Şimdi Ara

Milli Eğitim Dergisi Sosyal Bilgiler Makale İnceleme Seminer Çalışma Sunumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Milli Eğitim Dergisi Sosyal Bilgiler Makale İnceleme Seminer Çalışma Sunumu
    Hazırlamış olduğum çalışmadan faydalanmanız dileğiyle... Milli Eğitim Dergisi Sosyal Bilgiler Makale İnceleme Seminer Çalışma Sunumu dokümanını inceliyorsunuz. Milli Eğitim Dergisi Sosyal Bilgiler Makale İnceleme Seminer Çalışma Sunumu dosyasının 2017-2018 1.dönem eğitim öğretim yılına ait olup olmadığını dosyanın yükleme tarihine bakarak anlayabilirsiniz. Bu dosya (Milli Eğitim Dergisi Sosyal Bilgiler Makale İnceleme Seminer Çalışma Sunumu )

    Milli Eğitim Dergisi Sosyal Bilgiler Makale İnceleme Seminer Çalışma Sunumu dosyası site yöneticileri tarafından onaylanarak sitemize eklenmiştir.

    2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
    ............................ ORTAOKULU
    MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ MAKALE İNCELEME SEMİNER ÇALIŞMASI
    (SOSYAL BİLGİLER)


    Çalışmayı Yapan: ....................... (Sosyal Bilgiler Öğretmeni)

    Milli Eğitim Dergisi: Bahar/2013 yıl 42 sayı/198

    İncelenen Makale: OSMANLI’DA İLK YENİLEŞME DÖNEMİNDE EĞİTİMİN KURUMSAL VE YÖNETSEL YAPISININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ

    Makale Yazarları: Tarık SOYDAN, Mahmut TÜNCEL

    Makale Özeti: Klasik döneminde tüm Osmanlı tebaası için büyük ölçüde dini eğitimin hakim olduğu Osmanlı İmparatorluğu’nda eğitim yaygın ve kitlesel bir nitelik taşımamış, Müslümanlar için medreseler ve sıbyan mekteplerinde, gayri Müslimler içinse mensup oldukları din ve/veya mezhebin eğitime özgülenmiş mekanlarında gerçekleştirilen geleneksel bir etkinlik olarak örgütlenmiştir. Bu dönemde eğitim asıl olarak geleneksel sınıf konumlarının yeniden üretilmesi işlevi ile ilgilidir. İlk yenileşme döneminde ise, batılılaşma hareketleriyle birlikte, geleneksel eğitim kurumlarına batı tipi eğitim ve öğretim yapan askeri kurumlar eklenmeye başlamıştır. Bu dönemde yeni eğitim kurumları aracılığıyla liyakat sahibi asker ve yöneticiler yetiştirilmesi yoluyla askeri ve yönetsel alandaki sorunların çözülebileceği ve sistemin restore edilebileceği düşünülmüştür. Açılan Batı tipi okullar reform süreçlerinde etkili olabilecek bir kısım aydının ve devlet adamının yetişmesi açısından işlevsel olmuş, ancak Osmanlı’daki askeri ve idari sorunlar artarak sürmüştür. Tanzimat döneminde, askeri alandan başlayan ve yönetsel alanı da içine alarak ilerleyen Osmanlı yenileşmesi, kapsamlı bir modernleşme projesi haline gelmeye başlarken ülkedeki eğitimin kurumsal ve yönetsel açıdan geliştirilmesi doğrultusunda bir dizi adım atılmıştır. Bu dönemde Batı’daki eğitsel gelişmeler örnek alınarak farklı tür ve düzeylerde yeni eğitim kurumları açılmış, ülke geneline yayılacak bir okul sistemi kurulması hedeflenmiş ve bu sistemi yönetecek merkezi kurumlar oluşturulmaya çalışılmıştır.

    Anahtar Sözcükler: Yenileşme, Osmanlı yenileşmesi, eğitim, eğitim yönetimi
    Giriş :Osmanlı’nın ilk yenileşme süreci, Lale Devri ve sonrasındaki ıslahatlarla baş-lamış, asıl olarak III. Selim (1789-1807) ve II. Mahmut (1808-1839) dönemindeki askeri ve yönetsel ıslahatlarla ivme kazanmış ve Tanzimat Dönemi ıslahatları ile kapsamlı bir yenileşme projesi niteliği kazanmaya başlamıştır.

    MAKALEYİ BURADAN İNDİREBİLSİNİZ!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pretty_boy2906 -- 13 Eylül 2017; 19:14:24 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.