Şimdi Ara

Millenicom Sarı Ünlem Sorunu Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Millenicom Fiber internet hizmeti almaya başladığım günden beri ağ bağlantısında internet olmasına rağmen sarı ünlem çıkıp internet yok yazıyordu.

    Bu sorunu çözmek için bütün alternatifleri günlerce denedim.

    - Farklı modem.
    - Farklı kablo.
    - Farklı masaüstü bilgisayarlar ve laptoplar.
    - Modem içerisinden farklı DNS ayarları.
    - Modem içerisinden bütün bağlı aygıtlara DHCP kullanarak ip atama.

    Ve daha sayamadığım bir sürü uğraş.

    Millenicom destek ve Network ekibi'de sorunu çözmek için oldukça uğraştılar. İlgili davrandılar.

    En sonunda sorunu deneme yanılma yöntemleriyle tespit ettim.

    Sorun Windows 10 1809 sürümünden kaynaklıymış.

    Windows 10 1809 sürümünde bu hatayı Microsoft'ta kabul etmiş. Windows 10 1803 sürümünü kurmamla beraber ağ bağlantısındaki sarı ünlem sorunuda anında sonlanmış oldu.

    Windows'un sorunu yüzünden az kalsın işini iyi yapan Millenicom hakkında olumsuz düşüncüler edinip üyelik iptaline kadar uzayan kötü bir sürece girecektim. Millenicom Fiber internet hizmetinı sorunsuz şekilde 110 MBps'yi geçen 105 Mbps'den aşağı düşmeyen indirme hızıyla, kaliteli müşteri hizmetleriyle iyi bir seçim olduğunu söylebilirim.

    Sarı ünlem sorununuz varsa Windows 10 1809 sürümünü kullanıp kullanmadığınızı kontrol ediniz.

    Bu şekilde sorun yaşayan tüm internet ve millenicom kullanıcılarının bilgilerine sunarım.

    Güncelleme (26.01.2019)

    Sorunun Windows 10 1809 sürümünden kaynaklı olduğunu belirtmiştim, bunun üstüne Windows 10 1903 sürümünü insider programına katılarak yükledim. Malesef bu sürümde de sorun devam ediyor.

    Sarı ünlem işareti sorunu Windows'dan mı kaynaklı? Millenicom'dan mı kaynaklı? İkilemde kaldım.

    Millenicom destek kayıtlarını sorun yok, herhangi bir problem gözükmüyor diyerek haber vermeden kapatıyor. Arıza kayıtlarını sürekli takip etmek zorunda kalıyorum yoksa arıza kaydı bıraktım ilgilenirler diye boşa bekleyeceğim.

    Yabancı forumlardan edindiğim bilgilere göre sarı ünlem sorunu Ekim ayında 1809 güncellemesinde ortaya çıkmış. Dört ay olmuş. Dört ay içinde Microsoft hiç mi güncelleme çıkartıp sorunu düzeltmemiş diye düşünüyorum.

    - Kasa'yı Vodafone Fiber olan yere götürüp taktım. Sarı ünlem sorunu yok.
    - Laptop'u Turkcel Superonline Fiber olan yere götürüp Wifi bağlantısı yaptım. Sarı ünlem sorunu yok.

    Windows 10 1809 ve üst sürümleri bu sorunu Millenicom'a özel olarak mı yapmış? Niye yani sadece Millenicom'da böyle sorun oluyor?

    Geçici çözüm: Hotspot Shield VPN kurdum. Bu VPN programını açıp aktif edip 10-15 saniye bağlı tutup VPN'yi tekrar kapatınca sorun düzeliyor. Ethernet'i devre dışı bırakıp tekrar etkinleştirip ya da bilgisayarı yeniden başlatınca sarı ünlem işareti devam ediyor.

    Millenicom'a başvuru yapıktan sonra hızlı kuruldu, internet hızı iyi ama bu sarı ünlem sorunu artık yıldırdı.

    Bundan önce Windows 10 1809 sürümüyle Ekim'den Ocak ayına kadar Turkcell Superonline Fiber kullanıyordum böyle bir sorun yoktu.
    Millenicom Fiber gelmeden önce 1 hafta Milleni VDSL kullandım böyle bir sorun yoktu.


    Sorun Millenicom'dan mı kaynaklı, Windows'da mı bilmiyorum. Kimden kaynaklıysa henüz bir çözüm getirilmiş değil.

    Son durum bu şekilde. Sorun devam ediyor. Çözüm yok.

    Güncelleme (27.01.2019)

    Forum'dan schipht ve admLive nickli üyelerin paylaştığı bilgiler doğrultusunda sorunu çözdüm. Kendilerine teşekkür ederim.

    Sorunun Windows 10'dan kaynaklı olduğu tespit edilmiştir.

    Sorunun Çözümü:

    Başlat/Çalıştır

    Aç yazan yere regedit yazın tamam diyin.

    Açılan pencerede HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NlaSvc\Parameters\Internet kısmına gelin.

    EnableActiveProbing yazana çift tıklayıp açılan pencerede Değer Verisi yazan kısma 1 ise 0, 0 ise 1 yazın tamam diyin.

    Bilgisayarı yeniden başlatın.

    Sorun çözülmüştür. Millenicom Destek ekibine, Alper beye ve schipht, admLive nickli üyelere teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrasHofCinneT -- 27 Ocak 2019; 10:8:1 >







  • bilgilendirme mesajı için teşekkürler
    lakin 1803 yapı numarasında forumdan bir arkadaş sarı ünlem almaya devam etmişti
    kendisi özellikle millenicoma geçtikten sonra sarı ünlem aldığını belirtmişti

    benim evimde ise şuan da 2 internet aboneliği mevcut
    önceki internet aboneliği ile 1803 ve sonrası gelen update ile 1809 u sorunsuz şekilde kullandım
    ne zaman ki millenicoma geçiş yaptım sarı ünlem çıkmaya microsoft servisleri ağ hatası vermeye başladı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • schipht kullanıcısına yanıt
    İnternet hattından kaynaklı, modem ya da gerçekten internet erişimini engelleyen bir sıkıntı varsa ağ bağlantısında sarı ünlem işareti çıkarabilir.

    Benim yaşadığım sarı ünlem sorunu şu şekildeydi: Bütün wifi kullanan (yazıcı, android telefon, iphone'ler, smart tv) sorunsuz şekilde internete bağlanıyor. Windows 10 1809 sürümlü laptop ve masaüstü bilgisayarlar internete sorunsuz şekilde bağlanıyor, bütün sitelere ve skype gibi uygulamalara sorunsuz şekilde giriş yapıyor buna rağmen sarı ünlem çıkıyor ve gitmiyordu.

    İnternet var ama sarı ünlemde vardı. Yandex.Disk, Microsoft Store gibi Windows uygulamaları çalışmıyordu.

    Bu sorunu Windows 10 1809 sürümünden Windows 10 1803 sürümüne geçiş yaparak çözdüm.

    Google'da Windows 10 1809 Sarı Ünlem yazarak arama yaparsanız Kasım ayın'dan beri birçok internet kullanıcısının bu sorunu yaşadığını ve Microsoft'un bu hatayı kabullendiği ve henüz çözüm üretmediğiyle ilgili haberlere ulaşabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrasHofCinneT -- 22 Ocak 2019; 12:25:26 >




  • Ben niye 94 mbit'i gecemiyorum



    1 gb 1 dakika 38 saniyede iniyor gerci bende memnunum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marrusia kullanıcısına yanıt
    Türkiye’deki şanslı azınlıtasın, böyle yazma kızar insanlar :) kaç kişi 94 mbps’yi görmüş ki :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Millenicom Sarı Ünlem Sorunu Hakkında
  • CrasHofCinneT kullanıcısına yanıt
    Yapmayın böyle paylaşmayın bu hızı alanı var alamayanı var, naza değecek :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sorunu çözmeleri 2 ay sürmüş. Milleni için iyi bir gelişme tabi ama üye kaybettikten sonra yapmaları üzücü bir durum.
    Windows versionundan kaynaklanan sorun olmadığını düşünüyorum. Keza milleni'i değiştikten hemen sonra sarı ünlem sorunu hemen çözüldü benim. Windows versionum önceden de aynıydı, şimdide aynı.
  • Kullandığınız servis sağlayıcısı büyük bir ihtimalle Microsoft servislerine erişim sağlayan protokollerde engelleme yapmış farkında olmadan. Bu sarı ünlem olup bağlantının normal çalışması durumu çalıştığım kurum bağlantısında da var çünkü kısıtlı bir erişimi var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • plusnettr P kullanıcısına yanıt
    İlk mesaja güncelleme olarak ekledim.

    Güncelleme (26.01.2019)

    Sorunun Windows 10 1809 sürümünden kaynaklı olduğunu belirtmiştim, bunun üstüne Windows 10 1903 sürümünü insider programına katılarak yükledim. Malesef bu sürümde de sorun devam ediyor.

    Sarı ünlem işareti sorunu Windows'dan mı kaynaklı? Millenicom'dan mı kaynaklı? İkilemde kaldım.

    Millenicom destek kayıtlarını sorun yok, herhangi bir problem gözükmüyor diyerek haber vermeden kapatıyor. Arıza kayıtlarını sürekli takip etmek zorunda kalıyorum yoksa arıza kaydı bıraktım ilgilenirler diye boşa bekleyeceğim.

    Yabancı forumlardan edindiğim bilgilere göre sarı ünlem sorunu Ekim ayında 1809 güncellemesinde ortaya çıkmış. Dört ay olmuş. Dört ay içinde Microsoft hiç mi güncelleme çıkartıp sorunu düzeltmemiş diye düşünüyorum.

    - Kasa'yı Vodafone Fiber olan yere götürüp taktım. Sarı ünlem sorunu yok.
    - Laptop'u Turkcel Superonline Fiber olan yere götürüp Wifi bağlantısı yaptım. Sarı ünlem sorunu yok.

    Windows 10 1809 ve üst sürümleri bu sorunu Millenicom'a özel olarak mı yapmış? Niye yani sadece Millenicom'da böyle sorun oluyor?

    Geçici çözüm: Hotspot Shield VPN kurdum. Bu VPN programını açıp aktif edip 10-15 saniye bağlı tutup VPN'yi tekrar kapatınca sorun düzeliyor. Ethernet'i devre dışı bırakıp tekrar etkinleştirip ya da bilgisayarı yeniden başlatınca sarı ünlem işareti devam ediyor.

    Millenicom'a başvuru yapıktan sonra hızlı kuruldu, internet hızı iyi ama bu sarı ünlem sorunu artık yıldırdı.

    Bundan önce Windows 10 1809 sürümüyle Ekim'den Ocak ayına kadar Turkcell Superonline Fiber kullanıyordum böyle bir sorun yoktu.
    Millenicom Fiber gelmeden önce 1 hafta Milleni VDSL kullandım böyle bir sorun yoktu.


    Sorun Millenicom'dan mı kaynaklı, Windows'da mı bilmiyorum. Kimden kaynaklıysa henüz bir çözüm getirilmiş değil.

    Son durum bu şekilde. Sorun devam ediyor. Çözüm yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrasHofCinneT -- 26 Ocak 2019; 6:44:40 >




  • Merhaba. Bende Millenicom VDSL2 kullanıyorum. Windows 10 1809 kurunca sarı ünlem prblemi ile karşılaştım ama internete girebiliyordum.

    Hatta foruma konusunuda açmıştım sonra çözümü internette buldum.


    quote:

    kayıt defterini açıp system-currentcontrolset-services-NlaSvc-parametres gir ardından en altta 4 tane mavi yer var ordan enableactiveprobing var. Onu 1 ise 0, 0 ise 1 yağılacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: admLive

    Merhaba. Bende Millenicom VDSL2 kullanıyorum. Windows 10 1809 kurunca sarı ünlem prblemi ile karşılaştım ama internete girebiliyordum.

    Hatta foruma konusunuda açmıştım sonra çözümü internette buldum.


    quote:

    kayıt defterini açıp system-currentcontrolset-services-NlaSvc-parametres gir ardından en altta 4 tane mavi yer var ordan enableactiveprobing var. Onu 1 ise 0, 0 ise 1 yağılacak.
    arkadaşın da dediği gibi windowsun ncsi servisini kapatınca sorun çözülüyor
    bu hizmet ne derseniz şöyle türkçe bir makale yardımcı olacaktır:https://www.sibergah.com/sistem-guvenligi/windows-guvenligi/windows-internete-her-baglandiginda-bunu-microsoft-a-iletir/

    makalede belirtilen "www.msftncsi.com/ncsi.txt" adresi windowsun 8.1 ve öncesi için geçerli
    sonraki sürümler için "www.msftconnecttest.com/connecttest.txt" burayı kontrol ediyor

    işin garip yani ben bu parametreyi değiştirmeden önce de bağlantı sağladım adrese acaba erişemiyor muyum düşüncesi ile ama sorun yoktu
    parametreyi değiştirdikten sonra da sarı ünlemin kalkması dışında fark göremedim

    keşke sorunun kaynağını öğrenip microsofta yada iss ye geri bildirimde bulunabilseydik
    yalnız farkettim ki genel bir sorun olarak gözükmüyor çok az bi kesim de var hata
    sadece windows 10 1809da da değil geçmiş yıllarda önceki sürümlerde de karşılaşanlar olmuş hata ile

    yıllardır windows kullanmamla beraber benim başıma bile ilk defa geldi o da ocak ayının başında iss değiştirmem ile oldu
    zaten genel bir sorun olduğu düşünülse herkeste aynı sorun olurdu görüşündeyim
    oklar o yüzden en başından ber iss deydi

    umarız sorun her kimden kaynaklanıyorsa çözülür




  • schipht kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Sorunu verdiğiniz bilgiler doğrultusunda çözdüm. İlk mesaja güncelleme yaparak ekledim. Elinize sağlık.
  • Pekala bu sarı ünlem sorunu düzelince windows update ve xbox servislerine erişebiliyor muyuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akyildizemre A kullanıcısına yanıt
    Evet. Windows Update, Xbox, Yandex.disk gibi sarı ünlem varken çalışmayan bütün uygulamalar şuan sorunsuz şekilde çalışıyor.
  • Teşekkür ederim. Sırf bu sorun yüzünden 3 kere format attım. Denemediğin yöntem kalmamıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akyildizemre A kullanıcısına yanıt
    Aynen. Ben de Millenicom Fiber bağlattığım günden beri denemediğim yöntem kalmamıştı.

    Sorunu tespit ettik. Yine de Millenicom Network ekibinin yapabileceği bir ayar varsa bence yapmalı. Her kullanıcı kayıt defteri ayarlarına girmeyi bilemeyebilir. Direk Millenicom Fiber bağlanır bağlanmaz sarı ünlemsiz stabil şekilde çalışacak şekilde Millenicom Network ekibi de biraz uğraşmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrasHofCinneT -- 27 Ocak 2019; 13:8:25 >
  • Kesinlikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim sorunumu statik ip ile çözdüler, sorun Millenicom dan kaynaklanıyor. Windows'da sorun olsa Superonline kullanırken de olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgurr34 -- 27 Ocak 2019; 23:7:52 >
  • Bendede aynı sorun vardı , sorunu sizler sayesinde regeditten çözdüm. Çok teşekkürler arkadaşlar :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.