DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene
Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: wodka_ Daha Az
1 Kayıtlı Üye, 1 Mobil Kullanıcı  ( 1 Mobil Cihaz  )
41
Cevap
0
Favori
642
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Microsoft HoloLens'i denedik 'İlk izlenim' inceleme
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      519 Mesaj
      27 Ağustos 2016 23:04:20
      Henüz daha çok ilkel ama augmented reality geleceğimiz olacak, orası kesin. Bir sonraki aşaması akıllı kontak lensler



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L-S-D -- 27 Ağustos 2016; 23:05:11 >
      |
      |
      _____________________________

      PSN ID: UtkU_87
    • Yarbay
      3802 Mesaj
      28 Ağustos 2016 00:19:33
      Dostum sen Mesut çevik demişin ama bu Sadettin Teksoy

      İlerde daha iyi hale getirilir heralde, özellikle yanınızda olmayan sevdiklerinizi(bi adamın kızını holensle izlediği demo vardı) yanınızdaymış gibi hissettirmesi çok güzel.
      |
      |
      _____________________________

      Burası D.H. burda yalan yok,burda herşey gerçek.
    • Yüzbaşı
      965 Mesaj
      28 Ağustos 2016 01:06:58
      Oculusa göre oldukça pahalıymış.
      |
      |
      _____________________________

    • Kurmay Yarbay
      4926 Mesaj
      28 Ağustos 2016 02:38:50
      quote:

      Orijinalden alıntı: Baelros

      32bit islemci koymalarinin mantikli bir aciklamasi var mi? Anladigim kadariyla etrafta her objeyi analiz edip ona gore bir geribildirimde bulunup sekillendirmeleri yapmasi gerekiyor. Neden 64bit degilde 32bit mimari kullanmislar? Bir de fiyat asiri ucuk. Sanal gerceklik uzerine yatirimlar artarken boylesi bir fiyat koymak gelistiricileri uzaklastirir.

      Host CPU hesap vs. ile ilgilenmeyeceğinden pek bi önemi yok. HPU dedikleri zımbırtı analiz için ne yapılıyorsa yapmaya çalışıyor. Burda önemli olan yeterince düşük gecikme ile gerçek ortamdaki değişiklikleri analiz etmeye çalışıp Host'a yollamak ve ondaki sanal nesne ne eklenecekse eklemesini sağlamak. Yeterince düşük gecikme olmazsa her hareket tırtıklı / atlamalı olur. Kafa hareketine göre sistemin gerçek dünyadaki değişikliği analiz edip sanal nesneyi ona uyan şekilde yerleştirmesi gerekiyor ki diğer VR'lar için bütün yük PC'deki single-thread yeteneği ile alakalı.

      DSP'lere belli sabit işlem yükü verildiğinden CPU tarzı yapı illaki olması gerekmez. Mesela Movidius'un Myriad çipinde(VR ile alakalı değil) görüntüğü hızlıca filtrelemek için(sharpen/resize vs.vs.) sonra da belli bi AI algo'sunu hızlıca işlemek için altyapı var. Bu sayede bi drone'a mesela çok düşük güç tüketimi ile iyi sayılacak bi akıllı görüntü işleme/nesneyi algılayıp nesnenin türüne göre etrafındn dolaşma vs. gibi yapay zeka işi verilebiliyor. Bu HPU'daki DSP'ler de benzeri şekilde çalışıp çok katmanlı veri kümeleri oluşturmaya çalıştırtılabilir (biri'i mesela point cloud oluşturur, diğeri derinlik verisi toplar, üçüncüsü hareket verisinin ortalamasını alır, dördüncüsü hareket verisi ile derinlik verisini eşleştirmeye çalışır, beşincisi yollanan IR noktaları toplar, altıncısı bu IR noktalardan referans noktaları oluşturmaya çalışır vs...).

      VR'da olay immersive / içine çekme. Tamamen sanal dünyadasın ve en basit şeyler bile kullanıcıyı içine çekip etkileyici olabiliyor. AR, sanal ile gerçeği üst üste oturtmak ise, kullanıcıyı bi yere kadar kandırabilir veya umursamamasını sağlarız. Sonrasında alışma/uyum faktörü devreye girer ve kafayı çevirince sanal nesnenin atlamaları titremeleri alakasız davranışlar tamamen can sıkmaktan öte VR'daki içine çekme olayının tam tersine dönmesine yol açıp rahatsızlık vermeye başlar.

      Bu, 20-25 fps ile takılan, strutter sorunu olan, titreyen, atlamalar olan, PC oyunu oynamaya benziyor. Oyunun konusu veya gerçekçi graafikler ilk başta içine çeker, cazibe yaratır. Sonrasında dayanılmaz noktaya gelmeye başlar. AR'nin de problemi böyle, çok düşük gecikme ile çok sayıda hesap yapıp sanal'ın gerçeğin üstüne oturtulması gerekiyor. Gecikme oluştukça kafa hareketi -> gerçek dünya -> sanal nesneler ve sanal nesnelerin konumları arasında uyumsuzluklar oluyor. Bunu aşmanın en kolay yolu gerçek dünyada referans noktaları kullanmak. Hani a4-a3 kağıt üstüne print almak gerekiyor sonra onun üstünde karakterleri düzgün gösterebiliyoruz ya bazı AR oyunlarında onun gibi. Yada laser tag gibi ortam düşünün,ama duvarlar yerler vs. hepsinde paralel dikey çizgiler noktalar var. Sistem referans noktalarından hareketle sanal nesneleri gerçekle daha kolay birleştirebilir.

      Ama bu Hololens veya diğer VR'lar ile herhangi bir ref. noktası olmadan, resgele bi odaya canavar ekleyip bunun olabildiğince mantıklı,düzgün durabilmesi için çok fazla işlemi düşük gecikme ile yapması lazım. Problem o zaten.
      _____________________________

      Mess With us, and you will feel
      A Pain so true yet so unreal




    • Yüzbaşı
      349 Mesaj
      28 Ağustos 2016 07:29:20
      Nerdesin apple
      |
      |
    • Yarbay
      2934 Mesaj
      28 Ağustos 2016 08:21:11
      ben bunu alsam sürekli off ta tutarım güneş gözlüğü yerine kulllanırım....
      karşıdakini çıplak göstermedikten sonra giyilebilir teknoloji bana hitap etmiyor

      şaka bir yana bu tür manyetik cihazlar cebimizde bile bu kadar tehlike saçıyorken kafamıza taktığımızda beyin tümörü oranında nasıl bir artış olur düşünmek bile istemiyorum
      |
      |
      _____________________________

      Sony A6000 + Zeiss 16-70 + Sony 35 mm 1.8
    • Yarbay
      18858 Mesaj
      28 Ağustos 2016 09:36:49
      Microsoft yine yenilikçi bir fikir ile karşımıza çıktı eğer pratiktede söylendiği gibi çalışıyorsa gerçekten mükemmel bir cihaz
      |
      |
      _____________________________


      OyuncuyaHaber™
      ★☽PS4Xbox One┊PC → ☾★

      Intel i7 980X ┊ Asus P6T6 Revolution ┊ 12 GB RAM ┊ GeForce GTX 980 ┊ Windows 10
      Samsung 55ES8000 ┊ Samsung 32ES5500 ┊Samsung Gear S2 ┊ Casper F1 ┊Iphone X ┊Project Scorpio Edition ┊PS TV ┊PS VR┊PS4 Pro┊PS4 20. Yıl Özel Sürüm
      2012 Opel Astra ┊Cosmo ┊ 1.4 Turbo 140HP 200NM┊ Flexride Şasi Sistemi ┊NAVI 600 ┊2012 VW Polo ┊ Comfortline ┊1.6 TDI 90HP 230NM┊ DSG ┊ 2017 Honda Forza NSS300A
    • Misafir Üyelik
      51152 Mesaj
      28 Ağustos 2016 09:39:49
      Komutan logar bir cisim yaklaşıyor
      |
      |
    • Misafir Üyelik
      51152 Mesaj
      28 Ağustos 2016 09:39:50
      Bu son kullancılar için değil geliştiriciler için bu teknoloji daha çok erken ve pahalı gidin Youtube da 1-2 video izleyin de ağzınız açık kalsın donanımhaber de neden kullanım ekranını koymamış anlamadım kendi içinde kaydetmesini sağlayan yazılım bile var.
      |
      |
    • Yarbay
      4130 Mesaj
      28 Ağustos 2016 10:44:27

      "...ve saniyede 1 tirilyon işlem yapabilme kabiliyetine sahip."

      Doğrusu "trilyon" olacak.


      İnceleme için teşekkürler.
      |
      |
      Bahsedilenler: Speed-Step
      _____________________________

      Nobody ever seems to remember life is a game we play
    • Yarbay
      4130 Mesaj
      28 Ağustos 2016 10:59:20
      quote:

      Orijinalden alıntı: Rubisco

      quote:

      Orijinalden alıntı: Baelros

      32bit islemci koymalarinin mantikli bir aciklamasi var mi? Anladigim kadariyla etrafta her objeyi analiz edip ona gore bir geribildirimde bulunup sekillendirmeleri yapmasi gerekiyor. Neden 64bit degilde 32bit mimari kullanmislar? Bir de fiyat asiri ucuk. Sanal gerceklik uzerine yatirimlar artarken boylesi bir fiyat koymak gelistiricileri uzaklastirir.

      Host CPU hesap vs. ile ilgilenmeyeceğinden pek bi önemi yok. HPU dedikleri zımbırtı analiz için ne yapılıyorsa yapmaya çalışıyor. Burda önemli olan yeterince düşük gecikme ile gerçek ortamdaki değişiklikleri analiz etmeye çalışıp Host'a yollamak ve ondaki sanal nesne ne eklenecekse eklemesini sağlamak. Yeterince düşük gecikme olmazsa her hareket tırtıklı / atlamalı olur. Kafa hareketine göre sistemin gerçek dünyadaki değişikliği analiz edip sanal nesneyi ona uyan şekilde yerleştirmesi gerekiyor ki diğer VR'lar için bütün yük PC'deki single-thread yeteneği ile alakalı.

      DSP'lere belli sabit işlem yükü verildiğinden CPU tarzı yapı illaki olması gerekmez. Mesela Movidius'un Myriad çipinde(VR ile alakalı değil) görüntüğü hızlıca filtrelemek için(sharpen/resize vs.vs.) sonra da belli bi AI algo'sunu hızlıca işlemek için altyapı var. Bu sayede bi drone'a mesela çok düşük güç tüketimi ile iyi sayılacak bi akıllı görüntü işleme/nesneyi algılayıp nesnenin türüne göre etrafındn dolaşma vs. gibi yapay zeka işi verilebiliyor. Bu HPU'daki DSP'ler de benzeri şekilde çalışıp çok katmanlı veri kümeleri oluşturmaya çalıştırtılabilir (biri'i mesela point cloud oluşturur, diğeri derinlik verisi toplar, üçüncüsü hareket verisinin ortalamasını alır, dördüncüsü hareket verisi ile derinlik verisini eşleştirmeye çalışır, beşincisi yollanan IR noktaları toplar, altıncısı bu IR noktalardan referans noktaları oluşturmaya çalışır vs...).

      VR'da olay immersive / içine çekme. Tamamen sanal dünyadasın ve en basit şeyler bile kullanıcıyı içine çekip etkileyici olabiliyor. AR, sanal ile gerçeği üst üste oturtmak ise, kullanıcıyı bi yere kadar kandırabilir veya umursamamasını sağlarız. Sonrasında alışma/uyum faktörü devreye girer ve kafayı çevirince sanal nesnenin atlamaları titremeleri alakasız davranışlar tamamen can sıkmaktan öte VR'daki içine çekme olayının tam tersine dönmesine yol açıp rahatsızlık vermeye başlar.

      Bu, 20-25 fps ile takılan, strutter sorunu olan, titreyen, atlamalar olan, PC oyunu oynamaya benziyor. Oyunun konusu veya gerçekçi graafikler ilk başta içine çeker, cazibe yaratır. Sonrasında dayanılmaz noktaya gelmeye başlar. AR'nin de problemi böyle, çok düşük gecikme ile çok sayıda hesap yapıp sanal'ın gerçeğin üstüne oturtulması gerekiyor. Gecikme oluştukça kafa hareketi -> gerçek dünya -> sanal nesneler ve sanal nesnelerin konumları arasında uyumsuzluklar oluyor. Bunu aşmanın en kolay yolu gerçek dünyada referans noktaları kullanmak. Hani a4-a3 kağıt üstüne print almak gerekiyor sonra onun üstünde karakterleri düzgün gösterebiliyoruz ya bazı AR oyunlarında onun gibi. Yada laser tag gibi ortam düşünün,ama duvarlar yerler vs. hepsinde paralel dikey çizgiler noktalar var. Sistem referans noktalarından hareketle sanal nesneleri gerçekle daha kolay birleştirebilir.

      Ama bu Hololens veya diğer VR'lar ile herhangi bir ref. noktası olmadan, resgele bi odaya canavar ekleyip bunun olabildiğince mantıklı,düzgün durabilmesi için çok fazla işlemi düşük gecikme ile yapması lazım. Problem o zaten.

      Madem referans noktalarıyla sistem daha düzgün çalışıyor, firmalar neden bu yolu seçmiyor, referans noktası kullanmada engel mi var?

      HTC Vive'da kullanılan VR kullanılacak olan odaya konulan iki adet küçük küp referans noktası sağlamıyor mu?
      _____________________________

      Nobody ever seems to remember life is a game we play




    • Yüzbaşı
      578 Mesaj
      28 Ağustos 2016 10:59:22
      quote:

      Orijinalden alıntı: Amacı Olmayan Adam



      Dava açalım



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4222 Mesaj
      28 Ağustos 2016 14:12:45
      Odamın duvarına ekran yerleştirip filmleri öyle izlemek isterdim, bu gözlüğün yapabileceklerinin sınırı yok.
      |
      |
    • Teğmen
      114 Mesaj
      28 Ağustos 2016 14:53:40
      HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.
      _____________________________

      BiR Günde KraL Olmadik - BiR Günde TahttaN InmeyiZ
      ImparatoR Ken Kutaragi- Ölene Dek SeninLeyiZ!
    • Mesut Çevik
      7214 Mesaj
      28 Ağustos 2016 15:18:26 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Büyük_Darius

      HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.

      Merhaba,

      Evet gerçekten gol oldu.

      https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us

      Sevgiler,
      Mesut Çevik
      _____________________________

      Her türlü sorunuz için:
      Mesut Çevik Soru-Cevap Sistemi

      Beni takip etmek için:
      www.mesutcevik.com
    • Yüzbaşı
      957 Mesaj
      28 Ağustos 2016 16:38:24
      quote:

      Orijinalden alıntı: Speed-Step

      quote:

      Orijinalden alıntı: Büyük_Darius

      HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.

      Merhaba,

      Evet gerçekten gol oldu.

      https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us

      Sevgiler,
      Mesut Çevik

      reis adam düşündüğü şeyin üstünde oturduğu için oluyo öyle idare et
      |
      |
      _____________________________





    • Kurmay Yarbay
      4926 Mesaj
      28 Ağustos 2016 20:32:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: MrKemal17

      quote:

      Orijinalden alıntı: Rubisco

      quote:

      Orijinalden alıntı: Baelros

      32bit islemci koymalarinin mantikli bir aciklamasi var mi? Anladigim kadariyla etrafta her objeyi analiz edip ona gore bir geribildirimde bulunup sekillendirmeleri yapmasi gerekiyor. Neden 64bit degilde 32bit mimari kullanmislar? Bir de fiyat asiri ucuk. Sanal gerceklik uzerine yatirimlar artarken boylesi bir fiyat koymak gelistiricileri uzaklastirir.

      Host CPU hesap vs. ile ilgilenmeyeceğinden pek bi önemi yok. HPU dedikleri zımbırtı analiz için ne yapılıyorsa yapmaya çalışıyor. Burda önemli olan yeterince düşük gecikme ile gerçek ortamdaki değişiklikleri analiz etmeye çalışıp Host'a yollamak ve ondaki sanal nesne ne eklenecekse eklemesini sağlamak. Yeterince düşük gecikme olmazsa her hareket tırtıklı / atlamalı olur. Kafa hareketine göre sistemin gerçek dünyadaki değişikliği analiz edip sanal nesneyi ona uyan şekilde yerleştirmesi gerekiyor ki diğer VR'lar için bütün yük PC'deki single-thread yeteneği ile alakalı.

      DSP'lere belli sabit işlem yükü verildiğinden CPU tarzı yapı illaki olması gerekmez. Mesela Movidius'un Myriad çipinde(VR ile alakalı değil) görüntüğü hızlıca filtrelemek için(sharpen/resize vs.vs.) sonra da belli bi AI algo'sunu hızlıca işlemek için altyapı var. Bu sayede bi drone'a mesela çok düşük güç tüketimi ile iyi sayılacak bi akıllı görüntü işleme/nesneyi algılayıp nesnenin türüne göre etrafındn dolaşma vs. gibi yapay zeka işi verilebiliyor. Bu HPU'daki DSP'ler de benzeri şekilde çalışıp çok katmanlı veri kümeleri oluşturmaya çalıştırtılabilir (biri'i mesela point cloud oluşturur, diğeri derinlik verisi toplar, üçüncüsü hareket verisinin ortalamasını alır, dördüncüsü hareket verisi ile derinlik verisini eşleştirmeye çalışır, beşincisi yollanan IR noktaları toplar, altıncısı bu IR noktalardan referans noktaları oluşturmaya çalışır vs...).

      VR'da olay immersive / içine çekme. Tamamen sanal dünyadasın ve en basit şeyler bile kullanıcıyı içine çekip etkileyici olabiliyor. AR, sanal ile gerçeği üst üste oturtmak ise, kullanıcıyı bi yere kadar kandırabilir veya umursamamasını sağlarız. Sonrasında alışma/uyum faktörü devreye girer ve kafayı çevirince sanal nesnenin atlamaları titremeleri alakasız davranışlar tamamen can sıkmaktan öte VR'daki içine çekme olayının tam tersine dönmesine yol açıp rahatsızlık vermeye başlar.

      Bu, 20-25 fps ile takılan, strutter sorunu olan, titreyen, atlamalar olan, PC oyunu oynamaya benziyor. Oyunun konusu veya gerçekçi graafikler ilk başta içine çeker, cazibe yaratır. Sonrasında dayanılmaz noktaya gelmeye başlar. AR'nin de problemi böyle, çok düşük gecikme ile çok sayıda hesap yapıp sanal'ın gerçeğin üstüne oturtulması gerekiyor. Gecikme oluştukça kafa hareketi -> gerçek dünya -> sanal nesneler ve sanal nesnelerin konumları arasında uyumsuzluklar oluyor. Bunu aşmanın en kolay yolu gerçek dünyada referans noktaları kullanmak. Hani a4-a3 kağıt üstüne print almak gerekiyor sonra onun üstünde karakterleri düzgün gösterebiliyoruz ya bazı AR oyunlarında onun gibi. Yada laser tag gibi ortam düşünün,ama duvarlar yerler vs. hepsinde paralel dikey çizgiler noktalar var. Sistem referans noktalarından hareketle sanal nesneleri gerçekle daha kolay birleştirebilir.

      Ama bu Hololens veya diğer VR'lar ile herhangi bir ref. noktası olmadan, resgele bi odaya canavar ekleyip bunun olabildiğince mantıklı,düzgün durabilmesi için çok fazla işlemi düşük gecikme ile yapması lazım. Problem o zaten.

      Madem referans noktalarıyla sistem daha düzgün çalışıyor, firmalar neden bu yolu seçmiyor, referans noktası kullanmada engel mi var?

      HTC Vive'da kullanılan VR kullanılacak olan odaya konulan iki adet küçük küp referans noktası sağlamıyor mu?

      Referans noktası dediğim şey cihazla alakalı değil, sanal bişey hiç değil. Barkod karekod gibi düşünün bunu.Tamamen boş odanın yerleri tavanları karekod barkod gibi çizgiler noktalar faln ile kaplı. Bu cihazla yazılımla değil fiziksel ortamla alakalı. İçi boş odada referans alınabilecek çizgiler noktalar şekiller varken gerçek dünyayı işlemesi daha kolay olur. Normal bi odada, içinde eşyalar vs. faln varken, herhangi bi referans alınabilecek bişey yokken , görüntü işleme altyapıları mesela tek tek resim çekip derinlik bilgisi çıkartıp nesnenin 3d modelini oluşturmaya çalışıp sanal nesneyi bu oluşturulan 3d modelle birleştirmek zorunda. Bunların hepsini de VR + PC ile çok düşük gecikme ile yapmak zorunda. Yoksa bi yaratık yerde zeminde değil de 50cm havada duruyormuş gibi olur. Madem gerçek dünyada referans noktası yok, bunu IR sinyal yollayıp bu yollanan IR sinyalleri tarayan bi altyapı vs. ile yapmaya çalışabiliriz belki? Kinect'lerde yapılmaya çalışılan bi sürü uygulama deney faln var dimi? Gerçek ortamı realtime digitize etmek ve bunu sanal nesneyi hemen üstüne oturtucak kadar çabuk yapıp, PC'nin vs.'nin bunları halletmesini beklememiz gerekiyor. Sonuç? Şimdilik yetmiyor işte.

      Ms'nin kapalı çalışmalarını sunumlarını faln görse insanlar, o kadar çok bug olan yapılardan o tanıtımlarını yaptıkları ağız sulandıran işlere nasıl varılacak diye derin karamsarlığa düşerler.
      |
      |
      _____________________________

      Mess With us, and you will feel
      A Pain so true yet so unreal




    • Binbaşı
      1492 Mesaj
      28 Ağustos 2016 21:18:59
      iş teknikle hololens nasıl yapılır bekliyoruz :D
      İnceleme için teşekkürler.
      |
      |
    • Yarbay
      4913 Mesaj
      29 Ağustos 2016 00:31:12
      quote:

      Orijinalden alıntı: Büyük_Darius

      HoloLens değil bir kere HaloLens dk 1 gol 1.

      Yok homolens



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Ryzen 1700 ~ Asrock x370 itx/ac ~ Corsair H100i ~ Dominator 32 GB 3200 Mhz ~ Samsung 960 PRO
      Asus ROG GTX 1060 OC ~ Asus PG278Q ~ Corsair K95 Rapidfire ~ Zowie EC2a ~ Zowie GS-R
      Lian-Li Q37 ~ SilverStone SX800-LTI ~ Creative x7 ~ AKG K712 PRO ~ DXRacer COD Limited Edition
      I let you know me. See me. I gave you a rare gift. But you didn't want it.

      spotify premium aile grubuma katılmak isteyen pm atabilir
    • Yarbay
      2811 Mesaj
      29 Ağustos 2016 00:42:55
      Bunu da aliexpressden almadınız inşallah

      Şaka bi yana inceleme için teşekkürler.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________






Reklamlar
SEO
modasor
paykasa
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
1,000
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.