Şimdi Ara

Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
424
Cevap
19
Favori
43.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında mayıs ayında 2012 Civic'imi sattıktan sonra aşağıdaki nedenlerle bir daha araba almamaya yemin etmiştim. Ama hobi sahibi bir insanım ve hafta içi toplu taşıma tercih eden, yürüyen, bisiklet kullanan biri olsam da, özellikle hobilerim nedeniyle hafta sonları araca ihtiyaç duyuyorum. Önceki hafta ani bir kararla Mitsubishi Space Star aldım ve gördüğüm kadarıyla forumda bu araçla ilgili pek bilgi yok. O yüzden izlenimlerimi paylaşacağım. Ama önce araba almamaya yemin etmeme neden olan sebepler:

    - Arabayı alırken %180'e varan vergi
    - Üreticilerin/ithalatçıların fahiş kâr marjları
    - Her yıl zorunlu trafik sigortası
    - Yılda iki kere sağlam MTV
    - Zorunlu olmasa da her yıl kasko
    - Her yıl periyodik bakım adı altında yağ değiştirme vb. temel işlemlere 500 TL
    - Her benzin alışta %200 vergi
    - İki yılda bir yabancı sermayeye ödenen muayene ücreti

    Almayı düşünmesem de geçen yıldan beri küçük araçları takip ediyordum. 1300cc altı, Japon, benzinli, tam otomatik ya da CVT araç bakıyordum. Önce niyetim Suzuki Swift 1.2 AT idi ama son anda ani bir kararla Mitsubishi Space Star aldım. Şu anda 2014 modeller için liste fiyatı 42.950 TL. Ama ellerinde kalan 2013 model yılı araçlar için güzel fiyatlar veriyorlar. Ben de 2013 Eylül ayı girişli bir aracı, pazarlıkla nakit ve iyi bir fiyattan aldım. 750 km'nin ardından gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, iyi ki de almışım. Kuzey amerika ve avrupanın çoğu ülkesinde Mirage olarak da biliniyor bu araç. Aşadığaki adreste aracın teknik bilgileri ve fiyatı mevcut. Ben direk birinci ağızdan, artıları eksileri yazacağım. Bol bol da fotoğraf ekleyeceğim.

    http://www.mitsubishi-motors.com.tr/space-star/

    Broşür (PDF):http://www.mitsubishi-motors.com.tr/assets/upload/files/spacestar_0.pdf

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    ARTILAR
    + Space Star yüksek oturumlu, içi ferah bir araç. Rakamsal boyutlara aldanmayıp, bizzat görmek gerekiyor. i20'den, Corsa'dan ya da Fiesta'dan bir farkı yok. Tek çocuklu genç aileler bile sığabilir.
    + 1200cc MIVEC motor üç silindirli. Fakat rahatsız edici bir titreşim ya da gürültüsü yok. Sadece ani ivmelenmelerde hoş bir hırıltısı var. Örneğin 1200cc dört silindirli Suzuki Swift kadar sessiz değil ama dizel araçlar kadar da kulak tırmalamıyor. 860kg'lık araca 80 beygirlik güç ve 106Nm tork, performans delisi değilseniz gayet yeterli oluyor.
    + INVECS-III diye geçen CVT şanzıman çok başarılı. Avrupalı robotize şanzımanlardan uzak duran, her zaman Japon ve otomatik araçlar kullanmış biri olarak beni tatmin etti. Colt’taki AMT ile karşılaştırılamaz bile. Çok konforlu. Belki direksiyonda paddle shifters (kulakçıklar) yok ama şanzımanın Ds modu motor freni yapmak için ideal. Gaz pedalını boşaltıp vitesi Ds moduna alınca araç direk motor freni yapıyor. Yokuş inişlerinde ya da ışıklara yaklaşırken frenden kaçınmak için ideal.
    + Donanım seviyesi avrupadaki modeller (anahtarsız giriş ve çalıştırma vs.) kadar olmasa da iyi. Son aracım 2012 Civic Sedan Premium ile karşılaştırdığımda donanım olarak eksikler: Hız sabitleyici, direksiyondan ses sistemi kontrolü, geri görüş kamerası, bagajın içeriden ve kumandadan açılması vb. Açıkçası eksikleri çok da aramıyorum.
    + AS&G: Araçta stop-start özelliği mevcut ve çok verimli şekilde çalışıyor. Sadece fren pedalına iyi asılmak gerekiyor. İlk günlerde biraz garipsemiştim ama artık alıştım. Ayrıca ECO göstergesi de ekonomik sürüşü teşvik ediyor, bir nevi anlık yakıt tüketimi göstergesi gibi.
    + USB girişi iPhone 5S ile dahi uyumlu. Aux girişi de mevcut.
    + Otomatik klima güzel soğutuyor.
    + Tamamen psikolojik bir şey ama depoyu çok ucuza doldurtabiliyorsunuz. Çünkü deposu 35 litre. Opet Online Yakıt ile 165 TL civarına doluyor. Kalan yakıt 6 litrenin altına düşünce ayrı, 3 litrenin altına düşünce ayrı düşük yakıt uyarısı var. Bu güzel bir özellik.
    + Arka camların fabrika çıkışı koyu renk olması güzel, film ya da güneşlik gerektirmiyor.
    + Aracın periyodik bakımı 20.000 km’de bir yapılıyor. Bu çok iyi. Üstelik Mitsubishi servisleri genelde Canter kamyonlarla ilgilenen bir yapıya sahip. Yani Honda, Toyota, Renault vb. markalar gibi “soygun öncelikli” çalışmıyorlar. Müşteriye yaklaşımları daha samimi.
    + Son dişli oranı 3.757. Dolayısıyla 100-110 km sabit hızla giderken 2000 devir çeviriyor. Yani otoyollarda bu hızlarda seyrederken de konforlu ve sessiz bir yolculuk yapabiliyorsunuz.
    + Aracın dönüş yarıçapı 4,6 metre. Şehir içinde çok kolay manevra yapılabiliyor.
    + Motorun sıkıştırma oranı 11.0 ve emisyon normu Euro 5b. CO2 emisyonu da şehir dışında 94g/km'ye kadar düşüyor.

    EKSİLER
    - Bagajı küçük. 235 litre bana yetiyor ama çoğu kişiye yetmez.
    - Genel malzeme kalitesi düşük ama kabul edilebilir seviyede. Hollanda’da üretilen Colt’tan sonra Tayland çıkışlı Space Star işçilik açısından çok daha kaliteli olmuş denemez tabii. Ama sonuçta yeni nesil araç ve hem içeride hem dışarıda daha modern bir görüntüsü var.
    - Üç silindirli motor kimilerine sesli ve gürültülü gelebilir. Dediğim gibi örneğin Swift'in motoru kadar sessiz değil ama bir dizel araç kadar da gürültülü değil. Gaza yüklenirseniz çok karakteristik bir hırıltısı var. Ben sevdim.
    - Araç içi aydınlatmalar çok zayıf. Silecek ve sinyal kollarında, vites topuzunda, güneşlik aynasında ve torpido gözünde aydınlatma yok. Karanlıkta sıkıntı yaratıyor. Sürücü kapısında sadece sürücü camı açma tuşunda ufak bir aydınlatma var. En azından onu koymuşlar.
    - Ana anahtar sustalı değil. Yedek anahtar ise eski tip, aşağıda resimleri var.
    - Aracın anteni çok uzun ve katlanamıyor. Özellikle kapalı alanlara girerken sürtebilir, eğmek gerekiyor. Ben durumu, Maltepe Park AVM’nin kapalı otoparkında tavandaki kablo tavalarına sürtünce farkettim. Anten kısa modellerle değiştirilebilir.
    - Tampondaki sis farı gibi görünen farlar aslında gündüz farı. Geceleri, yani farlar yandığında bir fonksiyonları yok. Bu biraz garip olmuş. Gece arka sis farını yakarken olduğu gibi, bunları da elle yakabilmeliydik.
    - Stepne yerine tamir kiti veriliyor. Ama böyle bir araç çok uzak mesafelere gitmez zaten. O açıdan fazla takılmamak gerek.
    - Araçla gelen 175/55 R15 Bridgestone Potenza lastikler çok konforlu değil. Daha iyi bir seçim yapılabilirdi. En azından yanak kalınlığı farklı olabilirdi.
    - Araçta otomatik merkezi kilit yok. Kapıları elle kilitlemek zorundasınız.
    - Muhtemelen kullanılan şamandıra sisteminin kalitesiz olduğu için, yakıt göstergesi çok tutarsız. 6 litre/3 litre uyarıları da vadedildiği gibi çalışmıyor.

    Yorum, görüş ve sorularınızı beklerim. Herkese güvenli sürüşler.

    FOTOĞRAFLAR

    Teslimat işlemleri yapılırken ilk tanışma:
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    Teslimat sonrası plaka silikonlarının kurumasını beklerken:
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    Genel görünüm:
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    Colt ile uzaktan soğuk bir selamlaşma:
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    Kablo tavalarına antenle dokunmaca:
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    Günlük ortalama tüketim şimdiden 5 litrenin altına kolayca iniyor:
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    Anahtarlar büyük hayal kırıklığı:
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    İçeriden görüntüler:
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    Arka kısımdan detaylar:
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    TEKNİK BİLGİ

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    DONANIM BİLGİSİ

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    KARŞILAŞTIRMA TABLOSU

     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)

    Teknoseyir'in Space Star inceleme videosu:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huysuz İhtiyar -- 5 Ağustos 2015; 15:07:14 >







  • Hayırlı olsun.
    inceleme falan güzel ama benim takdir ettiğim kısım, foruma
    "40bin LİRAM VAR NE ALAYIM"
    diye sorup sıfır cliodan 2000 model bmwlere kadar tavsiye almadan kendi muhakemenizi kullanıp (özellikle yabancı forumlarıda okuyarak) kendinize en uygun arabayı seçmenizdir.

    Örnek: iş yerinde bir arkadaşım cebinde 35-40 bin lira ile mayıstan beri araba arıyor. Herkese soruyor ve her kafadan bi ses çıkıyo. Böylelikle 4 aydır arabasız gezdiği bir yana araba fiyatlarıda arttı!!
    Geçmiş geçmişte kaldı, bugüne bakmak gerek. Bugünkü koşullarda ve rakip sayılabilecek araçlarla karşılaştırma yapmak gerekiyor. Lansman fiyatının bir facia olduğu gerçek ama lansmanda hata yapıldı diye aracı silip atmak da mantıklı değil. Bugün geldiğimiz noktada, 2014 modelleri bile gayet alınabilecek bir araç. Kaldı ki 2013 modeller çok iyi fiyattan alınabiliyor.

    Çıkıp hala manuel arabalardan, avrupa işi otomatikleştirilmiş şanzımanlı araçlardan, Hyundai'nin 4-ileri vitesli benzin içen i10'undan, 1600cc vergisi ödenen Yaris'ten örnek vermek neyin kafasıdır? Bahsettiğin Lancia Türkiye pazarından çekiliyor, onu da biliyor musun?

    Aşağı yukarı 2005'ten beri Japon mühendislerle aynı firmalarda/aynı projelerde çalışan, hep Japon araçlar kullanmış bir makina mühendisi olarak benim kriterlerim şunlardı:

    - Araç Japon aracı olacak
    - Yakıt tüketimi düşük olacak
    - 1300cc'nin altında olacak
    - Benzinli olacak (çevreyi 25 kat fazla kirleten dizel asla olmayacak)
    - Şanzımanı tam otomatik ya da CVT olacak
    - Fiyatı 40.000 TL psikolojik sınırının civarında, mümkünse altında olacak
    - Güvenlik özellikleri tam olacak
    - Donanım seviyesi makul olacak
    - Periyodik bakım aralığı yüksek olacak (bu araçta 20.000km)
    - Aracın işletme maliyeti düşük olacak
    - Markası güven verecek, Türkiye'yi terk edip gitmeyecek
    - Servisleri soyguncu olmayacak

    Ben kriterlerime uygun Space Star'ı buldum ve 2013 model yılının fiyat avantajından yararlanarak aldım. Bence 2014 modeller için de bugünün koşullarında durum çok farklı değil. Herkese yaptığı seçim hayırlı olsun, aracını güvenli ve keyifli şekilde kullansın. Ben ego yarıştırmak için açmadım bu başlığı. Space Star düşünen ve önyargıları olan insanları bilgilendirmek istedim. Eksilerini de peşin peşin yazdım. Keşke bu olgunluğa herkes sahip olsa.

    KARŞILAŞTIRMA TABLOSU

    Güzel sözleriniz için teşekkürler. Fakirlik işte, mazur görün. Görmemişin arabası olmuş. Ben de isterdim; çok param olsun, 150.000 TL'ye dizel otomatik araç alayım, herkes bana hayran olsun, işyerindeki, sitedeki insanlar parmağıyla göstersin, AVM'ye girince "üffff" desinler ama imkansızlık işte. Bütçem buna yetti. Satma meselesine gelince, evet eylül sonunda satmayı düşünüyorum. 28 bin TL'den müşterisi hazır.
    @yalandunya61 Teşekkürler, darısı başınıza. Evet, en önemli konu yakıt tüketimi ve şanzımanın konforu. Mitsubishi'nin CVT'si de gayet başarılı. Ben çift kavrama/tek kavrama vs. diye anılan robotize şanzımanları asla tercih etmiyorum, bu yüzden avrupa araçlarından uzak duruyorum. Sözde yakıt tüketimini düşürmek için tam otomatik yerine robotize şanzıman geliştiriyorlar ama konfordan verdikleri ödüne değmiyor. Suzuki Swift'teki şanzıman tork konvertörlü tam otomatiktir ama robotize şanzımanlı avrupa araçların tümünden az yakıt tüketir. Jazz'daki CVT de öyle. Fakat 2,5 yıldır Türkiye'ye Jazz gelmiyor, yeni şanzımanlı yeni kasayı bekleyin bence. Ya da 2013 makyajlı Swift bulmaya çalışan. Sahibinden'de birkaç tane var. Şanlıurfa'daki araç fena değil. Motosiklet çiziği vardı o araçta, o kadar uzağa gitmeye vaktim olmadığı için vazgeçmiştim ben.

    @edıfıce Aracın en önemli avantajlarından biri de periyodik bakım aralığı. Pek çok kişi bu önemli ayrıntıyı atlıyor. Milletimiz 10.000'de bir bakıma gitmeyi ve kelle başı 500 ödemeyi o kadar kanıksamış ki, başka bir olasılığın varlığından bile haberdar değil. Avrupada Rusya'da asyada 20.000 hatta 30.000'de bir bakıma giren araçlar, Türkiye'de 10.000'de bir bakıma alınıyor ve herkes bunu normal görüyor. Üstelik pek çok kişi, yağını, suyunu, cam suyunu, hatta filtrelerini servise kendisi götürerek 500 TL'lik rakamı 250 TL'ye kadar indirebileceğinin farkında bile değil. Bilinçli tüketici olmamak böyle bir şey işte...
    Teşekkürler, sağ olun. Aslında bu fiyata 8 tane Lada Niva da alınabiliyor. Şunun gibi:http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-lada-1%2C6-lpg-li-lada-niva-4x4-175730842/detay
    Düz vites ama olsun sonuçta filo sahibi oluyorsunuz. Üstelik pert olmuşlardan bulabilirseniz, 10-12 tane bile alabilirsiniz.

    @ayaştakalmazsana Bugüne kadar hep C segmenti sedan araçlar kullandığım için bazı şeyleri abartıyor olabilirim. Ama küçük aracıma alıştım artık, bir daha gereksiz lüksleri aramam. 1300cc üstü, çok yakan araba mı? Bir daha asla.

    @CAD34 @ankay2 Teşekkür ederim.
    Araci 22.300 KM'de verdim. 2 yil 10 ay boyunca kazasiz, sikintisiz kullandim. Hicbir sorun cikarmadi, satarken de ilk gunku kondusyonunda verdim. Alici da memnun sekilde kullaniyor.

    Ben bu ulkede bir daha arac sahibi olmayi dusunmuyorum. Arac sahiplerinin devlet tarafindan Sulun Osman misali silkelendigi bir ortamda, arac sahibi olmak mantikli degil. Ilk mesajimda yazdigim manzara degismedigi surece, en azindan elektrikli araclar yayginlasmadigi surece, bir daha bu ulkede arac almayacagim.
  • Gule gule kullanın. Cok az yakiyor diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun.

    fiyatı hariç gayet alınası bir şehir arabası bence, 25 kr. yaktığı söyleniyor. motoru lpgye uyumluysa bide bedava gezersiniz :=)

    30.000den fazla etmez bence. ki oda mitsubishinin suçu değil zaten vergilerden başka geçinme kaynağı olmayan devletimizin.
  • Çok güzel inceleme olmuş hocam. Çok güzel araba güle güle kullanın
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Fabrika verisi 4.0/4.9/4.4 olarak görünüyor. Zamanla yakalayacağıma eminim. Japon araçlarda -özellikle otomatiklerde- tüketim katalog değerlerini gerçekten görüyor. Aracı geçen yıl Slovenya'da iş seyahatinde kiralık araç olarak vermişlerdi. İlk oradan tanıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • r0x kullanıcısına yanıt
    Bence de ederi 30-32 bin TL civarı. Ama CVT ve donanımlı Yaris ve Micra'nın 50 bin TL civarında dolaştığı günümüz koşullarında maalesef bu fiyat normal. Benim için psikolojik sınır 40 bin TL idi. Onun altında aldığım için memnunum. Keşke 30-32 bin civarında alabilsek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun
  • motoru lpg uyumlu değil mi hocam ? şanzımanı gösteren bir video cekseniz cok iyi olur meraklandık
  • hayırlı olsun, insanların fiyatını neden eleştirdiğinin cevabı, 42.950ye neler alınıyor ona bakalım

    Renault Clio Joy 1.2 16v 75 bg 42.900
    Volkswagen Polo 1.0 75 PS Trendline 39.500
    Ford Fiesta Trend X 1.25i 82PS 40.160
    Hyundai i20 1.4 CVVT JUMP OTM 42.400
    Citroen c-elysee 1.2 VTi 72 HP M/T Attraction 41.800
    Peugeot 208 ACCESS 1.2 PureTech 82 hp ESP 41.800
    Toyota Yaris 1.33 Fun 41,430
    Nissan Micra 1.2 Street CVT (AT) 42.490
    Seat Ibiza 1.4lt 85 hp Style 37.500
    Fiat Punto URBAN 1.4 FIRE 77 HP S&S 41.480
  • güzel inceleme olmuş ellerinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @iade @LiveForSpeed @vidanj Teşekkürler, sağ olun.

    @MB-CLS 1.2 Mivec bildiğim kadarıyla LPG uyumlu ama ben düşünmüyorum. O kadar da değil: ) Videoyu fırsat bulursam çekerim.

    @Master_Evil Teşekkürler ama düz vites araçlarla kıyaslayarak yanıltıcı bilgi veriyorsunuz. Mesajımda 40.000'in altına aldığımı yazmıştım zaten. Benim aldığım fiyatın altında otomatik seçenek olarak sadece Suzuki Splash ve Hyundai i10 vardı. Splash'in donanımı zayıf, i10 da öyle ve çok yakıyor. Liste fiyatı 42.950 TL'yi bile baz alsanız, Micra Street CVT donanımdan, i20 hem yakıttan hem de vergi diliminden kaybediyor. Listenizdeki tüm araçların dezavantajları var. Ayrıca bu tür bir satın alma kararını kafama estiği için bir anda vermem ben. Emin olun, yüzlerce sayfa İngilizce inceleme okudum, videolar izledim, bayide aracı test ettim vs. Geçen yıl kasımdan beri takipteydim. Sonuçta benzinli otomatik (tam otomatik ya da CVT), 1300cc altı, 40.000 TL'den ucuz, düşük yakıtlı ve donanımlı araç olarak Space Star'da karar kıldım. Sadece son kararımı bir gecede verdim. Onun nedeni de bıktıran ikinci el satıcıları oldu. Son geceye kadar 2013 model makyajlı Swift bakıyordum. Sahtekar ikinci elcilerden yaka silkince, sabah 15-20 bayiyi arayıp en ucuza verenden gidip aldım.

    Aşağıdaki listede 1300cc altı, benzinli ve otomatik araçların Türkiye fiyatları var. Genel manzara kötü. Her zaman Japon ve tam otomatik/CVT araçları tercih eden biri olarak, ben kendi açımdan fiyat/performans seçimimi yaptım.
     Mitsubishi Space Star izlenimlerim (Önyargılarınızı yıkacak)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huysuz İhtiyar -- 19 Ağustos 2014; 20:32:39 >




  • Hayırlı olsun bende bu araç hakkında konu açmıştım bir ara.
  • yakıt olarak yukarda sayılanların hepsinden az yakar bence
  • Hayırlı uğurlu olsun araba şirinlik abidesi adeta, resimler de pek sempatik (Colt ile uzaktan soğuk selamlaşma) olmuş :)
  • Kia Rio Fancy
  • Hayirli olsun gercekten guzel ve ekonomik bir arac.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun, güzel incelem olmuş. Kazasız belasız güle güle kullanın :) Meraktan soruyorum silecek ve sinyal kolların aydınlatmasına sahip olan hangi araçlarda var ki?
  • Hayırlı olsun yakıtıyla sizi fazlasıyla memnun edeceğini düşünüyorum
    Küçücük araçta bu kadar donanım , çok iyi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun, siz sevdikten sonra gerisi boş
  • hayırlı olsun aracınız Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. Mitsubishi akıl işi nede olsa

    Yalnız Colt Macaristan değil Hollanda üretimidir bu arada.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.