Şimdi Ara

MIT'den harita ve şerit işaretlerine gerek duymayan sürücüsüz otomobil teknolojisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT), yeni geliştirdiği ve haritaya gerek duymadan çalışan sürücüsüz otomobil teknolojisini duyurdu. Bu gelişme, diğer şirketlerin navigasyon ve gelişmiş haritalar gibi sistemlerle geliştirdikleri sürücüsüz otomobil teknolojisini daha da ileri bir seviyeye taşıyacak.

     

    Şimdiye kadar gerçek yollarda test halinde gördüğümüz sürücüsüz otomobiller, ne yapması gerektiğini bildirecek son derece ayrıntılı 3 boyutlu haritalar ve şerit işaretleri yardımı ile çalışıyor. Ancak MIT'nin teknolojisi, haritalandırılmamış ve yeterli şerit işaretleri olmayan yollarda bile çalışabilme özelliğine sahip. Enstitünün Bilgisayar Bilimi ve Yapay Zeka Laboratuvarı'nda (CSAIL) çalışan bir ekip, otonom araçların Gigabyte'larca 3 boyutlu haritalara gerek duymadan sadece GPS sinyalleri ve çevre okuması ile çalışan bir sürücüsüz otomobil teknolojisi geliştirdiler.

     


    Sistem ilk testinden başarıyla geçti


    MapLite adı verilen bu teknoloji, yol koşullarını izleyen LIDAR ve IMU sensörleri ile OpenStreetMap'in sadece en temel topografik haritalarını GPS kullanarak birleştiriyor. CSAIL yüksek lisans öğrencisi Teddy Ort "Bu tür haritasız bir teknolojinin daha önce yapılamamasının nedeni, detaylı 3D haritalarda olduğu gibi aynı doğruluk ve güvenilirliğe ulaşmanın zor olması. Sadece yerleşik sensörlerle çalışan böylesi bir sistem kendi kendini süren araçları, teknoloji şirketlerinin gelişmiş olarak haritaladığı kısıtlı bölgeden kurtarıyor." ifadelerini kullandı.


    Sistemi test etmek için LIDAR, sensörler ve MapLite ile çalışan bir Toyota Prius kullanıldı. Sürücüsüz Prius saatte 30 km/s hızla, Devens ve Massachusetts'teki çok sayıda asfaltsız kırsal yolu başarıyla geçerek sistemin ilk testi vermesini sağladı. Geliştiriciler çeşitli modelleme sistemleri kullanarak kavşaklarda kaç tane yolun birleştiği gibi detayları da sisteme aktarabileceklerini belirtiyorlar.

     

    MapLite gibi sistemler sürücüsüz otomobil teknolojisine birçok yenilik getirebilir ancak sistemin kusursuz çalışabilmesinin önünde uzun yıllar olduğu ise bir gerçek. MIT araştırmacıları trafiğin çok komplike olduğunu ve sistemin her türlü aksiyon ve değişikliği hesaba katması gerektiği yönünde fikir belirtiyorlar. Teddy Ort ise konuyla ilgili olarak: "Geleceğin sürücüsüz otomobillerinin her zaman kentsel alanlarda 3D haritaları kullanabileceğini düşünüyorum. Ama harita ve işaretçilerin kısıtlı olduğu yollarda ise bizim teknolojimizin bir adım önde olduğunu söyleyebilirim." şeklinde görüş belirtti.

     







  • Mit deyince hayvanat bahçesi müdürü geldi. Şuna em ay ti deyinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknoloji baya gelişmiş .d

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bize böyle bir şey lazım işte. Çünkü yeri geliyor lastiği kaldırıma çıkartıp öndekini geçenler oluyor, ayak uydurmalı.

    Ambulans falan gördümü, yapay zeka hemen arkasına kıvırıp basmaya hazır olmalı.

    Yol şeritleri duvara, çıkmaz yola, binaya doğru kıvrılıyor olabilir ya da şeritleri çizmeyi unutmuş olabilirler, yapay zeka kurnaz olup duvara toslamamalı.

    Kendini bilmeli. Eğer vitoya takılı ise, yeri geldiğinde kendine doğru sinsice yaklaşan ağzı salyalı uber uber diye bağıran psikopat bıçaklı taksicilerden kaçmalı. Kendini çizdirmemeli.

  • tamamen sürücüsüz hiç bir zaman olmayacak görünen bu bence kazalar ve yol durumlarını çizgi olmasa bile yapamıyor otopilot işi çok çok daha yol alması lazım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mit kendi işini gördüde teknoloji kaldı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.