Şimdi Ara

Michelin lastiklerdeki yasal diş derinliğinin arttırılmasını istemiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
4.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Michelin lastiklerdeki yasal diş derinliğinin arttırılmasını istemiyor
    Fransız lastik devi Michelin, lastik sektöründeki bazı üreticilerin Avrupa'daki lastiklerin yasal diş derinliğini 1.6 mm'den 3 mm'ye arttırma çağrısını reddetti. Şirket 1.6 mm'lik minimum diş derinliği ile artan kaza oranları arasında hiçbir doğrudan bağlantı olmadığını gerekçe göstererek böyle bir değişikliği kabul etmiyor. Ayrıca çevre açısından lastiklerin 1.6 mm yasal diş derinliğe ulaşıncaya kadar kullanılması gerektiğinin altını çiziyor.
     
    Michelin, Ernst & Young'dan 3 mm'lik yasal diş derinliği zorunluluğunun Avrupalı sürücüler için gereksiz lastik satın alımı ve ek yakıt tüketimiyle 6.9 milyar euroya mal olacağını gösteren bağımsız bir araştırma yapmasını istedi. Raporda ayrıca, sadece Avrupa'da yılda 9 milyon ton karbondioksit emisyonu ile sonuçlanacak ek bir 128 milyon lastik kullanımının söz konusu olduğu yazıyor.
     
    Michelin lastiklerdeki yasal diş derinliğinin arttırılmasını istemiyor
    Michelin bunun yerine 1.6 mm'lik diş derinliği ile ıslak zemin frenleme performansını yansıtan lastik test kurallarının revizyonunu istiyor. Fransız devin, kendi iç testlerinde, bazı aşınmış lastiklerin ıslak yollarda yeni lastikler kadar iyi performans gösterebildiğini iddia ettiğini belirtelim. Ayrıca diş derinliğinin ıslak frenlemede bir faktör olduğunu kabul etmesine rağmen lastiğin her yönüyle ve yaşam döngüsünün tüm aşamalarında genel performansının daha önemli olduğunu söylüyor.
     
    Michelin'e göre lastik performansı karkas tasarımı, kullanılan malzemeler, kauçuk bileşikleri, diş derinliği ve sırt deseni gibi birçok faktörden etkilenebilir. Şirket, her yıl ekstra 6 milyar euro'luk bir satış hacminden pay alabilmenin cazibesine rağmen yasal diş derinliğinin arttırılmasına karşı ve aşınmış lastik performanslarının da değerlendirme kriterleri arasında yer almasını istiyor. Şirket bu durumun özellikle çevreye ve tüketicilere büyük fayda sağlayacağını düşünüyor.







  • Adamsın mişlen

  • Halkin dostu michelin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nası kazalarla doğrudan bağlantısı yok? deriliği azalmış lastik durmuyor, paten gibi kayıyor allahtan abs vb sistemler varda arkadan vurmak yerine sağ sola vurabiliyoruz

  • byhtk kullanıcısına yanıt
    Sizin dediğiniz lastik diş derinliği ile değil, lastik yüzeyinin sertleşip zemini kavrayamamasıyla alakalı, mesela ben bridgestone turanza kullanıyorum ve lastik diş derinliklerim yaklaşık 5.5mm ama emin olun aynı ömürde 3.0mm ye inmiş michelin lastik bendeki bu lastiklerden daha iyi zemini kavrayacaktır, çünkü bridgestone lastikler, micheline göre daha çabuk sertleşiyorlar, buna birde sert araç kullanımı eklenirse sertleşme hızlanıyor, michelinin demek istediği bence bu.

  • Adam derinlik artırılsa kar edecek buna rağmen artırmayın diyor.

    Helal delikanlıymış.
  • Bende kumho vardı lastik 5 sene sonunda dişleri nerdeyse yerinde duruyor ama taş gibi sertleştiğinden düz yolda bile kayıyordu... Michelin yumuşak lastik olduğu için adamlar haklı bence diş derinliği herşey değil...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Miçlen güzel marka. Hem yazlık hem kışlık lastiklerini kullandım. Zamanla sertleşme yapmıyor. Yumuşak ve konforlu. Lakin çabuk aşınıyor ve yan yüzden yırtılma olasılığı fazla.

    Muhtemelen bu yapısı sebebiyle 3mm yasal sınır en çok miçleni vururdu.

  • Lastik konusunda yorum yapmayı hiç sevmiyorum, bir sürü cahil ergen lastik fanboyu var çünkü. Yıllık yapılan km falan önemli. Ben yılda 10 bin km yapıyorum en yumuşak ve en uzun süre yumuşak kalabilen lastiği tercih ediyorum.

    Adamların bu çıkışı mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Adam derinlik artırılsa kar edecek buna rağmen artırmayın diyor.

    Helal delikanlıymış.

    Tel yönlü bakmayın; derinlik artarsa onların lastikleri daha hızlı parçalanabilir; ürettikleri lastiklerin teknolojisi 3mm'yr izin vermiyor olabilir vs vs..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Michelin burada bu şartlar altında da lastiklerime güveniyorum mesajını veriyor.

    Ve test şartlarıni değiştirin ak koyun kara koyun gorelim demiş, iddialı bir çıkış ben yıllarca Michelin kullandım ve lastikleri bir çok markaya göre daha geç sertleşiyor ama bu konuda cpc5 i tek geçerim.

    Ben aracimda bırakın 1.6 mm yi 3 mm ye kadar bile lastiklerimi bırakmıyorum ama itiraf edeyim bunun çevreye etkilerini hiç düşünmemiştim eğer bu konuda Michelin in dediği şekilde objektif testler yapılırsa çevre açısından da cebimiz açısından da çok iyi olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cross climate kullanıyorum, yedinci ay dolmak üzere tam 11200km yol yapmış lastikler, ön arka olarak bügün değiştirdim yerlerini,önlerin sadece kenarları hafif erimişti. Lastik ebatları 205/55/16 95V

    Zaten bir lastiğin ömrü 40-45 bin km,daha sonra güven vermez👎🏼

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugune kadar kullanip attigim butun lastikleri (musterilerimde dahil) dis derinliginden degil sertlesmeden dolayi attim. Disleri hep yeni gibiydi. Surekli patinaj, sert fren, yapmiyorsaniz dis derinligi bitmeden lastik sertlesiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eğer zemin ıslak değilse yol tutuşu diş derinliğinden çok lastik hamurum belirler.f1 izleyenler bilir en iyi yol tutan lastik dişsiz düz lastiklerdir

  • Michelin ne söylüyorsa doğrudur. Lastikleri onlar kadar test edip zorlayan bir firma yok. Lastikle ilgili hiç bir kuruma, teste güvenmem onlara güvendiğim kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Derinlik artarsa insanlar hâliyle daha uzun süre aynı lastikleri kullanacak bu yüzden çevreci ayaklarına yatıyor michelin

  • Bizim ülkemizde lastikler sıcak soğuk yağışlı havanın etkisiyle çabuk sertleşiyor bu durumdan ötürü çoğu lastik 5 mm'ye yaklaşmadan ölüyor.



    1 senelik 50-60 binlik kullanımda en iyi en uygun lastik bridgestone yerli markası lassa. Güvenlik olarak da gayet iyi.



    Continental sertleşiyor ve fren performansı ölüyor.



    Kumho çabuk aşınıyor ama dayanıklı



    Michelin çabuk aşınıyor ve türkiye yollarına uygun olmadığını düşünüyorum. Ülkemizde genel kullanımda sadece şehir içi olmadığını ve stabilize yolları da düşünürsek ve sıfır lastiklerinin diş derinliği de diğer markalara göre az olmasından ötürü 3mm sınırını istememeleri gayet haklı bir neden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • şaşırdım?? böyle bir müslüman varmıdır acep?
  • Helal olsun gavurdaki su bilince .

    Adamlar 6 milyar Avroluk pastadan da bir kurus pay kapmak istememeleri cevre ve maliyet adina erdemli bir harelet olmus .

  • Adam gibi adam Michelin

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.