Şimdi Ara

Mobil Oyun Yapmaya Nasıl Ve Nereden Başlamalıyım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
2.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar mobil oyun yapmak istiyorum ama bu yapacağım oyunlar büyük oyunlar değil. İlk başlarda sadece sağa sola giden bir adam daha sonra zıplayan falan filan anlayacağınız basit bir oyun yapmak. Bu amacım da tamamen oyun yazılımını ilk baştan da olsa yaprak öğrenmek. Ben hayatta herşeyi yaparak ugrasarak öğrenen bir kişiyim. Asla kitaptan okuyarak yapamam onun ıcın bu konuda bana yardımcı olucak yada öneri verecek var mı ?
    Belki skype gibi mecralardan da iletişim halinde olabiliriz. Şimdiden yardımcı olan olmayan fikir veren vermeyen herkese teşekkür ederim.



  • Eğer bu işi meslek edinmek için soruyorsan Doc. Dr. Şadi Evren ŞEKER'in eğitim setini izleyebilirsin.
    https://www.youtube.com/watch?v=9ZntK2uz9i4

    Daha basit bir anlatım istersen de bu eğitimleri izleyebilirsinhttps://www.youtube.com/watch?v=8CEZNgMA5t4&list=PL1-boLQD9cuJGQdyCeHJa-qSZX8HoHQBX




  • Tavsiyem Java ile başlaman. İlk adım olarak, Oyun motoru kullanmadan bu işe girişmeni tavsiye ederim. Pixelleri, resimleri vb. kendin çizdirmeye çalış. SpriteSheet dediğimiz, resim dosyasından offset, x ve y pozisyonlarına göre bitmap olarak resmi alıp, ekranda göstermeye çalış. Daha sonra bu resim ile hareket ettirme, yönünü değiştirme vb. gibi bir çok işlemi yapabilirsin. Bunları yaparken FPS dediğimiz algoritmayı kendin yapman gerekiyor. Saniyede X adet kare draw edecek ve update vereceksin. En basit temel mantık budur.

    Birkaç anahtar kelime vereyim : JFrame, BufferedImage, Canvas, Runnable

    Temel olarak, Sprite, SpriteSheet, Screen, Font gibi yapılar olsun. Sprite, SpriteSheet'den çekilsin, resimin SS 'de durması için alternatif veri yapıları var. En basit yol bir pixel dizisi oluşturmak olabilir. İnternette araştırarak daha iyi örneklere ulaşabilirsin.

    2. Adım olarak ise, oyun motoru kütüphanesi geçmeni tavsiye ederim. LibGDX, Cocos-2d gibi lib ler olabilir. Zaten birçok dökümanlar mevcut.

    Son adım olarak da mantıkları öğrendikten sonra oyun motoruna geçmeni tavsiye ederim. Direkt engine ile başlarsan bir çok detayın mantığını anlamayabilirsin. :)

    Umarım yararlı olur, başarılar...




  • Dentrax D kullanıcısına yanıt
    İlk önce konuya değer verip okuduğun için ve üstüne bu şekilde çok güzel bir cevap verdiğin için teşekkür etmek isterim. Ben daha çok direk olarak kodlara baka baka bir karkateri sağa sola kaydırmak isterim yani demem odur ki ben yaparak öğrenen birisiyim onun için bana bu şekilde bir şeyler için kaynak gösterir misin ? Videolu kaynaklar benim için çok daha iyi olur diyebilirim. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratats09

    İlk önce konuya değer verip okuduğun için ve üstüne bu şekilde çok güzel bir cevap verdiğin için teşekkür etmek isterim. Ben daha çok direk olarak kodlara baka baka bir karkateri sağa sola kaydırmak isterim yani demem odur ki ben yaparak öğrenen birisiyim onun için bana bu şekilde bir şeyler için kaynak gösterir misin ? Videolu kaynaklar benim için çok daha iyi olur diyebilirim. :)

    Rica ederim, kaynak olarak bir Youtube playlist buldum :https://youtu.be/9dzhgsVaiSo

    Buradan izleyerek ilerlemenizi tavsiye ederim. Ayrıca izledikçe bazı terimler ile ilgili bilgi edinmiş de olacaksınız. Ayrıca, Google'da "Java Basic Game, Java Example Game, Java Game Source" şeklinde araştırmalar yapabilirsiniz.

    Kolay gelsin! :)




  • öncelikle merhaba.. ben birkaç aydır unity üzerinden oyun geliştirme hakkında çalışıyorum. mobil oyun yapmak ve büyük oyunlar yapmak istememen yani koladan başlamak istemen güzel birşey çünkü insan bu yola çıkınca çok büyük umutlarla başlıyor olmayıncada büyük hayal kırıklığı yaşıyor. öncelikle sana tavsiyem youtubedan türkçe unity ile oyun yapımı videolarını izlemen ama video izleyeceksin daha sonra bu videolardaki şeyleri kendin yapmaya çalış az çok konu hakında bilgi sahibi olacaksın. haa demek bu byle oluyormuş bunun mantığı şuymuş buymuş diyeceksin. ilk başlarda anlasan bile yapmaya devam et bir süre sonra taşlar yerine oturacak. daha sonra kesinlikle ingilizce unity oyun yapımı videoları izlemelesin. benim biraz ingilizce bilgim var ama ingilizce bilmiyorsan bile izle bana kalırsa yinede çok şey öğrenirsin çünkü herşeyi adım adım gösteiyorlar ingilizce çok şart değil ( ama bilsen daha güzel olur).. bir süre sonra olayı kavramış olursun..

    biz arkadaşla unityde bir oyun yaptık play store da yayınladık bakalım nolacak..
    linkini de paylaıyorum..

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.EnginKoyuncu.Ridebox

    ama herşeyden önce sabırlı olman gerektiğini söyleyebilir çünkü bu uzun bir yolculuk şimdiden kolay gelsin..




  • Ya Stencyl, Ya GameMaker, Ya Unity. Fakat kodlama olmadan oyun yapmak istiyorsan Stencyl kullan. Genellikle Online oyunlar için GameMaker lazım yani Buffer gibi şeyler GameMaker'da bulunur. Ben Unity'e fazla bakmıyorum.
  • Google kullanmanı tavsiye ederim. Sorarak değil araştırarak öğrenmelisin.
    https://www.youtube.com/watch?v=iA06YGvAAYY
  • Yeni başlayanlar için game maker tavsiye ederim. Sürükle bırak ta var ama sen yine de kod öğren sürükle bırak hem daha kısıtlı hem de performans açısından daha kötü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 Yıldır Game Maker kullanıyorum. Mantığını öğrenerek ilerlemek istediğinizi söylemişsiniz. Yaşınızı veya bu konuda bilgi ve tecrübe düzeyinizi bilmiyorum ancak eğer bu işlere yeni başlıyorsanız GameMaker Studio 2 kullanmanızı öneririm. Çünkü hem DragAndDrop sistemiyle kodlama yapmadan oyun yapabilirsiniz (mantığını öğretmez pek önermem) , hem de Game Maker'ın kendi dili olan GML ile de oyunlar yapabilirsiniz. Ayrıca adının GameMaker olduğuna bakmayın farklı yazılımlar ve programlar da yapılabilir. Hatta ben şu anda GameMaker + C++ kullanarak işletim sistemi yapmak üzerinde çalışıyorum. Elbette GML dili oyun geliştirme odaklı bir dil olduğu ve işleri kolaylaştırdığı için tam anlamıyla bir yazılım dili değil. Ancak yazılımın temel mantığını en kolay anlamanızı sağlayacak program olabilir. Mesela ben şu anda C++ biliyorum. Ancak bu işe ilk başlarken C++ ile başlasaydım çok birşey yapabileceğimi sanmıyorum. GML ile başladım ve kodlamanın temel mantığını öğrendim. Daha sonra C++'a geçerken hiç de zorlanmadım. Sanki çoğu şeyi biliyormuşum gibiydi, bazı farklar haricinde. Bunun sebebi hem GML ile kodlamanın temel mantığını öğrenmem,hem de GML 'in C tabanlı object-oriented bir dil olması. Ve şu anda 17 yaşındayım ve GML sayesinde C++'ı çok daha kolayca öğrenebildim. :D




  • Dil olarak tavsiyeniz nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Angry Man kullanıcısına yanıt
    Game maker zaten gml kullanıyor kendi dili olan ama ben game maker beğenmedim derseniz unity-c# ikilisine bakabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.