Şimdi Ara

Milli savaş uçağı motoruna iki aday: TUSAŞ ve Kale Grubu-Rolls-Royce (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mu5tafa kullanıcısına yanıt
    İyi güzelde kim opeli ya da uçak motoru üreten fabrikayı satıyor? Hadi satyı diyelim öyle bir firmayı almak ne kadar tutar düşündün mü hiç? Senin mantığınla araplar dünyadaki birçok önemli firmayı alır herşeyini kendi üretirdi. Ama adamlar ürünlerini satıyorlar, bigilerini değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gxhero

    Kardeş içerdeysen bilelim ;) yok hep senden böyle yorumlar görüyorum.

    Ne yorum görüyorsun? Bu konularda yorum yapmam pek.

    Ayrıca gerekli izinleri almak şartıyla TAI ve TEI tesislerine herkes girebilir. Gerçi kontrol ettim motorla ilgili temel bilgiler verilmiş ama core kısmının bittiğinden bahsetmemiş. Donanımhaber de yandaşlık yapacağım diye roket motorunu turbojet motoru diye tanıtacağına gitsin böyle savunma sanayi firmalarımızı ziyaret etsin. O zaman doğru haber yayınlamayı öğrenir belki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gxhero

    Japonlar Amarıgalılar Almanlar Koreliler İsveçliler hep duygusal diyorsun sen demek, kardeş linç az geldiyse söyle yada allah o beyni hep sizin gibilere verdiyse hiç kullanmaya kıyamıyorsunuz.

    Adamlar ikinci dünya savaşından beri seri uçak üretip satıyorlar, arge yapıyorlar yani zamanında duygularıyla değil beyinleriyle hareket etmişler



    Tfx projesi şu an zaman kaybı, iktidar yerli uçak yaptık diye 10 farklı yabancı şirketi ortak edecek biliyoruz bunu, üstüne bir de milyonlarca dolar para dökülecek tfx için. Eğer uçak yapıyoruz diyen adamlar samimi olsaydı ya da ben öyle inansaydım, bunları yazmazdım. Bu uçak her türlü gerek. Ama şu an devletin parası boş yere çar çur edilecek belki ortaya çıkacak araç tüm bunlara rağmen f35 kapasitesinde bile olamayacak?

    Belki altayın motoru gibi oradan buradan motor arayacağız yine?



    Hali hazırda f35 jsf'ler var bunların gövdeleri türkiyede üretiliyor, türkiye bunları kendi üretmeye çalışmalı bence, daha az masraf üstelik

    Zaten havadayken uçağı etkili kılan şey motor, kanat, çelik alaşımı değil. Üstündeki aviyonik, yazılım ve akıllı mühimmatlar. Mühimmat var yazılım var, f35'e bu üçünü entegre edersek bizim uçağımız olur zaten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Olur mu ihaleyi xxx inşaat müteahhitlik aş alacak yaw beton gibi motor yapıyorlar adamlar


    1950 lere kadar uçak fabrikamız vardı hey gibi hey. Adamlar uzaya koloni kurdu dünya benzeri gezegen bulduklarından oraya göç edileceğinden bahsediliyor biz motoru kim kanatları kim yapsın ı halen oturtamadık.

    https://www.youtube.com/watch?v=S3q8gDI5Ulc
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet37d

    İyi güzelde kim opeli ya da uçak motoru üreten fabrikayı satıyor? Hadi satyı diyelim öyle bir firmayı almak ne kadar tutar düşündün mü hiç? Senin mantığınla araplar dünyadaki birçok önemli firmayı alır herşeyini kendi üretirdi. Ama adamlar ürünlerini satıyorlar, bigilerini değil.

    Haberiniz yok sanırım. Opel bir kaç ay önce el değiştirdi. Böyle şirketler gayette satılır. Fırsatı kaçırmamak lazım sadece..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rolls Royce grubu olmasın,yerli bir grup olsun!

  • mu5tafa kullanıcısına yanıt
    Haberim yoktu ama aynı dediğime geliyor. 2.2 milyar euroya satılmış, 10 miyar dolar ödeyecek cezası olduğu halde. Bide üstüne üstlük zaten zarar ettiği için satılıyor. O kadar parayı bulmak bir devlet için bile zor. Ki bu araba için böyle. Bir uçak motoru fabrikası almak istesen stratejik bi hamle olduğu için satın alıcağın ülke buna kolay kolay müsade etmiycek ya da etmek için senden yine binbir tane taviz istiycek. Keşke herşey düşündüğünüz kadar basit olsaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok yok böyle bir şey mümkün olamaz. İddaadır bunlar, montaj bile olabilir...

    Bizim milli savaş uçağımızı, gemilerimizi, arabalarımızı, tanklarımızı, silahlarımızı yapma gibi bir lüksümüz olamaz.
  • lolobayram L kullanıcısına yanıt
    Sen niye başvurmadın. Bu dünya için fazla gibisin, değerlendir bence...
  • Nuri Demirağ'ın fabrikalarını kapatmasalardı belki şu an dünyanın sayılı uçak üreticilerinden birine sahip olurduk ve şu an daha ötesini konuşurduk. O zamanlar kendisi şöyle demiş:



    "Avrupa’dan, Amerika’dan lisanslar alıp uçak yapmak kopyacılıktan ibarettir. Demode tipler için lisans verilmektedir. Yeni icat edilenler ise bir sır gibi, büyük bir kıskançlıkla saklanmaktadır. Binaenaleyh kopyacılıkla devam edilirse, demode şeylerle beyhude yere vakit geçirilecektir. Şu halde Avrupa’dan ve Amerika’nın son sistem tayyarelerine mukabil, yepyeni bir Türk tipi vücuda getirilmelidir."

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim5100

    quote:

    Orijinalden alıntı: mu5tafa

    Böyle sıfırdan üretmek yerine dışarıdan bu işi yıllardır yapan bir fabrikayı satın al, Türkiye ye taşı daha mantıklı.. Misal yerli araba olayında sıfırdan bir şey üretmek yerine büyük Türk şirketleri birleşip opel i satın alsalar, opel çatısı altında bir şeyler üretseler daha mantıklıydı.. O kadar arge yatırımı yapmaktansa. Üstelik yurt dışına opel adıyla çok daha kolay satış yapılırdı.

    Halamın bıyıkları olsa amcam olurdu

    Arkadaş bir fikir sunmuş sizde beğenmemiş alay etmişsiniz.

    Peki sizin fikriniz nedir? (varsa tabi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apodur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim5100

    quote:

    Orijinalden alıntı: mu5tafa

    Böyle sıfırdan üretmek yerine dışarıdan bu işi yıllardır yapan bir fabrikayı satın al, Türkiye ye taşı daha mantıklı.. Misal yerli araba olayında sıfırdan bir şey üretmek yerine büyük Türk şirketleri birleşip opel i satın alsalar, opel çatısı altında bir şeyler üretseler daha mantıklıydı.. O kadar arge yatırımı yapmaktansa. Üstelik yurt dışına opel adıyla çok daha kolay satış yapılırdı.

    Halamın bıyıkları olsa amcam olurdu

    Arkadaş bir fikir sunmuş sizde beğenmemiş alay etmişsiniz.

    Peki sizin fikriniz nedir? (varsa tabi)

    Bana yazmadan önce yukarıdaki arkadaşın yazdığını okusaydınız keşke. Herşeyiniz beleşçilik, kopyacılıktan ibaret

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet37d

    İyi güzelde kim opeli ya da uçak motoru üreten fabrikayı satıyor? Hadi satyı diyelim öyle bir firmayı almak ne kadar tutar düşündün mü hiç? Senin mantığınla araplar dünyadaki birçok önemli firmayı alır herşeyini kendi üretirdi. Ama adamlar ürünlerini satıyorlar, bigilerini değil.

    Çinli bir firma 1.5-2 milyar arası bir fiyata almıştı volvoyu bikaç yıl önce tüm patentleriyle birlikte, bu paralar devlet için 3 makam aracı parası ki alsalardı bence tüm devlet dairelerinde volvo kullanılıp dışarıya giden milyarlarca dolar cepte kalırdı, s90 gibi müthiş premium bi araç ötv den muaf satılsa, alınacak pek çok premium aracın yerine geçer, dışarıya para akışını düşürürdü, ama bizimkilerde nerde o kafa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gcb1903

    Milli ile yerli arasındaki farkı bildiklerinden milli diyip duruyorlar. Milli olmasın ama yerli olsun.

    Yerli ile milli aynı şey değil.

    Şöyle örneklendirelim.

    TSMC gelip Çorum'a fabrika açsın ve yarı iletken üretimi yapsın. Ama bunu yaparken tüm çalışanlar Türk olsun, kullanılan tüm teçhizat Türk malı olsun, hammadde bu topraklardan karşılansın ama çıkarken arkasına made in Tayvan yazsın.

    Diğer taraftan Vestel tv üretsin. Paneli Japon lisansıyla Çin'de üretilsin, kondansatöründen baskı devresine Çin'den getirilsin ama burada montajlanıp arkasına made in Turkey yazılsın.

    İşte biri yerli biri milli.

    Ben milli sevmiyim. Yerli getirin bana.

    Allah razı olsun hocam ağzına sağlık.

    Onlar anca böğürür durur yörlö vö möllö diye. Ama sorsan elinde iPhone la cafe masalarında arkadaşlarına artistik yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • prattwhitney savaş uçağı motorunda ara açık liderdir.
  • pr0gedys kullanıcısına yanıt
    Yine baktım satarken fordun başkanı volvo nun yeniden kar edeceğine inanıyorum demiş. Alan firma çinli ve avrupanın yanında çinde bir fabrika kurup 300.000 adet çine satmayı düşünüyoruz demiş. Satış törenine çinin bakanı da katılmış yani firma devlet destekli. Bu aracları türkiyede üreticez deseniz, işçi vs.medenler yüzünden maliyetleri filan çinli bir firmaya göre çok çok fazla olucak. Volvo gibi çok yakan bir aracı ötv almasanız bile türkiyede zor satarsınız. Kamunun araç alımları ne düzeyde bilmiyorum ama bi fabrika üretimini karşılıycak kadar olmadığı kesin. Bu kadar parayı verip bu işe girdiniz tutmadığı zaman büyük emek, para, zaman ve itibar kaybı. Yani beni yanlış anlamayın bence de bi işin daha basit yöntemi varsa o yapılsın. Ama satılan firmalar kolayca ayağa kalkacak veya zaten karlı olsalar satılmıyor. Ve yine dediğim gibi hadi araba için neyse ama, kimse uçak motoru üreten stratejik bi fabrikanın kolay kolay el değiştirmesine izin vermez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Temel Kotil'in TAI/TUSAŞ Genel Müdürü olmasıyla havacılıkta daha fazla gelişmeler sağlayabiliriz diye düşünüyorum. Bu adam çalışkan biri akademik kariyeri ve THY'de başarısı da ortada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R_DeNiro -- 9 Ocak 2018; 4:51:29 >
  • Kesinlikle uçak fabrikası araba fabrikası gibi kolayca el değiştiremez güçlü tavizler istenecektir.
    Ancak bana göre bu işte en önemli unsur yazılım asıl onu nasıl yapacaklar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mu5tafa


    quote:

    Orijinalden alıntı: samet37d

    İyi güzelde kim opeli ya da uçak motoru üreten fabrikayı satıyor? Hadi satyı diyelim öyle bir firmayı almak ne kadar tutar düşündün mü hiç? Senin mantığınla araplar dünyadaki birçok önemli firmayı alır herşeyini kendi üretirdi. Ama adamlar ürünlerini satıyorlar, bigilerini değil.

    Haberiniz yok sanırım. Opel bir kaç ay önce el değiştirdi. Böyle şirketler gayette satılır. Fırsatı kaçırmamak lazım sadece..

    Opel stratejik bir şirket değil ama Rolls Royce stratejik bir şirket, GE stratejik bir şirket, böyle şirketlerin satışına hükümetleri onay vermez çünkü bu şirketler kendi ordularına silah üretiyor. Bize ancak ahı gitmiş vahı kalmış ya da küçük sivil uçak üreten firmalarını satarlar. Zaten mesela GE'yi satmaya kalksalar almaya paramız yetmez. Alsan bile bir süre sonra o şirketler batar çünkü en büyük alıcı ABD ve Avrupa senin olan bu firmaya sipariş vermeyi keser. Senin alacağın 300 motorla da 30 bin kişinin çalıştığı firma dönmez, batar.

    Opeli ise sana seve seve satarlar çünkü batmakta olan, sürekli zarar eden bir şirket ve stratejik hiç bir yanı yok. Opel ile Amerikan veya İngiliz ordusuna uçak motoru yapan bir firmayı aynı kefeye koymak olacak iş değil.




  • rr türk malı olsaydı keşke

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.