğiz.
-
Ferrari 250 GTO ile devam edeceğiz. Bayağı önceden aldığım bir maket. Fiyat etiketi ne güzelmiş, keşke şimdi de fiyatlar böyle olsa :)
Fiyat etiketi deyince şimdi aklıma geldi, 250 GTO dünyada en yüksek fiyata satılan araç rekorunu elinde bulunduruyor. Toplamda 39 adet üretilmiş, 300hp 3.0 V12, 0-100 5.6sn, son hızı 280 km/s. 1963 model orijinal kondisyondaki bir örneği 2018 yılında 70 milyon $ fiyattan alıcı buldu. Ben 70 TL'ye almışım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 28 Aralık 2020; 22:15:48 >
-
202 parçadan oluşuyor, eski kalitesiz Revell'lerden.
Kalıp izleri, fazlalıklar had safhada. Astarla başlıyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 28 Aralık 2020; 22:36:13 >
-
Aslında bu çok detaylı ve güzel bir kit. Tüm kapılar, bagaj vs. açılıp kapanabiliyor. Hatta kapılardaki sürgülü camların bile açılıp kapanma fonksiyonu mevcut. Ama parçaların kalitesi çok kötü. Birleştirmeden önce mutlaka prova ve neredeyse hepsinin üzerinde kırpma biçme işleri gerekiyor. Bu kiti ilk defa yapışım değil, eskiden bir kere daha yapmıştım. O zamanlar pek tecrübeli değildim, ortaya iyi kötü bir şey çıkmıştı, sonrasında kırıldı kayboldu. Nerelerde sorun çıkacağını aşağı yukarı hatırlıyorum, o nedenle ilk denememe göre daha düzgün gidiyor.
Kaporta parçaları üzerinde çok kötü kalıp izleri mevcut. Bunlara zımpara ile girişiyoruz :
Bugün bu işler için yapı markete bir uğradım. Süngerli zımparalar güzel iş görüyor. Bunlarla kabasını aldıktan sonra su zımparasıyla daha pürüzsüz hale getirip o berbat izlerden kurtuluyoruz :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 29 Aralık 2020; 1:40:6 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yapı markete gitmişken sprey boya kısmına da bir uğradım.
Temel ve çok kullanılan renkleri ucuz yollu çözme yöntemi. Parlak siyah, mat siyah, gümüş, beyaz, bir de vernik aldım. Eve gelince plastik üzerinde denedim, siyahların biri üzerinde parlak yazıyor ama ikisi de mat çıktı :) Beyazda sorun yok. Gümüş ise eskiden Polisan'ın gümüş spreyini kullanmıştım çok parlak ve çok iyiydi. Ama niyeyse bu sefer gümüş diye aldığım boya bildiğimiz aluminyum çıktı. Olsun yine de hepsi işe yarayan renkler. Siyahın biri üzerinde verniği denedim, mat renk parlak hale geldi, vernik de iş yapacak gibi duruyor.
100 ml Tamiya sprey 75 TL, bunlar 400 ml 25-30 TL. Çok sarf edilen renklerde bu tarz spreyler daha cep dostu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 29 Aralık 2020; 1:54:21 >
-
-
Şasiyi TS29 Semi Gloss Black spreyle boyadım. Frenler, ön ve arka süspansiyon parçaları, önde çift salıncak, arkada makas ve watt bağlantısı. Ön tarafta yaylara kadar ayrıntısı mevcut, adamlar üşenmeyip gerçek yay koymuşlar :
Ön-arka montajı yapılmış halde, arka tarafta diferansiyel ve aksları da ekliyoruz :
Motora egzos manifoldlarını da ekleyip şaftımızla beraber şasi üzerine yerleştiriyoruz :
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ardından radyatörü ekliyoruz. Bir de motorun külbütör kapakları üzerindeki "Ferrari" yazısı için eski modellerden artan metal transfer vardı, değerlendirdim. Güzel de oldu :
Altyapıyla ilgili işler şimdilik bitti, kabine geçiyoruz. Gösterge panelini hazırlıyoruz, koltukları da boyadık :
Emniyet kemerleri için basit decaller koyulmuş, kapı falan açılmıyor olsa çok da sırıtmaz ama bunları kullanıp basit görüntü oluşturmaya içim el vermedi.
Yine eski modellerimden artan gerçekçi emniyet kemeri malzemem vardı (Japonya'dan sipariş verdiğim Fujimi marka Ferrari 330P4'ün içinden çıkmıştı). Bu malzemeleri kullandıktan sonra artanını atmayıp kötü günler için saklamanın faydaları. Malzemeyi ince şeritler halinde kesip uyguladım. Kemerler fıstık gibi oldular :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 29 Aralık 2020; 2:24:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kabin parçalarının boyası bitti. Metalik gri kısımlarda eskiden aldığım Polisan aluminyum spreyi kullandım. Tabandaki siyah kısımlar koltuklarla aynı renk olacak şekilde fırça ile boyandı. Arkaya alt tarafa yakıt deposu eklendi. Kabini de şasi üzerine oturttuk :
Motor kompartımanının sağındaki solundaki parçalar da yerleştirildi, sonrasında kaporta ile bir prova yaptım. Motor kapağının kapanması biraz sıkıntılı. Bir şekilde çözmeye çalışacağız.
Sırada tel jantlar var :
En son burada bıraktım, bir kaç gündür yapılan işler bunlar. Önümüzdeki günlerde devam edeceğiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ön arka amortisörler :
Tekerlere de bir prova :
-
Kaporta aksamının boyası da tamam, ufak bir iki kaza dışında iyi oldu. Kusurlar pek göz önündeki bölgede değiller :
Camlardaki krom çerçeveler için pratik çözüm, kalıcı marker kalem güzel iş görüyor. Bir tane de siyah aldım :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 31 Aralık 2020; 0:45:46 >
-
Niyeyse boya kuruyunca bagaj kapağı üzerinde çizikler olduğunu farkettim. İnce zımpara yapmayı atladık sanırım. Boyayı zımparayla tekrar kazıdım. Su zımparasıyla düzetip tekrar boya attık. Kaportadaki amblemleri de ekledik. Ön ve arka camlara bir prova yaptık şimdilik problem görünmüyor :
Minik detaylarla devam, ön panjurdaki şahlanan at :
Far camlarının çerçevelerini de marker kalemle çizdik :
Gelinen son durum, az bir işimiz kaldı :
Boya biraz daha sertleşsin, yarın verniği atıp 1-2 gün de onun kurumasını bekleyeceğiz. Son birleştirmenin ardından umuyorum ki temiz bir iş çıkacak.
-
Vernik atıldı ve kurudu :
Gövdedeki hava girişlerine uygun malzeme ile ızgara yaptık :
Kapı içleri de hazır, sürgülü camların açılıp kapanmasında problem görünmüyor, kapılar şimdilik yerine güzel oturuyor :
Bu araç yarış otomobili kafasında üretildiği için kapı içleri bomboş, kapı açma kolu yok. Gerçeğinde yarış otomobillerindeki gibi kapı içindeki teli çekip kapıyı öyle açıyorsunuz. Siyah ip ile yapmaya çalıştım :
Detaylardan devam, motor bölmesinde de yine mümkün mertebe buji kablolarını taklit etmeye çalıştık :
Kalan son büyük parçalar, gövdeyle şasiyi kazasız belasız birleştirebilirsek az bir işimiz kaldı :
-
Gövdeyi birleştirirken kapılarda sıkıntı yaşadım koptu her şey. Meğerse kapılar açık şekilde birleştirmek gerekiyormuş. Menteşeleri tekrar yapıştırıp bir kaç saat kurumasını bekledim tekrar (sabır önemli). Sonrasında büyük bir problem çıkmadı :
Kaput yine tam kapanmadı ama kilitlerini takınca şükür yerine oturuyor, problem yok :
Camlar, far camları, egzos uçları, silecekler, kapı kollarını da taktık ve bitti. Bayağı güzel de oldu, özellikle boyası, pırıl pırıl.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 1 Ocak 2021; 22:2:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
-
Muazzam konu ya, elinize emeğinize sağlık
Benim de çok canım çekiyor ama sizin kadar sabırlı olamam ve beceremem diye çekiniyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X