|
Bildirim
Bu proje bence daha çok aksar. Ruslar bir şeyler (her şey değil) paylaşma konusunda bir tık daha eli açık gibi. Uçak işine onlarla girmeliydik.
Hatta hatırladığım kadarıyla maliyetlerinden dolayı Su-57'yi tam anlamıyla seri üretime sokamadılar. Biz de dahil olabilir miydik diye düşünüyorum parça üretimi ve geliştirme için. Bu nesiller artık insanlı savaş uçaklarının son nesilleri. Hani çok teferruata girmek ne kadar mantıklı olur bilemiyorum. İnsansız hava araçları daha önü açık bir teknoloji. Geleceği var. Asıl yatırım ona olmalı. Pilot yok, kokpit yok, G kuvveti sorunun yok, ağırlıktan tasarrufun var. Maliyet daha düşük.. |
Yorumun bakış açın bir hayli yanlış kusura bakma. Senin motor yapacak kabiliyetin var mı?
-Yok Biz RR firmasına ne vereceğiz? -Para Çinliler dünya para harcayıp bir sürü bilim insanı olmasına rağmen bir türlü motor yapamadı. Parasını verip alabileceğin bir şey değil çünkü bu. Biz motor yapacağız ve projeye Rr dahil oldu (doğrusu onlar yapacak biz de öğreneceğiz) ama kurulan şirkette bu işle alakasız bir firma daha var ve bu şirketin yarısı Katar Devletine ait. Adamlara diyoruz ki parayı al hakları bize ver gerisine karışma. Bütün emeğini bilgini katacağın projenin hiçbir şey yapmayan Araplara geçmesini sen ister misin? Peki Rr niye istesin? Ki Rr firması teknoloji transferi konusuna da karşı çıkmış durumda değildi. Kale ile kurulan şirkette (%51 Kale %49 Rr) yeni bir motor geliştirilecek ve Rr'da tecrübelerini aktaracak ve teknoloji transferi yapacaktı. Rr Motor geliştirme projesi ile sınırlı kalmak istemiyor üretimden de iş almak istiyor bu yüzden Kale ortaklığını destekliyor Bizde Rr'yi projede ortak istemeyip Arapları projeye sokuyoruz. Bu iş bu yüzden yatmış vaziyette eğer BMC denilen firma bu işin içinde olmasa idi Rr'yi daha rahat eleştirebilirdik. |
Sultan Osman ve Reşadiye gemilerinin siparişiyle aynı son. Gemilere "son anda" el koymuşlardı. Yine ingilizler.
Şimdiye kadar bu iki geminin (4.7 milyar) tazminatını verdiler mi? Vermedilerse bunlarla niye iş yapıyoruz? Kim bunun sorumlusu? Amerikan yardımını alabilmek için uçak fabrikalarımızı kapattıran mantıkla aynı şey. |
Yahu ingilizler bu konuda haklı. Sen motoru onların bilgi birikimine dayanarak onlarla beraber geliştşreceksin. Aslında onlar geliştirecek sen öğreneceksin.
Ama adam haklı olarak diyor ki arkadaş benim bilgimle beraber geliştireceğimiz motoru 3. Ülkelere satabilirsin ancak teknolojisini, bilgisini paylaşamazsın. Burada sorun olarak karşımıza Bmc çıkıyor çünkü Bmc nin %49 ortağı Katar. Yahu uçak motoru işinde bmc nin ne işi var diye kimse sormuyor boku ingilizlere atmaya çalışıyor. UçK motoruyla ilgilenecek firma yerli olmalıydı. Klasik bir AKP işi oldu. Altay işini Otokar a verseydiler şuan yerli tankımız envanterdeydi. Ama bmc ye verdiler daha uzun yıllar tankımızı göremeyiz. Bakın uçak filomuz gittikçe eskiyor. Aksi gibi Akdeniz'de sular ısınıyor. F35 lerin geleceği belli değil. Rr işi olmazsa 5. Nesil uçak işimiz de yatar. Ruslar dan uçak alırız diyorsanız o iş te olmaz. Olur ama şuan ki bütün büyük savunma firmalarımızın iflasına sebep olur. |
şu yapay zeka denilen mantıksal analiz robotu programlamalarıyla motorun 1000 yıllık evrimi 10 dk sonra yazıcıdan çıkacak bir kağıt gibi karşımızda olacak
biz hala daha neyin onayını bekliyoruz ki ! ? teknoloji ve sanayi devrimlerini kaçırdık ama yapay zeka devrimi için hala daha umut var ! |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 3 Mart 2019; 23:10:36 > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Krone -- 3 Mart 2019; 23:28:46 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi interwap -- 4 Mart 2019; 8:14:19 > |
|
|
|
|
|
|
|
|